Voiko siis ruokakaupoissa käydä turvallisesti HUS-alueella?
Niin nuo päivälukemat koronassa alkavat olla sellaisia kuin pari viikkoa sitten arvelin. Miten on Sanna ohjeistanut, onko tavallinen ruokaostoksilla käynti turvaväliä ja maskia käyttäen ok? Minulla ei ole selvää kuvaa tämän hetken rajoituksista / mahdollisuuksista ?
Kommentit (21)
Pääministeri ei ota kantaa sun ruokakaupassa käyntiisi. Menet tai olet menemättä.
Et kyllä voi käydä. Pyydä sukulaisia tuomaan sulle evästä.
Ei tietenkään. Ostokset mahdollisimman harvoin ja nopsaan. Vain 1 perheenjäsen käy kaupassa.
Ai että miten on Sanna ohjeistanut :) :) :) 0/5. Niin huono. Syö pääsi, idari.
Jos yläkoulu ja kuntosali ei ole turvallisia paikkoja vaan ne pitää sulkea, on aiheellista kysyä, onko ruokakauppa turvallinen.
Voit soittaa kauppalistan suoraan Sannalle, niin se käy hakemassa, ei sun tarvi riskeerata.
Kyllä ennenkin on osattu ilman pääministeriä käydä kaupassa. Ihmeen avuttomia ihmisistä tullut yhtäkkiä.
No kommenttini hylättiin koska käytin ar ve lutta via sanoja ( ki nukk itauti ym). Mutta tosiaan, olen yli vuoden tehnyt kaiken mahd. ettei tuo korona tule kotiimme. Siksi kysyin olisiko täällä tavallisten norm. perheenäitien mielipidettä kaupassa käyntiin. Taisin ast ua pahasti teidän varpaille niin ag ressiivista tekstiä pukkaa. En ole saanut selvää viestinnästä, on niin sekavaa tällä hetkellä. Siksikin kysyin miten itse toimitte?ap
Suurin osa käy normaalisti kaupassa, parempi tietysti olisi olla käymättä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai että miten on Sanna ohjeistanut :) :) :) 0/5. Niin huono. Syö pääsi, idari.
Onko sulla jäänyt lää ke ottamatta tänään ku olet noi kir eä? Syö lääkkeesi.
Pakkohan se on käydä ja nyt kun kaikki kiva on kiinni niin pitää sitten palloilla pitkän kaavan mukaan, hypistellä esille parhaat vihannekset ja lukea ravintosisällöt viimeisen päälle.
Onko täällä vaan ki peitä tyypp ejä? Miksi ei voi kysyä tavallista asiaa, olen nuori ihminen ei ole kokemusta tämmöisestä ajasta.....
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä vaan ki peitä tyypp ejä? Miksi ei voi kysyä tavallista asiaa, olen nuori ihminen ei ole kokemusta tämmöisestä ajasta.....
Meinaatko, että täällä olisi jollakin aiempaa kokemusta "tämmöisestä ajasta" :D
No jos ihan tarkkoja ollaan, nythän on suosioteltu vältettävän kaikkia tarpeettomia kontakteja muihin ihmisiin. Joten itse voit arvioida, kuinka tarpeellista kaupassa käyminen sulle on.
Fpp2 suojain päässä käyn kauppareissut. Niitä saa ainakin verkkokaupoista, myös Tokmannista. Lisäksi desinfioin kädet ennen ja jälkeen kauppareissun. Kotona pesen kädet ensimmäisenä. Olen onnistunut välttämään koronan.
Ihmiset on kyllä aikas ilkeitä, tässäkin tuli vaan 1 normikommentti. Koittakaas da ijut jaksaa täällä palstilla....
Käyn itse (Helsingissä asun) isommassa kaupassa, jossa on itsepalvelukassat. Näin siksi, että kassajonossa turhan moni kiilaa puolen metrin päähän, tällä välttyy siitä. Käyn kaupassa kahdesti viikossa, käytän maskia, käyn heti aamusta kun kauppa avautuu. (S-marketiin en menisi ekan tunnin aikana sillä se on varattu vanhuksille mutta Lidlissä näin ei ole.)
Näin toimien on ollut ihan turvallinen olo käydä kaupassa. Missään nimessä en menisi pieneen lähikauppaan 16-18 aikaan.
Hei nyt! Tarkoitus oli jo viime vuoden maaliskuussa ostaa kerralla tarpeeksi vessapaperia ja purkkihernekeittoa. Mitä täällä enää kyselet?
Sanna ...?
Miten olisi omat aivot.