Mikä on se maaginen ruoka, joka pitää koko päivän nälkää?
Tälläkin palstalla on niitä, jotka syö vaan lounaan ja päivällisen, koska palat on lapsille. Mikä on siis se ruoka, mikä pitää nälkää vai syöttekö kerralla kymmenen perunaa ja litran lihakastiketta?
Kommentit (472)
Vieläkö joku ihmettelee tätä ylilihavaa ja sairasta kansaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta jos syön joskus harvoin sushia, niin en jaksa syödä enää koko päivänä mitään :D
Vähän kuin söisi kylmää riisipuuroa. Ja kyytipojaksi pari graavilohen siivua.
kananmunat ja pekoni +raikas vihersalaatti. Eli iso rasvaproteiinimättö mahan täydeltä ja jotain vihreitä hiluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasva ja proteiini painotteinen ruoka pitää nälkää. Itse syön 2 kertaa päiväss ja esimerkiksi tänään söin; 3 munan munakkaan jossa pinaattia ja vuohen juustoa, lisäksi turkkilaista jogurttia ja pakaste marjoja. Toinen ateria oli paistettua lohta ja vuohen juusto salaatti.
En tykkää turkkilaisesta jugurtista, mautonta.
Lidlin Sulo - mangojugurtissa on vain mangon omaa sokeria ja siihen puolukoita, niin se on vasta NAM. Syön sitä usein myös ruispuikulaleivän kanssa, jonka päällä kalkkunaa ja keltaista paprikaa.
Mikä siitä mangon sokerista (tai muistakaan vain hedelmien sokerista) tekee muusta sokerista parempaa? Piilosokeria joka tapauksessa.
Jos hedelmiä syö sellaisenaan niin se tapa jolla ne imeytyy kehoon on parempi, ei tule isoja verensokeripiikkejä. Jos taas ne vetäisi nestemäisenä mehuna tai smoothiena, niin se ei ole hyvä ajatus, koska silloin voi syödä määräänsä enemmän.
Esim 0,5 L appelsiinimehua sisältää 7 appelsiinia. Mutta yritäpä syödä peräjälkeen ne hedelminä, ei onnistu.Niissä on myös kuituja ja vitamiineja, joita keho tarvitsee. Ihminen on koko olemassaolonsa aikana syönyt hedelmiä, sen sijaan pitkälle tuotetut kevyt tuotteet, einekset yms ovat uusi juttu.
Tuskinpa kukaan saa lihotettua itseään hedelmiä syömällä.
Tämä kyllä täysin totta. Mutta se nyt on yks hailee onko jukurtin sokeri peräisin hedelmistä vai sokerijuurikkaasta. Ja toki mehun sijaan voi 7 appelsiinin sijaan myös syödä vaikka yhden appelsiinin ja ottaa 6 appelsiinin hiilarit vaikka kaurapuurosta ja/tai täysviljatuotteista, juureksista tai muista hedelmäsokeria hitaammista/pidempiketjuisista hiilareista.
Vähän hiilareita ja paljon rasvaa on ruoka, joka pitää kylläisenä.
Rasvan laatu on myös tärkeää.
Se on vain ja ainoastaan tottumiskysymys.
Ahmijalle ja välipalojen napostelijalle ei mikään riittäs,koska kokojan pitää olla mahassa ruokaa .
Ja muistakaa,verensokeri ei laske liiaksi koskaan terveellä.
Pätkäpaasto ja vähintäänkin VHH. Löytyy jatkossa energiaa ja valoa päivään niin ettei ehdi muuta kun someen päivitellä ;)
(Sitten kun on proseccoaika, ei puhutakaan paastosta mitään)
Mun elämä muuttui, kun luin että RASVA on se ainesosa, joka kertoo aivoille, että nyt on syöty ja pysyy kylläisenä. Itse söin vuosia rasvattomia rahkoja ja vähärasvaisia tuotteita ylipäänsä ja kärsin jatkuvaa nälkää.
Isovanhempien tapa käyttää leivällä aitoa voita ja puurokin nautitaan voisilmällä, se on se oikea tapa syödä. Kahviin kermaa ja ruokajuomakin punaista maitoa. Itse lapsenlapsensa join vieressä rasvatonta ja ihmettelin miten oon kolme kertaa isompi kokoinen kuin vanhukset vieressä.
Täytetyt paprikat, niitä kun syö päivälliseksi niin ei tarvitse syödä samana päivänä enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä muuttui, kun luin että RASVA on se ainesosa, joka kertoo aivoille, että nyt on syöty ja pysyy kylläisenä. Itse söin vuosia rasvattomia rahkoja ja vähärasvaisia tuotteita ylipäänsä ja kärsin jatkuvaa nälkää.
Isovanhempien tapa käyttää leivällä aitoa voita ja puurokin nautitaan voisilmällä, se on se oikea tapa syödä. Kahviin kermaa ja ruokajuomakin punaista maitoa. Itse lapsenlapsensa join vieressä rasvatonta ja ihmettelin miten oon kolme kertaa isompi kokoinen kuin vanhukset vieressä.
Rasvaton ruoka aiheuttaa sairauksia. Rasva pitää kuitenkin olla oikeaa, ei margariinia eikä siemenöljyjä.
Syön usein linssikeittoa aamupalaksi ja seuraavan kerran nälkä on joskus iltapäivällä. Eilen paistoin päälle vielä Yosa kaurapaloja ja meni ihan heittämällä seitsemän tuntia tuon voimalla.
Ensi Huuma rakastuminen ,yhdessä olo huumassa 3kk.Arki alkaa ja ruokahalu kasvaa! Kaikea saa syödä kohtuudella ,pidä ruoka rytmi.Aamiainen ,välipala,lounas. välipala, illalinen ja kevyt ilta pala.Rajaa diki aikaa älypuhelin ja menen vaikka ulos,kellon ajasta viis.Älä kuntele ääni kirjoja.Lue oikeita kirjoja.Rakasta itseäsi.Älä vertaa itseäsi muihin! Olet omana itsenäsi paras versio itsestäsi selaisena kun olet. Älä suostu muiden ohjeisiin , älä alennu arvosteltavakis. Jätä taaksesi ne ihmiset,joilla ei mitään hyvää sanotavaa sinulle itsellesi sinusta itsestäsi tai muille ihmisille sinusta.Niin minäkin olen tehnyt,vaikka kysessä sukua.Voin todella siksi hyvin. Elämä on aina ainut kertainen ja meillä on vain yksi ainoa elämä.
Illalla nälkä pysyy poissa kun juo teetä.
Joinakin päivinä syön aamupalaksi puuron, seuraavaksi ateriaksi kokonaisen tuplapepperonipizzan ja sitten ei tulekaan enää nälkää koko päivänä.
Ei sellaista ole, eikä se ole terveellistäkään. 5 ateriaa on normaali: aamupala, lounas, iltapäivävälipala, päivällinen, iltapala. Saatan syödä myös aamupäivällä pienen välipalan. Olen huomannut, että kun syö riittävästi päivän aikana, niin ei tarvitse koko iltaa mättää kaikkea mitä kaapista löytyy.
Ja ei, en ole lihava, jos joku sitä ajattelee. Ihan täysin normaalipainoinen.
Raskolnikovilainen nälkä ja keuhkokuume tekee jokaiselle meille hyvää.
Kylläisyys saa pysymään kotona. Kun keuhkokuumeessa ja kovassa nälässä lähtee vaeltelemaan kohti kaupunkia ja unohtaa päämääränsä, niin siinä nälkäkin katoaa ja elämästä tulee unista houretta.
Silloin matkataan kohti totuutta.
Ylläri että nälkä pysyy poissa 5 tuntia kun syöt 1000 kcal (pizza ja suklaa).