Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se maaginen ruoka, joka pitää koko päivän nälkää?

Vierailija
02.03.2021 |

Tälläkin palstalla on niitä, jotka syö vaan lounaan ja päivällisen, koska palat on lapsille. Mikä on siis se ruoka, mikä pitää nälkää vai syöttekö kerralla kymmenen perunaa ja litran lihakastiketta?

Kommentit (472)

Vierailija
41/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva ja proteiini painotteinen ruoka pitää nälkää. Itse syön 2 kertaa päiväss ja esimerkiksi tänään söin; 3 munan munakkaan jossa pinaattia ja vuohen juustoa, lisäksi turkkilaista jogurttia ja pakaste marjoja. Toinen ateria oli paistettua lohta ja vuohen juusto salaatti.

En tykkää turkkilaisesta jugurtista, mautonta.

Lidlin Sulo - mangojugurtissa on vain mangon omaa sokeria ja siihen puolukoita, niin se on vasta NAM. Syön sitä usein myös ruispuikulaleivän kanssa, jonka päällä kalkkunaa ja keltaista paprikaa.

Mikä siitä mangon sokerista (tai muistakaan vain hedelmien sokerista) tekee muusta sokerista parempaa? Piilosokeria joka tapauksessa.

Vierailija
42/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakastike. Jauhelihaa kermakastikkeella ja makaronilla, tai kanaa kermacurrykastikkeella ja riisiä. Nälkä pysyy poissa pitkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yksittäistä ruoka-ainetta joka pitäisi nälkää "loputtomiin". Kyse on tottumuksesta ja kyvystä sietää nälkää.

Vierailija
44/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt lounaaksi oikein ison kebabrullan, nälkä yllättää vasta illalla.

Vierailija
45/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yksi ongelma on, että termi "nälkä" merkitsee jokaiselle eri asioita. Lapsuudessa tavallista oli, että kyläpaikoissa aikuiset tarjosivat runsaasti ruokaa ja oikein kannustettiin syömään, vaikka tarvetta niin runsaalle syömiselle ollutkaan.

Jotkut taas syövät pienempiä annoksia kerralla. Minä olen sellainen. Mies syö vain kerran tai kaksi päivässä, mutta syö ruoan kanssa paljon leipää. Rasvan kanssa en kokkaillessa säästele, mausteita ja jauhoja käytän kastikkeisiin ja kuohukermaakin saatan käyttää. Olen huomannut, että jos ruoasta tekee riittävän maukasta ja sen kanssa syö hyvää salaattia ja leipää niin ei synny tarvetta mielitekoihin.

Vierailija
46/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi tänään söin/syön:

Klo 11: turkkilaista jogurttia, chia-siemeniä, banaani, erityisherkkuna sokerintonta mysliä yht. 500 kcal

Klo 15: kolme kananmunaa, ruokalusikallinen voita, paprikaa, kurkkua, tomaattia, juustoa 500 kcal

Klo 19: lohta, punajuurta, parsakaalia, porkkanaa, kukkakaalia, voita, majoneesia, chiliä, korianteria, limeä, vajaa 700 kcal

Olen laihtunut 12 kg ja jatkan edelleen. Välissä ei ole nälkä, enkä koskaan syö ilta- tai aamupalaa.

Ihan järkyttävä määrä kaloreita!! Minä lihon jos syön enemmän kuin 1400 kaloria! (Tutkittu HUS lihavuuden hoitoyksikössä). Ravintoterapeutti sanoi, että kun laihdutan, pitää syödä 900-1000 kaloria / pvä. Toki jos juoksen 10 km lenkin, saan sinä päivänä syödä ruhtinaalliset 1200 kaloria, mutta se vaatii 10 km juoksun.

Terkuin hyvin lyhyt keski-ikäinen pienikokoinen nainen.

Vinkki vitonen sullekin: juokse vähemmän, syö enemmän ja treenaa painoilla. Kroppa muokkaantuu, paino saattaa nousta mutta kiinteydyt ja näytät paremmalta. On aivan järjetöntä juosta 10km 1200 päiväkaloreilla! Ihmiset, syökää kunnolla, liikkukaa kunnolla. Kuka tahansa saa kulutuksensa ylös oikeanlaisella treenillä. Eikä tarkoita tunteja päivässä - treenaan 4 x 45 min viikossa, olen pienikokoinen nainen, syön 2000-2500 kcal päivässä.

Tässä on asiaa. Hommatkaa vaikka kahvakuulat ja kuminauhoja kotiin, niin ei tarvii lähteä sinne salille.  Mitä aloituksen kysymykseen tulee, niin liha ja rasva tekevät kylläisiksi, kuten täällä joku jo kirjoittikin.

Eikä se tarkoita ettei voi jotain muuta siinä sivussa syödä, esim. riisiä, perunaa ja kasviksia.

T. Isokokoinen mies

Vierailija
47/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso lautasellinen pasta Carbonaraa. Muuta ei siiten tarvitsekaan sinä päivänä syödä.

Vierailija
48/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nimenomaan vain lounaan ja päivällisen enkä tunne nälkää oikeastaan koskaan. Aamulla juon kuoin kahvia mustana ja aamupäivän aikana juon puoli litraa yrttiteetä.

Lounas klo 12-13:

- kookosjogurttia ja tuoreita marjoja TAI

- 2 hapankorppua salamilla, juustolla ja suolakurkulla, pala kurkkua, muutama oliivi TAI

- tonnikala-kikhernesalaatti TAI

- avokadoa, kurkkua, tomaattia, juustoa ja keitetty kananmuna

Päivällinen klo 18-20:

- riisiä, kanaa tai tonnikalaa, avokadoa, edamame papuja, hillosipulia, kurkkua tmv. TAI

- 2/8 osaa uunipellille tehdystä pizzasta TAI

- hampurilainen mantelijauhosämpylällä TAI

- tacomaustettua kanaa, fetaa, avokadoa, tomaattia ja kurkkua TAI

- ihan vaan oliiveja, juustoja ja erilaisia vihanneksia

- 6-8 palaa sushia

Vierailija
49/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Full English breakfast:paistettuja perunoita,pari paistettua munaa,pekonia,heinzin papuja...Tuon kun syö niin pärjää pitkään.

Vierailija
50/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön nimenomaan vain lounaan ja päivällisen enkä tunne nälkää oikeastaan koskaan. Aamulla juon kuoin kahvia mustana ja aamupäivän aikana juon puoli litraa yrttiteetä.

Lounas klo 12-13:

- kookosjogurttia ja tuoreita marjoja TAI

- 2 hapankorppua salamilla, juustolla ja suolakurkulla, pala kurkkua, muutama oliivi TAI

- tonnikala-kikhernesalaatti TAI

- avokadoa, kurkkua, tomaattia, juustoa ja keitetty kananmuna

Päivällinen klo 18-20:

- riisiä, kanaa tai tonnikalaa, avokadoa, edamame papuja, hillosipulia, kurkkua tmv. TAI

- 2/8 osaa uunipellille tehdystä pizzasta TAI

- hampurilainen mantelijauhosämpylällä TAI

- tacomaustettua kanaa, fetaa, avokadoa, tomaattia ja kurkkua TAI

- ihan vaan oliiveja, juustoja ja erilaisia vihanneksia

- 6-8 palaa sushia

Lisään vielä että olen normaalipainoinen yli nelikymppinen toimistotyötä tekevä nainen enkä harrasta erityisemmin mitään liikuntaa.

Vierailija
51/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni nälän tunne on normaalia. Ap:lla on kumman vinoutunut käsitys, että koko ajan pitäisi olla kylläinen tai syömässä.

Tämä. Siksi ihmiset lihoo, koska pelkäävät nälkää. Ihan paniikki tulee jos nälkä kurnii. Kannattaisi joskus kokeilla mitä tapahtuu jos siihen ei reagoi vaan antaa sen mennä ohi. Nälän tunne on vain hetkellinen, eikä se ole vaarallista.

Vierailija
52/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva ja proteiini painotteinen ruoka pitää nälkää. Itse syön 2 kertaa päiväss ja esimerkiksi tänään söin; 3 munan munakkaan jossa pinaattia ja vuohen juustoa, lisäksi turkkilaista jogurttia ja pakaste marjoja. Toinen ateria oli paistettua lohta ja vuohen juusto salaatti.

En tykkää turkkilaisesta jugurtista, mautonta.

Lidlin Sulo - mangojugurtissa on vain mangon omaa sokeria ja siihen puolukoita, niin se on vasta NAM. Syön sitä usein myös ruispuikulaleivän kanssa, jonka päällä kalkkunaa ja keltaista paprikaa.

Mikä siitä mangon sokerista (tai muistakaan vain hedelmien sokerista) tekee muusta sokerista parempaa? Piilosokeria joka tapauksessa.

Jos hedelmiä syö sellaisenaan niin se tapa jolla ne imeytyy kehoon on parempi, ei tule isoja verensokeripiikkejä. Jos taas ne vetäisi nestemäisenä mehuna tai smoothiena, niin se ei ole hyvä ajatus, koska silloin voi syödä määräänsä enemmän.

Esim 0,5 L appelsiinimehua sisältää 7 appelsiinia. Mutta yritäpä syödä peräjälkeen ne hedelminä, ei onnistu.

Niissä on myös kuituja ja vitamiineja, joita keho tarvitsee. Ihminen on koko olemassaolonsa aikana syönyt hedelmiä, sen sijaan pitkälle tuotetut kevyt tuotteet, einekset yms ovat uusi juttu.

Tuskinpa kukaan saa lihotettua itseään hedelmiä syömällä.

Vierailija
53/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni nälän tunne on normaalia. Ap:lla on kumman vinoutunut käsitys, että koko ajan pitäisi olla kylläinen tai syömässä.

Tämä. Siksi ihmiset lihoo, koska pelkäävät nälkää. Ihan paniikki tulee jos nälkä kurnii. Kannattaisi joskus kokeilla mitä tapahtuu jos siihen ei reagoi vaan antaa sen mennä ohi. Nälän tunne on vain hetkellinen, eikä se ole vaarallista.

Tarvittaisiin apuja, jotta turvallisessa ympäristössä voisi kokeilla nälän tuntemista.

Vierailija
54/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön palpja pitkin päivää. 19-7 olen syömättä ellei tee mieli saunaoltta.

Raskas ja rasvainen kyllä pitää nälkää kohtalaisesti energiatiheytensä takia mutta tuöi mieleen sellainenkin aine kuin kvinoa. Siis sen pitöisi oikeasti olla "kinoa" koskanjuuri niin quinoa pitäisi ääntää, mutta jostain syystä suomenkielessä suositellaan kvinoaa. Jos haluat jaksaa pitkään syömättä itseäsi ähkyyn, korvaa riisi tällä superfoodilla. Loistoainetta!

55/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikypsää riisipuuroa  noin 1 litra aamusta, tarvitsee vain juoda vett päivän mittaan. Toinen on talkkunapöperö, eli pieneen mööröön suolalla ja voimma maustettua kiehuvaa vettä sekotetaan talkkunaa niin pajon kuin mahtuu ja jää vähän kuiviakin jauhoja. Sen kun nieleksii maidon kanssa ( muuten juuttuu kurkkuun kiinni9 niin nälkä pysyy pitkään poissa

helena lapinniemi

Vierailija
56/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso lautanenTattaripuuroa chiasiemenillä aamuisin, keitetyt kananmunat. Ja pähkinät.

Näitä joka päivä.

Olen päässut hiukan eroon sokeri koukusta.

Vierailija
57/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin eilen kuinka kauan menee ennen kuin tulee nälkä, jos ei syö MITÄÄN. Ei tullut koko päivänä. Join päivän mittaan kahvia ja kivennäisvettä, illalla pari kuppia kamomillateetä.

Vieläkään ei ole nälkä. Taidan pitää useammin näitä kokonaisia paastopäiviä. Kun kropan rasvanpoltto toimii, nämä ei olekaan yhtään vaikeita, vaikka niin luulin. Tämä oli siis eka kerta ikinä, kun olen ollut kokonaisen vuorokauden syömättä mitään. Normipainoinen olen, tavallisesti VHH:lla, 70 g HH/pv.

Vierailija
58/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi tänään söin/syön:

Klo 11: turkkilaista jogurttia, chia-siemeniä, banaani, erityisherkkuna sokerintonta mysliä yht. 500 kcal

Klo 15: kolme kananmunaa, ruokalusikallinen voita, paprikaa, kurkkua, tomaattia, juustoa 500 kcal

Klo 19: lohta, punajuurta, parsakaalia, porkkanaa, kukkakaalia, voita, majoneesia, chiliä, korianteria, limeä, vajaa 700 kcal

Olen laihtunut 12 kg ja jatkan edelleen. Välissä ei ole nälkä, enkä koskaan syö ilta- tai aamupalaa.

Ihan järkyttävä määrä kaloreita!! Minä lihon jos syön enemmän kuin 1400 kaloria! (Tutkittu HUS lihavuuden hoitoyksikössä). Ravintoterapeutti sanoi, että kun laihdutan, pitää syödä 900-1000 kaloria / pvä. Toki jos juoksen 10 km lenkin, saan sinä päivänä syödä ruhtinaalliset 1200 kaloria, mutta se vaatii 10 km juoksun.

Terkuin hyvin lyhyt keski-ikäinen pienikokoinen nainen.

Vinkki vitonen sullekin: juokse vähemmän, syö enemmän ja treenaa painoilla. Kroppa muokkaantuu, paino saattaa nousta mutta kiinteydyt ja näytät paremmalta. On aivan järjetöntä juosta 10km 1200 päiväkaloreilla! Ihmiset, syökää kunnolla, liikkukaa kunnolla. Kuka tahansa saa kulutuksensa ylös oikeanlaisella treenillä. Eikä tarkoita tunteja päivässä - treenaan 4 x 45 min viikossa, olen pienikokoinen nainen, syön 2000-2500 kcal päivässä.

Tässä on asiaa. Hommatkaa vaikka kahvakuulat ja kuminauhoja kotiin, niin ei tarvii lähteä sinne salille.  Mitä aloituksen kysymykseen tulee, niin liha ja rasva tekevät kylläisiksi, kuten täällä joku jo kirjoittikin.

Eikä se tarkoita ettei voi jotain muuta siinä sivussa syödä, esim. riisiä, perunaa ja kasviksia.

T. Isokokoinen mies

Tämä. Minä olen ostanut käsipainot , vastuskuminauhan , jumppakepin , foamjonkun ja ison pallon ja jumppaan kotona. Fysioterapeutin ohjeilla mennään 45 minsaa eikä pelfietä oteta : D D 

Vierailija
59/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta jos syön joskus harvoin sushia, niin en jaksa syödä enää koko päivänä mitään :D

Vierailija
60/472 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat ja lihapullakastike ruisleivän ja salaatin kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi