Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kaksisuuntainen mielialahäiriö näkyy tapailussa/seurustelussa?

Vierailija
02.03.2021 |

Miten bipo käyttäytyy tapaillessaan tai seurustellessaan?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
102/103 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on että saattaa ilmetä selkeästi vasta useamman vuoden jälkeen, kyseinen tapaus osasi kaikki mahdolliset asiat perustella juurta jaksaen ja minä olin kuulemma se joka olisi tarvinnut terapiaa sekä lateli kaiken maailman sairaudet. Vuoden eroamisen jälkeen kuulin että tällä henkilöllä on nuoruudessa diagnosoitu kaksari. Hän ei ikinä asiasta puhunut eikä todellakaan ollut lääkitystä. Eivät tienneet muutkaan hänen aiemmat kumppaninsa kun asiasta kysyin. On blokannut koko asian mielestään pois. Vaarallinen ihminen sitoutua parisuhteeseen, ei jää muuta kuin savuavia raunioita. Meidän eron jälkeen oli 5 uutta suhdetta vuoden aikana, jokaisen kanssa olisi halunnut perustaa perheen viikon-parin tuntemisen perusteella. Mielenkiinto vaan lopahti niinkuin seinään kun löytyikin "mielenkiintoisempi" ihminen. Toki tuon diagnoosin kuulemisen jälkeen aika moni asia meidän suhteen ajalta selittyi tällä tiedolla...  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei kyllä kukaan tiedä mitään bipolaarisuudesta. Minä olen ja voin vannoa että se ei näy ainakaan tapailusuhteessa yhtään mitenkään. Et ikinä voi sitä arvata. 

Me osataan peittää se niin hyvin, ja ainoa mistä sen saat tietää on jos ihan itse kerron. 

Sitten jos puhutaan vuosikymmenestä, niin sitten se kyllä tulee ennen pitkää esille. Mutta muutassakaan vuodessa et sitä tiedä. 

Kyĺlä se näkyy...