Miten kaksisuuntainen mielialahäiriö näkyy tapailussa/seurustelussa?
Miten bipo käyttäytyy tapaillessaan tai seurustellessaan?
Kommentit (103)
Miten kaksisuuntainen mielialahäiriö näkyy...foorumin vakitrollissa!
Vierailija kirjoitti:
Miten kaksisuuntainen mielialahäiriö näkyy...foorumin vakitrollissa!
Unohtaa hakea 35€ hampurilaiset Hesburgerista. Menee siskon luo kahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen bipo ja särjen sydämiä tahtomattani.. En voi sille mitään että tunteet sammuvat niin nopeasti.
Jos tiedät itsestäsi että tunteet sammuu yhtä nopeasti kuin ne alkaa, niin oletko ajatellut pysytellä erossa ihmissuhteista?
Tiedostat kuitenkin toimintasi, mutta silti satutat ihmisiä. Tuo on jo oma valinta eikä mikään tahdosta riippumaton toiminta.onko tyypillistä että bibojen tunteet sammuu yllättäen?
Yhtäkkiä täyskäännös ja menee menojaan muttei sano tai päätä juttua vaan jättää toisen roikkumaan.
Joo no niinpä tietysti. Olen narsisti ja bipo ja mitä näitä nyt on, kun en jaksanut enää kuunnella toisen marinaa, valitusta ja arvostelua vaan totesin että ritti ja häivyin. Jäi se tervepäinen sinne paheksumaan minua keskenään ja varmaan puhuu minusta seuraavalle samaan tyyliin kuin minullekin edellisistään.
Täällä ei kyllä kukaan tiedä mitään bipolaarisuudesta. Minä olen ja voin vannoa että se ei näy ainakaan tapailusuhteessa yhtään mitenkään. Et ikinä voi sitä arvata.
Me osataan peittää se niin hyvin, ja ainoa mistä sen saat tietää on jos ihan itse kerron.
Sitten jos puhutaan vuosikymmenestä, niin sitten se kyllä tulee ennen pitkää esille. Mutta muutassakaan vuodessa et sitä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä on kahdenlaista. Tyypin 1 ja 2.
Numero 2 on paljon lievempi. Jos on lääketasapaino, niin se ei näy missään se sairausT. 2 tyypin bipo
Ei kyllä ole lievempi ja niin sanoo myös 1 tyyppiä sairastava tuttuni. Kaikkein sekoimpia ja lääkitys aina pielessä on kakkostyypin edustajat. Ykkösille yleensä löytyy lääketasapaino.
Kerro lisää?
Onko olemassa kolmialasuuntaista mielialahäiriötä?
Itse olen 2. tyypin bipo. En tunnista itseäni kuvauksistanne. Olen tosi rauhallinen ja vakaa ollut jo vuosia hyvän lääkityksen ansiosta. Olen myös oppinut elämään tämän sairauden kanssa.
Suhteessa sairauteni näkyy eniten siinä, että tarvin unta 9-11 tuntia yössä. En kestä yhtään univajetta, olo on todella ahdistunut. Tämä ei tosin näy ulospäin.
Elämässäni täytyy olla vakaa päivärytmi ja lisäksi täysi raittius. Joskus pari kertaa vuodessa voin ottaa lasin viinia. Lisäksi tarvin paljon hiljaisuutta ja rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 2. tyypin bipo. En tunnista itseäni kuvauksistanne. Olen tosi rauhallinen ja vakaa ollut jo vuosia hyvän lääkityksen ansiosta. Olen myös oppinut elämään tämän sairauden kanssa.
Suhteessa sairauteni näkyy eniten siinä, että tarvin unta 9-11 tuntia yössä. En kestä yhtään univajetta, olo on todella ahdistunut. Tämä ei tosin näy ulospäin.
Elämässäni täytyy olla vakaa päivärytmi ja lisäksi täysi raittius. Joskus pari kertaa vuodessa voin ottaa lasin viinia. Lisäksi tarvin paljon hiljaisuutta ja rauhaa.
Minullakin 2 tyyppi eikä se näy mitenkään. Elämme tavallista perhe-elämää, käymme töissä ja harrastamme liikuntaa. Olemme mieheni kanssa kummatkin hyvin rauhallisia ihmisiä.
Minäkin saatan rankan viikon jälkeen nukkua pitkään, mutta siinäpä se onkin. Olemme olleet yhdessä kohta 19 vuotta.
n kaksisuuntainen mielialahäiriö näkyy tapailussa/seurustelussa?
On ainoa oikeassa. Oma käytös ei ole ongelma, mutta puolison sanat voi olla riidan hakua. Ei siedä saman aiheen vastauksia, mistä itse puhuu.
Toisen syyttely kaikesta mahdollisesta silloin kun itsellä menee huonosti
Tunnetilojen todella äkillinen vaihtelu. Pakkomielle oman elämäntapansa oikeuttamiseen.
Tapailin vain vähän aikaa bipoa mutta tunnettiin kyllä pidempään. Hän oli aluksi tosi ihastunut muhun, mutta kun sai vastakaikua hän ei enää tiennytkään mitä haluaa.
Loppujen lopuksi muutti ulkomaille asumaan ja katkaisi välit.
Loppujen lopuksi alat miettimään oletko sinä sittenkin itse se sairas osapuoli tässä
Yhtäkkiä täyskäännös ja menee menojaan muttei sano tai päätä juttua vaan jättää toisen roikkumaan.