Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaksisuuntainen mielialahäiriö näkyy tapailussa/seurustelussa?

Vierailija
02.03.2021 |

Miten bipo käyttäytyy tapaillessaan tai seurustellessaan?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni voin sanoa, että kylmää kuumaa käytös. Eli voin olla todella tykästynyt, mutta en saa aikaiseksi kuin hetkittäistä kiintymystä. Sitten ei taas huvita mikään ja olen omissa oloissani. Kunnes taas aktivoidun.... Juu en deittailekaan nykyään, koska en pääse tuosta alusta ikinä mihinkään ja miehet kyllästyy mun sekoiluuni ja ghostaa ja mulla taas itseluottamus huononee entisestään. Pitkissä suhteissa olen ollut ja niissä voinut sitten paremmin ja ollut tasapainoista eloa ja aitoa rakkautta. Deittailu ei vaan mun päälle sovi.

Vierailija
22/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumiskammo. Yhdistänyt kaikkia tuntemiani bipoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bipo ja särjen sydämiä tahtomattani.. En voi sille mitään että tunteet sammuvat niin nopeasti.

Vierailija
24/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkäversioinen häiriö, minkälainen ihminen, onko hoitomyönteinen ja lääkehoidossa vai ei, jne. Riippuu myös siitä, missä vaiheessa "bipolaariaaltoa" on, onko masennuksessa/hypomaniassa/maniassa.

Mielialahäiriöt on elämänmittaisia sairauksia ja niitä pitää hallita elämänmittaisella hoidolla. Ei ne bipolaari-ihmiset ole mitään mysteerisiä olentoja, ne on ihmisiä joilla on sairaus. Monet elävät ihan hyvää elämää kunhan hoito on kunnossa. Kyllä se silti vaatii kumppanilta jaksamista ja ymmärrystä kun toisella on häiriö.

Itselläni on ahdistushäiriö ja pakko-oireinen häiriö. Ne ovat iän myötä laantuneet, mutta tulevat silti aina olemaan matkakumppaneita tässä elämässä. Olen ihan onnellisessa parisuhteessa, opiskelen ja käyn töissä.

Olisi tärkeää, että saisimme poistettua stigmaa mielenterveyden häiriöistä ja lisättyä ihmisten ymmärrystä niistä.

Vierailija
25/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä olen maailman mahtavin/surkein koskaan

Oi luoja. Tämä. Aina kaikkein paras, oli sitten hyvästä tai huonosta kyse. Kukaan ei kärsi kovemmin tai loista kirkkaammin.

Tuon lisäksi mun tapaus haki aina seuraavaa, jännää ihastumisen tunnetta.

Se on erittäin eksä nykyään, minusta ei ollut katselemaan tuota menoa. Olin pelkkä rikka, joka ei koskaan ollut oikein tarpeeksi hyvä.

Vierailija
26/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomiehen kohdalla ei ole näkynyt oikein mitenkään, mutta hänen kaksisuuntaisensa on tyyppiä 2 eli se lievempi. Lisäksi mies on tarkka lääkityksestään ja osaa säätää sitä aina tilannekohtaisesti. Minulle hän on ollut todella hyvä tuki, rauhallinen, keskustelukykyinen ja ihana tyyppi.

Hoitamattomana kaksisuuntainen on kyllä helvettiä itse sitä sairastavalle että hänen läheisilleen. Tyypissä 1 se heittely manian ja depression välillä on vielä voimakkaampaa mitä aviomieheni tyypissä.

Vierailija
28/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin niin, että ensin sanoo että asiat on näin, sitten seuraavana päivänä ne ei olekaan niin vaan noin. En tiedä hänen diagnooseistaan, mutta aika kaksisuuntaiselta meiningiltä vaikutti usein.

Vierailija
30/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä olen maailman mahtavin/surkein koskaan

Oi luoja. Tämä. Aina kaikkein paras, oli sitten hyvästä tai huonosta kyse. Kukaan ei kärsi kovemmin tai loista kirkkaammin.

Tuon lisäksi mun tapaus haki aina seuraavaa, jännää ihastumisen tunnetta.

Se on erittäin eksä nykyään, minusta ei ollut katselemaan tuota menoa. Olin pelkkä rikka, joka ei koskaan ollut oikein tarpeeksi hyvä.

Kuulostaapa tutulta. Aina oli joku ihme kilpailu, kuka kärsii enemmän. Oli myös suorastaan epäilyttävän ihastuksissaan minuun heti alusta asti, ei tosin sinä aikana haaveillut muista mutta epäilen ettei kauaa mennyt ihastua taas uuteen kun se juttu loppui. Ja vielä tuo, etten koskaan ollut tarpeeksi hyvä ja riittävä. Toki hän usein hoki, että olen täydellinen ja paras mutta sitten myös toi hyvin selkeästi ja töykeästi ne mun puutteet esille.

Vierailija
31/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin niin, että ensin sanoo että asiat on näin, sitten seuraavana päivänä ne ei olekaan niin vaan noin. En tiedä hänen diagnooseistaan, mutta aika kaksisuuntaiselta meiningiltä vaikutti usein.

tämä, ensin puhuu tulevaisuudesta ja sitten seuraavana päivänä on kuin toinen ihminen ja vie pois tulevaisuuden

Vierailija
32/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu mieluusti itsestään, mutta ei kysy mitä toisellle.

Vierailija
33/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko täällä oikeasti tietää asiasta jotain? Kommentit taitavat perustuvan vain kuvitelmiin. Tunnistatteko sadut faktoista?

Ei minusta mitenkään, olen hyvin tunteellinen ja pohdiskeleva, parisuhteissa olen kuitenkin varovainen. Huonoista kokemuksista, hyväksikäyttö ja koulukiusaus johtuen minun on vaikea luottaa ihmisiin. Olen varovainen ja etenen varovasti.

Vierailija
34/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikäs on diagnoosi sellaiselle joka "tietää" muiden asiat kysymättä ja osaa diagnosoida kuin lääkäri?

Aika itsekeskeiseltä vaikuttaa.

Vierailija
35/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä, ensin puhuu tulevaisuudesta ja sitten seuraavana päivänä on kuin toinen ihminen ja vie pois tulevaisuuden

näin toimin

olen bibo

Vierailija
36/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko minulla tätä vai adhd/jokin muu mutta kaipaan kumppanista samanlaista intensiivisyyttä. Useimmat ihmiset jotka olisivat muuten sopivia ovat liian viilipyttymäisiä ja kyllästyn heihin nopeasti.

Vierailija
37/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuvat mielialat, nopea avautuminen asioista yms

Vierailija
38/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen bipo ja särjen sydämiä tahtomattani.. En voi sille mitään että tunteet sammuvat niin nopeasti.

Miten tunteet sammuu nopeasti?

Vierailija
39/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitenkään, jos on päässyt asianmukaiseen hoitoon ja osaa vältellä liikaa stressiä ja unettomuutta tai mikä kenelläkin aiheuttaa sairausjaksoja.

Paljastin vähän aikaa sitten veljelleni sairastuneeni bipoon 12-vuotiaana eikä uskonut ennen kuin näytin omakannasta diagnoosin. Joillain on masennuspainotteista ja tulee (hypo)maaninen jakso vain kerran elämässään, joillain taas elämä on todellista vuoristorataa joka päivä. Monet saavat sairauden hallintaan kun oikea lääkitys löytyy.

Vierailija
40/103 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihmisestä