Miksi vetoan passiivisiin ja vietäviin naisiin?
Olen ihmetellyt tätä.
Olen aika huono tekemään aloitteita, mutta silloinkin kun nainen tekee aloitteen, asetelma kääntyy aina sellaiseksi että nainen siirtää vetovastuun minulle. Mitä lähempänä ollaan tilannetta jossa keskustelu on monologia minun toimestani ja minä liidaan koko ajan, sitä enemmän nainen nauttii. Halatessa pää painetaan kainaloon ja tekeydytään mahdolisimman pieneksi, katsellaan ylöspäin ja ihaillaan verbaalista erinomaisuuttani.
Mutta kun en minä ole ollenkaan tuollainen mies. Olen lyhyt ja hoikka introvertti joka ei ollenkaan halua vetää maskuliinisen urhon roolia.
Minä pidän naisista jotka ovat tuon vastakohta. He ovat älykkäitä, rohkeita ja oivaltavia, ja itsekin hauskoja. Jos joku vie niin molemmat tai vaikka sitten nainen jos on pakko valita.
Annanko itsestäni väärän kuvan? En ollenkaan keksi miten, koska en todellakaan vedä viejämiehen roolia.
Vai onko tuo vain lähes kaikkien naisten unelma? Vetovastuuta siirretään miehelle niin paljon kuin tämä suostuu ottamaan.
Missä olette te erilaiset naiset? Tulkaa tänne!
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Sinähän haluat olla täysin passiivinen. Nainen tekee aloitteen, mutta odottaa sinulta kuitenkin elonmerkkejä jossain vaiheessa. Ja se on sinulle liikaa.
Jep, mä oon oppinut, ettei naisen pidä tehdä aloitteita. Osa miehistä tykkää siitä, mutta ne on osoittautuneet sitten passiivisiksi perässä vedettäviksi vähän joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän haluat olla täysin passiivinen. Nainen tekee aloitteen, mutta odottaa sinulta kuitenkin elonmerkkejä jossain vaiheessa. Ja se on sinulle liikaa.
Edellinen aloite oli että nainen tuli sanomaan "moi".
Tämän yhden sanan jälkeen vetovastuu siirtyi kokonaan minulle.
Käännetäänpä tilanne toisin päin. Minä hivuttaudun kiinnostavan naisen luokse, kerään rohkeuteni ja sanon naiselle "moi". Aloite tehty, pum, loistavaa. Sen jälleen odotan että nainen kysyy nimeäni, esittelee itsensä, johdattaa minut pöytään, tilaa juomat, aloittaa keskustelun jossa hän puhuu ja minä kuuntelen, jne.
Onko liikaa pyydetty että nainenkin osoittaisi elonmerkkejä? Minä kuitenkin tein aloitteen!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen älykäs ja innostuva nainen joka lähtee helposti vetämään keskustelua ja olen koko elämäni saanut siitä negatiivista palautetta miehiltä. Luulen ja toivon että kyseessä on osaksi sukupolviongelma joka on vähitellen poistumassa, mutta näin 45+ näkökulmasta ongelma on ollut todellinen ja olen typistänyt itseäni sen takia.
Sehän on harmillista kuulla.
Minulla on sellainen tuntuma - ja voit kertoa minulle olenko väärässä - että usein sinun typpisesi naiset päätyvät johtotehtäviin tms haastaviin töihin ja etsivät kumppania samoista piireistä, ja tuleekin ongelma vastaan kun johtotehtävissä olevat miehet ovat liian samanlaisia, ja kenties haluavat naisesta vastapainoa työelämälle? Pehmeämpi ja vähemmän urakeskeinen mies on ehkä ollut heille liian vieras ajatus.
Tunnen nimittäin muutamankin tällaisen naisen. Ovat jääneet ilman parisuhdetta, vaikka ovat varmasti kiinnostavia miesten silmissä Johtavat miehet ovat kuitenkin halunneet vähän heikomman astian pehmentämään arkea.
ap
En ole ollenkaan johtaja-ainesta, jos olisin en varmaankaan olisi antanut miesten suhtautumisen vaikuttaa itseeni niin paljon. Mutta se on kyllä totta että johtajatyypin miehet ovat avoimimmin osoittaneet vihamielisyyttä jos olen vaikkapa innostunut jostain keskustelunaiheesta ja ottanut keskustelun haltuun, tai luoja varjelkoon tiennyt faktaa jostain miehiseksi tulkitusta aiheepiiristä ja puhunut aiheesta kuin olisin miesten kanssa tasavertainen. Hiljaisemmat miehet taas joskus tuntuvat pelkäävän minua, vaikka olen varsin pehmeä luonteeltani itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan he tykkää osasta ominaisuuksia, joita sulla on ja yrittävät sitten saada sua niiden lisäksi olemaan myös miehekäs.
Itse myönnän joskus toimineeni noin. Tavattiin tilanteessa, jossa mun piti työni puolesta olla aika vahvassa roolissa. No vapaalla en tykkää sitä olla. Miehessä ihastuin hänen herkkyyteensä ja fiksuuteensa.
Mutta huomasin sitten, että haluan vahvemman miehen.
Tuo pitää varmaankin paikkansa.
Ilmeisesti traditionaalisesta miehekkyydestä on sitten huutava pula kun perinnemiestä yritetään kaivaa miehestä joka ei ole sellainen.
ap
Lähinnä kai niistä on pula, joissa yhdistyy molempien parhaat puolet. 😃
Eipä sellaisia naisiakaan juuri ole joissa yhdistyy 50-luvun feminiininen kodin hengetär ja 2000-luvun toimintasankaritar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käännetäänpä tilanne toisin päin. Minä hivuttaudun kiinnostavan naisen luokse, kerään rohkeuteni ja sanon naiselle "moi". Aloite tehty, pum, loistavaa. Sen jälleen odotan että nainen kysyy nimeäni, esittelee itsensä, johdattaa minut pöytään, tilaa juomat, aloittaa keskustelun jossa hän puhuu ja minä kuuntelen, jne.
Onko liikaa pyydetty että nainenkin osoittaisi elonmerkkejä? Minä kuitenkin tein aloitteen!
ap
No kuule, sen sijaan,että nyt iniset, tee samoin kuin naiset. Vastaa naiselle "moi" äläkä ala viedä. Jos ei ala viedä, niin ihan sama sulle. Ole se mies, joka olet äläkä teeskentele viejää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on pitkälti mitä naiset haluavat.
Niillä harvoilla aktiivisilla naisilla riittää kysyntää, koska et ole ainoa mies joka ei haluaisi aina liidata ja turvata. Paljon kysyntää = mahdollisuuksia valkata pitkä, komea ja ekstrovertti mies joka tykkää aktiivisesta naisesta.
Siinä vastaus...
Ok, hyvä tietää.
Siis minkä takia pidät monologia? Kiinnostaako naista oikeasti juttusi? Mikset kysele häneltä, mikä häntä kiinnostaa ja mitä ajattelee x ja y asiasta?
Ehkä nainen haluaisi mieluummin esim naida mutta et tajua vihjettä vaan jatkat puhua pälättämistä.
Jos vika on siinä että naiset ei ole tarpeeksi älykkäitä, sinun pitää etsiä eri piireistä. Ja sinun pitää itse toistavasti lähestyä niitä aktiivisia, seurallisia, dominoivia naisia, kunnes löydät omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen älykäs ja innostuva nainen joka lähtee helposti vetämään keskustelua ja olen koko elämäni saanut siitä negatiivista palautetta miehiltä. Luulen ja toivon että kyseessä on osaksi sukupolviongelma joka on vähitellen poistumassa, mutta näin 45+ näkökulmasta ongelma on ollut todellinen ja olen typistänyt itseäni sen takia.
Minulla on sellainen tuntuma - ja voit kertoa minulle olenko väärässä - että usein sinun typpisesi naiset päätyvät johtotehtäviin tms haastaviin töihin ja etsivät kumppania samoista piireistä, ja tuleekin ongelma vastaan kun johtotehtävissä olevat miehet ovat liian samanlaisia, ja kenties haluavat naisesta vastapainoa työelämälle? Pehmeämpi ja vähemmän urakeskeinen mies on ehkä ollut heille liian vieras ajatus.
Tunnen nimittäin muutamankin tällaisen naisen. Ovat jääneet ilman parisuhdetta, vaikka ovat varmasti kiinnostavia miesten silmissä Johtavat miehet ovat kuitenkin halunneet vähän heikomman astian pehmentämään arkea.
ap
En ole ollenkaan johtaja-ainesta, jos olisin en varmaankaan olisi antanut miesten suhtautumisen vaikuttaa itseeni niin paljon. Mutta se on kyllä totta että johtajatyypin miehet ovat avoimimmin osoittaneet vihamielisyyttä jos olen vaikkapa innostunut jostain keskustelunaiheesta ja ottanut keskustelun haltuun, tai luoja varjelkoon tiennyt faktaa jostain miehiseksi tulkitusta aiheepiiristä ja puhunut aiheesta kuin olisin miesten kanssa tasavertainen. Hiljaisemmat miehet taas joskus tuntuvat pelkäävän minua, vaikka olen varsin pehmeä luonteeltani itsekin.
Tuo on aika luonnollista. Jos mies on hyvin dominoiva ja kokee itsensä "tosimieheksi", vastaava nainen on pelottava koska oma miehisyys on uhattuna.
Hiljaisemmat miehet saattavat pitää sinua kiinnostavana, mutta eivät ole varmoja oletko myös kiva. Siksi ovat varpaillaan.
ap
Miksi joku mies haluaa parisuhteessa olla naisen osassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oletko trolli? Ei nainen tehnyt tuossa aloitetta. Eikä siirtänyt mitään ihmeen vetovastuuta sinulle. Sinä otit shown hoitaaksesi omasta halustasi, koska tiesit että nainen ei tehnyt aloitetta ja olisi muuten häipynyt.
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä takia pidät monologia? Kiinnostaako naista oikeasti juttusi? Mikset kysele häneltä, mikä häntä kiinnostaa ja mitä ajattelee x ja y asiasta?
Ehkä nainen haluaisi mieluummin esim naida mutta et tajua vihjettä vaan jatkat puhua pälättämistä.
Jos vika on siinä että naiset ei ole tarpeeksi älykkäitä, sinun pitää etsiä eri piireistä. Ja sinun pitää itse toistavasti lähestyä niitä aktiivisia, seurallisia, dominoivia naisia, kunnes löydät omasi.
Sellaisia naisia ei juuri ole kuin elokuvissa.
Ja on semmoinen ikävä tosiasia että tuollainen nainen on 99% todennäköisyydellä johtotehtävissä kuten ap päättelikin. Ellei ap ole statusmies, ei hän ole johtajanaisille potentiaalinen vaihtoehto. Älykkäät "alisuorittajanaiset" (eivät pyri hankkimaan kunniaa ja menestystä) ovat alistuvia poikkeuksetta.
-ohis
Noinhan sinä sanot, mutta ne aloitekyvyttömätkään miehet eivät sitten lopulta osaa olla vietävinä, seurailla, viihtyä, olla vastaanottavia. Kauheaa kitinää saan aina kuulla luonteestani ja minun jälkeeni etsitään mielistelevämpiä ja taipuisampia naisia. Juu, ja olen kuulemma myös makkarissa päällekäyvä. Kaikella todennäköisyydellä olet myös jäätävän nirso. Täällä olen, mutta en todellakaan tule sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oletko trolli? Ei nainen tehnyt tuossa aloitetta. Eikä siirtänyt mitään ihmeen vetovastuuta sinulle. Sinä otit shown hoitaaksesi omasta halustasi, koska tiesit että nainen ei tehnyt aloitetta ja olisi muuten häipynyt.
Ehkä olenkin, mutta osaan sentään jonkin verran tulkita sanatonta viestintää.
Joskus väärin, mutta tällä kertaa oikein :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku mies haluaa parisuhteessa olla naisen osassa?
Määrittele naisen osa...?
Ja tasavertaisuus riittää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On se trolli. Täällä on viikottain vähintäänkin samanlainen aloitus jossa ap ruikuttaa miten hänestä viehättyvät vain äijää hakevat naiset. Hän ei ole yhtään äijä, mutta inhat naiset väkisin yrittää sellaista kaivaa esiin silkkaa ilkeyttään. Yleensä nämä naiset ovat ainakin lyhyitä ja pulleita, usein myös yh-äitejä.
Samainen miesoletettu tehtailee myös aloituksia teemalla "luonnollinen naapurintyttö". Sitten tapellaan 50 sivua siitä, onko ko. nainen oikeasti naapurintyttö, susiruma vai klassinen kaunotar.
Oletko antanut naiselle tilaa ja rohkaissut olemaan oivaltava, älykäs, mielipiteellinen? Yleensä naista ei näihin kannusteta ja romanssi sujuu paremmin, kun antaa miehen päteä ja himmailee omaa assertiivisuuttaan. Sitä kuulee olevansa pelottava, liian intensiivinen, tosikko ym. jne. ikävää jos antaa todellisen luonteensa näkyä vapaasti. Mistä nainen tietäisi, että olet kiinnostunut hänen intohimoisemmasta puolestaan, jos annat merkkejä, että sinua ei kiinnosta hänen mielipiteet vaan olet samanlainen validaation etsijä ja egon pönkittäjä kuin muutkin miehet?
Vierailija kirjoitti:
Noinhan sinä sanot, mutta ne aloitekyvyttömätkään miehet eivät sitten lopulta osaa olla vietävinä, seurailla, viihtyä, olla vastaanottavia. Kauheaa kitinää saan aina kuulla luonteestani ja minun jälkeeni etsitään mielistelevämpiä ja taipuisampia naisia. Juu, ja olen kuulemma myös makkarissa päällekäyvä. Kaikella todennäköisyydellä olet myös jäätävän nirso. Täällä olen, mutta en todellakaan tule sinne.
:(
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nimenomaan tuosta tulee mieleen mies, jolla ei suuremmin ole vientiä ja jonka pitää alkaa yrittää heti, kun joku nainen huomaa edes jotenkin.
Ja sitten on kiukkuinen naiselle, kun "joutui" viemään. Vaikka ihan itse alkoi esittää sellaista miestä, jollainen ei ole.
Aloituksesta sai kuvan, että ap kirjoitti naisista, jotka on oikeasti tehneet aloitteen. Eli esim. pyytäneet treffeille. Moi ei ole aloite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei se "moi" edellytä toista mitään vetovastuuta ottamaan. Toinen voi ihan vaan ignoroida sen, mitä toinen häneltä odottaa, jos ei tahdo odotetulla tavalla toimia.
Toinen juttu on se, että tuo "ihmiset odottaa minulta sitä tai tätä" on 99 % omassa päässäsi. Kaikilla ihmisillä on. Ihmiset noin yleensä ei odota toisiltaan yhtään mitään, omien ällitysten takia sitä vaan kuvittelee niille kaikenlaisia odotuksia. Tämä on toki yleensä pikemminkin naisten helmasynti, että kuvitellaan ties mitä odotuksia ja sosiaalisia paineita joita ei muualla ole kuin omassa päässä, mutta aika naismainenhan sinä muutenkin taidat olla.
Voin kertoa että elämä muuttuu tuhat kertaa kivemmaksi kun ymmärtää, että kukaan ei odota minulta mitään ja vaikka odottaisikin, minä voin siitä paskat nakata.
ap