Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vetoan passiivisiin ja vietäviin naisiin?

Vierailija
01.03.2021 |

Olen ihmetellyt tätä.

Olen aika huono tekemään aloitteita, mutta silloinkin kun nainen tekee aloitteen, asetelma kääntyy aina sellaiseksi että nainen siirtää vetovastuun minulle. Mitä lähempänä ollaan tilannetta jossa keskustelu on monologia minun toimestani ja minä liidaan koko ajan, sitä enemmän nainen nauttii. Halatessa pää painetaan kainaloon ja tekeydytään mahdolisimman pieneksi, katsellaan ylöspäin ja ihaillaan verbaalista erinomaisuuttani.

Mutta kun en minä ole ollenkaan tuollainen mies. Olen lyhyt ja hoikka introvertti joka ei ollenkaan halua vetää maskuliinisen urhon roolia.

Minä pidän naisista jotka ovat tuon vastakohta. He ovat älykkäitä, rohkeita ja oivaltavia, ja itsekin hauskoja. Jos joku vie niin molemmat tai vaikka sitten nainen jos on pakko valita.

Annanko itsestäni väärän kuvan? En ollenkaan keksi miten, koska en todellakaan vedä viejämiehen roolia.

Vai onko tuo vain lähes kaikkien naisten unelma? Vetovastuuta siirretään miehelle niin paljon kuin tämä suostuu ottamaan.

Missä olette te erilaiset naiset? Tulkaa tänne!

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän haluat olla täysin passiivinen. Nainen tekee aloitteen, mutta odottaa sinulta kuitenkin elonmerkkejä jossain vaiheessa. Ja se on sinulle liikaa.

Edellinen aloite oli että nainen tuli sanomaan "moi".

Tämän yhden sanan jälkeen vetovastuu siirtyi kokonaan minulle.

Käännetäänpä tilanne toisin päin. Minä hivuttaudun kiinnostavan naisen luokse, kerään rohkeuteni ja sanon naiselle "moi". Aloite tehty, pum, loistavaa. Sen jälleen odotan että nainen kysyy nimeäni, esittelee itsensä, johdattaa minut pöytään, tilaa juomat, aloittaa keskustelun jossa hän puhuu ja minä kuuntelen, jne.

Onko liikaa pyydetty että nainenkin osoittaisi elonmerkkejä? Minä kuitenkin tein aloitteen!

ap 

Jos tästä jutusta nyt edes puolet on totta, niin annan vinkin vastaisuuden varalle: "Moi" -tyyppinen tervehdysaloite ei tee naisesta prinsessaa, joten ei häntä tarvitse myöskään kohdella kuin sellaista. Voit vastata kuin ihminen ihmiselle, Prinssi Uljaaksi ei ole syytä, eikä edes kannata, ryhtyä.

Sellaisessakin tilanteessa, että olisit heti äärimmäisen kiinnostunut ko. naisesta ja olisit lisäksi mies, joka nimenomaan haluaa olla se johtajatyyppi ja hallita tilannetta kuin tilannetta, kuvaamasi kaltainen käytös on todella ylitseampuvaa. Ujomman naisen tuo on omiaan pelästyttämään, rohkean ja röyhkeän se saa ajattelemaan, että "Wau, toi on nyt niin epätoivoinen, että on valmis vääntymään miljoonalle mutkalle miellyttääkseen. No, juodaan ilmaisia drinksuja ja hyväksikäytetään sen aikaa kun se jaksaa pokkuroida".

Mä rohkenen väittää, että eivät edes ne luontaiset liiderit tuolla tavalla ala liehakoimaan heti kättelyssä. Ainakaan omalla kohdallani ei ole milloinkaan tuollaista tapahtunut, ei edes silloin kun olen itse nähnyt moikkaamista enemmän vaivaa herättääkseni miehen kiinnostuksen. Minusta se alkujutustelu on kuitenkin aika helppoa pitää itse toivomallaan uralla. Jos haluaa toisen olevan aktiivisempi, kannattaa monologin sijaan kysyä häneltä asioita. Vastauksista jo sitten aika pitkälle selviää, onko kiinnostus herännyt myös vastapuolessa vaiko ei.

Vierailija
82/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu. Eka valitetaan kuinka ei saada perinteistä naisellista naista ja kun vihdoinkin saadaan onkin tämä liian avuton prinsessa.

Minä en ole valittanut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu. Eka valitetaan kuinka ei saada perinteistä naisellista naista ja kun vihdoinkin saadaan onkin tämä liian avuton prinsessa.

Minä en ole valittanut.

ap

Tsekkaa otsikko

Vierailija
84/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedän puoleeni juuri sinun kaltaisiasi miehiä, jotka haluavat olla passiivisia sillä välin, kun minä viihdytän kahden hengen seuruettamme. Minä taas en halua olla sellainen nainen. Tai toisaalta haluan kyllä, koska olen mielestäni erinomaisen hauska ja ihana, mutta mieluummin olisin vain hiljaa ja killittäisin silmät suurina mahtavan mieheni kainalossa, kun hän kertoo minulle asioita, joista en ymmärrä yhtään mitään.

Tosin sitten minua ärsyttäisi, kun en tietäisi niistä asioista, ja ottaisin varmaan selvää. Kamalaa vääntämistä minun kanssani elämä kyllä ainakin olisi. Haluan tulla alistetuksi enkä kiihotu alistuvista miehistä, mutta minähän en PERKELE suostu alistumaan, jos en halua.

Terveisin aktiivinen nainen

Vierailija
85/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän haluat olla täysin passiivinen. Nainen tekee aloitteen, mutta odottaa sinulta kuitenkin elonmerkkejä jossain vaiheessa. Ja se on sinulle liikaa.

Käännetäänpä tilanne toisin päin. Minä hivuttaudun kiinnostavan naisen luokse, kerään rohkeuteni ja sanon naiselle "moi". Aloite tehty, pum, loistavaa. Sen jälleen odotan että nainen kysyy nimeäni, esittelee itsensä, johdattaa minut pöytään, tilaa juomat, aloittaa keskustelun jossa hän puhuu ja minä kuuntelen, jne.

Onko liikaa pyydetty että nainenkin osoittaisi elonmerkkejä? Minä kuitenkin tein aloitteen!

ap 

Jos tästä jutusta nyt edes puolet on totta, niin annan vinkin vastaisuuden varalle: "Moi" -tyyppinen tervehdysaloite ei tee naisesta prinsessaa, joten ei häntä tarvitse myöskään kohdella kuin sellaista. Voit vastata kuin ihminen ihmiselle, Prinssi Uljaaksi ei ole syytä, eikä edes kannata, ryhtyä.

Sellaisessakin tilanteessa, että olisit heti äärimmäisen kiinnostunut ko. naisesta ja olisit lisäksi mies, joka nimenomaan haluaa olla se johtajatyyppi ja hallita tilannetta kuin tilannetta, kuvaamasi kaltainen käytös on todella ylitseampuvaa. Ujomman naisen tuo on omiaan pelästyttämään, rohkean ja röyhkeän se saa ajattelemaan, että "Wau, toi on nyt niin epätoivoinen, että on valmis vääntymään miljoonalle mutkalle miellyttääkseen. No, juodaan ilmaisia drinksuja ja hyväksikäytetään sen aikaa kun se jaksaa pokkuroida".

Mä rohkenen väittää, että eivät edes ne luontaiset liiderit tuolla tavalla ala liehakoimaan heti kättelyssä. Ainakaan omalla kohdallani ei ole milloinkaan tuollaista tapahtunut, ei edes silloin kun olen itse nähnyt moikkaamista enemmän vaivaa herättääkseni miehen kiinnostuksen. Minusta se alkujutustelu on kuitenkin aika helppoa pitää itse toivomallaan uralla. Jos haluaa toisen olevan aktiivisempi, kannattaa monologin sijaan kysyä häneltä asioita. Vastauksista jo sitten aika pitkälle selviää, onko kiinnostus herännyt myös vastapuolessa vaiko ei.

Sinäkin taidat nyt viitata vastaajien kuvaamaan tahi kuvittelemaan käytökseen, joka on hyvin kaukana siitä mitä todellisuudessa tapahtui.

Koko asiallahan ei ole edes suurta merkitystä, vaikka jostain syystä tähän on tartuttu kynsin hampain. Olisin toki voinut puhaltaa pelin poikki aikaisemmin, kun vastapuoli osoittautui passiiviseksi. Lopputulos olisi ollut sama, mitä nyt naiselle olisi voinut jäädä huonompi mieli ja vähäisempi halu tehdä aloitteita miehille jatkossa.

Olennaista tässä on että mitä selkeämmin otan ohjat, sitä enemmän naiset pitävät. Ei vain tämä nainen, vaan jokainen minusta kiinnostunut nainen tähän mennessä. Ainoa ero on siinä kuinka nopeasti ilmoitan että kiitti mutta nyt riitti, ja nostanko eväänikään välttääkseni vaivaantunutta tunnelmaa joka seuraa kun toinen vain odottaa aktiivisuutta minulta.

Niin kuin jo sanoin, olennaisinta on missä piilevät naiset jotka nauttivat siitä ettei kumpikaan ota selkeästi ohjia?

...tai jos jompi kumpi ottaa, niin mieluummin nainen ;)

Nekin naiset jotka puhuvat tasavertaisuudesta, todellisuudessa minun kokemuksieni mukaan haluavat ainakin jossain määrin perinteistä roolijakoa.

ap

Vierailija
86/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vedän puoleeni juuri sinun kaltaisiasi miehiä, jotka haluavat olla passiivisia sillä välin, kun minä viihdytän kahden hengen seuruettamme. Minä taas en halua olla sellainen nainen. Tai toisaalta haluan kyllä, koska olen mielestäni erinomaisen hauska ja ihana, mutta mieluummin olisin vain hiljaa ja killittäisin silmät suurina mahtavan mieheni kainalossa, kun hän kertoo minulle asioita, joista en ymmärrä yhtään mitään.

Tosin sitten minua ärsyttäisi, kun en tietäisi niistä asioista, ja ottaisin varmaan selvää. Kamalaa vääntämistä minun kanssani elämä kyllä ainakin olisi. Haluan tulla alistetuksi enkä kiihotu alistuvista miehistä, mutta minähän en PERKELE suostu alistumaan, jos en halua.

Tarkoitit varmaankin "alistuva nainen"? ;)

Se on kuitenkin rooli josta ensisijaisesti sytyt, vaikka se ärsyttäisikin...

ap

Vierailija
87/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuuluu miehen rooliin, että se kellä on mahdollisuus olla fyysisesti ja henkisesti suojelevainen, sen sellainen tulee myös oleman. Ei heikkous(enkä puhu vain fyysisestä, se on vain pieni osa kokonaisuutta) tule olemaan miehessä muotia koskaan.

Vierailija
88/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä osittain ymmärrän ap:ta.

Ap:lla on siis kykyjä olla assertiivinen ja dominoiva, mutta ei haluja käyttää niitä.

Ehkä isompi ongelma on siinä että ap vaikuttaa olevan vanhan ajan herrasmies...mutta ei oikeastaan haluaisi olla.

Mun mielestä kannattaisi pitää se herrasmiesmäisyys silleen että sulla on jatkossakin hyvät käytöstavat, mutta ei muuten. Ja sit pitää avoimesti näyttää että nautit siitä kun nainen vie, monetkin haluaa sitä mutta käyttäytyy tosi maskuliinisesti. Nää jutut kun on miehille opetettu, ja monet on niiden vankeja tavallaan. Ei itekään tajua sitä.

Vierailija
89/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset pitävät aktiivisista, itsenäisistä ihmisistä jotka osaavat välillä jossain asioissa ottaa ohjat ja "liidata". Passiivista lapasista tykkää aika harva mies tai nainen.

Vierailija
90/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä osittain ymmärrän ap:ta.

Ap:lla on siis kykyjä olla assertiivinen ja dominoiva, mutta ei haluja käyttää niitä.

Ehkä isompi ongelma on siinä että ap vaikuttaa olevan vanhan ajan herrasmies...mutta ei oikeastaan haluaisi olla.

Mun mielestä kannattaisi pitää se herrasmiesmäisyys silleen että sulla on jatkossakin hyvät käytöstavat, mutta ei muuten. Ja sit pitää avoimesti näyttää että nautit siitä kun nainen vie, monetkin haluaa sitä mutta käyttäytyy tosi maskuliinisesti. Nää jutut kun on miehille opetettu, ja monet on niiden vankeja tavallaan. Ei itekään tajua sitä.

Tässä saattoi olla perää. Mielenkiintoisia ajatuksia sinulla!

ap

Vierailija
91/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset pitävät aktiivisista, itsenäisistä ihmisistä jotka osaavat välillä jossain asioissa ottaa ohjat ja "liidata". Passiivista lapasista tykkää aika harva mies tai nainen.

Jos näin olisi, aika iso osa naisista jäisi ilman paria...

Vierailija
92/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Fiftari 🙄

Vierailija
93/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan samalla tavalla kuin sinä et halua ottaa vetovastuuta illan kulusta, en minäkään jaksa olla mikään miestennaurattaja. Mutta sellaista miestä, joka ottaisi sen tarjoamani paikan, ei ole vielä näkynyt.

Vierailija
94/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan verbaalisesti antaa palautetta, esim. "minusta oli kivaa, kun halusit päättää minne mennään syömään", "olet niin seksikäs kun tulet suutelemaan tuolla tavalla", "tosi mielenkiintoista jutella naisen kanssa, jolla on voimakkaita mielipiteitä". Monet naiset ovat tottuneet pienentämään itseään automaattisesti, eikä se rooli irtoa pois jos odotus on se, että huonoa saa kuulla, jos irtoaa passiivisesta roolistaan.

Vierailija
95/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

No tuollaisessa tilanteessa kyllä on vikaa sinussakin. Miksi ihmeessä alat yhden moin jälkeen tuolla tavalla piirittämään naista? Entä jos vastaisit moihin moilla, mutta jättäisit nyt ekaksi vaikka johdattelematta pöytään ja tilaamatta ne drinkit? Katsoisit mihin homma etenee, jos et ole heti liidaamassa, kun nainen suunsa aukaisee.

Kyllä sulla on lupa odottaa naiselta vastavuoroisuutta, mutta kannattaa myös näyttää, että toivot sitä. Tuollaisesta tulee vain mieleen, että nimenomaan haluat olla itse kokoajan tilanteen päällä ja se joka huolehtii hurmaamisesta, kun teet kaikkesi (ja vähän ylikin) hurmataksesi. Yleensä miehet eivät heittäydy miksikään supergentlemanneiksi heti alkuun, vaan antavat jutustelun edetä ensin omalla painollaan.

Tässä on nyt annettu mielikuvituksen lentää :D

En todellakaan heittäytynyt supergentlemanniksi, eihän koko tilanne edennyt normaalia - tai minusta kovin vaivaannuttavaa - keskustelua pidemmälle. Nainen kyllä vahvisti tehneensä aloitteen, ja toivoi jatkoa mistä kieltäydyin ystävällisesti. Tuntikausia ei istuttu tutustumassa.

ap

Siis tämä sinun tarinasi yhden moin jälkeen tapahtuvasta pöytään ohjailusta, drinkkien tilaamisesta ja keskustelusta, jossa vain sinä puhuit ja nainen kuunteli, oli puhtaasti mielikuvituksesi tuotosta, etkä oikeasti ole tuolla tavalla toiminut sen jälkeen, kun nainen on tullut sanomaan moi?? Vai mitä tarkoitat?

Jos et kerran käyttäydy kuin supergentlemanni, miksi keksit tällaisen tarinan sitten, jossa käyttäydyt kuin supergentlemanni? Vaikeaa on tässä pohtia, että annatko oikeasti itsestäsi vääriä signaaleja, jos keksit näin ylitseampuvia liidaamistarinoita yhden lyhyen tervehdyksen jälkeen. Anna mieluummin todellisia esimerkkejä kuin jotain mielikuvitustarinoita, jotka sitten ovatkin vain omaa mielikuvitustasi.

On ihan sama mitä ap kirjoittaa. Kaikkea luetaan kuin piru raamattua kunnes ap käännetään surkimukseksi ja hänen kokemuksensa mielikuvituksen tuotteiksi.

Näin se menee aina.

nimim. kokemusta on

Millähän tavalla minä muka olen kääntänyt ap:n surkimukseksi ja hänen kokemuksensa mielikuvituksen tuotteeksi?? Minä kyllä alunperin vastasin ap:n kertomukseen ihan siltä pohjalta, että se on tositapahtuma. Siihen ap sitten itse minulle vastasi, että tarinassa oli annettu mielikuvituksen lentää. Tämän jälkeen minä vielä erikseen kysyin, että siis tämä hänen kokemuksensako ei ollutkaan totta, vai mitä hän tarkoitti mielikuvituksen lentämisellä.

Miten tuohon olisi pitänyt vastata sinun mielestäsi? Miten ap:n kysymyksiin pitäisi vastata asiallisesti, jos hän ei edes todellisista tilanteista puhu, vaan alkaa sepittämään jotain lennokkaita mielikuvitusjuttuja?

Vierailija
96/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mä oon oppinut, ettei naisen pidä tehdä aloitteita. Osa miehistä tykkää siitä, mutta ne on osoittautuneet sitten passiivisiksi perässä vedettäviksi vähän joka asiassa.

Tämä. Lopetin aloitteiden tekemisen koska huomasin, että miehet ryhtyy silloin passiivisiksi. Minun on vain helpompi säilyttää mielenkiinto miehiin, joiden annan tehdä aloitteet. 

Vierailija
97/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa itse olla se vietävä, niin voi olla turhan tarkkaa se toisen vikinän tarkkailu.

Vierailija
98/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens noi poikakaverit, onko paljon vietävää pilliä ja pullaa maisemissa?

Vierailija
99/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ihan verbaalisesti antaa palautetta, esim. "minusta oli kivaa, kun halusit päättää minne mennään syömään", "olet niin seksikäs kun tulet suutelemaan tuolla tavalla", "tosi mielenkiintoista jutella naisen kanssa, jolla on voimakkaita mielipiteitä". Monet naiset ovat tottuneet pienentämään itseään automaattisesti, eikä se rooli irtoa pois jos odotus on se, että huonoa saa kuulla, jos irtoaa passiivisesta roolistaan.

Tämä on hyvä vinkki, jota olen kylläkin noudattanut.

Harmi kyllä minusta kiinnostuneet naiset eivät ole ilahtuneet tuollaisesta palautteesta, silloin harvoin kun sen antamiseen on ollut mitään syytä. Eivät nyt varsinaisesti ole loukkaantuneetkaan, mutta reaktio on ollut tyyliin "no en minä haluaisi mikään viejätär olla...", eli lähinnä huolestuminen siitä että näen naisen liian dominoivana.

Osa vastaajista menee nyt siinä hutiin että kirjoitetaan näkökulmasta miten saisin sen aktiivisen puolen naisesta esiin. Ei se auta jos lähtökohtaisesti nainen ei halua olla aktiivinen, saati vähänkään dominoiva.

Jos tapaisin oikeanlaisen naisen, nämä vinkit olisivat hyviä. Se on tässä isoin ongelma ettei sopivia naisia tunnu olevan olemassa, ainakaan minun näkökulmastani.

ap

Vierailija
100/128 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Sinäkin taidat nyt viitata vastaajien kuvaamaan tahi kuvittelemaan käytökseen, joka on hyvin kaukana siitä mitä todellisuudessa tapahtui.

Koko asiallahan ei ole edes suurta merkitystä, vaikka jostain syystä tähän on tartuttu kynsin hampain. Olisin toki voinut puhaltaa pelin poikki aikaisemmin, kun vastapuoli osoittautui passiiviseksi. Lopputulos olisi ollut sama, mitä nyt naiselle olisi voinut jäädä huonompi mieli ja vähäisempi halu tehdä aloitteita miehille jatkossa.

Olennaista tässä on että mitä selkeämmin otan ohjat, sitä enemmän naiset pitävät. Ei vain tämä nainen, vaan jokainen minusta kiinnostunut nainen tähän mennessä. Ainoa ero on siinä kuinka nopeasti ilmoitan että kiitti mutta nyt riitti, ja nostanko eväänikään välttääkseni vaivaantunutta tunnelmaa joka seuraa kun toinen vain odottaa aktiivisuutta minulta.

Niin kuin jo sanoin, olennaisinta on missä piilevät naiset jotka nauttivat siitä ettei kumpikaan ota selkeästi ohjia?

...tai jos jompi kumpi ottaa, niin mieluummin nainen ;)

Nekin naiset jotka puhuvat tasavertaisuudesta, todellisuudessa minun kokemuksieni mukaan haluavat ainakin jossain määrin perinteistä roolijakoa.

ap

Vastaahan sitten siihen sinulle jo aiemmin esitettyyn kysymykseen, miten tuossa lyhyessä kohtaamisessa ilmeni, että nainen haluaa sinun vievän? Miten ilmensi passiivisuuttaan?

Tällä hetkellä vaikuttaa todennäköisemmältä, että omat ennakko-oletuksesi muodostuvat itsensä toteuttaviksi ennustuksiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän