Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö oikeasti aika pahaa ihmistä auttaa. Siis hän on tehnyt pahaa, olet päässyt yli mutta hänellä itsellään menee huonosti.

Vierailija
01.03.2021 |

Ihmissuhteensa hoitanut niin, ja nyt kärsii siitä. Ilkeilee minullekin. Esim. sanoi että hyväksyn Koskelan murhan koska *tähän AIVAN eri asia*. Ymmärrän miksi hänen lähellä on vaikea olla. Nyt on sitten surullinen kun hänen suhde päättyi. En tiedä miten pärjää.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu kuinka huonosti hän voi. Jos hän pärjää jollain tavalla, ni eri asia. Oon mäkin auttanut ihmisiä, jotka haukkunut mua, mutta haluan olla hyvä ihminen. Se on vaan oikein auttaa toisia. En koe, että ihminen voi olla hyvä, jos valikoi autettavansa vain heidän hyvyydellä, että kuka ansaitsee apua. Ja tosiaan ei me aina tiedetä miksi joku on paha tai tyhmä. Se voi johtua tietämättömyydestäkin tai sairaudesta yms. Voi itse olla asian yläpuolella ja unohtaa toisen käytöksen ja toimia vaan oikein, ja sitten vaikka vaan unohtaa koko ihmisen. Sitä voi opettaa pahoja ihmisiä esimerkin kautta olemalla itse hyvä. Ei alentua pahan ihmisen tasolle. Mutta tosiaan ei kaikkeen tarvitse puuttua, jos toinen kuitenkin pärjää. Tai voi auttaa vähän ja sitten unohtaa hänet, tai värvätä jonkun muun auttamaan häntä.

Vierailija
42/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 41 vielä:

Vaikka auttaisit, niin samalla sun pitää olla jyrkkä ja näyttää rajasi ja kaapin paikan. Nämä mielestäni ei sodi toisiaan vastaan. Kerrot miltä susta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ehkä tosiaan hän on enemmänkin tyhmä kuin paha. Vaikka oikeasti on opiskellutkin ihan hyvän tutkinnon.  Kohtelee huonosti muita. Ehkä sitten hänen mielestä ansaitsen sen kun olen niin tyhmä että katselen sitä? 

Ap

Tai en tiedä kohteleeko kaikkia. Lähipiirin naisia. Miehiä ei ole kavereina hänellä. 

Ap

Ei tietenkään kun ei ole läheisriippuvaisia tai sosiopaatteja mitä tuollaisten seurassa roikkuvat on.  Sinä kuulut niihin läheisriippuvaisiin.

En ole läheisriippuvainen, en nauti kuunnella syyttelyä jne.  Hänellä alkaa vaan olla ihmiset vähissä ja on vielä fyysisesti sairaskin. 

ap

Täytät täysin kriteerit. Tunget itseäsi ihmisen seuraan joka ei arvosta sinua ja kohtelee huonosti. Luulet että se vielä tarvitsee jopa pelastamista. Sinä tässä pulassa olet, ei hän. Tutustu nyt hieman ihmeessä läheisriippuvuuteen. Yrität korjata asioita, koska sinä et kestä tilannetta. Auttamishalusi on sairasta. Normaali ihminen ei toimi noin.

Vierailija
44/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu kuinka huonosti hän voi. Jos hän pärjää jollain tavalla, ni eri asia. Oon mäkin auttanut ihmisiä, jotka haukkunut mua, mutta haluan olla hyvä ihminen. Se on vaan oikein auttaa toisia. En koe, että ihminen voi olla hyvä, jos valikoi autettavansa vain heidän hyvyydellä, että kuka ansaitsee apua. Ja tosiaan ei me aina tiedetä miksi joku on paha tai tyhmä. Se voi johtua tietämättömyydestäkin tai sairaudesta yms. Voi itse olla asian yläpuolella ja unohtaa toisen käytöksen ja toimia vaan oikein, ja sitten vaikka vaan unohtaa koko ihmisen. Sitä voi opettaa pahoja ihmisiä esimerkin kautta olemalla itse hyvä. Ei alentua pahan ihmisen tasolle. Mutta tosiaan ei kaikkeen tarvitse puuttua, jos toinen kuitenkin pärjää. Tai voi auttaa vähän ja sitten unohtaa hänet, tai värvätä jonkun muun auttamaan häntä.

Ihminen hyvä, jos auttaa ihmisiä, joiden kokonaisvaikutus omalle ympäristölleen on positiivinen. Auttamalla pahaa ihmistä jatkamaan pahaa käyttäytymistään olet itsekin paha ihminen. Ihan sama miten yrität asian itsellesi perustella. Kaikki eivät halua muuttua, ja heille esimerkin näyttäminen ei vaikuta millään tavoin. Tällainen pahanlaatuinen auttaminen tapahtuu hyvin itsekkäistä syistä. Auttaja haluaa välttää konflikteja ja kokea itse olevansa hyvä, luoda itselleen hyvää oloa, samalla kun auttaa pahaa ihmistä jatkamaan pahuuttaan.

Vierailija
45/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ehkä tosiaan hän on enemmänkin tyhmä kuin paha. Vaikka oikeasti on opiskellutkin ihan hyvän tutkinnon.  Kohtelee huonosti muita. Ehkä sitten hänen mielestä ansaitsen sen kun olen niin tyhmä että katselen sitä? 

Ap

Tai en tiedä kohteleeko kaikkia. Lähipiirin naisia. Miehiä ei ole kavereina hänellä. 

Ap

Ei tietenkään kun ei ole läheisriippuvaisia tai sosiopaatteja mitä tuollaisten seurassa roikkuvat on.  Sinä kuulut niihin läheisriippuvaisiin.

En ole läheisriippuvainen, en nauti kuunnella syyttelyä jne.  Hänellä alkaa vaan olla ihmiset vähissä ja on vielä fyysisesti sairaskin. 

ap

Täytät täysin kriteerit. Tunget itseäsi ihmisen seuraan joka ei arvosta sinua ja kohtelee huonosti. Luulet että se vielä tarvitsee jopa pelastamista. Sinä tässä pulassa olet, ei hän. Tutustu nyt hieman ihmeessä läheisriippuvuuteen. Yrität korjata asioita, koska sinä et kestä tilannetta. Auttamishalusi on sairasta. Normaali ihminen ei toimi noin.

Kiitos kommentista. Tajusin että tuollainen se hänen suhteensakin oli. Pyrkii riiputtamaan ne ihmiset itseensä joiden kanssa on tekemissä 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi