Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö oikeasti aika pahaa ihmistä auttaa. Siis hän on tehnyt pahaa, olet päässyt yli mutta hänellä itsellään menee huonosti.

Vierailija
01.03.2021 |

Ihmissuhteensa hoitanut niin, ja nyt kärsii siitä. Ilkeilee minullekin. Esim. sanoi että hyväksyn Koskelan murhan koska *tähän AIVAN eri asia*. Ymmärrän miksi hänen lähellä on vaikea olla. Nyt on sitten surullinen kun hänen suhde päättyi. En tiedä miten pärjää.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi en tiedä onko oikein sanoa ketään pahaksi. Mutta ei siis mitenkään kauheasti hillitse vihaansa. Ei ole tehnyt muuten pahaa kuin sanallisesti minulle. 

Ap

Vierailija
2/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa se elämästäs ja unohda koko ääliön olemassaolo. Ihan sama onko se kaveri, sukulainen tai mikä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen edestään löytää, minkä taakseen jättää ..

Ei maksa vaivaa.

Vierailija
4/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auttais.

Vierailija
5/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen ongelma - minulle pahaa tehneellä ihmisellä menee hyvin. Se harmittaa paljon enemmän kuin se, että menisi huonosti.

Vierailija
7/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi auttaisit?

Vierailija
8/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä tosiaan hän on enemmänkin tyhmä kuin paha. Vaikka oikeasti on opiskellutkin ihan hyvän tutkinnon.  Kohtelee huonosti muita. Ehkä sitten hänen mielestä ansaitsen sen kun olen niin tyhmä että katselen sitä? 

Ap

Vierailija
9/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ehkä tosiaan hän on enemmänkin tyhmä kuin paha. Vaikka oikeasti on opiskellutkin ihan hyvän tutkinnon.  Kohtelee huonosti muita. Ehkä sitten hänen mielestä ansaitsen sen kun olen niin tyhmä että katselen sitä? 

Ap

Tai en tiedä kohteleeko kaikkia. Lähipiirin naisia. Miehiä ei ole kavereina hänellä. 

Ap

Vierailija
10/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkitsisit tekemällä hyvää ihmiselle joka tekee sinulle pahaa? Jokainen ihminen on yksin vastuussa itsestään, ellet ole hänen huoltajansa.

Tee hyvää mieluummin hyville ihmisille ja blokkaa pahantekijät elämästäsi.

Vierailija
11/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palkitsisit tekemällä hyvää ihmiselle joka tekee sinulle pahaa? Jokainen ihminen on yksin vastuussa itsestään, ellet ole hänen huoltajansa.

Kun en tiedä onko oikeasti jotenkin "vajaa". Voi olla vaikka asperger-piirteitä nuo. Ei kauheasti puhu tunteistaan. Itsesääliä tuntee kyllä ja surua. Selvittää ei yritä liiemmin.

Ap

Vierailija
12/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei koulutus tee ihmisestä vielä älykästä. Jotkut pienisieluiset ihmiset myös valitsevat itse kohdella muita tyhmästi, jätä heidät omaan arvottomuuteensa.

Vierailija
13/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en tiedä onko oikeasti jotenkin "vajaa". Voi olla vaikka asperger-piirteitä nuo. Ei kauheasti puhu tunteistaan. Itsesääliä tuntee kyllä ja surua. Selvittää ei yritä liiemmin.

Ap

Hänen kannattaisi ehkä mennä terapiaan tai johonkin muuhun hoitoon sitten. Eikä se ole sinun vastuullasi, et ole velvollinen olemaan terapeutti tai sen kaltainen auttaja pahantekijällesi etkä kenellekään muulle.

Vierailija
14/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon.

Vierailija
15/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele tilallesi ystäväsi, lapsesi tai muu, jolle toivot hyvää. Miten haluaisit hänen toimivan?

Toinen ajatuksen aihe: kannustatko/tuetko pahoja tapoja omalla auttamisellasi?

Moni huono ei ole muuttunut, koska heidän ei ole TARVINNUT. Kun aina on löytynyt ymmärtäjiä ja hyväksyjiä. Ihmisiä joita voi kohdella miten vain.

Jos haluat auttaa "pahaa", auta sellaista joka itsekin haluaa muuttua. Mutta älä riennä apuun liian nopsaan. Ihmisen pitää myös ITSE tuntea käytöksensä seuraukset. Älä vie sitä oppimisen mahdollisuutta pois menemällä heti helpottamaan tilannetta.

Vierailija
16/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun teen oman elämäni valintoja, mieleisiäni, sanoi kerran , naurekselleen "X valitsee aina parasta" ? 

ap

Vierailija
17/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*naureskellen

Vierailija
18/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
19/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska surkeastihan tuollaisella ihmisellä menee.

ap

Vierailija
20/45 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten sanoin, olen vuosien saatossa päässyt jotenkin yli jutuistaan, mutta käy sääliksi kun hänelle aiheutuu sitten huonoja asioita. 

ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi