Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teillä vatsa kipeäksi kasvisperäisistä "lihankorvikkeista"?

Vierailija
01.03.2021 |

Mua pierettää aika voimakkaasti nää.

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teille ei sovi esim kotimainen härkäpapu ihmisravinnoksi? Vaan pitää olla ehtaa kassleria :D

Mulle sopii sekä härkäpapu että kassler mutta nuo härkis-einekset ja nyhtökaura pistää vatsan vääntelehtimään ja turvottaa kipeästi. Samoin tekee tavallinen kaurapuuro. Luomu-jyvistä itse rullattu ei saa tätä aikaan. Jotain noissa säilöntä ja torjunta-ainessa on, veikkaan että vaikuttaa ruuan mikrobistoon ja sitä kautta omaan vatsan flooraan negatiivisesti kun ei sovi.

Vierailija
182/188 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee, koska olen paprikaintolerantti ja noin 90% kasvisvalmisruuissa on paprikaa.

Ja minä allerginen sipulille - parissa tuotteessa EI ole sipulia, ja niitä voin syödä (sipulista tulee paljon muitakin oireita kuin mahakipu ja ripuli, mutta ne nyt olivat tämän ketjun pointti). EN voi syödä myöskään MITÄÄN valmismarinoituja lihatuotteita, samoin KAIKKI valmisruuat, einekset, jne joissa on lihaa, aiheuttavat minulle tuskaa!

Mutta kyllähän se noin 30 vuoden jälkeen on jo helpompaa, kun nämä pelkkää punaista liaa syövät ovat kuolleet maha- ja suolistosyöpiin. Ei tarvitse aina kuunnella sitä samaa itkua, että kamalaa kasvisruualla ei pärjää....

Tiedoksi sulle: punaisen lihan haitallisuudesta ei ole näyttöä.

Aloita vaikka tästä:

https://www.who.int/news-room/q-a-detail/cancer-carcinogenicity-of-the-…

Jos olet tuon lukenut, niin et ole tainnut ymmärtää, että liha ja lihajalosteet eivät ole sama asia.

Tuota.... Mistähän ne lihajalosteet tehdään?

Oliskohan kuitenkin liha niiden raaka-aine?

Ei ne lihaa silti ole, vaikka ne lihaa sisältävätkin. Niissä on paljon muutakin kuin lihaa.  Ethän sä edes tajua lihan ja jalosteen eroa, voi yhden kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee, koska olen paprikaintolerantti ja noin 90% kasvisvalmisruuissa on paprikaa.

Ja minä allerginen sipulille - parissa tuotteessa EI ole sipulia, ja niitä voin syödä (sipulista tulee paljon muitakin oireita kuin mahakipu ja ripuli, mutta ne nyt olivat tämän ketjun pointti). EN voi syödä myöskään MITÄÄN valmismarinoituja lihatuotteita, samoin KAIKKI valmisruuat, einekset, jne joissa on lihaa, aiheuttavat minulle tuskaa!

Mutta kyllähän se noin 30 vuoden jälkeen on jo helpompaa, kun nämä pelkkää punaista liaa syövät ovat kuolleet maha- ja suolistosyöpiin. Ei tarvitse aina kuunnella sitä samaa itkua, että kamalaa kasvisruualla ei pärjää....

Aloita vaikka tästä:

Jos olet tuon lukenut, niin et ole tainnut ymmärtää, että liha ja lihajalosteet eivät ole sama asia.

Ei ne lihaa silti ole, vaikka ne lihaa sisältävätkin. Niissä on paljon muutakin kuin lihaa.  Ethän sä edes tajua lihan ja jalosteen eroa, voi yhden kerran!

Tuota noin... Olen ollut töissä lihajalosteita valmistavissa tehtaissa, ja olen tehnyt alalla tutkimusta (en tosin syöpään liittyen). Voinen arvioida ymmärtäväni aika tarkkaan koko jalostusketjun rehukasvien kasvatuksesta lopputuotteen loppusijoitukseen (jätevedenpuhdistamot ja kaatopaikat) niin lihan, lihajalosteiden kuin kasviproteiinien valmistukseen liittyen. Olen työskennellyt myös maataloudessa. 35 vuotta työelämässä, ehtii aika paljon.

Mutta huutele sinä vaan, sinähän ne paremmin tiedät. Ihan varmasti niin.

Vierailija
184/188 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka tästä:

Tuota noin... Olen ollut töissä lihajalosteita valmistavissa tehtaissa, ja olen tehnyt alalla tutkimusta (en tosin syöpään liittyen). Voinen arvioida ymmärtäväni aika tarkkaan koko jalostusketjun rehukasvien kasvatuksesta lopputuotteen loppusijoitukseen (jätevedenpuhdistamot ja kaatopaikat) niin lihan, lihajalosteiden kuin kasviproteiinien valmistukseen liittyen. Olen työskennellyt myös maataloudessa. 35 vuotta työelämässä, ehtii aika paljon.

Mutta huutele sinä vaan, sinähän ne paremmin tiedät. Ihan varmasti niin.

Etkä silti ymmärrä lihan ja jalosteen eroa :D:D

Vierailija
185/188 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännää että joku niin pitää pierun hajusta ja äänestä niinkuin firman johtaja.

Minullehan se on hyvinkin kannattavaa johtajani mieltymys.

Vierailija
186/188 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahani ei kestä näitä uusia lihankorvikkeita. Olen syönyt koko ikäni runsaati kasviksia, joten en usko tämän johtuvan vääränlaisesta suoliston bakteerikannasta vaan prosessoinnista ja lisäaineista.

Olen lähes vegaani (itse pyydetty kuha maistuu toisinaan) ja proteiininlähteeni ovat kuorittu hampunsiemen, pellavansiemen, chia, siemenet noin ylipäätään, idut, pähkinät, kaalit ja soija. Kun jaksaa vähän ottaa selvää asioista ja tuntee oman kehonsa, on helppo koostaa täysipainoinen kasvisruokavalio ilman mukalihoja.

Vierailija
187/188 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle useimmat lihankorvikkeet menee ihan hyvin. Kaikki härkis-tuotteet tosin aiheuttaa aivan järjetöntä vatsanvääntelyä.

Vierailija
188/188 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi