Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusterve Heini 32 v joutui koronan takia ambulanssilla sairaalaan: varoittaa vähättelemästä brittimuunnosta!

Vierailija
28.02.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007831407.html

Helsingin yliopiston virologian professori Olli Vapalahti sanoo IS:lle, että virusmuunnos leviää lasten parissa ja muussakin väestössä herkemmin kuin alkuperäinen koronavirus."

Miten helvetissä kukaan enää viitsii valehdella, ettei lapset ja nuoret ole merkittäviä koronan levittäjiä ja kouluja ja päiväkoteja ei pitäisi laittaa kiinni?!!

Kommentit (594)

Vierailija
61/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ylipainoinen? Riskiryhmää, jos on.

Ääliö, nääthän kuvista ettei ole ylipainoinen!!

En väitä että olisi ollut ylipainoinen, mutta kuvista ei ilmene hänen painonsa sairaalaan joutuessa.

Tiputuksessa paino laskee aika vauhtia ja se yksi kuva oli kolmen vuoden takaa. Kolmessa vuodessa voi paino nousta paljon.

Joten turha tuon perusteella ketään ääliöksi haukkua. Ylipaino on riskitekijä koronassa ja siksi aiheellinen kysymys.

Vierailija
62/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta sai kyllä sen kuvan että kun positiivinen tulos tuli niin alkoi paniikki ja ahdistus.. Näillä kivuliailla potilailla on kyllä aina voimia kuvailla itseään sairaalassa.

Uskon että korona voi olla vakava tauti mutta nämä "makasin lattialla kuumeessa ja olin kuoleman portailla mutta nappaanpa tässä pienen selfien"-potilaat ovat ihan höpönlöpöä. Näitä sitten ahdistaa vielä kahden kuukaudenkin päästä..

Minä uskon, että jos saan koronan ja oireet alkavat pahentua kovasti ja makaan kotona yli 39 asteen kuumeessa enkä saa happea, niin alan panikoimaan minäkin. Inhimillistä, ei hysteeristä.

Eniten huolestuttaa se, että tuuperrun tai olen niin voimaton, että en saa soitettua apua. Ja tämä huoli tulee ihan siitä, että perusterve työikäinen kaverini kiikutettiin koronan vuoksi sairaalaan kolme kertaa. Kunto heitteli hänellä todella rajusti koronan aikaan. Hänellä oli puoliso ambulanssin aina soittanut, minulla ei ole ketään.

On melko harvinaista että menee lyhyessä ajassa huonoon kuntoon. Suurin riski yksin olevalle on veritulppa ja happivaje.

Koronainfektion aikana tukosriskiä voi pienentää

huolehtimalla riittävästä juomisesta

vaihtamalla asentoa

liikuttelemalla alaraajoja

olemalla voinnin mukaan pystyssä

liikkumalla sisällä

käyttämällä tukisukkia vuodelevon aikana, jos sellaiset on ja niitä on muutenkin käyttänyt tukosten ehkäisyyn.

Ei tukisukkia saa käyttää sängyssä maatessa, se on vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

51 jatkaa: eli tytär sai viruksen helmikuun alussa, Heini joutui sairaalaan 21.2. Perhealtistuksissa karanteeniaika on 21 vuorokautta. Nyt jokin ei täsmää. Lähtikö perhe mökkeilemään kesken karanteenin? Ei muuten kiinnostaisi, mutta kun tullaan julkisuuteen kertomaan omia nyyhkytarinoita, kannattaa huomioida että tarinan epäjohdonmukaisuudet pomppaavat lukijan silmille.

Mikä ei täsmää?

Taudin itämisajaksi on arvioitu 1–14 päivää, yleisimmin oireet ilmaantuvat noin 4–5 päivää tartunnasta. Oireet voivat kehittyä ajan kanssa pahemmaksi. Esim. 10 päivän kohdalla keuhkokuumeeksi.

Jos tytär on saanut positiivisen testituloksen helmikuun aikana, mitä osa perheestä teki mökillä jo 21.2.?

Karanteenissa

Vierailija
64/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikoille on turha puhua järkeä kun ovat kerran jonkun tyrkyn liioitellun jutun nähneet. Yleistämisen voima on suuri.

Vierailija
65/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaismoralismi kukkii kun nainen sairastaa Koronan niin hän on hysteerikko. Kun Jari Litmanen sairastaa Koronan häntä ei kukaan hauku hysteerikoksi.

Vierailija
66/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta sai kyllä sen kuvan että kun positiivinen tulos tuli niin alkoi paniikki ja ahdistus.. Näillä kivuliailla potilailla on kyllä aina voimia kuvailla itseään sairaalassa.

Uskon että korona voi olla vakava tauti mutta nämä "makasin lattialla kuumeessa ja olin kuoleman portailla mutta nappaanpa tässä pienen selfien"-potilaat ovat ihan höpönlöpöä. Näitä sitten ahdistaa vielä kahden kuukaudenkin päästä..

Minä uskon, että jos saan koronan ja oireet alkavat pahentua kovasti ja makaan kotona yli 39 asteen kuumeessa enkä saa happea, niin alan panikoimaan minäkin. Inhimillistä, ei hysteeristä.

Eniten huolestuttaa se, että tuuperrun tai olen niin voimaton, että en saa soitettua apua. Ja tämä huoli tulee ihan siitä, että perusterve työikäinen kaverini kiikutettiin koronan vuoksi sairaalaan kolme kertaa. Kunto heitteli hänellä todella rajusti koronan aikaan. Hänellä oli puoliso ambulanssin aina soittanut, minulla ei ole ketään.

Työkaveri sai Korona isältään joulukuussa. Oireet jatkuvat vieläkin.

Taustalla luultavimmin D-vitamiinin puutosta. Lisäksi C-vitamiinia ja sinkkiä lisää. Oikeasti perusterve keho ei reagoi tuolla tavalla.

Vierailija
67/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikoille on turha puhua järkeä kun ovat kerran jonkun tyrkyn liioitellun jutun nähneet. Yleistämisen voima on suuri.

Pidät kaikki Korona kanssa työskenteleviä terveydenhoidon ammattilaisia hysteerikkoina?

Jotenkin en ole yllättynyt Ossin lampaan ajatuksista.

Vierailija
68/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustalla luultavimmin D-vitamiinin puutosta. Lisäksi C-vitamiinia ja sinkkiä lisää. Oikeasti perusterve keho ei reagoi tuolla tavalla.

Kiellä, kiellä ja kiellä.

Vierailija
69/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

51 jatkaa: eli tytär sai viruksen helmikuun alussa, Heini joutui sairaalaan 21.2. Perhealtistuksissa karanteeniaika on 21 vuorokautta. Nyt jokin ei täsmää. Lähtikö perhe mökkeilemään kesken karanteenin? Ei muuten kiinnostaisi, mutta kun tullaan julkisuuteen kertomaan omia nyyhkytarinoita, kannattaa huomioida että tarinan epäjohdonmukaisuudet pomppaavat lukijan silmille.

Meillä todettiin yhdellä perheenjäsenellä muuntovirustartunta maanantaina. Tartunta miesvaltaiselta työpaikalta. Edelleen odotellaan lisätietoja mm. milloin muut perheenjäsenet testataan? Milloin virallinen karanteenipäätös tulee? Milloin todistus sairaudesta tulee (työnantajaa varten)?

Tartuntoja on liikaa jotta ehditään soittamaan kaikille.

Rokotukset tauolle ja sieltä henkilökuntaa tartunnan saaneiden perheenjäsenten testaukseen + laittamaan paperiasiat kuntoon. Muuten kaikki työikäiset lakoavat tähän.

Vierailija
70/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit valkosipulin ja inkiväärin.

Vierailija
71/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mielestäsi saisi mennä mökille karanteeniin?

Vierailija
72/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi toive: lukekaa kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia. Aloittakaa vaikka The Lancetista. Lukekaa ja vertailkaa, käyttäkää kriittistä ajattelua lukiessanne. Muodostakaa ymmärryksenne näiden avulla.

T: maskillinen

Vierailija
73/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta voi katsoa Korona kieltävien älynväläyksiä. Lähdekritiikkiin puute on käsin kosketeltavissa. Mukana on myös valetilejä ja hihhuleita.

https://www.facebook.com/groups/121429067911803/

Vierailija
74/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitysten sijaan minusta oleellista olisi tieto, joutuuko jokainen vai joka kymmenes vai joka sadas vai joka tuhannes vai joka kymmenestuhannes vai harvempi sairastuva teholle. Olen ymmärtänyt, ettähyvin harva koronaan kuolee ja vakavia oireitakin saa suht harva. Edelleenkään korona ei liene järin vaarallinen tauti, jos nyt vertaillaan erilaisia tauteja keskenään.

Vierailija
75/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksinaismoralismi kukkii kun nainen sairastaa Koronan niin hän on hysteerikko. Kun Jari Litmanen sairastaa Koronan häntä ei kukaan hauku hysteerikoksi.

Litmanen onkin mies ja kertoo vain faktoja. Luotettava toisin kuin naiset.

Vierailija
76/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Heini ei ollut todellakaan mikään perusterve.

Seuraavaksi väität hänen olevan ylipainoinen.

Tästä näkee miten näitä koronavähättelijöitä pelottaa totuus.Pitää keksiä syitä -joo mutta olihan sillä perusterveellä kuitenkin joku piilevä sairaus tai sitten se oli ylipainoinen tai tupakoi tai muuta.

Vierailija
77/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ei täsmää?

Taudin itämisajaksi on arvioitu 1–14 päivää, yleisimmin oireet ilmaantuvat noin 4–5 päivää tartunnasta. Oireet voivat kehittyä ajan kanssa pahemmaksi. Esim. 10 päivän kohdalla keuhkokuumeeksi.

Jos tytär on saanut positiivisen testituloksen helmikuun aikana, mitä osa perheestä teki mökillä jo 21.2.?

Mitä ihmeellistä siinä on? Omalla mökillä voi olla ihan yhtälailla karanteenissa kuin omassa kodissa. Jos mökki ei ole täysin korvessa sinne voi tilata ruokaostoksetkin ihan samalla tavalla kuin kotiin.

Vierailija
78/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Heinin tytär oli päiväkodissa pandemian aikana vaikka kotona myös vauva? Jos isompi olisi otettu kotihoitoon kun ei päiväkotiin enää ollut pakko viedä, olisi Heini säästynyt sairaalareissulta.

Niitä kontakteja piti välttää mahdollisimman paljon.

Vierailija
79/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitysten sijaan minusta oleellista olisi tieto, joutuuko jokainen vai joka kymmenes vai joka sadas vai joka tuhannes vai joka kymmenestuhannes vai harvempi sairastuva teholle. Olen ymmärtänyt, ettähyvin harva koronaan kuolee ja vakavia oireitakin saa suht harva. Edelleenkään korona ei liene järin vaarallinen tauti, jos nyt vertaillaan erilaisia tauteja keskenään.

Et voi verrata tauteja keskenään. Kuolleisuus ei kerro Koronan vakavuutta. Korona jälkitaudeista kerätään yhä tietoa. Vaikka selviäisit hengissä Koronasta niin voit olla loppuelämän sairaseläkkeellä kun keuhkot eivät toimi kunnolla.

Vierailija
80/594 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi toive: lukekaa kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia. Aloittakaa vaikka The Lancetista. Lukekaa ja vertailkaa, käyttäkää kriittistä ajattelua lukiessanne. Muodostakaa ymmärryksenne näiden avulla.

T: maskillinen

Hyvä neuvo! Ihmiset luottavat kyllä lääketieteeseen ja sen tuomiin hoito-ohjeisiin muissa sairauksissa, mutta mitätöivät lääketieteen tutkimustuloksia koronassa. Ristiriitaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan