Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät ostaa valmista leipää ja valmisruokia kaupasta?

Vierailija
27.02.2021 |

Itse elän melko kiireistä arkea, tosin näin korona-aikana toki suurin osa töistä tapahtuu kotona tietokoneella. Nyt kun on aikaa olla enemmän kotona, niin on mukava pyöräyttää esim. leipätaikina äkkiä töiden ohessa kohoamaan. Ei mene montaa minuuttia, ja saa mukavasti tuoretta, lämmintä ja edullista leipää muiden töiden ohessa.
En edes osaa kuvitella mitä sitä tulisi kokkailtua jos olisi vain aikaa olla kotosalla työttömänä. Miksi nämä työttömät kuitenkin siis ostaa eineksiä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan osta eineksiä.

Mutta leipää ostan. Asun lähellä leipomoa, ja siellä tehdään erinomaista ruisleipää, parempaa kuin itse osaisin, ja ehkä siellä on uunikin vähän muuta kuin omani. Ihan mielelläni tuen yritystä ostamalla leipäni sieltä.

Vierailija
2/44 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sä oot parempi ihminen kuin työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ei maksa juuri mitään janon työlästä ja vaikeaa tehdä.

Vierailija
4/44 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas 😂

Vierailija
5/44 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä töissä ollessani jaksoin leipoa leipää ja harrastaa ja tavata kavereita ja siivota ja tehdä sun vaikka mitä vielä töiden päälle. Se oli elämää joka hetki. Nyt työttömänä pikku hiljaa toivo hiipunut kun töitä ei löydy, kaikki muuttuu raskaaksi, tuntuu että jo pelkästään se kaupassa käynti vie kaikki voimat, saati että vielä leipomaan rupeaisi. Onhan tätä tutkittukin mitä työttömyys (ja siitä johtuva köyhyys) tekee aivoille. Työelämässä ollessa toki salaa haaveilin mitä kaikkea sitä työttömänä voisikaan tehdä, mutta eipä mennyt niin..

Vierailija
6/44 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä töissä ollessani jaksoin leipoa leipää ja harrastaa ja tavata kavereita ja siivota ja tehdä sun vaikka mitä vielä töiden päälle. Se oli elämää joka hetki. Nyt työttömänä pikku hiljaa toivo hiipunut kun töitä ei löydy, kaikki muuttuu raskaaksi, tuntuu että jo pelkästään se kaupassa käynti vie kaikki voimat, saati että vielä leipomaan rupeaisi. Onhan tätä tutkittukin mitä työttömyys (ja siitä johtuva köyhyys) tekee aivoille. Työelämässä ollessa toki salaa haaveilin mitä kaikkea sitä työttömänä voisikaan tehdä, mutta eipä mennyt niin..

❤️

Vierailija
7/44 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä naurettavan helppoa leivän teko ja tuoreen leivän nautinto melkein huumetta! Itse teen yleensä patongin muodossa, näppärä rullata ja kypsyy hetkessä.

Vierailija
8/44 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä leivonkin mutta en työttömyyden takia vaan koska pidän siitä :) leivon myös kakkuja sekä piirakoita.

Vierailija
9/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt ap. sen verran "kuvitella", ettei kaikki leivän ja eineksien ostajat ole suinkaan työttömiä, vaan ihan työssäkäyviä. Ja kannattaisi vähän avata mustavalkoista ajattelutyyliäsi, kun fakta on aivan muuta kuin "kuvittelua".

Meillä ei leivota leipää, vaikka ollan kiireisiä työssäkäyviä ja puilla lämmitettävä leivinuuni löytyy, joka on ahkerassa käytössä kun valmistetaan ruokaa, mutta leipää ei leivota, koska tykätään juureen tehdystä ruisleivästä ja se ei ole kiireisen ihmisen hommaa, kun leivän tekemiseen menee kaikkine valmistumiseen päivä.

Ja muutenkin mennään terveys edellä, eikä haluta syödä valkoisesta jauhoista tehtyä leipähöttöä, joka ravintoarvo vähäinen ja vain lihottaa.

Vierailija
10/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä en ole ostanut koskaan mutta leivän ostan kaupasta, ei ruisleipä ole kallista. Ruokaa teen kerralla niin paljon että sitä syö useamman päivän.

Vierailija
11/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipä ei maksa juuri mitään janon työlästä ja vaikeaa tehdä.

Esimerkiksi jotkut vuokaleivät ovat suorastaan naurettavan helppoja valmistaa.

Vierailija
12/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa.

Sämpylöitä kyllä suositan tekeen, nopeata ja helppoa. Oman maun mukaan voi vielä laitella lisukkeita, saa tuoreena sämpylää joka kaupassa maksaa sen kuusi-seitsemän euroa kilolta. Kahvila/leipomoissa voi maksaa enemmänkin.

Vierailija
13/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nyt sentään etätöiden ohella mitään leipää leivot, vaan oikeampi nimitys on rieskaa tai sämpylöitä. Ja sekin vaaleasta jauhosta.

Ja kerrotko vielä, mistä tunnistat työttömät kaupassa?

t. toinen työssäkäyvä

Vierailija
14/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön koska olen vakavasti sairas. En pysty tekemään itse ruokaa, eli jos haluaa lämmintä ruokaa niin eineksiä on ostettava.

Vierailija
15/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen selkänojalla ap heittelee näitä mutupäätelmiään? Tunnen useitakin työttömiä ja valtaosa heistä leipoo ja tekee ruokansa itse.

Vierailija
16/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa isompaan keittiöön saati ruuanlaittovälineisiin. Asuntoon ei mahdu isoa pakastinta.

Vierailija
17/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nyt sentään etätöiden ohella mitään leipää leivot, vaan oikeampi nimitys on rieskaa tai sämpylöitä. Ja sekin vaaleasta jauhosta.

Ja kerrotko vielä, mistä tunnistat työttömät kaupassa?

t. toinen työssäkäyvä

Ihan vaan näin sivusta kysäsen, että minkälaiseksi rakettitieteeksi leivän leivonnan kuvittelet? Itse leivon niin vaaleat leivät kuin tummat leivätkin itse ja voin kertoa, ettei se tumman leivän leipominen sen kummempaa touhua ole, kuin niiden sämpylöidenkään.  Niin ja miten se etätöiden tekeminen leivonnan estäisi? Ei kai niitäkään 24/7 tehdä. Enemmänhän etätöissä aikaa leivonnalle jää, kun jää työmatkojen verran enemmän aikaa vaikkapa sille taikinajuuren tekemiselle. Niin ja onhan etätöissäkin vapaapäivät ihan niin kuin muussakin työssä.

Vierailija
18/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut, että sinkut työttömät nimenomaan tekee itse ja siiderimammat ostaa eineksiä ja röhnöttää illan sohvalla.

Vierailija
19/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen huomannut, että sinkut työttömät nimenomaan tekee itse ja siiderimammat ostaa eineksiä ja röhnöttää illan sohvalla.

Olet työtön sinkku..?

Vierailija
20/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole sellaisia multitaskaajia kuin Ap, joka leipoo leipääkin "muutamassa minuutissa" muitten töitten lomassa.

Toisaalta, mistä Ap tietää, mitä työttömät tekevät kotona ja millaista ruokaa he ostavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi