Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät ostaa valmista leipää ja valmisruokia kaupasta?

Vierailija
27.02.2021 |

Itse elän melko kiireistä arkea, tosin näin korona-aikana toki suurin osa töistä tapahtuu kotona tietokoneella. Nyt kun on aikaa olla enemmän kotona, niin on mukava pyöräyttää esim. leipätaikina äkkiä töiden ohessa kohoamaan. Ei mene montaa minuuttia, ja saa mukavasti tuoretta, lämmintä ja edullista leipää muiden töiden ohessa.
En edes osaa kuvitella mitä sitä tulisi kokkailtua jos olisi vain aikaa olla kotosalla työttömänä. Miksi nämä työttömät kuitenkin siis ostaa eineksiä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön niin vähän leipää ettei kannata itse tehdä. Pakastimessa ne menee vain huonoksi. En ole myöskään mikään pullahiiri kuten suurin osa suomalaisista.

Vierailija
22/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömän kannata eineksii ostaa, halvemmaks tulee kun tekee itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nyt sentään etätöiden ohella mitään leipää leivot, vaan oikeampi nimitys on rieskaa tai sämpylöitä. Ja sekin vaaleasta jauhosta.

Ja kerrotko vielä, mistä tunnistat työttömät kaupassa?

t. toinen työssäkäyvä

Ihan vaan näin sivusta kysäsen, että minkälaiseksi rakettitieteeksi leivän leivonnan kuvittelet? Itse leivon niin vaaleat leivät kuin tummat leivätkin itse ja voin kertoa, ettei se tumman leivän leipominen sen kummempaa touhua ole, kuin niiden sämpylöidenkään.  Niin ja miten se etätöiden tekeminen leivonnan estäisi? Ei kai niitäkään 24/7 tehdä. Enemmänhän etätöissä aikaa leivonnalle jää, kun jää työmatkojen verran enemmän aikaa vaikkapa sille taikinajuuren tekemiselle. Niin ja onhan etätöissäkin vapaapäivät ihan niin kuin muussakin työssä.

Sen verran tiedän leivän leipomisesta, ettei ikipäivänä voi verrata leivän leipomista sämpylän tekoon.

Leipä tehdään "vanhaan" juuripohjaan ja valmistelut aloitetaan jo edellisenä päivänä, jos leivät haluaa paistaa seuraavan päivän iltapäivällä. Ja tarvitaan puilla lämmitetyävä leivinjuuni.

Ja sämpylöiden leipomiseen riittää kohotuksineen tunti pari. Ja kohotus tapahtuu hiivalla.

Ja pikasämpylöitä voi leipoa jopa leivinjauholla ja rieskaa, ilman kohotusta.

Vierailija
24/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti kyllä voittaa kun tekee itse.

Leipä halpenee 90% ja muutkin ruuat 70%.

Itse teen koska haluan valita mitä syön. Valmisruuissa esim. suolaa tulee 2-4 kertaisesti.

Vierailija
25/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti leipää ei kannata tehdä kotona, koska se vaatii monta eri työvaihetta, eikä kaikilla ole edes omasta takaa leipäjuurta (ainoa mitä ei saa ostettua edes kaupasta). Ja Suomessa saa todella edullisesti laadukasta leipää kaupasta.

Ja maksaa se jauhotkin, erityisesti ruisjauho on kallista kuluttajille.

Vai puhuuko nyt ap. leipänä vehnäjauhohötöstä, joka on ravintoköyhää, eikä pidä nälkää ja tehdään hiivalla

Vierailija
26/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää nyt ei kannata syödä. Ihan turha menoerä leikkeleineen ja juustoineen.

Vierailija
27/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa leipätaikinaan kunnolla sitkosta ja ilmavuutta, niin sen teko ei todellakaan ole aivan vaivatonta. Työvaiheita on monia.

Vierailija
28/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta eineksiä enkä syö leipää. Terveisin työtön.

Vierailija
29/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta eineksiä enkä syö leipää. Terveisin työtön.

Samma här t:työtön

Vierailija
30/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä on muutakin tekemistä kuin kykkiä kotona ja vaivata taikinaa. Mulla menee päivät metsässä seikkaillen ja tai järvellä purjehtien - hankala siellä on ruveta ruokaa laittamaan.

Vierailija
31/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä onkin ap. miettimistä, miksi kiireiset etätyötä tekevät ja työttömät eivät ole ap. kaltaisia, eivätkä leivo leipää.

Jotkut työttömistä ja työssäkäyvistä senkin ajan käyttävät kesämekon ompeluun, maton kutomiseen, liikuntaan ja ulkoiluun tai ihan vain sohvalla löhöilyyn tai kitaralla soittamiseen.

Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, eikä leipä suinkaan ole niistä ainut.

Itse en leivo leipää, vaan nyt lähden muutamaksi tunniksi ulos hiihtämään ja sen jälkeen hetki hyvän kirjan äärellä ja päivänokoset. Sama ohjelma myös miehellä. Ja ehkä niitä eineksiä jossakin välissä.

Vierailija
32/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeleva mies syö paljon leipää ja en jaksa siivota koko ajan leipomisesta syntyneitä jälkiä. Lisäksi teen muunkin ruoan ja tällä hetkellä olen täysin kyllästynyt ruoanlaittoon. Lisäksi "terveelliset" ruoat kuten hernekeitto aiheuttavat minulla närästystä ja turvotusta.

Ei se leipä myöskään niin halpaa ole, koska jauhot, hiiva ja öljy maksavat kaikki. Aloittajan kannattaisi matkustaa kun korona on ohi niin näkisi miten paljon eineksiä ja puolivalmisteita vaikka muissa teollisuusmaissa syödään niin ei tarvitsisi päteä jonain kolmen pennin marttana. Et olisi itsekään pärjännyt päivääkään Suomessa 100 vuotta sitten.

Vierailija
33/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin hirveän huolissasi työttömien leivästä ja eineksistä, vai pelkäätkö itse joutuvasi työttömäksi, jos korona jatkuu ja kehittelet selviintymistarinaan, kuinka selviävät leipomalla leivän itse ja näin säästät rahaa. Jokuhan siellä taustalla täytyy olla, kun olet niin huolissasi työttömistä.

Minusta työttömyys ei ole paha juttu, vaan tässä näkee elämän realiteetit. Ja olit miten ahkera tahansa ja leivot leipää, silti voi kohdata työttömyys.

Itse olen työtön yrittäjä, kun kauppa ei enää kannattanut ja työntekijät lomautettiin, itse en ole alkanut leipomispuuhiin, vaan kerrankin ulkoilen, luen, teen käsitöitä ja makoilen sohvalla. Ja haukun ja syyllistän vuorostaan nuorison ja eläkeläiset, kun ei enää voi haukkua ja syyllistää työttömiä, kun itsekin kuulun työttömiin.

Vierailija
34/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osa työssäkäyvistä on niin yksinkertaista sakkia, että luulevat kaikkien työttömien olevan keskenään samanlaisia? Olisi työnantajien kannattanut tarkemmin harkita kenet palkkaa

Vierailija
35/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään hyvin tällä n.2000e käteen työttömyys ansiosidonnaisella ja silti teen itse ruoat. Ei kiitos mitään mikropyttipannua todellakaan :D

Vierailija
36/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä perusteella leivän leipominen olisi halvempaa? 1,89kg eli 0,89€ pussi maksaa ruisleipä kaupassa.

Toki, jos vertaa niihin kalliisiin erikoisleipiin, joihinnä työttömällä ei muutenkaan ole varaa, niin toki tulee halvemmaksi.

Minä työttömänä leivon useinkin, kun se on minusta kivaa ja ihan edullinen harrastus sinällään, mutta silloin kun rahat on loppu mennään kyllä halvimmalla kaupan leivällä.

Tiedän ihmisiä jotka käyvät joka päivä kaupassa, ostavat tuon leipäpussin ja halvimman pakastepitsan tai ranskalaiset ja makkaran. Ei paljoa halvemmaksi ja helpommaksi ruokailu tule.

Vierailija
37/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa alkaa leipomaan, enkä juurikaan jaksa tehdä ruokaakaan. Huonoina päivinä en meinaa päästä edes sängystä ylös.

Vierailija
38/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihmistä ei kiinnosta käydä töissä, niin ei se viitsi mitään muutakaan tehdä. sitäpaitsi miksi työtön tekisi itse ruokaa kun sitä saa valmiiksi kaupasta. sossu ja kela maksaa.

Vierailija
39/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa alkaa leipomaan, enkä juurikaan jaksa tehdä ruokaakaan. Huonoina päivinä en meinaa päästä edes sängystä ylös.

rankkaa on

Vierailija
40/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pyöräyttää"

"äkkiä"

"ohessa"

"Ei mene montaa minuuttia"

Eipä mulla mikään muukaan suju tuon kuvailun kaltaisesti äkkiä pyöräyttäen, vaan kaikki on hankalaa ja energiaa vievää, hampaiden harjauksesta alkaen. Ehkä se selittää miksi olen työtön, ja ap tehokkaampana ihmisenä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän