Kirsi Piha vetäytyy pormestarikisasta
Syytä ei vielä kerrottu.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/65cd9a0e-4044-429c-add9-4f206d002…
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Liittyneekö Vastaamon tietomurrot tähän? Pihahan oli asiakkaana.
Tätä mietin itsekin. Toimittajillahan näitä papereita on jo luettavina, ja sopivissa tilanteissa härski uhkailu alkaa....likaista peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kirsi Pihalla omia lapsia? Hän ei ole ainakaan koskaan puhunut niistä.
No sinä et ole vissiin kovin montaa naistenlehteä elämässäsi avannut. Jos olisit, olisit nähnyt satoja kolumneja ja haastatteluja, missä rouva valitti, miten kauheaa on olla äiti. Että hirveää, kun joutuu puhumaan muiden äitien ja oman lapsensa kanssa, hirveää ihan vaan oli hänellä. Kehtasi terveen lapsen upporikkaana äitinä valittaa arkensa vaikeudesta,
Tätä en ikinä unohda. Lapsesta ei valiteta. Koska se loukkaa lasta ja koska se loukkaa lapsettomia. Ihminen, joka julkisesti itse kirjoittaa vuosien ajan tuollaista, on jotenin todella patologisesti itsekäs. Ja tyhmä.
On muuten jännää että tämä tuli ekana Pihasta mieleen. Toinen oli se Italiassa asumisvaihe ja kolmas EllunKanat
En pidä häntä pormestariaineksena. Ihan hyvä että jäi pois
Pormestari ei voi oikutella samoin kuin onan firman omistaja, joka lopulta voi päättää paljosta, pormestarin homma on kuitenkin lopulta yhteistyötä. KP ei ole se yhteistyökykyisin ihminen, hän haluaa sanella ja hän haluaa ihailua läheltä. Ja hän on keski-ikäinen juntti, jonka mielestä kiroilu on jännä juttu.
Ei jatkoon. Pisteet että tajusi sen itse, saattoi säästyä mielenrauha ja avioliitto.
Mikä tää gullichsen/piha -homma nyt on?
Ent vihreitä äänestänyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puoluetta fiksu akateeminen nainen voi äänestää? Kokoomus alkaa tuntua äijäpuolueelta.
Mä äänestän ekaa kertaa ikinä demareita.
Kokoomus haluaa yleisesti pahaa ja vihreät, joita ennen äänestin, on myynyt itsensä ja sielunsa gryndereille ja pitää helsinkiä yhtenä suurena rakennusmaana, projektina on muuttaa koko helsinki joksikin muuksi, mikä on moella tavalla ärsyttävää ja ahdistavaa. Nykyisiä kaupunkilaisia ja perus osakkeenomistajia ja talonomistajia ei kuunnella yhtään siinä, mitä heidän pihoillaan ja lähellään tehdään.
Tämä on niin totta, ja puit sen hyvin sanoiksi. Tuntuu pahalta unelta.
Vaikea tajuta sitä, mitä ovat Helsingille tekemässä. Jopa joitain ulkosaaria suunnittelivat rakennettavaksi.Viimeiseksi olisin odottanut Koivusaaren tuhoamista ym. juurikin vihreiltä.
Jos nyt yhtään ihmiset seuraa politiikkaa niin eivät kyllä enää äänestä ainakaan nykyisiä cityvihreitä. Suuri pettymys ollut heidän rahanhimonsa.
Demareita ennen äänestin, ovat menneet liian vasemmalle...veroja verojen päälle kun Suomessa on jo Euroopan korkein tulovero. Itse tienaan hyvin ja maksan veroa yli 40% eikä tule helpotuksia mistään.... Alkaa sapettaa, lorvina saisi melkein saman käteen.
Joka puolueessa on kuitenkin joitain ns. Tolkun ihmisiä, kannattaa syynätä ehdokkaat läpi.
Niinpä.
Äänestäisin muuten demareita (kompromissi sekin), mutta valitettavasti en luota heidän pormestariehdikkaaseen (suomen kielen väheksyntä, suurmoskeijahankkeen mahd tukeminen).
Annika Saarikko tyrmäsi tutkijoiden esityksen kotihoidontuen poistosta, ja se asettaa keskustan kiusalliseen valoon
Keskusta näyttää kannattavan kovia työllisyystoimia silloin, kun ne osuvat ennen kaikkea muiden puolueiden kannattajiin, kirjoittaa politiikan toimittaja Teemu Muhonen kommentissaan.
Varmaan pakko äänestää tosiaan RKP.tä.
Uskomatonta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta kyllä.
Olisi piristävä tuulahdus ja vanhojen suhmurointien ravistelua!
Kannatan!!!!
Ihan ymmärrettävää,,,,ko ne natsitkiii sillai marssi,,ikkunan alla, voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puoluetta fiksu akateeminen nainen voi äänestää? Kokoomus alkaa tuntua äijäpuolueelta.
Kokoomus haluaa yleisesti pahaa ja vihreät, joita ennen äänestin, on myynyt itsensä ja sielunsa gryndereille ja pitää helsinkiä yhtenä suurena rakennusmaana, projektina on muuttaa koko helsinki joksikin muuksi, mikä on moella tavalla ärsyttävää ja ahdistavaa. Nykyisiä kaupunkilaisia ja perus osakkeenomistajia ja talonomistajia ei kuunnella yhtään siinä, mitä heidän pihoillaan ja lähellään tehdään.
Vaikea tajuta sitä, mitä ovat Helsingille tekemässä. Jopa joitain ulkosaaria suunnittelivat rakennettavaksi.Viimeiseksi olisin odottanut Koivusaaren tuhoamista ym. juurikin vihreiltä.
Jos nyt yhtään ihmiset seuraa politiikkaa niin eivät kyllä enää äänestä ainakaan nykyisiä cityvihreitä. Suuri pettymys ollut heidän rahanhimonsa.
Demareita ennen äänestin, ovat menneet liian vasemmalle...veroja verojen päälle kun Suomessa on jo Euroopan korkein tulovero. Itse tienaan hyvin ja maksan veroa yli 40% eikä tule helpotuksia mistään.... Alkaa sapettaa, lorvina saisi melkein saman käteen.
Joka puolueessa on kuitenkin joitain ns. Tolkun ihmisiä, kannattaa syynätä ehdokkaat läpi.
Niinpä.
Äänestäisin muuten demareita (kompromissi sekin), mutta valitettavasti en luota heidän pormestariehdikkaaseen (suomen kielen väheksyntä, suurmoskeijahankkeen mahd tukeminen).
Mäkään en halua suurmoskeijaa, se on musta tyhmä idea, varsinkin sen rahoitus, joka olimtulossa vanhoilliselta taholta jostain Dubaista vai mistä olikaan. Malesiassa kävi niin, että ihan maltilliset muslimit pikkuhiljaa aivopestiin tolla lailla rahoitetuissa moskeijoissa, joissa jengi pikkuhiljaa kä.nytettiin tosi vanhoilliseksi, tää johti siihen, että seksuaalivähemmistöjä alettiin esim vainota ja hakata ja säätää hirveitä lakeja, sitä ennen elelivät ihan suvaitsevaisina rinnakkain.
Siis ihan olen muualta tulleiden puolella ja kavahdan persuja, mutta suurmoskeija on musta täysin väärä veto, en todella halua sitä.
Vauvapalstan syy.
Se kävi täällä lukemassa kuinka sitä haukuttiin.
Persujen linja on ainoa oikea, ja sen on osa kokoomuksesta myös nyt ymmärtänyt.
Ilo havaita, että kokoomuksessakin on herätty helsinkiläiseen todellisuuteen. Enkä nyt tarkoita Pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Äänestäisin muuten demareita (kompromissi sekin), mutta valitettavasti en luota heidän pormestariehdikkaaseen (suomen kielen väheksyntä, suurmoskeijahankkeen mahd tukeminen).Mäkään en halua suurmoskeijaa, se on musta tyhmä idea, varsinkin sen rahoitus, joka olimtulossa vanhoilliselta taholta jostain Dubaista vai mistä olikaan. Malesiassa kävi niin, että ihan maltilliset muslimit pikkuhiljaa aivopestiin tolla lailla rahoitetuissa moskeijoissa, joissa jengi pikkuhiljaa kä.nytettiin tosi vanhoilliseksi, tää johti siihen, että seksuaalivähemmistöjä alettiin esim vainota ja hakata ja säätää hirveitä lakeja, sitä ennen elelivät ihan suvaitsevaisina rinnakkain.
Siis ihan olen muualta tulleiden puolella ja kavahdan persuja, mutta suurmoskeija on musta täysin väärä veto, en todella halua sitä.
Puurot ja vellit sekaisin..? Minä todellakin kannatan persuja. Suurmoskeija on kammottava ajatus, ja joka oikeasti kääntyy esim. Seksuaalivähemmistöjä vastaan. Siksi persut.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstan syy.
Kiinnitin huomiota siihen, että kehuja ei tullut. Muutama puolustava kommentti oli kirjoitettu käyttäen samoja sanoja kuin Kirsi Piha itse viljelee twiiteissään.
Jos olisi minun ystäväni, esimieheni tai edes etäinen tuttuni, olisin vastannut, että no minusta hän oli ainakin lastemme koulussa mukava vanhempi tai on hän kohtelias ja ystävällinen naapuri tai tunnemme työn kautta, on kiva ja reilu. Päin vastoin, kaikessa toistui se itsekkyyden ja kylmyyden teema ja typerät julkkutyrkkyjutut. Kukaan ei tullut kertomAn, että on esimieheni ja voin kertoa, että hän on hyvä ja osaava ja välittävä. On paljon ihmisiä, jotka olis voineet. Tunnen ihmisiä, jotka puhuvat hyvää Saku Tuomisesta, mutta sanovat aina, että entinen vaimo oli heidän kokemustensa mukaan joko kamala ihminen tai ei suostunut tapaamaan miehen ystäviä tms, en ihan takkaan kaikea muista, mutta kukaan ei sanonut, että on kiva ja lämmin, välittävä ja huumorintajuinen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en. Vihreät ovat eturyhmä siinä missä mikä tahansa muukin, ja jokainen eturyhmä tavoittelee ensisijaisesti valtaa - keinolla ja lupauksilla millä hyvänsä. Vihreät ovat kokeneet ennennäkemättömän nousun marginaalihörhöporukoista vallan ytimeen, ja tämä vallasta päihtyminen on nyt tullut kiusallisella tavalla ilmi osaamattomuuden kautta. Millään ympäristöarvoilla ei ainakaan Helsingin vihreille ole mitään väliä, ja väitän, että joku pikku mökkösessään vaatimattomasti elelevä metsästäjä-eräilijä Jorma on luontosuhteeltaan paljon autenttisempi kuin joku kalliolainen tiedostaja. Varsinkin, kun jälkimmäinen halveksuu edellistä sierainkarvat värähdellen.
Minä väitän, että puolueen Isot Pojat ovat enemmän tai vähemmän kohteliaasti sanelleet Kirsille, että homma hoidetaan niin kuin he sanovat tai ei tukea omilta ole tiedossa. Kirsi ei tähän ole suostunut ja lopputulos on tämä. Kielenkäyttö kulissien takana on varmasti ollut kovaa. Kokoomus on edelleen kikkelipuolue, ja sellaisena toistaiseksi pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstan syy.
Tätä veikkaan minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta kyllä.
Älä viitsi, puolue, josta tulevat pahimmat tiedostajat? Puolue, joka suostuu mihin vain, kunhan ruotsin kieltä pakkotuputetaan koulussa? Puolue, josta ovat peräisin mm. Astrid Thors, Eva Biaudet?
Pihahan totesi vastikään ettei kenenkään pitäisi äänestää kuntavaaleissa toista kokoomuslaista Atte Kalevaa. Kokoomuksen ehdokassäännöissä kielletty haukkua toista Kokoomuksen vaaliehdokasta julkisesti....mutta eihän Kiusa-Kirsi itselleen mitään mahtanut.
Eikä kannata, ihme vääristelyä. Ketun valtuutettu Kolme oli loistava aktiivinen Stadin valtuustossa. Hän olisi sopinut pormestariksi. Mutta nuori Eevakin on loistava ehdokas, erittäin fiksu ja kuunteleva ja moderni nainen.