Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merikarvian poikamiehet ihmettelevät mikä nykyajan naisia vaivaa: "ehkä heillä on korkeammat tavoitteet"

Vierailija
27.02.2021 |

Merikarvialla sataa nuorta miestä kohden on 7180 samanikäistä naista. Samanlainen tilanne on Pomarkussa, Nakkilassa, Karviassa ja Kokemäellä.

Krister Ristimäki arvelee, että naiset lähtevät, koska he eivät löydä Merikarvialta mieleistään työtä.

Ehkä heillä on korkeammat tavoitteet ja he haluavat jollekin tietylle alalle. Täällä ei oikein ole palveluitakaan. Kela on hävinnyt ja nyt on enää pari kauppaa, pankki ja posti.

Me miehet ehkä tyydytään vähän vähempään. Ei niin kiinnosta tuo kaupunkilaiselämä.

https://www.hs.fi/elama/art-2000007829200.html

Kommentit (1318)

Vierailija
601/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun näissä asioissa sellaiset 60-70 vuotiaat ovat yleensä pihalla kuin lumiukko. Heidän nuoruudessaan oli nuorilla korkea kynnys muuttaa kaupunkiin. Nykypäivänä se kynnys on hyvin matala sekä maailmassa on tasa-arvo. Nuoret naiset ovat itsenäisiä ja itsellisiä ihmisiä eikä sellaista vanhanaikaista ahdasmielisyyttä enää ole. Harva nuori jää kuolevaan persläpikylään. 

En oikein usko asian olevan noin. Suuret ikäluokat (siis vähän päälle 7-kymppiset) muuttivat suurin joukoin maalta kaupunkiin ja monet vielä kauemmas, Ruotsiin yms. Tuskinpa heitä muutaman vuoden nuoremmilla ihmisillä, eli sinun mainitsemillesi 60-70-vuotiailla, oli kovin korkeaa kynnystä muuttaa kaupunkiin.

Nykyäänkin monet nuoret, varsinkin pojat, jäävät niihin kuoleviin kyliin. Toisen ja kolmannen asteen oppilaitosten määrää on vähennetty rajusti, niitä on nykyään paljon vähemmän kuin 90-luvulla, ja kaikki eivät halua/uskalla muuttaa. Sitten jäävät kouluttamattomina ja työttöminä kotikyliin.

Käytännössä näin. Sitten hakevat naisen thaimaasta tai venäjältä. 

Entä kotikyliin jääneet naiset? Mistä he saavat miehen?

ei niitä ole

Joku vuosi tätä samaa itkettiin iltalehdessä. Artikkelin mukaan Merikarvialla 20-29 vuotiaista miehiä on 55%. Tämähän tarkoittaa että samanikäisiä naisia on 45% . Eivät vaan syystä tai toisesta kelpaa toisilleen. Sitäpaitsi missään ei ole kielletty merikarvialainen etsimässä muijaa vaikka Porista, Kankaanpäästä tai Kristiinankaupungissa. Näinhän sitä on ennenkin tehty. Harvassa on pariskunnat, jotka molemmat on samalta kylältä ja vielä perheensäkin sinne perustaa.

Vierailija
602/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sieltä Merikarviasta pääse pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kai Aki ja Riittakin muuuttivat Lempäälään.

Jos Aki ja Rita ovat Porin ”kermaa” niin se kertoo sitä kaupungista kyllä kaiken olennaisen! 😂

Näiden lisäksi en tiedä muita Porilaisia julkkiksia kuin Krista Kiuru.

Vierailija
604/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nuori mies kertoi, että ei häntä oikein mikään kiinnosta. Vapaa-aika menee parkissa kavereiden kanssa istuessa tai autoja rassatessa.

Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta seuralta keskiverto nuorelle naiselle.

joo se keskiverto nuori nainen haluaa somettaa rallikuskijääkiekkoilijaitmiljonäärin maksamasta ökykämpästä, etelänmatkoilta ja miehen luottokortilla tehdyiltä shoppailureissuilta

Joo, minä olen sitä mieltä, että jos tämä homma olisi toisin päin, eli naisjääkiekkoilijoille/naisrallikuskeille ym maksetaisiin miljoonia, niin miehet parveilisivat näiden naisten ympärillä ja nauttisivat ihan ilman häpeää siitä luksuselämästä, minkä rouvajääkiekkoilija hänelle soisi. 

Mutta kun homma on toisin päin, yritetään aina häpäistä nämä naiset , jotka pyörii miljoonamiesten ympärillä. Kyllä meille kaikille varmaan kelpaa raha ja miksei helppo elämäkin.

Sehän ei itseasiassa sulje sinun elämästä mitään pois. Silti voit itse raataa pienellä palkalla täysiä päiviä, jos haluat, mutta ei ole pakko.

Voit ajella isolla turvallisella autolla tai pienellä kauppakassilla, joka kolarin sattuessa on lytyssä nokasta perään.

Tai kun sairastut, olet julkisen terveydenhoidon jonoissa tai yksityislääkärissä missä saat parasta mahdollista hoitoa ja heti, etkä puolenvuoden päästä.

Elämä on täynnä valintoja. Miksi ei valita mukavaa kumppania ja rahaa? Miksi se mukava ja persaukinen on parempi valinta? Mikä järki????

Ei mene näin. Ja itse asiassa julkisella puolella saa parempaa terveydenhoitoa kuin yksityisellä jo ihan siitä syystä, että julkisella puolella ne kuitenkin vaativammat ja kalliimmat operaatiot tehdään. Ja itse olisin valinnut sen velkaisen ja mukavan miehen rahakkaan ja mukavan miehen sijaan, koska kipinöi enemmän, mutta hän se ei halunnut minua ja yhä silti olen mieluummin sinkkuna, enkä ota tuota toista lohdutuspalkinnoksi.

Vierailija
605/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on autojen rassauksessa? Oppii käden taitoja, ongelmien ratkaisua ja pitkäaikaisiin projekteihin sitoutumista. Auton saaminen esim. museointikuntoon ei ole mikään ihan helppo homma.

Yhteiseksi harrastukseksi se harvoin on hyvä. Miksi seurustella miehen kanssa, jonka kaikki aika ja rahaa menee jossain verstaalla auton parissa, ja joka tulee kotiin tod.näk. odottaen, että ruoka on valmiina pöydässä kuin äitimuorin aikaan.

Mutta hetkinen.

Aika moni nainen on kuitenkin tyytyväinen sihen jos mies nikkaroi, vaikkei itse harrasta sitä.

Eikö tuonkin pitäisi olla turn-off?

Riippuu siitä mitä nikkaroi. Jos vaikka kunnostaa vanhaa taloa ja ikkunoita, se on positiivista, sillä se tuo yhteistä iloa yhteiseen kotiin. Tai rakentaa rouvalleen kasvihuoneen. Sen sijaan autonrassaus harvemmin tuo yhteistä iloa, ellei nainenkin ole kiinnostunut autoista.

Itselleni autonharrastajat ja motoristit ovat nou-nou, sillä tiedän kokemuksesta, että ne autot menee kaiken muun ohi.

Vierailija
606/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten naiset ovat keksineet tuon autonrassausjutun?

Täällä maalla p*llurallia vetävät parikymppiset ja sitä nuoremmat.

Sitä vanhemmat on ihan samaa porukkaa kuin kaupungissakin. Käyvät töissä ja harrastavat eri juttuja. Aika harva rassaa autoja lopulta (muuten ettekö te naiset arvostaneetkaan käden taitoja?), ja metsästysseurakin valittaa koko ajan etteivät saa uusia jäseniä.

Jos täällä on työttömiä peräkammarinpoikia, niin eipä kaupunkien huumehörhötkään juuri vakuuta. Mitä olen "huonompia alueita" nähnyt, niin täällä maalla huonoin aluekin on paratiisi niihin verrattuna.

Itse käyn parillakin kansalaisopiston kurssilla, joogaopetusta löytyy, jne. On hyvä kuntosali personal trainereineen, tai itse asiassa neljä. Jos ei oikeasti käy museoissa ym päivittäin - ja väitän että harva teistä naisista oikeasti käy - on ihan sama jos ajelee 70km päähän kaupunkiin.

Jotenkin näistä kirjoituksista haiskahtaa sellainen ajatus että on lähteminen vs jääminen. Lähteminen edustaa muutosta, kokemuksia ja elämyksiä, ja on siksi oletusarvoisesti hyvä asia.

Siitä, että Krister itse kertoo ettei mikään oikein kiinnosta. Vapaa-ajan hengaa snäkärin parkkiksella kavereiden kanssa ja rassaa autoja. En minä ryhdy Kristerille vastaan väittämään, että etkä rassaa autoja.

Vierailija
607/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on autojen rassauksessa? Oppii käden taitoja, ongelmien ratkaisua ja pitkäaikaisiin projekteihin sitoutumista. Auton saaminen esim. museointikuntoon ei ole mikään ihan helppo homma.

Yhteiseksi harrastukseksi se harvoin on hyvä. Miksi seurustella miehen kanssa, jonka kaikki aika ja rahaa menee jossain verstaalla auton parissa, ja joka tulee kotiin tod.näk. odottaen, että ruoka on valmiina pöydässä kuin äitimuorin aikaan.

Mutta hetkinen.

Aika moni nainen on kuitenkin tyytyväinen sihen jos mies nikkaroi, vaikkei itse harrasta sitä.

Riippuu siitä mitä nikkaroi. Jos vaikka kunnostaa vanhaa taloa ja ikkunoita, se on positiivista, sillä se tuo yhteistä iloa yhteiseen kotiin. Tai rakentaa rouvalleen kasvihuoneen. Sen sijaan autonrassaus harvemmin tuo yhteistä iloa, ellei nainenkin ole kiinnostunut autoista.

Itselleni autonharrastajat ja motoristit ovat nou-nou, sillä tiedän kokemuksesta, että ne autot menee kaiken muun ohi.

Eli taas kerran naisen hyödyttäminen materiaalisessa mielessä on avainasia. Pitää nostaa kotipesän tasoa rahalla tai työllä.

Vierailija
608/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on pari asiaa mitä minä en ymmärrä? Mitä pahaa on siinä että joku tykkää asua maalla eikä kaupungissa? Eikö se olisi vaan hyvä, ettei jokainen pikkukaupunki ja kylä kuihtuisi pois? Maallahan on mukavan rauhallista, voisi saada hyvän työnkin helpommin ja pääsee aina lähikaupunkeihinkin ja reissaamaan. Muuttaahan moni Lapinkin perukoille ja asuu korvessa tyytyväisenä, miksi joku normimaaseutu olisi huonompi vaihtoehto?

Ja miksi ihmeessä pitäisi puolisoilla olla samanlaiset mielenkiinnon kohteet? Minä ja mieheni olemme erilaisia ja ehkä siksi meillä ei ole tylsää ja on kiinnostavia keskusteluja välillä, satunnaisesti liikumme yhdessä tai luemme yhdessä tai tehdään jotain muuta. Eri työrytmi kun on ja ei ole kaikkia asioita tarve tehdä yhdessä, esim. minä harrastan lajeja jotka eivät miestäni kiinnosta. Arvomaailma ja suunta elämälle on jokseenkin sama. Ehkä ihmisten ei kannata etsiä itsensä kopioita niin saisi enemmän irti suhteistakin?

Jokaisella on varmasti omat odotuksensa parisuhteesta. Mulle henkilökohtaisesti kuitenkin kuulostaisi ihan kamalalta, jos ei olisi mitään yhteisiä vapaa-ajanviettotapoja puolison kanssa. Käytännössä tuossahan ollaan vaan sitten kämppiksiä, jotka nyt sattuu harrastamaan seksiä. Lapsien tullessa työkavereita, joilla lisäksi yhteisenä projektina se lapsenkasvatus.

Ei kiitos. Haluan että puolisoni on myös paras ystäväni. Ilman  muuta molemmilla saa ja pitääkin olla myös omia harrastuksia ja toisista erillään vietettyä aikaa, mutta haluan, että puolison kanssa haluaa ja voi viettää aikaa muutenkin kuin sängyssä tai kotitöitä jakaessa.

Jepulis, mekin vietämme toki myös yhteistä aikaa ja esim. teemme puutarhahommia tai muuta yhdessä sekä vietämme aikaa myös yhdessä, mutta varsinaiset harrastukset eli ne "mielenkiinnon kohteet" ovat hyvin erilaisia. Ja minusta on hyvä että puolisot ovat erilaisia mutta toki pitää yhdistäviäkin tekijöitä olla. Mietin vain että esim. itse en voisi nykyistä työtäni tehdä pienellä kylällä mutta mies voisi omaansa, itse voisin löytää jonkin toisen ok työn halutessani. Käymme matkoilla kun vapaat sallivat, minun yksi harrastukseni on niin erilainen että joudun jokatapauksessa ajamaan täältä isostakin kaupungista lähes tunnin sen pariin. Mietin vain että miten elämä esim. meidän tapauksessa muuttuisi huonommaksi jos haluaisikin muuttaa vaikka Lappiin tai maalle? Minä olen harrastuksissa sen verran pitkällä että kehitän taitoja omatoimisesti, jos haluaisin maalla asuessa oppia uutta, menisin lähikaupunkiin. Näyttelyissä ja ravintoloissa ei tulee enää niin rampattua ja niihin pääsisi lähikaupunkiinkin halutessaan. En siis oikeastaan osaa itse sanoa mikä muu pitää kaupungissa kuin mieluisa työ ja miten elämä olisi ankeampaa muualla, että mitä lisäarvoa tai sisältöä tämä kaupunki varsinaisesti tuo.. Kaipa sitä voisi kaverin kanssa mennä syömään/drinkeille pienemmässäkin kaupungissa ja sieltä pääsisi aina isompaan jos haluaa piipahtaa tapahtumissa tms. Luonto ja rauha on itselle myös tärkeitä, mutta toki tässä oli kyse nuorista ihmisistä jotka haluavat koko ajan kokea, opiskella ja bilettää.

Vierailija
609/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpä naiset yksi asia.

Naiset eivät kuulemma halua maalle alkeellisiin oloihin.

Ok.

Itse asiassa kyllä haluavat. Tänne maalle muuttaa paljonkin naisia miestensä ja perheidensä kanssa. Tämä on muuttovoittopaikkakunta, nuorten perheiden taloja nousee kuin sieniä satella.

Mutta sinkkunaisia ei täällä juuri ole, ei missään ikäluokassa. Ja ei, kyse ei ole opiskeluistakaan. Eronneet 30+ ja 40+ naisetkin muuttavat kaupunkiin, ja palaavat kun mies on löytynyt.

Miksi kaikki naiset haluavat sinkkuilla kaupungissa mutta hyvinkin monet haluavat asua miehen/perheen kanssa maalla?

Tarvitseeko sinun ihan oikeasti kysyä tuota? Sinkkuna ajankäyttö on erilaista kuin perheellisenä. Töiden jälkeen jäädään kaupungille tapaamaan ystäviä, kahville, syömään. Harrastuksia voi olla vaikka joka illalle. Viikonloppuna halutaan muiden ihmisten pariin elokuviin, baariin, yökerhoon, ystävien luo, puistoihin.

Perheellisenä harrastukset jäävät vähemmälle, töiden jälkeen on palattava kotiin, viikonloput vietetään perheen kanssa.

Uskomatonta, että joku edes pohtii noin itsestäänselvää asiaa.

Huh. Enpä jaksaisi tuollaista sinkkuelämää. Töiden jälkeen kotiin, ja siellä pysyn, ulkoilua lukuun ottamatta. Viikonloppu menee nukkuessa lähinnä, ei riitä voimat muuhun, pitää levätä että jaksaa taas seuraavan viikon.

t. sinkku

Vierailija
610/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hetkinen.

Eli taas kerran naisen hyödyttäminen materiaalisessa mielessä on avainasia. Pitää nostaa kotipesän tasoa rahalla tai työllä.

No mitäpä mies tuumaisi, jos hän käyttäisi aikansa ja rahansa sen kotipesän tason ylläpitämiseen ja nostamiseen, ja nainen omansa auton rassailuun - saapuen tallista valmiille ruualle ja odottaen lisäksi pyyteetöntä pyykkihuoltoa ja siivouspalvelua? Oisko kiva?

Vierailija
611/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Aki ja Rita ovat Porin ”kermaa” niin se kertoo sitä kaupungista kyllä kaiken olennaisen! 😂

Oliko tämä se persaukinen pariskunta joka yritti kaupata vanhaa talonrähjää keskeltä ei mitään luksustalona siksi koska siihen oli lisätty uima-allas?

En ole koskaan käynyt Porissa ja toivottavasti en joudu käymäänkään. Naiset ketjussa neuvovat Merikarvian miehiä muuttamaan sinne, mutta vaikea on kuvitella sitä askeleeksi parempaan suuntaan. Outoa että palstan menestyneet kosmopoliittinaiset Bostonista ja Dublinista ehdottelevat kyseistä junttikylää asuinpaikaksi.

Tämä kertoo enemmän sinusta kuin Porista. Ihan valtionjohtoa ja kermaa myöten kelpaa Porin kulttuuritarjonta. Esim. jazzit. Sinänsähän Pori on Suomen 10.suurin kaupunki, vaikka onkin taantuvaa teollisuusaluetta. Poria tarjotaan Kristerille koska sinne on alle tunnin matka ja se on hänelle helposti saavutettavissa.

Vierailija
612/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hetkinen.

Ai se kotipesän tason kohentaminen on vain naisen hyödyttämistä? Kyllä meillä mieskin haluaa, että paikat ovat kunnossa...

Vierailija
613/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivieläprinsessa kirjoitti:

Oon ollut 10 vuotta etäsuhteessa maalaismiehen kanssa. Mun työt Helsingissä, miehen tila perähikiällä. Olen vuosia tiedustellut työnantajalta etätyömahdollisuutta (koodaan työkseni) ja se ei ole onnistunut.

Kiitos koronan, se mahdollistui vuosi sitten ja muutin tänne maalle. Työni hoituu täällä erinomaisesti ja elämänlaatuni koheni noin tuhat prosenttia.

Toivoisin, että saisin jatkaa etätyötä koronapandemian jälkeenkin, mutta työnantaja on sanonut, että ei, poikkeusolojen jälkeen minun on palattava toimistolle tietokonetta näpyttelemään. Koska "ei tällainen etätyö ole meillä ollut tapana".

Mielestäni yritykset voisivat kantaa kortensa kekoon antamalla enemmän etätyömahdollisuuksia, niin nuo Nakkilan pojatkin ehkä saisivat naisen ja vielä veroeuroja kylään.

Mutta näillä mennään. Kiva olisi jäädä tänne pysyvästi asumaan. En minä "huvikseni" Helsingissä asunut, vaan työn takia.

Vähän sama tilanne itsellä. Työt hoituu ihan hyvin nyt pandemia-aikana etänä, mutta toimistopäällikkö laittaa sännöllisin välein viestiä, että nyt ovat taas arvioineet tilanteen ja nyt *valitettavasti* ei vielä voida palata lähitöihin, mutta hän kyllä niin odottaa sitä päivää, että olemme taas normaalitilanteessa. Tiedän, että moni meidän toimistossa kauhistelee sitä päivää, kun pitäisi taas olla 100 % työajasta siellä avokonttorissa, mutta se ei tunnu toimistopäällikköä haittaavan. Meillä on jopa sellaisia työntekijöitä, jotka ovat osittaisella sairaslomalla, koska eivät jaksa olla jatkuvasti siellä avokonttorissa. Työpaikan vaihto on mielessä, mutta ihmetyttää, että eivätkö tällaiset päälliköt välitä yhtään työpaikan maineesta? Tällaisiin työpaikkoihinhan jäävät vain ne, jotka eivät muualle pääse. No, jos olisi parempi työpaikka, päällikkö ei tietenkään käyttäytyisi näin. Ymmärrän, että haluavat, että välillä tavataan "ihan oikeasti", mutta kun töiden kannalta sataprosenttinen läsnäolo ei ole mitenkään tarpeen, vaan keskittymistä vaativissa töissä jopa haitallinen, niin ottaa kyllä tuo toimistopäällikön tyyli kieltämättä päähän.

Vierailija
614/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä se persaukinen pariskunta joka yritti kaupata vanhaa talonrähjää keskeltä ei mitään luksustalona siksi koska siihen oli lisätty uima-allas?

En ole koskaan käynyt Porissa ja toivottavasti en joudu käymäänkään. Naiset ketjussa neuvovat Merikarvian miehiä muuttamaan sinne, mutta vaikea on kuvitella sitä askeleeksi parempaan suuntaan. Outoa että palstan menestyneet kosmopoliittinaiset Bostonista ja Dublinista ehdottelevat kyseistä junttikylää asuinpaikaksi.

Tämä kertoo enemmän sinusta kuin Porista. Ihan valtionjohtoa ja kermaa myöten kelpaa Porin kulttuuritarjonta. Esim. jazzit. Sinänsähän Pori on Suomen 10.suurin kaupunki, vaikka onkin taantuvaa teollisuusaluetta. Poria tarjotaan Kristerille koska sinne on alle tunnin matka ja se on hänelle helposti saavutettavissa.

Ne jazzit on kerran vuodessa.

-ohis

Vierailija
615/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Kristerin elämässä saa täysin tuntemattomat naiset näin raivoihinsa?

Pystyttekö selittämään? 

Vierailija
616/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täältä katoaa vastauksia nopeaan.

Vierailija
617/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä heillä on korkeammat tavoitteet". Korkeammat kuin mikä? Minusta ei ole edes mikään erityisen korkea tavoite lähteä opiskelemaan ja töihin, se on aivan normaalia ja vähän pakkokin monessa tapauksessa, kun koulut ja duunit on niin kaukana. Moni nuori nainen (kuten itsekin) haluaisi kyllä asua maaseudulla, mutta se vaan ei ole mahdollista kuin ehkä joskus vanhemmalla iällä, jos silloinkaan.

Tykkään kuitenkin luonnosta ja eläimistä ja haaveilen aina että asuisin jossain vähän syrjemmässä, olisi omia kanoja, pieni kasvimaa ja sellaista omavaraisuutta jonkin verran, mutta monelle se jää vain unelmaksi. Pari tuttuani ajaa maalta kaupunkiin, mutta näillä bensahinnoilla se alkaa olla kohtuuton hinta siitä, että haluaa asua maaseudulla. 

Vierailija
618/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstissä haasteltu mies vaikutti mielestäni erittäin sympaattiselta. Jos olisin hänen ikäisensä ja kiinnostunut parisuhteesta, niin voisin mennä tapaamaan häntä. :)

N

Vierailija
619/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpä naiset yksi asia.

Naiset eivät kuulemma halua maalle alkeellisiin oloihin.

Ok.

Itse asiassa kyllä haluavat. Tänne maalle muuttaa paljonkin naisia miestensä ja perheidensä kanssa. Tämä on muuttovoittopaikkakunta, nuorten perheiden taloja nousee kuin sieniä satella.

Mutta sinkkunaisia ei täällä juuri ole, ei missään ikäluokassa. Ja ei, kyse ei ole opiskeluistakaan. Eronneet 30+ ja 40+ naisetkin muuttavat kaupunkiin, ja palaavat kun mies on löytynyt.

Miksi kaikki naiset haluavat sinkkuilla kaupungissa mutta hyvinkin monet haluavat asua miehen/perheen kanssa maalla?

Tarvitseeko sinun ihan oikeasti kysyä tuota? Sinkkuna ajankäyttö on erilaista kuin perheellisenä. Töiden jälkeen jäädään kaupungille tapaamaan ystäviä, kahville, syömään. Harrastuksia voi olla vaikka joka illalle. Viikonloppuna halutaan muiden ihmisten pariin elokuviin, baariin, yökerhoon, ystävien luo, puistoihin.

Perheellisenä harrastukset jäävät vähemmälle, töiden jälkeen on palattava kotiin, viikonloput vietetään perheen kanssa.

Uskomatonta, että joku edes pohtii noin itsestäänselvää asiaa.

Huh. Enpä jaksaisi tuollaista sinkkuelämää. Töiden jälkeen kotiin, ja siellä pysyn, ulkoilua lukuun ottamatta. Viikonloppu menee nukkuessa lähinnä, ei riitä voimat muuhun, pitää levätä että jaksaa taas seuraavan viikon.

t. sinkku

Joko työsi on liian stressaavaa tai sitten kannattaisi ehkä tarkistaa veriarvot ja tehdä masennustesti. Kun itse asuin kaupungissa, kävin 2-3 kertaa viikossa töiden jälkeen kuntosalilla ja/tai uimahallissa, keskimäärin kerran viikossa jäin kaupungille tapaamaan kaveria ja perjantaina tai lauantaina saatettiin mennä nykyisen puolison, silloisen seurustelukumppanin kanssa kuuntelemaan live-musaa. Lisäksi käytiin näyttelyissä ja elokuvissa.

Vierailija
620/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin ketjun, ja tämä keskustelu on tietenkin, yllätys, yllätys, mennyt tyhjänpäiväiseksi miehet sitä, naiset tätä -kiistelyksi. Relatkaa ihmiset ja ymmärtäkää, että jokainen ei elä eikä halua elää tavallanne, mutta eläkää te ja nauttikaa omasta tavastanne elää, ja ennen kaikkea antakaa myös muiden elää.

Jos mies tykkää rassata autoja, mitä vikaa siinä on? Ei se kenestäkään tyhmää tee. Ikään kuin jokaisen pitäisi elää juuri sillä tavalla, kuten sinä elät. Olen nainen, ja minulla on aina ollut kavereina myös miehiä, ja juuri se erilaisuus yhdistettynä kuitenkin yllättäväänkin samanlaisuuteen on se kiinnostava elementti. Minusta on sivistymätöntä ja jotenkin äärettömän itsetunnotonta vähätellä toisten elämäntapaa. Ikään kuin nousukasmaisesti katsoa alaspäin, kun on vähän kouluttauduttu tai vanhemmat ovat aikanaan muuttaneet Kainuun köyhyydestä pääkaupunkiin ja nyt ollaan "jotakin", kun muutama reppureissukin tekee kosmopoliitin.

Olen Porin seudulta ja tunnen mainitut paikkakunnat. Aivan tavallisia pikku kuntia kaupungin läheisyydessä. Samanlaisia 2-10 000 asukkaan kuntia on koko Suomi ja pääkaupunkiseudun ympärys täynnä.

Ja totta kai maalla eletään eri tavalla kuin kaupungissa, kaikkialla. Ja nekin tuhannet Merikarvialla juurensa omaavat korkeasti kouluttautuneet ja kaupungistuneet haluavat useasti kuitenkin lomillaan palata kotiseudulleen. Tekemään mitä? Kalastamaan merelle, katsomaan auringonlaskua, marjaan suvun metsiin, ottamaan iisisti. Ja sen mä vaan sanon, että ottakaa tekin vähän iisimmin!

Ketju on lukittu.