Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merikarvian poikamiehet ihmettelevät mikä nykyajan naisia vaivaa: "ehkä heillä on korkeammat tavoitteet"

Vierailija
27.02.2021 |

Merikarvialla sataa nuorta miestä kohden on 7180 samanikäistä naista. Samanlainen tilanne on Pomarkussa, Nakkilassa, Karviassa ja Kokemäellä.

Krister Ristimäki arvelee, että naiset lähtevät, koska he eivät löydä Merikarvialta mieleistään työtä.

Ehkä heillä on korkeammat tavoitteet ja he haluavat jollekin tietylle alalle. Täällä ei oikein ole palveluitakaan. Kela on hävinnyt ja nyt on enää pari kauppaa, pankki ja posti.

Me miehet ehkä tyydytään vähän vähempään. Ei niin kiinnosta tuo kaupunkilaiselämä.

https://www.hs.fi/elama/art-2000007829200.html

Kommentit (1318)

Vierailija
581/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Eli menojen jakautuminen parisuhteessa oli siis ongelma?

No onhan se, jos toinen raataa niska limassa ja toinen vaan hengailee mukana.

Onhan näitä naisia, jotka menevät yhteen jonkun afrikkalaisen kanssa ja sitten itkevät, kun se ei tee mitään, eikä tienaa.

Tai miehiä, jotka ottaa sen kynsiään lakkailevan matalastikoulutetun tekoripsinaisen ja sitten ihmettelee, kun se ei tee mitään, eikä tienaa.

Valintoja, valintoja.

Edelleen: lika barn leker bäst. Fiksu ihminen valitsee kumppanin, joka on muutakin kuin vapaamatkustaja. Jos sellaisen nyt kuitenkin joku tieten tahtoen on riesakseen ottanut, niin siitä vaan. Vapaa maahan tämä on.

Oletus taisi olla että molemmat tekevät kokopäivätyötä, mutta toisen palkka on selkeästi isompi.

Vierailija
582/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko ettei esimerkeissäsi ole koskaan "Maija AMK-biotekniikan inssi" menee naimisiin Sami Sähkärin kanssa.

Mies tuo naiselle elintasoa.

Missä olet nähnyt tällaista? Minä en tunne yhtään naista, jolle mies olisi tuonut elintasoa.

Tarkoitatko jotain lompakkoloisnaisia? Niitä thaimaalaisia jotka eivät käy töissä, vaan mies elättää? Niitäkö sä tarkoitat? Niillehän se mies tuo elintasoa.

Sorry, en tunne sellaisia. Mun tuntemat naiset on kaikki ihan suomalaisia ja tienaavat siinä missä miehensäkin.

Ehkä liikutaan erilaisissa piireissä?

Palsta on täynnä keskusteluja kuinka menot jaetaan kun nainen tienaa 2200 ja mies 3500.

Harvemmin näkee keskustelua siitä kuinka ne jaetaan kun nainen tienaa 3500 ja mies 1900

Ei niin, kun nainen kertoo heti alkuun, että isompituloisena hän maksaa menoista enemmän.

tuota ei tapahdu koska nainen katsoo miehen olevan kunniahimoton luuseri ja hän etsii itselleen miehen joka tienaa 5000 tai on ilman ja kertoo ettei hyviä miehiä vain ole.

Ei tapahdu? Apua, minua ei ole olemassa! Olen jokin taruolento, joka vain kuvittelee elävänsä täällä periferiassa duunarimiehensä kanssa, ja vielä suhteellisen tyytyväisenä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko ettei esimerkeissäsi ole koskaan "Maija AMK-biotekniikan inssi" menee naimisiin Sami Sähkärin kanssa.

Mies tuo naiselle elintasoa.

Missä olet nähnyt tällaista? Minä en tunne yhtään naista, jolle mies olisi tuonut elintasoa.

Tarkoitatko jotain lompakkoloisnaisia? Niitä thaimaalaisia jotka eivät käy töissä, vaan mies elättää? Niitäkö sä tarkoitat? Niillehän se mies tuo elintasoa.

Sorry, en tunne sellaisia. Mun tuntemat naiset on kaikki ihan suomalaisia ja tienaavat siinä missä miehensäkin.

Ehkä liikutaan erilaisissa piireissä?

Ainaki omassa kaveripiirissäni on eräs tohtoriopiskelija, joka on seurustellut ainoastaan lääkäreiden kanssa. Juu,kyllähän molemmat ovat korkeakoulutettuja, tmutta tohtoriopiskelija tienaa ilman apurahaa sen opintotuen verran, apurahalla noin 1500e... ja kyllä olen hieman katkera,koska itse en tavallisena lukion opettajana hänelle kelvannut.

Vierailija
584/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten naiset ovat keksineet tuon autonrassausjutun?

Täällä maalla p*llurallia vetävät parikymppiset ja sitä nuoremmat.

Sitä vanhemmat on ihan samaa porukkaa kuin kaupungissakin. Käyvät töissä ja harrastavat eri juttuja. Aika harva rassaa autoja lopulta (muuten ettekö te naiset arvostaneetkaan käden taitoja?), ja metsästysseurakin valittaa koko ajan etteivät saa uusia jäseniä.

Jos täällä on työttömiä peräkammarinpoikia, niin eipä kaupunkien huumehörhötkään juuri vakuuta. Mitä olen "huonompia alueita" nähnyt, niin täällä maalla huonoin aluekin on paratiisi niihin verrattuna.

Itse käyn parillakin kansalaisopiston kurssilla, joogaopetusta löytyy, jne. On hyvä kuntosali personal trainereineen, tai itse asiassa neljä. Jos ei oikeasti käy museoissa ym päivittäin - ja väitän että harva teistä naisista oikeasti käy - on ihan sama jos ajelee 70km päähän kaupunkiin.

Jotenkin näistä kirjoituksista haiskahtaa sellainen ajatus että on lähteminen vs jääminen. Lähteminen edustaa muutosta, kokemuksia ja elämyksiä, ja on siksi oletusarvoisesti hyvä asia.

Nytkö löytyi uusi jankutuksen aihe, lähteminen ja muutos. Kyllä, minä pidän muutoksesta. Pidän lähtemisestä, asun nyt neljännellä paikkakunnalla elämässäni. Muutin pois maalta niin pian kuin pääsin ja sittemmin olen vielä muuttanut pari kertaa asuinpaikkaa. Lähden myös mielelläni matkoille. Lähden pois työpaikasta, jossa en viihdy (mutta vasta kun on uusi tiedossa). Kyllä, pidän elämyksistä ja haen elämyksiä. Eli lähteminen on hyvä asia. Onneksi se on sitä myös puolisolleni, joka myös on lähtenyt, muuttanut, työskennellyt pitkään ulkomailla, matkustellut jne.

Vierailija
585/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin seudulta muuttaa pois vähänkin selväjärkisemmät ihmiset.

Vierailija
586/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nuori mies kertoi, että ei häntä oikein mikään kiinnosta. Vapaa-aika menee parkissa kavereiden kanssa istuessa tai autoja rassatessa.

Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta seuralta keskiverto nuorelle naiselle.

joo se keskiverto nuori nainen haluaa somettaa rallikuskijääkiekkoilijaitmiljonäärin maksamasta ökykämpästä, etelänmatkoilta ja miehen luottokortilla tehdyiltä shoppailureissuilta

Keskivertonainen ei ole Maisa Torppa.

Vierailija
587/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vanhemmat on ihan samaa porukkaa kuin kaupungissakin. Käyvät töissä ja harrastavat eri juttuja. Aika harva rassaa autoja lopulta (muuten ettekö te naiset arvostaneetkaan käden taitoja?), ja metsästysseurakin valittaa koko ajan etteivät saa uusia jäseniä.

Jos täällä on työttömiä peräkammarinpoikia, niin eipä kaupunkien huumehörhötkään juuri vakuuta. Mitä olen "huonompia alueita" nähnyt, niin täällä maalla huonoin aluekin on paratiisi niihin verrattuna.

Itse käyn parillakin kansalaisopiston kurssilla, joogaopetusta löytyy, jne. On hyvä kuntosali personal trainereineen, tai itse asiassa neljä. Jos ei oikeasti käy museoissa ym päivittäin - ja väitän että harva teistä naisista oikeasti käy - on ihan sama jos ajelee 70km päähän kaupunkiin.

Jotenkin näistä kirjoituksista haiskahtaa sellainen ajatus että on lähteminen vs jääminen. Lähteminen edustaa muutosta, kokemuksia ja elämyksiä, ja on siksi oletusarvoisesti hyvä asia.

Autonrassaus tulee varmaan siitä, että tuossa artikkelissa esiintynyt mies harrasti tätä (siis tuossa lehtijutussa, josta ketjua loitettiin)

Mulle tuossa kirjoittamassasi on pari ongelmaa:

1. Kaikkialla pitää liikkua omalla autolla.  Haluan pystyä liikkumaan arkiliikkumiset kävellen, pyörällä ja julkisilla.

2. En käy museoissa tai muissa kulttuuririennoissa päivittäin, mutta kyllä lähes viikottain. Minulle ajatus siitä, että näiden vuoksi pitää ajaa yksityisautolla tunti suuntaansa, kuulostaa ihan kamalalta. 

Mutta kuulostat kyllä muuten tosi kiinnostavalta tyypiltä ja jos asumistoiveet osuisi paremmin yksiin, niin voisin hyvin olla kiinnostunut (ainakin tuon kertomasi perusteella)

Arkiliikkumisiin ei tarvitse autoa.

Museoita täällä on vähemmän kuin kaupungissa ja ne ovat pieniä. Ne on toki äkkiä kaluttu.

Plussaa on luonto oven takana ja mahdollisuudet lähteä kansallispuistoon polkupyörällä eikä autolla ruuhkaliikenteessä, kaupunkia paremmat liikuntamahdollisuudet, järven rannalla asuminen tavallisilla palkkatuloilla, oma piha jolta käsin voin tiirailla kaukoputkellani tähtiä, useampikin historiallinen kohde joita voi tutkia muutenkin kuin vitriinin takaa, ihan vieressä oleva vallan hyvätasoinen kirjasto, jne.

Mutta nyt täytyy mennä juomaan Pirkka-olutta ja rassaamaan autoja Repen ja Peran kanssa.

Vierailija
588/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstauukkareille tiedoksi, seurustelen on/off työttömän kanssa. Korvaa puutteen muilla avuin. En kaipaa mainetta ja mammonaa.

Päivän jankutus on varmaankin nyt käyty?

Vierailija
589/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merikarvian kaltaisissa paikoissa iso ongelma on vapaa-ajan harrastusten ja tekemisten rajoittuminen hyvin miesvaltaisiin juttuihin: metsästys, autonrassaus, jääkiekko jne.

Tietenkin osa naisista voi näistäkin innostua, mutta huomattavasti pienempi osa kuin miehistä.

Jos tuollainen pikkupaikkakunta haluaisi houkutella nuoria naisia, niin se vaatisi ainakin tiiviin ja elävän pikkukeskustan (tyyliin Porvoo), jossa on kahviloita, gallerioita ja palveluita kävelymatkan päässä toisistaan. Tämän lisäksi kunnalla pitäisi olla jonkinlaista kulttuuritarjontaa ja kansanopistoa, jossa voisi esimerkiksi opiskella kieliä tai vaikka ikebanaa tai mitä ikinä milloinkin kurssitarjontaan saataisiin.

Sitten ongelmaksi jäisi enää se, että löytyisikö siltikään riittävästi yhteistä näiden autoa rassaavien nuorten miesten ja kulttuuririennoissa juoksevien nuorten naisten välille niin, että sen varaan voisi parisuhdetta ja perhettä perustaa. Varsinkin nuo nuoret naiset haluavat parisuhteelta muutakin kuin kämppiselämää, johon nyt kuuluu säännöllinen seksi. Parisuhteen toisen osapuolen pitäisi olla ystävä ja arvojen ja ajanviettotapojenkin pitäisi edes osittain toimia yhteen.

Ihan kun suurin osa naisista kävisi jossain gallerioissa =D 

Lisäksi taas olet naisena antamassa naisista todella pinnallista ja pintaliitoelämää arvostavien ihmisten mielikuvaa. Mutta samaan aikaan olette niin henkisesti kasvaneita ja voimaantuneita. 

Sieltä riistokapitalistisen Starbucksin soijalatestako se henkinen kasvu löytyy? 

Ei suurin osa, mutta kyllä iso osa korkeakoulutetuista nuorista naisista arvostaa myös taidetta. Ja tuollaiset gallerian kaltaiset palvelut tuovat alueelle myös työpaikkoja näille nuorille naisille.

Mitä pinnallista siinä on, jos haluaa jotain älyllistä ajanvietettä eikä vaan jumittaa kotona yksin päivästä toiseen? Jos ei nuot metsästykset ja autonrassaamiset kiinnosta niin pitääkö vaan päivät pitkät istua yksin kotona peukalotia pyörittämässä? Mitä pinnallista on esim. siinä että haluaisi oppia uusia tietoja ja taitoja?

Starbucksin sijaan sen soijalaten voi käydä ostamassa paikallisen yrittäjän kahvilasta ja samalla nähdä ystäviä. Tuollainen kahvilakin on hyvä taas myös sen takia, että myös se tarjoaa kiinnostavan työpaikan nuorelle naiselle.

Mutta tuo kommenttisi on se syy, miksi näitä kahviloita ja gallerioita ei pikkupaikkakunnilla ole ja miksi niiden tärkeyttä ei edes tajuta. Ja tämä taas on syynä sille, miksi tulevaisuudessakaan nuoret naiset eivät jää/palaa pikkupaikkakunnille. Miksi muuttaisi alueelle, jossa mielenkiinnonkohteitasi pidetään pinnallisina ja pelkkä jääkiekko ja metsätys on ainoita kunnan mahdollistamia harrastusmahdollisuuksia?

(Edelleen: varmasti pieni osa naisistakin on tyytyväisiä tuohon jääkiekko/metsästys tarjontaan, mutta 

Miksi et naisena perusta sitä kahvilaa ja galleriaa pienelle paikkakunnalle?

Miten kunta järjestää metsästystä miehille? Juttusi on täysin päättömiä noin muutenkin, ja koet oikeudeksesi puhua kaikkien naisten suulla.

Elä ihan vapaasti sitä pinnallista live-love-laugh-instagram-elämääsi, en ole sitä kieltämässä. 

En puhu kaikkien naisten suulla. Kyllähän noilla pikkupaikkakunnilla nytkin naisia on, mutta käsitin artikkelista ja keskustelusta, että naisia haluttaisiin nykyistä enemmän tuollaisiin kuntiin asumaan. Listasin sitten asioita, joilla itseni ja ystävieni kaltaisia naisia voisi houkutella pikkupaikkakunnille. Tietenkin voisimme perustaa itsekin kahvilaa/galleriaa, mutta miksi perustaisimme sellaisen paikkakunnalle, jolla ihmisten asenne on tällainen kuin tällä keskustelijalla? Kuinka todennäköisesti yritys pärjäisi tuollaisella paikkakunnalla? Parempi perustaa yritys siis joko isoon kaupunkiin tai Porvoon tai Fiskarsin kaltaiseen pienempään paikkakuntaan, jossa löytyy jo ennestään näitä palveluita arvostavia ihmisiä.

Mutta jatka ihmeessa trollaamista. Siinä vaiheessa kun argumentit loppuu, hypätään keskustelijan (oletettujen) ominaisuuksien lyttäämiseen.  En ole kertonut keskustelussa mitään itsestäni ja oletat tuossa vikassa lauseessa aika paljon (ja oletuksen menee pahasti pieleen).

Tuo on ihan totta mitä kirjoitit. Siitä ei muuten ole keskusteltu ollenkaan että haluavatko miehet ylesisesti ottaen asua mielummin maalla kuin kaupungissa? Itse, kaupunkilaismies siis, olen kokeillut asua maalla, tosin vapaa-aikanani, vaimon sukulaisilta tyhjäksi jääneessä talossa, mutta en nähnyt mitään mieltä muuttaa sinne pysyvästi. Työmatka olisi pidentynyt tuntuvasti ja olisin tuntenut oloni yksinäiseksi. Asiaa ei parantunut sekään että olin  huonoissa väliissä appivanhempieni kanssa jotka asuvat samassa kylässä. 

Yhdessä vaiheessa ajattelin että voisin perustaa pienpanimo- tai tilaviiniravintolan navetan kivijalkaan ja työllistää itseni silllä. Mutta riskit että se ei kannata olisi liian suuri. Maalla nimittäin alkoholi on tabu. Maalaiset eivät tykkää ravintoloista ja muista kaupunkilaishömpötyksistä koska niissä juodaan alkoholia, ja autoileville kunnon kansalaisille se ei sovi. Suomi ei ole sama kuin Italia tai Ranska jossa kyläukot istuvat tavernassa ja ajavat rättisitikoillaan pienessä maistissa kotiin. Virkavallan karvainen käsi on armoton ja kapakan ylläpitäjä maalla joutuu sylkykupiksi. Myy sitten niitä tilaviinejäsi. Valtatielle jota pitkin helsinkiläiset ajavat on liian pitkä matka ja tiemestari ei salli kelle tahansa mainoskylttien pystyttämistä. 

Parempi pysyä kaupungissa ja tehdä niitä tylsiä insinöörihommia, ainakin eläkeikään asti. Täällä on onneksi naisiakin. 

Vierailija
590/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta huomaa että naisille muutos ja lähteminen ovat itseisarvoja, samoin kuin ulkomaat.

Tulee mieleen Monty Python-leffat:

"Me haluamme muutosta!"

"Mitä muutosta te haluatte?"

"Me haluamme muutosta!"

"Mutta miksi te haluatte muutosta?"

"Me haluamme muutosta!"

Esimerkiksi opiskelemaan pitäis lähteä toiselle puolelle Suomea ja naiset yläpeukuttavat. Miksi toiselle puolelle Suomea, miksei 50 kilometrin päähän? No siksi koska muutos, ei siihen tarvita mitään rationaalista syytä. Se toinen kaupunki on kauempana, se on muutosta.

50 kilometrin päässä kotoani ei ollut yliopistoa. Tosin halusin muutenkin eteläiseen Suomeen enkä näe siinä yhtään mitään pahaa.

Mitä alaa opiskelit yliopistossa? Jotain järkevää?

Olen eri, enkä tyytynyt edes lähiyliopistoon vaan siirryin 450 km etelämmäksi opiskelemaan kemian tekniikkaa. Tosin sain opiskelupaikan myös 50 kmn päästä lääketieteelliseen fysiikkaan, mutta kiinnostus kohdistuu enemmän ensiksimainittuun. Fuksivuonna tapasin tulevan mieheni ja nyt työskentelemme ja asumme kaukana syntymäseudultani.

Vierailija
591/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö löytyi uusi jankutuksen aihe, lähteminen ja muutos. Kyllä, minä pidän muutoksesta. Pidän lähtemisestä, asun nyt neljännellä paikkakunnalla elämässäni. Muutin pois maalta niin pian kuin pääsin ja sittemmin olen vielä muuttanut pari kertaa asuinpaikkaa. Lähden myös mielelläni matkoille. Lähden pois työpaikasta, jossa en viihdy (mutta vasta kun on uusi tiedossa). Kyllä, pidän elämyksistä ja haen elämyksiä. Eli lähteminen on hyvä asia. Onneksi se on sitä myös puolisolleni, joka myös on lähtenyt, muuttanut, työskennellyt pitkään ulkomailla, matkustellut jne.

Tuo on itse asiassa olennainen asia.

Nimittäin miehenä olen oppinut että nainen kaipaa aina muutosta ja lähtemistä jonnekin.

Vaika asiat olisivat hyvin niin ellei ole jatkuvaa muutosta ja uudistumista, vaikka sitten huonompaan suuntaan, muuttuu nainen tyytymättömäksi.

Miehet pitävät enemmän pysyvyydestä, eivätkä erot elämänvaiheiden välillä ole niin radikaaleja. Se on ongelma kun mies on ensin liian tylsä (20v), sitten liian kiinnosunut menemisestä (30v), ja taas liian tylsä (40v).

-ohis

Vierailija
592/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Itse olen sellainen, että viihdyn lähinnä kavereiden, autojen ja moottoriajoneuvojen parissa.”

Mihin sitä naista sitten tarvittaisiinkaan?

Vierailija
593/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on itse asiassa olennainen asia.

Nimittäin miehenä olen oppinut että nainen kaipaa aina muutosta ja lähtemistä jonnekin.

Vaika asiat olisivat hyvin niin ellei ole jatkuvaa muutosta ja uudistumista, vaikka sitten huonompaan suuntaan, muuttuu nainen tyytymättömäksi.

Miehet pitävät enemmän pysyvyydestä, eivätkä erot elämänvaiheiden välillä ole niin radikaaleja. Se on ongelma kun mies on ensin liian tylsä (20v), sitten liian kiinnosunut menemisestä (30v), ja taas liian tylsä (40v).

-ohis

Ok, hyvä tietää.

Vierailija
594/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porin seudulta muuttaa pois vähänkin selväjärkisemmät ihmiset.

Siksi kai Aki ja Riittakin muuuttivat Lempäälään.

Vierailija
595/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autonrassaus tulee varmaan siitä, että tuossa artikkelissa esiintynyt mies harrasti tätä (siis tuossa lehtijutussa, josta ketjua loitettiin)

Mulle tuossa kirjoittamassasi on pari ongelmaa:

1. Kaikkialla pitää liikkua omalla autolla.  Haluan pystyä liikkumaan arkiliikkumiset kävellen, pyörällä ja julkisilla.

2. En käy museoissa tai muissa kulttuuririennoissa päivittäin, mutta kyllä lähes viikottain. Minulle ajatus siitä, että näiden vuoksi pitää ajaa yksityisautolla tunti suuntaansa, kuulostaa ihan kamalalta. 

Mutta kuulostat kyllä muuten tosi kiinnostavalta tyypiltä ja jos asumistoiveet osuisi paremmin yksiin, niin voisin hyvin olla kiinnostunut (ainakin tuon kertomasi perusteella)

Arkiliikkumisiin ei tarvitse autoa.

Museoita täällä on vähemmän kuin kaupungissa ja ne ovat pieniä. Ne on toki äkkiä kaluttu.

Plussaa on luonto oven takana ja mahdollisuudet lähteä kansallispuistoon polkupyörällä eikä autolla ruuhkaliikenteessä, kaupunkia paremmat liikuntamahdollisuudet, järven rannalla asuminen tavallisilla palkkatuloilla, oma piha jolta käsin voin tiirailla kaukoputkellani tähtiä, useampikin historiallinen kohde joita voi tutkia muutenkin kuin vitriinin takaa, ihan vieressä oleva vallan hyvätasoinen kirjasto, jne.

Mutta nyt täytyy mennä juomaan Pirkka-olutta ja rassaamaan autoja Repen ja Peran kanssa.

Ihana, että olet löytänyt ympäristön, jossa viihdyt.  Toivottavasti löydät vielä puolison, joka nauttii samoista asioista.

Kaikille omakotitalo järven rannalla ei edusta sitä unelmaelämää, vaikka varmasti monen kohdalla näin on. Henkilökohtaisesti mulle ylipäätään omakotitalo kuulostaa vaan hurjalta työleiriltä (asuin lapsuuteni omakotitalossa ja sieltä 19 vuoden kokemus) ja viihdyn mieluummin kivassa kaupunkiasunnossa, jossa joku muu hoitaa talon ja pihan ylläpidon. Myös mulla on luontoa pyörämatkan päässä siitä huolimatta, että kauupungin keskustaankaan ja siellä esim. museoihin ei ole pyörämatkaa pidempi matka.

Toivottavasti molemmat vielä löydetään kumppanit, jotka arvostaa elämässä ja asumisessa samoja asioita kuin me.

Vierailija
596/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on autojen rassauksessa? Oppii käden taitoja, ongelmien ratkaisua ja pitkäaikaisiin projekteihin sitoutumista. Auton saaminen esim. museointikuntoon ei ole mikään ihan helppo homma.

Vierailija
597/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halut, toiveet ja tarpeet eivät vain kohtaa. Kuntuen palvelutkin ovat enemmän miehille kuin naisille, kun miehelle riittää, että on se huoltis jossa notkua kavereiden kanssa. Mitä nainen sellaisessa kylässä tekisi?

Eikö se ole sama missä sitä netflixiä katsoo?

Vierailija
598/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on autojen rassauksessa? Oppii käden taitoja, ongelmien ratkaisua ja pitkäaikaisiin projekteihin sitoutumista. Auton saaminen esim. museointikuntoon ei ole mikään ihan helppo homma.

Ei siinä mitään vikaa ole, mutta koska oma mielenkiinto autoja kohtaan on nolla (tai rehellisesti mennnään asteikossa jopa sinne negatiiviselle puolelle), niin toivoisin, että rassaamisen lisäksi olisi jotain muitakin mielenkiinnonkohteita. Jotain josta voisi löytyä yhteisiä ajanviettotapoja ja kiinnostuksenkohteita.

599/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kai Aki ja Riittakin muuuttivat Lempäälään.

Jos Aki ja Rita ovat Porin ”kermaa” niin se kertoo sitä kaupungista kyllä kaiken olennaisen! 😂

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
600/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiseksi harrastukseksi se harvoin on hyvä. Miksi seurustella miehen kanssa, jonka kaikki aika ja rahaa menee jossain verstaalla auton parissa, ja joka tulee kotiin tod.näk. odottaen, että ruoka on valmiina pöydässä kuin äitimuorin aikaan.

Mutta hetkinen.

Aika moni nainen on kuitenkin tyytyväinen sihen jos mies nikkaroi, vaikkei itse harrasta sitä.

Eikö tuonkin pitäisi olla turn-off?

Ketju on lukittu.