Merikarvian poikamiehet ihmettelevät mikä nykyajan naisia vaivaa: "ehkä heillä on korkeammat tavoitteet"
Merikarvialla sataa nuorta miestä kohden on 7180 samanikäistä naista. Samanlainen tilanne on Pomarkussa, Nakkilassa, Karviassa ja Kokemäellä.
Krister Ristimäki arvelee, että naiset lähtevät, koska he eivät löydä Merikarvialta mieleistään työtä.
Ehkä heillä on korkeammat tavoitteet ja he haluavat jollekin tietylle alalle. Täällä ei oikein ole palveluitakaan. Kela on hävinnyt ja nyt on enää pari kauppaa, pankki ja posti.
Me miehet ehkä tyydytään vähän vähempään. Ei niin kiinnosta tuo kaupunkilaiselämä.
Kommentit (1318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta huomaa että naisille muutos ja lähteminen ovat itseisarvoja, samoin kuin ulkomaat.
Tulee mieleen Monty Python-leffat:
"Me haluamme muutosta!"
"Mitä muutosta te haluatte?"
"Me haluamme muutosta!"
"Mutta miksi te haluatte muutosta?"
"Me haluamme muutosta!"
Esimerkiksi opiskelemaan pitäis lähteä toiselle puolelle Suomea ja naiset yläpeukuttavat. Miksi toiselle puolelle Suomea, miksei 50 kilometrin päähän? No siksi koska muutos, ei siihen tarvita mitään rationaalista syytä. Se toinen kaupunki on kauempana, se on muutosta.
50 kilometrin päässä kotoani ei ollut yliopistoa. Tosin halusin muutenkin eteläiseen Suomeen enkä näe siinä yhtään mitään pahaa.
Mitä alaa opiskelit yliopistossa? Jotain järkevää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja ajattelin, että kuinka voi nuori ihminen olla noin totaalisen näköalaton ja vailla mitään halua kehittää itseään, nähdä ja kokea uusia asioita, tehdä mitään sellaista mitä nuoruuteen nyt kuuluu, vaikka opiskella ja matkustella, tavata uusia ihmisiä?!
Minusta ei ole ihan normaalia, jos 23-vuotias asuu lapsuudenkodissaan ja mielenvirkistykseksi riittää autojen rassailu ja grillin kulmilla parkissa istuskelu.
Jos Merikarvian poikamiehet lukee tätä, niin lähtekää katsomaan maailmaa! Hae opiskelupaikka ihan toiselta puolelta Suomea, tee lista paikoista (ulkomailla) joissa haluat käydä, tutustu sellaisiin ihmisiin, joita et ikinä olisi uskonut tapaavasi, käy vaikka oopperassa tai aerobicissa tai raveissa, jos et ikinä ole käynyt. Tätä voi kokeilla vaikka kolme vuotta ja jos vielä sittenkin tuntuu, Merikarvian grillin piha on place to be, niin sinne pääsee kyllä sitten takaisin.Voi luoja. Merikarvialta ei saa matkustaa ulkomaille, eikä merikarvialainen pääse oopperaan eikä aerobicciin asuinpaikkakuntansa perustella.
Mistä ihmeestä te revitte nämä yleistyksenne?
Ymmärsit kyllä nyt väärin. Totta kai saa matkustaa ja harrastaa. Mutta tästä kyseessä olevasta lehtijutusta sain käsityksen, että näitä merikarvialaisia nuoria miehiä se maailman näkeminen ja itsensä kehittäminen ei juurikaan kiinnosta, ja sitten ollaan huolissaan, kun eivät tapaa naisia. Uskon, että asioilla on yhteys. Jos mielii pariutua ja perustaa perheen, niin kannattaisi käydä katselemassa jotakin muutakin kuin Merikarvian grillin kulmaa.
se on sinun ahdasmielinen, asenteellinen ja alistava käsityksesi
Kerrotko, missä kohdassa lehtijutussa haastateltava kertoi että hän liikkuu paljon Merikarvian ulkopuolella, haluaa kehittää itseään, oppia uusia asioita ja että tämä on tyypillistä merikarvialaisille sinkkumiehille, jotka etsivät naisseuraa?
Teidän mielestänne Merikarvia on jossain toisessa ulottuvuudessa, josta ei pääse edes taikaportista muualle liikkumaan?
Tajuatteko itsekään miten ahdasmielisiä ja ylimielisiä olette? Kerro missä sinä itse asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavampaa olisi selvittää miksi pk-seudulla asuva korkeakoulutettu mies ei kelpaa pk-seudulla asuvalle korkeakoulutetulle naiselle. Tämä on oikea mysteeri.
Kuka? Ymmärrät varmaan, että on mahdotonta keskustella aiheesta tietämättä kenestä nyt puhutaan.
tämä ilmeisesti korkeakoulutetun näppäimistöltä... eikös yliopistossa opetettu abstraktia ajattelua ja tutkimusta?
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Millä nämä peräkylien miehet ovat ajatelleet itsensä elättää? Eihän noilla paikkakunnilla ole elinkeinoja.
Ajatellaanko siellä, että on ihan ok olla koko elämä työttömänä? Yläasteelta suoraan Kelan asiakkaaksi?
Kertoo tytöistä hyvää, että haluavat töihin ja opiskelemaan. Niin minäkin tekisin.Hupaisaa, että näin sanoo julkisella sektorilla työskentelevä käsienheiluttelija, jonka palkan jutun mies yksityisen sektorin työntekijänä maksaa.
Tässä näemme älykkään naisen tason vuonna 2021
Kun tarvitset lääkärin yms apua tai lapsesi on menossa kouluun tns niin älä käytä näitä palveluita kun ne niin sinua korpeaa
Se sahamiehen työpaikka saa kunnalta ja valtiolta tukiaisia. Moni yksityinen miesvaltainen firma tekee osan tai jopa kaikki urakat kunnille ja valtiolle, nämä ovat niitä haluttuja tilejä. Sama raha kiertää.
Sana käsienheiluttelija paljastaa aina sen ettå henkilöllä ei ole mitään muuta mitä voisi sanoa.
Ps. Älä turhaan soita hammaslääkäriin kun hampaasi juuri tappaa sinut koska eihän käsienheiluttelu mitään korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se artikkelin nuori mies todellakin kelpaisi meikäläisen sänkyä lämmittämään!
No sitähän nämä nuoremmat miehet maaseudulta tekevätkin. Ajelevat autoillaan tapailemassa niitä vanhempia ja ylipainoisempia naisia viikonloppuisin toisilta paikkakunnilta. Ei näitä tietenkään äidille esitellä.
Kyllä koira koiran tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavampaa olisi selvittää miksi pk-seudulla asuva korkeakoulutettu mies ei kelpaa pk-seudulla asuvalle korkeakoulutetulle naiselle. Tämä on oikea mysteeri.
No ei kai nyt kumppania lähdetä ottamaan yhden tai kahden asian perusteella? Ei se, että on koulutus ja asuu samassa kaupungissa tarkoita, että minulla on mitään muuta yhteistä tuon miehen kanssa.
Minä oikeasti ihmettelen, mikä sellaisissa asioissa kuin vaikka matkat tai jonkinlaisen kulttuurin harrastaminen ovat niin hirveä raivon ja pilkan aihe niin monille tännekin kirjoitteleville miehille. Miksi esimerkiksi matkustus on niin pahaa? Minä olen todella pienituloinen ja kouluttamatonkin, ja silti minua kiinnostaisi matkustaa. Ihan siksi, että minä olen kiinnostunut tästä maailmasta. Harrastan myös historiaa, se on suuri kiinnostuksenkohteeni, ja kyllä minusta olisi hienoa ihan itse käydä tutustumassa niihin historiallisiin kohteisiin joista tiedän paljon ja jotka kiehtovat minua. Tähän minulla ei koskaan tule olemaan varaa, mutta minä ymmärrän hyvin, miksi ihmiset pitävät matkustelusta. Jostain syystä tänne kirjoittavat miehet näkevät naisten matkustusharrastuksessa jotain aivan omituista, sellaista mitä en itse ollenkaan tunnista kun mietin niitä syitä joiden vuoksi minäkin matkustaisin jos minulla olisi siihen mahdollisuus. En usko, että koulutetut ihmiset olisivat tässä asiassa niin kovin erilaisia. Nykyihmisten jatkuvaa matkustelua pitäisi tietysti ilmastosyistä vähentää, mutta eihän ilmastokaan ole tänne kirjoittavia miehiä yleensä kauheasti kiinnostanut, joten tässäkään tuskin on syy siihen miksi naisia lähdetään haukkumaan aina juuri siitä, että he kuulemma haluavat vain matkustaa ja vielä jostain aivan kummallisesta syystä.
Jos ajattelen vaikka erästä läheistäni ja hänen miestään, niin hehän aina välillä käyvät jossain matkalla (tai kävivät, ennen koronapandemiaa), joskus he saattavat mennä vaikka näyttelyyn tai oopperaan. Molemmat lukevat myös kirjoja. Toisaalta he harrastavat yhdessä luonnossa liikkumista ja viettävät aikaa mökillä. Ja nämä ovat ihan tavallisia, normaalituloisia ihmisiä, kumpikaan ei ole korkeasti koulutettu. Heillä vaikuttaisi olevan hyvä parisuhde, heillä on paljon yhteistä tekemistä ja samanlaisia kiinnostuksenkohteita (ja toki myös samantyyppiset arvot, mitkä ovat se kaikkein tärkein asia). Tuntuu, että tällainen on jotain ihan käsittämätöntä palstan miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun mies on täysin kouluttamaton, jonkun tutun sahalla töissä. Asuu lapsuudenkodissaan edelleen eikä ole kiinnostunut edistymään elämässään mihinkään. Vapaa-ajat rassaa autoja ja kaljottelee kavereiden kanssa. Eihän tuollaisella miehellä ole yhtikäs mitään annettavaa nykyisille naisille. Mitä luulette, onko keskustelutsitoa, mukavaa matkusteluseuraa?
Sieltä se tuli, MATKUSTUSSEURAA. Mitä muuta nainen edes tarvitsee.
Mitä luulet itselläsi olevan annettavaa?
Olen eri, mutta kai meillä jotain on kun miehet niin kovasti perään ovat? Naimisissa tässä ollaan oltu 16v ja edelleen mies hakeutuu seuraan juttelemaan, halimaan, saamaan tukea, jakamaan iloja ja suruja. Yhdessä on kyllä reissattukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta huomaa että naisille muutos ja lähteminen ovat itseisarvoja, samoin kuin ulkomaat.
"Me haluamme muutosta!"
"Me haluamme muutosta!"
"Me haluamme muutosta!"
Esimerkiksi opiskelemaan pitäis lähteä toiselle puolelle Suomea ja naiset yläpeukuttavat. Miksi toiselle puolelle Suomea, miksei 50 kilometrin päähän? No siksi koska muutos, ei siihen tarvita mitään rationaalista syytä. Se toinen kaupunki on kauempana, se on muutosta.
50 kilometrin päässä kotoani ei ollut yliopistoa. Tosin halusin muutenkin eteläiseen Suomeen enkä näe siinä yhtään mitään pahaa.
Kuka arvottaa, mikä on järkevä ala ja mikä ei?
Olen eri, mutta mulla sama tilanne: 100km säteellä ei ollut yliopistoa eli kauemmas piti lähteä.
Itse opiskelin luultavasti "järkevällä" alalla eli matemaattis-luonnontieteellisen alan parissa. Oikeasti näen myös esimerkiksi humanistiset alat on järkeviä ja mulla on myös niiltä valmistuneita ystäviä (eli luultavasi mielestä "ei järkevillä" aloilla opiskelleita), jotka tekee nykyään ihan yhteiskunnan kannalta tuottavia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun näissä asioissa sellaiset 60-70 vuotiaat ovat yleensä pihalla kuin lumiukko. Heidän nuoruudessaan oli nuorilla korkea kynnys muuttaa kaupunkiin. Nykypäivänä se kynnys on hyvin matala sekä maailmassa on tasa-arvo. Nuoret naiset ovat itsenäisiä ja itsellisiä ihmisiä eikä sellaista vanhanaikaista ahdasmielisyyttä enää ole. Harva nuori jää kuolevaan persläpikylään.
En oikein usko asian olevan noin. Suuret ikäluokat (siis vähän päälle 7-kymppiset) muuttivat suurin joukoin maalta kaupunkiin ja monet vielä kauemmas, Ruotsiin yms. Tuskinpa heitä muutaman vuoden nuoremmilla ihmisillä, eli sinun mainitsemillesi 60-70-vuotiailla, oli kovin korkeaa kynnystä muuttaa kaupunkiin.
Nykyäänkin monet nuoret, varsinkin pojat, jäävät niihin kuoleviin kyliin. Toisen ja kolmannen asteen oppilaitosten määrää on vähennetty rajusti, niitä on nykyään paljon vähemmän kuin 90-luvulla, ja kaikki eivät halua/uskalla muuttaa. Sitten jäävät kouluttamattomina ja työttöminä kotikyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Millä nämä peräkylien miehet ovat ajatelleet itsensä elättää? Eihän noilla paikkakunnilla ole elinkeinoja.
Ajatellaanko siellä, että on ihan ok olla koko elämä työttömänä? Yläasteelta suoraan Kelan asiakkaaksi?
Kertoo tytöistä hyvää, että haluavat töihin ja opiskelemaan. Niin minäkin tekisin.Hupaisaa, että näin sanoo julkisella sektorilla työskentelevä käsienheiluttelija, jonka palkan jutun mies yksityisen sektorin työntekijänä maksaa.
Tässä näemme älykkään naisen tason vuonna 2021
Kun tarvitset lääkärin yms apua tai lapsesi on menossa kouluun tns niin älä käytä näitä palveluita kun ne niin sinua korpeaa
Se sahamiehen työpaikka saa kunnalta ja valtiolta tukiaisia. Moni yksityinen miesvaltainen firma tekee osan tai jopa kaikki urakat kunnille ja valtiolle, nämä ovat niitä haluttuja tilejä. Sama raha kiertää.
Sana käsienheiluttelija paljastaa aina sen ettå henkilöllä ei ole mitään muuta mitä voisi sanoa.
Ps. Älä turhaan soita hammaslääkäriin kun hampaasi juuri tappaa sinut koska eihän käsienheiluttelu mitään korjaa.
niin... kaikki käsienheiluttelijathan on niitä valtakunnan ykköslääkäreitä
Mitään turhaa hommaa ei kunnallisella ole :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä se voimaantuneille nykynaisille pitää olla Woltit, avokadomokkalatet, twerkkaustunnit ja k-karusellit, jotta voi viihtyä
Tai sitten ihan vaan älyllisesti tasavertainen parisuhde ja työ, jossa viihtyy. Äitiys ei riitä kaikille.
Tämä "älyllinen" elämä vain sattuu olemaan sitä Ig herutusta ja muutamaa live-love-laugh tason fraasin jokeltelua muka jonain suurenakin henkistymisen asteen löytämisenä.
Ette te naiset ole älykkäitä.
Ja kun tuon sinun kommenttisi lukee, siitä käy piinallisen selvästi ilmi sinun älykkyytesi "taso".
Vierailija kirjoitti:
eli eslintasoko on naisilla se syy olla miesten kanssa? Luulin että joku mainitsi kumppanuuden jne... mutta se siis onnistuu vain jos mies tarjoaa elintasoa?
Palstaulìt puhuvat samasta asiasta, mutta näköjään naiset tykkäävät leikkiä sanoilla ja valehdella itselleen että se on ihan jotain muuta.
Sun täytyy kerta kaikkiaan sisäistää tämä vanha viisaus: lika barn leker bäst.
Elintaso ei sulje pois kumppanuutta. Elintaso ON sitä kumppanuutta.
Kun varallisuuserot ovat isot, ei siitä synny muuta kuin itkua ja hampaiden kiristelyä.
Mitään lompakkoloista ei kenenkään tarvitse katsella. Parisuhteessa kumpikin käy töissä ja tuo rahaa yhteiseen pesään.
Sitä se kumppanuus on.
Se koulutettu huippujohtaja menee yhteen sen koulutetun uranaisen kanssa. Pekka perisinsinööri menee yksiin Sari sairaanhoitajan kanssa. Ja Perähikiän työtön Pena sitten menee yksiin jonkun työttömän lihavan muijan kanssa, johon törmäsi naapurikunnan Esson baarissa.
Kaikki ovat tyytyväisiä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Me haluamme muutosta!"
"Me haluamme muutosta!"
"Me haluamme muutosta!"
Kuka arvottaa, mikä on järkevä ala ja mikä ei?
Olen eri, mutta mulla sama tilanne: 100km säteellä ei ollut yliopistoa eli kauemmas piti lähteä.Itse opiskelin luultavasti "järkevällä" alalla eli matemaattis-luonnontieteellisen alan parissa. Oikeasti näen myös esimerkiksi humanistiset alat on järkeviä ja mulla on myös niiltä valmistuneita ystäviä (eli luultavasi mielestä "ei järkevillä" aloilla opiskelleita), jotka tekee nykyään ihan yhteiskunnan kannalta tuottavia töitä.
Ihanaa jos joku sukupuolentutkja on päässyt tuottavaan työhön. Oikeasti, hyvä teille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja ajattelin, että kuinka voi nuori ihminen olla noin totaalisen näköalaton ja vailla mitään halua kehittää itseään, nähdä ja kokea uusia asioita, tehdä mitään sellaista mitä nuoruuteen nyt kuuluu, vaikka opiskella ja matkustella, tavata uusia ihmisiä?!
Minusta ei ole ihan normaalia, jos 23-vuotias asuu lapsuudenkodissaan ja mielenvirkistykseksi riittää autojen rassailu ja grillin kulmilla parkissa istuskelu.
Jos Merikarvian poikamiehet lukee tätä, niin lähtekää katsomaan maailmaa! Hae opiskelupaikka ihan toiselta puolelta Suomea, tee lista paikoista (ulkomailla) joissa haluat käydä, tutustu sellaisiin ihmisiin, joita et ikinä olisi uskonut tapaavasi, käy vaikka oopperassa tai aerobicissa tai raveissa, jos et ikinä ole käynyt. Tätä voi kokeilla vaikka kolme vuotta ja jos vielä sittenkin tuntuu, Merikarvian grillin piha on place to be, niin sinne pääsee kyllä sitten takaisin.Voi luoja. Merikarvialta ei saa matkustaa ulkomaille, eikä merikarvialainen pääse oopperaan eikä aerobicciin asuinpaikkakuntansa perustella.
Ymmärsit kyllä nyt väärin. Totta kai saa matkustaa ja harrastaa. Mutta tästä kyseessä olevasta lehtijutusta sain käsityksen, että näitä merikarvialaisia nuoria miehiä se maailman näkeminen ja itsensä kehittäminen ei juurikaan kiinnosta, ja sitten ollaan huolissaan, kun eivät tapaa naisia. Uskon, että asioilla on yhteys. Jos mielii pariutua ja perustaa perheen, niin kannattaisi käydä katselemassa jotakin muutakin kuin Merikarvian grillin kulmaa.
Kerrotko, missä kohdassa lehtijutussa haastateltava kertoi että hän liikkuu paljon Merikarvian ulkopuolella, haluaa kehittää itseään, oppia uusia asioita ja että tämä on tyypillistä merikarvialaisille sinkkumiehille, jotka etsivät naisseuraa?
Teidän mielestänne Merikarvia on jossain toisessa ulottuvuudessa, josta ei pääse edes taikaportista muualle liikkumaan?
Tajuatteko itsekään miten ahdasmielisiä ja ylimielisiä olette? Kerro missä sinä itse asut?
Tottakai pääsee, eihän siitä nyt ole kyse vaan siitä, että ei halua. Kopsaatko sinä tähän sen kohdan, jossa jutun nuorimies kertoi käyvänsä jossain muuallakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi Merikarvian ympärillä on kupla ja ulos pääsevät vain naiset. Muuten ilmiötä ei voi selittää.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli eslintasoko on naisilla se syy olla miesten kanssa? Luulin että joku mainitsi kumppanuuden jne... mutta se siis onnistuu vain jos mies tarjoaa elintasoa?
Palstaulìt puhuvat samasta asiasta, mutta näköjään naiset tykkäävät leikkiä sanoilla ja valehdella itselleen että se on ihan jotain muuta.
Kun varallisuuserot ovat isot, ei siitä synny muuta kuin itkua ja hampaiden kiristelyä.
Mitään lompakkoloista ei kenenkään tarvitse katsella. Parisuhteessa kumpikin käy töissä ja tuo rahaa yhteiseen pesään.
Sitä se kumppanuus on.
Se koulutettu huippujohtaja menee yhteen sen koulutetun uranaisen kanssa. Pekka perisinsinööri menee yksiin Sari sairaanhoitajan kanssa. Ja Perähikiän työtön Pena sitten menee yksiin jonkun työttömän lihavan muijan kanssa, johon törmäsi naapurikunnan Esson baarissa.
Kaikki ovat tyytyväisiä.
Huomaatko ettei esimerkeissäsi ole koskaan "Maija AMK-biotekniikan inssi" menee naimisiin Sami Sähkärin kanssa.
Mies tuo naiselle elintasoa.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kumppanuus on.
Kaikki ovat tyytyväisiä.
eli palstaulit ovat oikeassa
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kumppanuus on.
Kaikki ovat tyytyväisiä.
Naiset ovat tätä mieltä kun heillä on varallisuutta.
Kun ei ole, kappas mielipide muuttuu, vastakohdat täydentävätkin tosiiaan. Mies tekee uraa, nainen hoitaa kotia, perfect match.
Aina kuitenkin niin päin että hyvätuloinen ja ammatillisesti kunnianhimoinen mies sopii kaikille. Noita samanlaisuus/erilaisuus-perusteluja muutetaan sitten sen mukaan.
50 kilometrin päässä ei ole mitään opiskelupaikkoja. Opiskellakseen on lähdettävä kauemmas. Miehet ovat surkeita pelkureita, jotka eivät saa edes muutettua, jos koulupaikkaa ei löydy naapurista.