Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pandemia on sinulle opettanut?

Vierailija
26.02.2021 |

Minä olen vihdoin luopunut älyttömästä optimistisesta ajattelustani, että ihmiskunta pystyy vaikka mihin (esimerkkinä vaikka ilmastonmuutoksen hidastaminen ja lopulta korjaus) kunhan vaan aletaan hommiin. Ei pysty. Ihmiset ovat täydellisen taipumattomia kokemaan pienintäkään epämukavuutta, jos hyöty ei tule suoraan heille ja heti. En olisi uskonut, että maskin käyttö ja rajoitukset risoo ihmisiä hulluuteen asti jo vuodessa. Eikä meillä edes ole ollut mitään kunnon rajoitteita. Ihminen on liian itsekeskeinen ja itsekäs näkemään mitään yhteistä hyvää, saati näkemään vaivaa tai epämukavuutta sen eteen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemia on opettanut sen, että pärjään oikein hyvin yksinkin. Itseasiassa voin paremmin mitä vähemmän olen ihmisten seurassa. Tämä ehkä johtuu aikaisemmasta vääränlaisesta tavasta kohdata ihmiset. Olen yrittänyt tavoitella jotain ehkäpä yhteiskunnan luomaa mielikuvaa onnellisesta elämästä, jossa ihmisellä pitää olla paljon kavereita ja viettää paljon aikaa kaikenlaisissa menoissa. Olla siis koko ajan aktiviteettien pauloissa.  Tajusin että enhän minä itseasiassa tarvitse tuota mihinkään. Ainakaan sellaisia ihmissuhteita ja harrastuksia, jotka aiheuttavat enemmän ahdistusta kuin hyvää oloa. 

Mieleen on noussut myös kaikenlaisia omia puuhasteluja, joihin haluan käyttää aikaa eniten. Jos joku pitää mua sen takia outona niin siinä sitten pitää, mitäpä sille voin? Ei ole enää tarvetta todistella jotain muuta.

Vierailija
22/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinppiä on tarjolla kaikkialla!

Vierailija
24/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että mun tavallinen elämä onkin eristäytymistä ja karanteenia .. 

Vierailija
25/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteria ohjaa päätöksentekoa kriisitilanteissa, ei järki.

Järki luo kriisitilanteen, jossa se voi ohjata muiden hysteriaa.

Vierailija
26/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen, että mun tavallinen elämä onkin eristäytymistä ja karanteenia .. 

Meidän perheen elämä ei ole muuttunut oikeastaan mitenkään. Koska en seuraa uutisia, niin en huomaa koronaa, eikä sen mukana tuomat asiat oikeastaan näy arjessa ollenkaan. Ainoa on maskit, jotka huomaan kun kaupassa käydään. Töissäkin joku käyttää ajoittain maskia.

Me eletään niin eristäytyneesti jo valmiiksi, että hyvällä omallatunnolla olen itse jättänyt maskin käyttämättä.

Vierailija
27/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan äänestä demaria, piste.

Vierailija
28/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaiken voi ihan oikeasti menettää hetkessä. Ennen se kuulosti kaukaiselta pelottelulta, nyt se on vähän kuin elämäni tunnuslause.

Vierailija
29/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen miten huonosti ihmiset ovat tämän kaltaiseen tilanteeseen varautuneet vaikka luulin että se on ihmisten tiedossa että on vain ajan kysymys, milloin jotakin tälläistä tapahtuu. Toisaalta sen miten huonosti ihmiset sietävät tilannetta joka ei ole hallittavissa.

Siinäpä ne oleellisimmat minunkin mielestäni.

Sellainen yleinen riippuvaisuus toisista ihmisistä, merkityksessä epäitsenäisyys, oli kyllä tiedossa, mutta taso yllätti. Entistä enemmän osaan olla kiitollinen kyvystäni olla onnellinen ilman, että muiden antama palaute tai hyväksyntä olisi välttämätöntä.

Toisten ihmisten auttaminen ja yhteisöllisyys on tärkeää, mutta surullisena pidin sitä, kuinka monen mielenterveyden edellytys on liuta mielestäni pinnallisia asioita.

Vierailija
30/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vi........ yhtään mitään.

Vierailija
31/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että globaali kriisi olisi dramaattisempi. Mutta oikeasti väki vain istuu kotona, syö liikaa ja marisee kuin lapset. Ei ole leffamatskua.

Vierailija
32/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamaan aina wc ja talouspaperia kun vaan peräkonttiin mahtuu

Vierailija
33/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset on saastaa, perseen paskaa

Vierailija
34/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen ei osaa käsitellä kuolemaa. Se nähdään pahimpana kohtalona, jonka estämiseksi ollaan valmiita rajoittamaan elämää.

Vierailija
35/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täytyisi löytää se pandemia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä