Miksi ihmiset eivät näin koronan aikana tilaa ruokia kaupasta kotiin?
Kommentit (441)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei maskipakko näytä koskevan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa ja toiseksi haluan valita ostokseni itse.
Kaupassa itse käymällä ei matka eikä ostokset maksa mitään, omalle ajalleenkaan ei kannata laskea mitään arvoa. Selvä....
Meneehän siihen nettikaupan selailuunkin aikaa, joten ei siinä mitään aikaa säästä.
Toisekseen mä menen kauppaan, koska siinä saa samalla raitista ilmaa ja liikuntaa. En harrasta talviurheilulajeja ja kaikki lähimetsän tiet on muutettu laduiksi, joten ei sinnekään voi mennä kävelemään. Metsässä on kiva kävellä, mutta en halua kävellä päämäärättömästi jollain jalkakäytävällä etenkin, kun se tie vie sinne lähikauppaan.
Keväällä tilatessa otin aikaa siitä, miten kauan neninetissä ja nyt kun saman määrän eli viikon ostokset teen aamulla kuudelta samassa marketissa.
Itseasiassa mulla meni suunilleen sama aika, joskus nopeammin käymällä kaupassa.
Matkat mukaan laskettuna.
Huomasin, että netissä jouduin huomattavasti tarkemmin lukemaan tuoteselostuksia kuin siellä marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karman laki kirjoitti:
Ei kannata tuhlata 10€ kuljetusmaksua . Pakastepitsat tai itsetehty 3-4€ uunissa pellillä. Liikunta tekee hyvää. Varastettu tavara on tuhoonvihittyä varkaille.
Ei tietenkään jos ei ole varaa, mutta jos on niin miksi ei tilaisi?
Harrastan mieluummin liikuntaa muualla kuin kaupassa.
Miten kaukana sinulla on se lähin kauppa? Eikö sinne jaksa kävellä?
Mieluummin lähden metsälenkille kuin kauppaan. Ei ole jaksamisesta kiinni.
Jos se lähin kauppa on 10 minuutin kävelymatkan päässä ja näet sen suunnilleen oman asunnon ikkunasta, niin siltikö sinä tekisit tilauksen verkon kautta?
Kyllä. Miksi kävisin kaupassa, jos homma hoituisi netissä tilaamalla?
Koska se on halvempaa ja nopeampaa.
Miksi maksaisin enemmän ja odottelisin, jos saman saa halvemmalla ja heti?
En oel tuo jolle vastasit, mutta kommentoin. Mulla on pandemian aikana säästynyt jo yli 15 000 € enemmän kuin aiempina vuosina. Ihan vain siksi, että kaikki kodin ulkopuolinen maksullinen toiminta lomamatkoja myöten on nyt tauolla. Kuolinpaidassa ei ole taskuja, joten miksi en en käyttäisi rahojani johonkin sellaiseen, joka tekee elämästäni helpompaa? Varsinkin, kun samalla vältän tarpeettomia kontakteja muiden ihmisten kanssa.
......
Kun joku sanoi, että tilauksen täyttämiseenkin menee aikaa, sekin on ihan totta. Mä en kuitenkaan koe sitä ongelmaksi, koska viimeistelen tilaukseni torstaisin samalla, kun kuuntelen puoli yhdeksän uutisia.
Katkoin hieman, koska viestisi oli niin pitkä. Kai ymmärrät, että jos sinulle tilaaminen on helpompaa se ei ole sitä kaikille? Lainaamasi kirjoittajakin sanoi, että tilaamalla joutuu odottelemaan, mutta itse hakemalla saa heti. Jos jääkaappi on tyhjillään, siinä ei viitsi jäädä päiväkausiksi odottelemaan sopivaa toimitusaikaa. Ei tuo täyttäminen niinkään ole se ongelma, vaan toimitusaikojen pituus. Kun itse meinasin tilata, seuraava vapaa aika ole melkein viikon päässä. Totesin, että käyn jatkossakin ihan itse kaupassa.
Pienituloiset ihmiset sanoo että se maksaa. Monet haluavat valita itse vihannekset. Jos raha on tiukassa niin ei mitään kotiinkuljetuksia voi ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä oikeus on yllättävän monen mielestä tärkeämpää kuin muiden ihmisten oikeus terveyteen ja toimeentuloon. Ootte hienoja ihmisiä <3
Kaupoista ei ole aiheutunut tartuntaketjuja koko pandemian aikana, joten viestisi on lähinnä säälittävää provoilua.
Viestisi perusteella ihan samalla tavalla kenenkään ei pitäisi koskaan lähteä mihinkään, koska ihan samanlaisen riskin "muiden terveydelle ja toimeentulolle" aiheuttaa esim. jokainen ajokerta autolla, siinähän voi tapahtua vaikka onnettomuus. Siis vaikka ajaisi täysin selvänä, ilman pisaraakaan ottaneena. Tai talon rakennusvaiheessa pitäisi kieltää asentamasta taloon sähköjä, koska niistä voi tulla koska vaan sähköisku tai tulipalo, jotka ovat riski "muiden terveydelle ja toimeentulolle". Samoin myös pitäisi varmaan kieltää kaikki yhteiset ruokailut niin kouluissa, työpaikoilla, kuin kaikkialla muuallakin, kun ruokaan voi tukehtua, joka on sekin riski "muiden terveydelle ja toimeentulolle".
Ehkäpä helpointa olisi vaan hyväksyä se, että elämässä on aina riskejä, eikä elämää saa mitenkään riskittömäksi.
Suljetaanhan ja on suljettu tässä parhaillaan lukuisia muitakin paikkoja, joista tartuntoja ei ole todettu joko ollenkaan tai vähäisiä määriä. Miksi kauppa olisi eri asia, jos siellä ei ole sen enempää ehdottoman pakollista käydä sisällä?
Elämää ei saa riskittömäksi, mutta jostain syystä siihen koronan suhteen on pyrkimys. Olkoon sitten kaikkialla.
Niin, mietitäänpä mikä mahtaa olla se seikka, joka erottaa ruokakaupan esimerkiksi uimahallista.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ei ole olotilassa, terveydessä mitään muutoksia niin aiomme käydä kerran viikossa viikon tarvikkeet itse hakemassa jätti marketista. Ostoslistan kanssa niin ettei turhaan aikaa kuluteta siellä ihmettelemässä vasta paikan päällä että mitähän me oikein tarvitaan tällä kertaa ja ottaakko sitä tai tätä vaiko ei mitään tai mitähän ruokaa sitä oikein tällä viikolla tekisi, sillä kaikki suunniteltu etukäteen niin että tarvitsee vain keräillä rivakasti tuotteet aikaa kuluttamassa siellä sen enempiä. Yhtä nopeasti lähdetään kun on tultukin. Kuljetusmaksu olisi kympin kotiovelle mutta niin kauan kun on terve menee se kymppi muihin harrastuksiin ennemmin kuin turhaan kotiin kuljetukseen. Keväällä puutarha harrastuksiin alkaa uppoamaan useampi kymppi multiin, taimiin ja lannoitteisiin.
Totta, Sinun taimesi ja Sinun taloutesi ovat toki tärkeämmät kuin koronan hillitseminen. Rajoitukset koskemaan Kaikkia Muita vaan.
Onko mennyt puurot ja vellit ihan sekaisin. Kaupassa käyntiä ei ole alettu vielä rajoittamaan. Kuntosalit, ravintolat yms. sellaiset turhat harrastukset nyt ensi rajoitetaan. Puutarha harrastuksilla tuotetaan syötävääkin ja aivan totta on että se ravinto on kaikkein tärkeintä vai meinaatko että kaikille se pitäisi tuoda valmiina oven eteen. eihän kauppiaiden resurssit riitä millään siihen jos kaikille alettaisiin kuskaamaan ruuat ja hygieniatarvikkeet oven taakse. Toisekseen se vähentää koronan leviämistä kun ihmiset harrastavat kotona mahdollisimman paljon eikä kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset ihmiset sanoo että se maksaa. Monet haluavat valita itse vihannekset. Jos raha on tiukassa niin ei mitään kotiinkuljetuksia voi ajatella.
Täällä ei kotiinkuljetus maksa erikseen mitään.
Huom. en sanonut että se on ilmaista, koska totta kai se kuljetuksen hinta on leivottu sisään niihin myymälähintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän en saisi mielestäsi itse käydä kaupassa ja valita mieleiseni tuotteet ? Käymme ostoksilla reilun viikon välein , toisinaan menee pitempikin aika. Ostan reilusti ,mitä tarvitsemme . Toinen lappaa ostokset hihnalle ja toinen meistä pakkaa sitä mukaan kasseihin. nopeete vaivatonta . Eikä ole sulta pois , EI tarvitse narista , että hedelmät on huonoja tai muutakaan vastaavaa. Aina löytyy sopiva hetki , jolloin EI OLE montaakaan muuta asiakasta , samaan aikaan.
Kuten on jo kerrottu moneen kertaan, niin mikään kauppa ei toimita huonoksi menneitä hedelmiä. Nykyisenä some-aikakautena tuo ei vain yksiselitteisesti kannata. Kannatavampaa on lähettää asiakkaalle tuoreet hedelmät ja heittää vanhenevat tunkiolle, kuin että some olisi täynnä pöyristyneitä mammoja kun se päärynä nyt oliki yhdestä kohtaa vähän ruskea.
Miten tämä tosiasia voi olla noin vaikea ymmärtää?
Diipadaapajoopajoo. Äidilleni toimitettiin kevään vanhussulun aikaan jauhelihaa, jossa päiväys oli seuraavana päivänä. Joo ei ollut vielä virallisesti vanhaa, muttei kyllä ollut asiallistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, ehkä tälleen kotona 1,5 vuotta olleena voin kommentoida että ehkä siksi kun EDES jonnekin pääsee hetkeksi YKSIN. Onko sekin nyt kiellettyä vaikka useat tutkimukset ovat todenneet että kaupasta se ei tartu jos pidät etäisyydet ja maskit naamassa? Menee jo vähän yhtä yli kun "en syö irtokarkkeja kun tulee korona". Huoh. Ottakaa asioista selvää miten ja missä se korona leviää.
Kauppaan ei voi mennä mut jo irtoseksiä voi harrastaa tuntemattomien kanssa. WTF. Enemmän ihmettelen sitä miksi AINA on pariskuntien yhdessä mentävä sinne kauppaan ja aina ne lapset mukana? Kaikki?! Ei toinen voi jäädä kotiin ku toinen ei selviä millään yksin kaupassa, häh?
SIKSI, että tämä mummo ei enää pysy ajamaan autoa, eikä pysty nostamaan niitä kasseja kärrystä paksiin. Seuraavaksi käsket tilata verkossa, mutta ei ole rahaa tuhlata viikon ruokarahoja kuukaudessa kuljetuksiin.
Nyt varmaan sanot, että pitää myydä auto, mutta ei sitä romua kukaan huoli.
Saanko mennä kerran viikossa ukkoni kanssa aamulla kuudelta kauppaan, please😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ei ole olotilassa, terveydessä mitään muutoksia niin aiomme käydä kerran viikossa viikon tarvikkeet itse hakemassa jätti marketista. Ostoslistan kanssa niin ettei turhaan aikaa kuluteta siellä ihmettelemässä vasta paikan päällä että mitähän me oikein tarvitaan tällä kertaa ja ottaakko sitä tai tätä vaiko ei mitään tai mitähän ruokaa sitä oikein tällä viikolla tekisi, sillä kaikki suunniteltu etukäteen niin että tarvitsee vain keräillä rivakasti tuotteet aikaa kuluttamassa siellä sen enempiä. Yhtä nopeasti lähdetään kun on tultukin. Kuljetusmaksu olisi kympin kotiovelle mutta niin kauan kun on terve menee se kymppi muihin harrastuksiin ennemmin kuin turhaan kotiin kuljetukseen. Keväällä puutarha harrastuksiin alkaa uppoamaan useampi kymppi multiin, taimiin ja lannoitteisiin.
Totta, Sinun taimesi ja Sinun taloutesi ovat toki tärkeämmät kuin koronan hillitseminen. Rajoitukset koskemaan Kaikkia Muita vaan.
Onko mennyt puurot ja vellit ihan sekaisin. Kaupassa käyntiä ei ole alettu vielä rajoittamaan. Kuntosalit, ravintolat yms. sellaiset turhat harrastukset nyt ensi rajoitetaan. Puutarha harrastuksilla tuotetaan syötävääkin ja aivan totta on että se ravinto on kaikkein tärkeintä vai meinaatko että kaikille se pitäisi tuoda valmiina oven eteen. eihän kauppiaiden resurssit riitä millään siihen jos kaikille alettaisiin kuskaamaan ruuat ja hygieniatarvikkeet oven taakse. Toisekseen se vähentää koronan leviämistä kun ihmiset harrastavat kotona mahdollisimman paljon eikä kodin ulkopuolella.
Öö monessa maassa on olleet kaikki liikkeet, poislukien ruokakaupat joista niistäkin mieluiten tilataan kuljetuksella, suljettuna kuukausi tolkulla.
Ei mikään kauppa tänne peräkylille ruokia toimita :D:D Kaikkihan meistä ei asu Helsingissä, jos tuli yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom. en sanonut että se on ilmaista, koska totta kai se kuljetuksen hinta on leivottu sisään niihin myymälähintoihin.
Hieno otanta että kerran on jollekin mummolle tullut yksi tuote lyhyellä päiväyksellä. Eli av logiikalla siis aina kaikki kaupat toimittaa pelkkää p*skaa.
Kuten olen kertonut, me on tilattu ruokaostokset jo kuukausia kotiintoimituksella, ja olisiko huonoin tuote ollut joku yksi maitopurkki jossa oli vain 3 päivää käyttöaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä oikeus on yllättävän monen mielestä tärkeämpää kuin muiden ihmisten oikeus terveyteen ja toimeentuloon. Ootte hienoja ihmisiä <3
Kaupoista ei ole aiheutunut tartuntaketjuja koko pandemian aikana, joten viestisi on lähinnä säälittävää provoilua.
Viestisi perusteella ihan samalla tavalla kenenkään ei pitäisi koskaan lähteä mihinkään, koska ihan samanlaisen riskin "muiden terveydelle ja toimeentulolle" aiheuttaa esim. jokainen ajokerta autolla, siinähän voi tapahtua vaikka onnettomuus. Siis vaikka ajaisi täysin selvänä, ilman pisaraakaan ottaneena. Tai talon rakennusvaiheessa pitäisi kieltää asentamasta taloon sähköjä, koska niistä voi tulla koska vaan sähköisku tai tulipalo, jotka ovat riski "muiden terveydelle ja toimeentulolle". Samoin myös pitäisi varmaan kieltää kaikki yhteiset ruokailut niin kouluissa, työpaikoilla, kuin kaikkialla muuallakin, kun ruokaan voi tukehtua, joka on sekin riski "muiden terveydelle ja toimeentulolle".
Ehkäpä helpointa olisi vaan hyväksyä se, että elämässä on aina riskejä, eikä elämää saa mitenkään riskittömäksi.
Suljetaanhan ja on suljettu tässä parhaillaan lukuisia muitakin paikkoja, joista tartuntoja ei ole todettu joko ollenkaan tai vähäisiä määriä. Miksi kauppa olisi eri asia, jos siellä ei ole sen enempää ehdottoman pakollista käydä sisällä?
Elämää ei saa riskittömäksi, mutta jostain syystä siihen koronan suhteen on pyrkimys. Olkoon sitten kaikkialla.
Siksi, koska ruoka on välttämättömyys ihmisen terveydelle ja hengelle. Ei ole maailmassa ihmistä, joka eläisi ilman ruokaa. Myöskään läheskään kaikilla ei ole teknisiä laitteita tai taitoja käyttää niitä tai muuten valmiuksia käyttää niitä (esim. tietyt sairaudet ja vammat) että vain ja ainoastaan pelkän nettikaupan kautta voitaisiin asioida. Eikä tekniikka aina edes toimi silloin kuin pitäisi.
Tekniikkaan luotetaan nykyään aivan liikaa. Tekniikan pitäisi olla vain työkalu ja apuväline, ei mikään autuaaksi tekevä asia.
Tämä! Siinäpä on kaiken netistä tilaavat ihmeessä, jos järjestelmä syystä tai toisesta meneekin pois käytöstä. Osa on jo sillä tasolla, ettei edes osaa hoitaa tiettyjä asioita ilman teknistä apuvälinettä. Täälläkin kyselty esim. miten ostaa bussilippu, jos puhelimesta loppuu akku tms.
Mm tuoretuotteet ja moni muukin tuote on sellainen, jonka haluan valita - laatu- ja yksittäiset erävaihtelut ovat merkittäviä. Ei kaikissa tuotteissa mutta, jos käy kahden viikon välein, kuten minä, on aina sellaisia tuotteita listalla, jotka haluan valita itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska ruoka on välttämättömyys ihmisen terveydelle ja hengelle. Ei ole maailmassa ihmistä, joka eläisi ilman ruokaa. Myöskään läheskään kaikilla ei ole teknisiä laitteita tai taitoja käyttää niitä tai muuten valmiuksia käyttää niitä (esim. tietyt sairaudet ja vammat) että vain ja ainoastaan pelkän nettikaupan kautta voitaisiin asioida. Eikä tekniikka aina edes toimi silloin kuin pitäisi.
Tekniikkaan luotetaan nykyään aivan liikaa. Tekniikan pitäisi olla vain työkalu ja apuväline, ei mikään autuaaksi tekevä asia.
Ruokaa saa kaupassa käymättäkin niin kuin vaikkapa tämän ketjun otsikko fiksummalle kertoo. Tässä on ollut vuosi aikaa opetella tekniikkaa jos aiemmin on jäänyt väliin. Paitsi jos tosiaan logiikka on se, että muilla on velvollisuuksia, Minulla oikeuksia.
Kävin eilen korttelin kyläkaupassa ja siellä oli samaan aikaan mm. vanhempi pariskunta, arviolta siinä 70-vuotiaita. Ekaa kertaa sain kuulla huutamista, että pysy loitolla, älä tule lähelle. Tämä pariskunta oli todella hermostuneen oloinen, osti melkoisesti evästä ja oli kyllä melkoisen aggressiivisen oloisia.
Täytyy myöntää, että olin enemmän huvittunut, kuin suuttunut tai myötätuntoinen. Hetken kävi mielessä jopa ilkeästi letkautta AbFabin legendaarinen 'Just die' -repla. Mutta ei sentään. Luultavasti pariskunnan mies oli sen verta heikossa hapessa, että häntä suojellessaan emäntä kävi kuumana ja tiuski kaikille. Joillakin se stressi näkyy sentapaisena käytöksenä. Lisäksi voi tuonikäisille esim. alkava dementia aiheuttaa pelokasta ja aggressiivista käytöstä.
Mutta siis: kävipä mielessä, että oi miksi eivät vain tilaa sitä sapuskaa tai pyydä jotain puolestaan tilaamaan, jos kaupassakäynti on noin älyttömän stressaavaa ja ahdistusta aiheuttavaa. Enneminhän tuossa kuolee sydänkohtaukseen kuin koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän en saisi mielestäsi itse käydä kaupassa ja valita mieleiseni tuotteet ? Käymme ostoksilla reilun viikon välein , toisinaan menee pitempikin aika. Ostan reilusti ,mitä tarvitsemme . Toinen lappaa ostokset hihnalle ja toinen meistä pakkaa sitä mukaan kasseihin. nopeete vaivatonta . Eikä ole sulta pois , EI tarvitse narista , että hedelmät on huonoja tai muutakaan vastaavaa. Aina löytyy sopiva hetki , jolloin EI OLE montaakaan muuta asiakasta , samaan aikaan.
Kuten on jo kerrottu moneen kertaan, niin mikään kauppa ei toimita huonoksi menneitä hedelmiä. Nykyisenä some-aikakautena tuo ei vain yksiselitteisesti kannata. Kannatavampaa on lähettää asiakkaalle tuoreet hedelmät ja heittää vanhenevat tunkiolle, kuin että some olisi täynnä pöyristyneitä mammoja kun se päärynä nyt oliki yhdestä kohtaa vähän ruskea.
Miten tämä tosiasia voi olla noin vaikea ymmärtää?
Onpahan vaan K -kaupasta tullut mätää tuoretavaraa. Päiväyksellä varustetut tuotteet ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno otanta että kerran on jollekin mummolle tullut yksi tuote lyhyellä päiväyksellä. Eli av logiikalla siis aina kaikki kaupat toimittaa pelkkää p*skaa.
Kuten olen kertonut, me on tilattu ruokaostokset jo kuukausia kotiintoimituksella, ja olisiko huonoin tuote ollut joku yksi maitopurkki jossa oli vain 3 päivää käyttöaikaa.
Etkö yhtään huomaa miten älytön kommenttisi on? Kritisoit toista, että tämä kertoo yksittäisen ihmisen tapauksesta ja samaan hengenvetoon paasaan niin ikään yksittäistapauksesta olettaen, että kaikilla homma sujuu niin kuin teilläkin. Kirsikkana kakun päälle vieläpä lainaat ihan väärää viestiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karman laki kirjoitti:
Ei kannata tuhlata 10€ kuljetusmaksua . Pakastepitsat tai itsetehty 3-4€ uunissa pellillä. Liikunta tekee hyvää. Varastettu tavara on tuhoonvihittyä varkaille.
Ei tietenkään jos ei ole varaa, mutta jos on niin miksi ei tilaisi?
Harrastan mieluummin liikuntaa muualla kuin kaupassa.
Miten kaukana sinulla on se lähin kauppa? Eikö sinne jaksa kävellä?
Mieluummin lähden metsälenkille kuin kauppaan. Ei ole jaksamisesta kiinni.
Jos se lähin kauppa on 10 minuutin kävelymatkan päässä ja näet sen suunnilleen oman asunnon ikkunasta, niin siltikö sinä tekisit tilauksen verkon kautta?
Kyllä. Miksi kävisin kaupassa, jos homma hoituisi netissä tilaamalla?
Koska se on halvempaa ja nopeampaa.
Miksi maksaisin enemmän ja odottelisin, jos saman saa halvemmalla ja heti?
En oel tuo jolle vastasit, mutta kommentoin. Mulla on pandemian aikana säästynyt jo yli 15 000 € enemmän kuin aiempina vuosina. Ihan vain siksi, että kaikki kodin ulkopuolinen maksullinen toiminta lomamatkoja myöten on nyt tauolla. Kuolinpaidassa ei ole taskuja, joten miksi en en käyttäisi rahojani johonkin sellaiseen, joka tekee elämästäni helpompaa? Varsinkin, kun samalla vältän tarpeettomia kontakteja muiden ihmisten kanssa.
......
Kun joku sanoi, että tilauksen täyttämiseenkin menee aikaa, sekin on ihan totta. Mä en kuitenkaan koe sitä ongelmaksi, koska viimeistelen tilaukseni torstaisin samalla, kun kuuntelen puoli yhdeksän uutisia.
Katkoin hieman, koska viestisi oli niin pitkä. Kai ymmärrät, että jos sinulle tilaaminen on helpompaa se ei ole sitä kaikille? Lainaamasi kirjoittajakin sanoi, että tilaamalla joutuu odottelemaan, mutta itse hakemalla saa heti. Jos jääkaappi on tyhjillään, siinä ei viitsi jäädä päiväkausiksi odottelemaan sopivaa toimitusaikaa. Ei tuo täyttäminen niinkään ole se ongelma, vaan toimitusaikojen pituus. Kun itse meinasin tilata, seuraava vapaa aika ole melkein viikon päässä. Totesin, että käyn jatkossakin ihan itse kaupassa.
Et osaa suunnitella mitään etukäteen?
Alatko reissussakin miettimään huoltoaseman sijaintia vasta sitten kun bensa on loppu?
Käyn lähes päivittäin kaupassa töistä tullessa ja viikonloppunakin käyn kerran pari kaupassa. Käytän toki maskia kaupassa ja huolehdin käsihygieniasta. En osaa suunnitella etukäteen viikon ruokalistaa ja teen ostospäätökset yleensä vasta kaupassa. Kaupassa käydessä ja kauppakasseja kantaessa saa liikuntaa ja samalla tulee poistuttua kotoa, jossa seinät saattaisivat kaatua päälle jossain vaiheessa (asun yksin). Tienaan hyvin, taloudellisesti olisi mahdollista tilata ravintolaruokaa kotiin vaikka joka päivä. Taidan vaan pitää kaupassa käynnistä ja ihmisten näkemisestä.