Miksi ihmiset eivät näin koronan aikana tilaa ruokia kaupasta kotiin?
Kommentit (441)
Vierailija kirjoitti:
Tilattu jo monia kuukausia. Ei ole kyllä enää ikävä sinne mummojen sekaan hönkimään ties mitä viruksia ja kähmimään niitä limaisia ostoskoreja.
Eikö useimmat tilaukset kerätä ihan tavallisesta kaupasta? Saat niitä tuotteita kotiin kannettuina, joita muut ovat jo kaupassa klämineet. :D
Miksi ihmeessä tuhlaisin vähät rahani kotiinkuljetuspalveluun, kun pystyn hoitamaan asian itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö en? No siksi, että jos muut tilaavat, niin silloinhan mun on entistäkin parempaa käydä fyysisessä kaupassa, kun ei ole kassajonoja entiseen malliin. Sen sijaan se tilaaminen kotiin kestää itselle sitä kauemmin, mitä enemmän asiakkaita on siellä verkkokaupassa.
Eli annan lämpimät kiitokseni kaikille ruuan nettikaupan käyttäjille, kun teette minun kauppareissustani helpompaa ja nopeampaa. :)
No hyvä, että kaikki ovat tyytyväisiä. Mitä tarkoitan tuolla, että tilaaminen kotiin kestää kauemmin? Täällä ei ole tuollaisia ongelmia onneksi.
No tottakai toimitusajat yleisesti ottaen pitenevät, jos pitää toimittaa ostokset 1000:lle asiakkaalle 100 asiakkaan sijasta. Tai ostokset 10000:lle asiakkaalle 1000 asiakkaan sijasta. Siis jos toimituskapasiteetti pysyy samana. Tai muuten toimituskapasiteettia pitää kasvattaa samassa tahdissa. Ei ne ostokset taikavoimalla liiku, eikä niitä voi teleportata, vaan jonkun pitää ne ihan fyysisesti tiettyyn osoitteeseen kuljettaa. Ja se tavarankuljettaja ei voi olla silloin sinun luonasi, kun se on jossain muualla. Tai se ei voi olla siellä jossain muualla silloin kun se on sinun luonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilattu jo monia kuukausia. Ei ole kyllä enää ikävä sinne mummojen sekaan hönkimään ties mitä viruksia ja kähmimään niitä limaisia ostoskoreja.
Eikö useimmat tilaukset kerätä ihan tavallisesta kaupasta? Saat niitä tuotteita kotiin kannettuina, joita muut ovat jo kaupassa klämineet. :D
Olen eri, mutta tilaamani nettiruokakaupan tuotteita ei kerätä itse kaupasta vaan niille on oma ihan varastonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö en? No siksi, että jos muut tilaavat, niin silloinhan mun on entistäkin parempaa käydä fyysisessä kaupassa, kun ei ole kassajonoja entiseen malliin. Sen sijaan se tilaaminen kotiin kestää itselle sitä kauemmin, mitä enemmän asiakkaita on siellä verkkokaupassa.
Eli annan lämpimät kiitokseni kaikille ruuan nettikaupan käyttäjille, kun teette minun kauppareissustani helpompaa ja nopeampaa. :)
No hyvä, että kaikki ovat tyytyväisiä. Mitä tarkoitan tuolla, että tilaaminen kotiin kestää kauemmin? Täällä ei ole tuollaisia ongelmia onneksi.
No tottakai toimitusajat yleisesti ottaen pitenevät, jos pitää toimittaa ostokset 1000:lle asiakkaalle 100 asiakkaan sijasta. Tai ostokset 10000:lle asiakkaalle 1000 asiakkaan sijasta. Siis jos toimituskapasiteetti pysyy samana. Tai muuten toimituskapasiteettia pitää kasvattaa samassa tahdissa. Ei ne ostokset taikavoimalla liiku, eikä niitä voi teleportata, vaan jonkun pitää ne ihan fyysisesti tiettyyn osoitteeseen kuljettaa. Ja se tavarankuljettaja ei voi olla silloin sinun luonasi, kun se on jossain muualla. Tai se ei voi olla siellä jossain muualla silloin kun se on sinun luonasi.
Ainakin täällä on toimituskapasiteettia lisätty kysynnän kasvaessa.
- eri -
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun yritin Helsingissä tilata, seuraava vapaa nouto olisi ollut viikon päästä.
Kauppahalli 24.fi. Toimitus kahden päivän sisällä. Olen kokeillut kaksi kertaa, toimii tosi hyvin ja priima kamaa.
Raskaammat tilaan kotiin, muutoin käyn itse (ei ole autoa) ja haen esim.leivät ja hedelmät hlökoht. Teen kyllä ”ostoslistan” siellä verkkokaupassa jo valmiiksi, niin näen samalla tarjoukset ja lopullisen hinnan. Sitten vaan listan kanssa kauppaan. Korkeintaan punalappuisia lähtee lisäksi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ollut tuota ongelmaa vaikka olen tilannut ruuat kotiinkuljetuksena jo vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa järkevä syy täällä on mielestäni se, ettei oikeasti ole varaa. Jos ruokabudjetti on hyvin pieni, niin kalliiksi tulee, eikä punalaputettuja tosiaan saa. Myös jos Alkoa tai tupakkaa on pakko saada, niin samalla ne ruuat sieltä kaupasta tulee.
Meillä budjetti on reilu 400€ ja siis kerran viikossa tilaan n90€ ruokaa +kympin toimitus.
Tässä vasta-argumentteja:
-Säästän rahaa, kun heräteostokset jää pois
-Säästän rahaa, kun vikaostokset jää pois, voin tilatessa katsoa jääkaappiin onko siellä sitä perunaa vai ei.
-Tuotteissa on todella hyvät päiväykset, muutaman kerran on soitettu, jos päiväys on ollut lähellä, eikä mitään vastaavaa tuotetta ole ollut. Ja puhelimessa voi sitten sanoa, että laita sitten vaikka Jauheliha, jos ei kelpaa.
-Kaikki hevi on ollut laadukasta. Jos näin ei ole, niin kannattaa kokeilla toista kauppaa, jos mahdollista.
-Tuotteita voi vaihtaa keräilyyn asti
-Kotiinkuljetusaika kerrotaan selkeästi ja soitetaan, jos sitä pitää vaihtaa.
-Ostoslista on tallennettuna sinne, siellä on aina valmiiksi se 5maitoa, perunat ja porkkanat, aikaa tilauksen tekemiseen menee todella paljon vähemmän
-toimituksen voi ottaa myös kaupasta noudettuna, jos toimitusaikoja ei ole.
-Samalla tavalla siellä nettikaupassa voi selailla tuotteita, kuin kaupassa haahuilla.
-jos eka vapaa-aika on useamman viikon päähän, ota se ja käy siihen asti kaupassa, sitten ensi viikolla tilaat taas jne. Näin saat joka viikko ruokaa kotiin.
Itse osaan käydä kaupassa tekemättä heräteostoksia. Ostan vain ostoslistan mukaan, jota laatiessa olen voinut kurkara jääkaappiin mitä siellä jo on. Itse kaupassa käymällä voi hyvän tarjouksen kohdalle osuessa säästää, muuttamalla suunniteltua ruokalistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karman laki kirjoitti:
Ei kannata tuhlata 10€ kuljetusmaksua . Pakastepitsat tai itsetehty 3-4€ uunissa pellillä. Liikunta tekee hyvää. Varastettu tavara on tuhoonvihittyä varkaille.
Ei tietenkään jos ei ole varaa, mutta jos on niin miksi ei tilaisi?
Harrastan mieluummin liikuntaa muualla kuin kaupassa.
Miten kaukana sinulla on se lähin kauppa? Eikö sinne jaksa kävellä?
Mieluummin lähden metsälenkille kuin kauppaan. Ei ole jaksamisesta kiinni.
Jos se lähin kauppa on 10 minuutin kävelymatkan päässä ja näet sen suunnilleen oman asunnon ikkunasta, niin siltikö sinä tekisit tilauksen verkon kautta?
Kyllä. Miksi kävisin kaupassa, jos homma hoituisi netissä tilaamalla?
Koska se on halvempaa ja nopeampaa.
Miksi maksaisin enemmän ja odottelisin, jos saman saa halvemmalla ja heti?
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa ja toiseksi haluan valita ostokseni itse.
Ja tämä oikeus on yllättävän monen mielestä tärkeämpää kuin muiden ihmisten oikeus terveyteen ja toimeentuloon. Ootte hienoja ihmisiä <3
Niin kauan kun ei ole olotilassa, terveydessä mitään muutoksia niin aiomme käydä kerran viikossa viikon tarvikkeet itse hakemassa jätti marketista. Ostoslistan kanssa niin ettei turhaan aikaa kuluteta siellä ihmettelemässä vasta paikan päällä että mitähän me oikein tarvitaan tällä kertaa ja ottaakko sitä tai tätä vaiko ei mitään tai mitähän ruokaa sitä oikein tällä viikolla tekisi, sillä kaikki suunniteltu etukäteen niin että tarvitsee vain keräillä rivakasti tuotteet aikaa kuluttamassa siellä sen enempiä. Yhtä nopeasti lähdetään kun on tultukin. Kuljetusmaksu olisi kympin kotiovelle mutta niin kauan kun on terve menee se kymppi muihin harrastuksiin ennemmin kuin turhaan kotiin kuljetukseen. Keväällä puutarha harrastuksiin alkaa uppoamaan useampi kymppi multiin, taimiin ja lannoitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Joka tapauksessa se yhteisen ilman hengittämisen ja kähminnän määrä vähenee. Eli mielestäsi ei kannata tehdä järkevässä määrin kaikkensa viruksen leviämisen estämiseksi? Jos ei saa kerrasta kaikkea riskiä nolliin, niin kaikenlainen riskin minimointi on turhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ollut tuota ongelmaa vaikka olen tilannut ruuat kotiinkuljetuksena jo vuosikausia.
Hyvät sulle, mutta sano tuo toki heille, jotka viime kevään koronakriisissä odottelivat omia toimituksiaan jopa pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karman laki kirjoitti:
Ei kannata tuhlata 10€ kuljetusmaksua . Pakastepitsat tai itsetehty 3-4€ uunissa pellillä. Liikunta tekee hyvää. Varastettu tavara on tuhoonvihittyä varkaille.
Miten kaukana sinulla on se lähin kauppa? Eikö sinne jaksa kävellä?
Mieluummin lähden metsälenkille kuin kauppaan. Ei ole jaksamisesta kiinni.
Jos se lähin kauppa on 10 minuutin kävelymatkan päässä ja näet sen suunnilleen oman asunnon ikkunasta, niin siltikö sinä tekisit tilauksen verkon kautta?
Kyllä. Miksi kävisin kaupassa, jos homma hoituisi netissä tilaamalla?
Koska se on halvempaa ja nopeampaa.
Miksi maksaisin enemmän ja odottelisin, jos saman saa halvemmalla ja heti?
No ei se ainakaan nopeampaa ole. Kyllä ne tilaukset tekee paljon nopeammin netissä kuin kerää kaupassa. Ihan ymmärrettävää ettei tilaa netistä, jos se on kustannuskysymys.
Miksiköhän en saisi mielestäsi itse käydä kaupassa ja valita mieleiseni tuotteet ? Käymme ostoksilla reilun viikon välein , toisinaan menee pitempikin aika. Ostan reilusti ,mitä tarvitsemme . Toinen lappaa ostokset hihnalle ja toinen meistä pakkaa sitä mukaan kasseihin. nopeete vaivatonta . Eikä ole sulta pois , EI tarvitse narista , että hedelmät on huonoja tai muutakaan vastaavaa. Aina löytyy sopiva hetki , jolloin EI OLE montaakaan muuta asiakasta , samaan aikaan.
Tilaisin jos joku toimittaisi mutta eipä kiinnosta ketään meidän kylällä, neljä ruokakauppaa eikä yksikään toimita. Kysyin yhdeltä kauppiaalta syytä moiseen huonoon palveluun ja sanoi että ei ole resursseja. Tulot on nousseet huimasti koronan aikana ja hinnoissa jopa 50% korotuksia mutta "huonosti menee" aina vaan K-kaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Karman laki kirjoitti:
Koska mä haluan harrastaa liikuntaa sisätiloissa lämpimässä. Nyt kun muutkaan paikat ei ole auki, liikun kaupassa
Asun kahden korttelin päässä kaupasta jossa käyn kerran viikossa ja siihen menee noin 20 min. Minkä ihmeen takia maksaisin 10 e siitä että joku tuo ruoat ovelleni? Täyttä hulluutta.