Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät näin koronan aikana tilaa ruokia kaupasta kotiin?

Vierailija
26.02.2021 |

Vaan käyvät edelleen kaupassa

Kommentit (441)

Vierailija
101/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun ei ole olotilassa, terveydessä mitään muutoksia niin aiomme käydä kerran viikossa viikon tarvikkeet itse hakemassa jätti marketista. Ostoslistan kanssa niin ettei turhaan aikaa kuluteta siellä ihmettelemässä vasta paikan päällä että mitähän me oikein tarvitaan tällä kertaa ja ottaakko sitä tai tätä vaiko ei mitään tai mitähän ruokaa sitä oikein tällä viikolla tekisi, sillä kaikki suunniteltu etukäteen niin että tarvitsee vain keräillä rivakasti tuotteet aikaa kuluttamassa siellä sen enempiä. Yhtä nopeasti lähdetään kun on tultukin. Kuljetusmaksu olisi kympin kotiovelle mutta niin kauan kun on terve menee se kymppi muihin harrastuksiin ennemmin kuin turhaan kotiin kuljetukseen. Keväällä puutarha harrastuksiin alkaa uppoamaan useampi kymppi multiin, taimiin ja lannoitteisiin. 

Totta, Sinun taimesi ja Sinun taloutesi ovat toki tärkeämmät kuin koronan hillitseminen. Rajoitukset koskemaan Kaikkia Muita vaan.

Vierailija
102/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin keväällä, mutta sitten alkoi tulla mätiä kurkkuja ja meille tuli väärän ihmisen ostokset ja sitten, kun saivat ne vaihdettua, niin tavarat oli viskottu laatikoihin siten, että herkät jutut oli rikki yms.

Maiksoikin aika paljon. Tilasin viikon ostokset kerrallaan ja kuukaudessa ne kuljetukset veivät viikon ruokarahan verran.

Tässä ,minun syyni.

Nyt menen klo 6.00 aamulla kauppaan ja viivyn max puoli tuntia. Siellä ei ole koskaan paljon ketään ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilattu jo monia kuukausia. Ei ole kyllä enää ikävä sinne mummojen sekaan hönkimään ties mitä viruksia ja kähmimään niitä limaisia ostoskoreja. 

Eikö useimmat tilaukset kerätä ihan tavallisesta kaupasta? Saat niitä tuotteita kotiin kannettuina, joita muut ovat jo kaupassa klämineet. :D

Olen eri, mutta tilaamani nettiruokakaupan tuotteita ei kerätä itse kaupasta vaan niille on oma ihan varastonsa. 

Kaupassa, jossa itse käyn, näkyy aamupäivällä useita verkkokauppakeräilijöitä. Keräävät tuotteet kaupanhyllyiltä, joista asiakaatkin ne keräävät.

Vierailija
104/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa ja toiseksi haluan valita ostokseni itse.

Ja tämä oikeus on yllättävän monen mielestä tärkeämpää kuin muiden ihmisten oikeus terveyteen ja toimeentuloon. Ootte hienoja ihmisiä <3

Kyllä. Tästä oikeudesta en luovu. :)

Vierailija
105/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karman laki kirjoitti:

Ei kannata tuhlata 10€ kuljetusmaksua . Pakastepitsat tai itsetehty 3-4€ uunissa pellillä. Liikunta tekee hyvää. Varastettu tavara on tuhoonvihittyä varkaille.

Ei tietenkään jos ei ole varaa, mutta jos on niin miksi ei tilaisi?

Harrastan mieluummin liikuntaa muualla kuin kaupassa. 

Miten kaukana sinulla on se lähin kauppa? Eikö sinne jaksa kävellä?

Mieluummin lähden metsälenkille kuin kauppaan. Ei ole jaksamisesta kiinni. 

Jos se lähin kauppa on 10 minuutin kävelymatkan päässä ja näet sen suunnilleen oman asunnon ikkunasta, niin siltikö sinä tekisit tilauksen verkon kautta?

Varmaan alle 10min kävelyä tuohon kaupalle, siinä on meluvalli edessä, muuten näkyisi kauppa, no näyttää logo näkyvän vähän puun takaa. Silti tilaan, jos kävisin kävellen lähikaupassa niin siellä saisi juosta joka päivä. 7x5min on paljon enemmän aikaa kuin se, että kerran viikossa tilaa. Ja minä myös mieluummin liikun metsän suuntaa kuin kaupoille päin.

Vierailija
106/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä oikeus on yllättävän monen mielestä tärkeämpää kuin muiden ihmisten oikeus terveyteen ja toimeentuloon. Ootte hienoja ihmisiä <3

Kaupoista ei ole aiheutunut tartuntaketjuja koko pandemian aikana, joten viestisi on lähinnä säälittävää provoilua.

Viestisi perusteella ihan samalla tavalla kenenkään ei pitäisi koskaan lähteä mihinkään, koska ihan samanlaisen riskin "muiden terveydelle ja toimeentulolle" aiheuttaa esim. jokainen ajokerta autolla, siinähän voi tapahtua vaikka onnettomuus. Siis vaikka ajaisi täysin selvänä, ilman pisaraakaan ottaneena. Tai talon rakennusvaiheessa pitäisi kieltää asentamasta taloon sähköjä, koska niistä voi tulla koska vaan sähköisku tai tulipalo, jotka ovat riski "muiden terveydelle ja toimeentulolle". Samoin myös pitäisi varmaan kieltää kaikki yhteiset ruokailut niin kouluissa, työpaikoilla, kuin kaikkialla muuallakin, kun ruokaan voi tukehtua, joka on sekin riski "muiden terveydelle ja toimeentulolle".

Ehkäpä helpointa olisi vaan hyväksyä se, että elämässä on aina riskejä, eikä elämää saa mitenkään riskittömäksi.

Vierailija
107/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan lähtee oireisena kauppaan. Ihminen kun liikkuu ja jos samassa taloudessa asuu muitakin liikkuvia ihmisiä niin mistä sen voi tietää keneltä korona tartunta olisi peräisin. Osa ihmisistä voi olla oireettomia tartuttajia. 

Vierailija
108/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilta on jo viety se työ, niin ei ole varaa tilailla kotiinkuljetuksella.

Vierailija
109/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karman laki kirjoitti:

Ei kannata tuhlata 10€ kuljetusmaksua . Pakastepitsat tai itsetehty 3-4€ uunissa pellillä. Liikunta tekee hyvää. Varastettu tavara on tuhoonvihittyä varkaille.

Varmaan sitten ne viikon ostokset kantaa kävellen kotiin,

Ei onnistu ainakaan minulta.

T.mummeli

Vierailija
110/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin laiska, että pitäisi muita passuuttaa ostoksillani. Tilaan kotiin vasta sitten, jos olen niin huonossa kunnossa etten itse kauppaan pääse. Tai jos minut määrätään karanteeniin. 

Vierailija
111/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli tieto kahden viikon eristyksestä tänään. Päätimme tilata ruuat S-ryhmän kauppakassipalvelusta välittömästi. Teimme tilauksen. Seuraava vapaa aika saada ruokaa kauppakassipalvelusta on maanantaina. Että kyllä sitä käytetään, Helsingissä ainakin.

Nälkä vaan saattaa tulla 5-henkiselle perheelle maanantaita odottaessa. Olisko jotkut Leviltä palaajat jättäneet jääkaapin tyhjäksi reissuun lähtiessään ja nyt niille tullut hätä käteen näpytellä ruokaostoksia?

Vierailija
112/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilattu jo monia kuukausia. Ei ole kyllä enää ikävä sinne mummojen sekaan hönkimään ties mitä viruksia ja kähmimään niitä limaisia ostoskoreja. 

Eikö useimmat tilaukset kerätä ihan tavallisesta kaupasta? Saat niitä tuotteita kotiin kannettuina, joita muut ovat jo kaupassa klämineet. :D

Olen eri, mutta tilaamani nettiruokakaupan tuotteita ei kerätä itse kaupasta vaan niille on oma ihan varastonsa. 

Kaikilla ei kuitenkaan ole tuota vaihtoehtoa. Jatkuvasti on esim. Helsingin Prismoihin etsitty keräilijöitä, joten siellä ne liikkuvat muiden ihmisten bakteerien ja virusten joukossa. 

Vierailija
113/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa normaalisti kävellen enkä halua maksaa kuljetusmaksua. Ainakin Woltin kautta lähimarketista tilattuna suppea valikoima, jossa paljon kalliimpia versioita tuotteista, joista voi marketissa valita Pirkka-version.

Sairaana olen kyllä tilannut, niin ei tartte nakittaa kaveria monen kilsan päästä kauppaan. Kuski pystyy myös kuljettamaan autolla helposti sellaisen määrän ruokaa, jota en kävellen jaksaisi kantaa kaupasta.

Vierailija
114/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoista ei ole aiheutunut tartuntaketjuja koko pandemian aikana, joten viestisi on lähinnä säälittävää provoilua.

Viestisi perusteella ihan samalla tavalla kenenkään ei pitäisi koskaan lähteä mihinkään, koska ihan samanlaisen riskin "muiden terveydelle ja toimeentulolle" aiheuttaa esim. jokainen ajokerta autolla, siinähän voi tapahtua vaikka onnettomuus. Siis vaikka ajaisi täysin selvänä, ilman pisaraakaan ottaneena. Tai talon rakennusvaiheessa pitäisi kieltää asentamasta taloon sähköjä, koska niistä voi tulla koska vaan sähköisku tai tulipalo, jotka ovat riski "muiden terveydelle ja toimeentulolle". Samoin myös pitäisi varmaan kieltää kaikki yhteiset ruokailut niin kouluissa, työpaikoilla, kuin kaikkialla muuallakin, kun ruokaan voi tukehtua, joka on sekin riski "muiden terveydelle ja toimeentulolle".

Ehkäpä helpointa olisi vaan hyväksyä se, että elämässä on aina riskejä, eikä elämää saa mitenkään riskittömäksi.

Suljetaanhan ja on suljettu tässä parhaillaan lukuisia muitakin paikkoja, joista tartuntoja ei ole todettu joko ollenkaan tai vähäisiä määriä. Miksi kauppa olisi eri asia, jos siellä ei ole sen enempää ehdottoman pakollista käydä sisällä?

Elämää ei saa riskittömäksi, mutta jostain syystä siihen koronan suhteen on pyrkimys. Olkoon sitten kaikkialla.

Vierailija
115/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuhan selittelevät, että on liian vaikeaa tai kallista.

Joku keräilymaksu on 5 € tai vähän päälle ja kontakteja tulee huomattavasti vähemmän kun hakee vain valmiiksi kerätyt ostokset noutopisteeltä, aikaakin säästyy.

Tuo tarkoittaisi vuodessa noin 500€ korkeampia ruokakuluja (2 kertaa vikossa). Itsellä ruokakustannukset nousisi 14% (menee noin 35€ pari kertaa viikossa).

Vierailija
116/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karman laki kirjoitti:

Mieluummin lähden metsälenkille kuin kauppaan. Ei ole jaksamisesta kiinni. 

Jos se lähin kauppa on 10 minuutin kävelymatkan päässä ja näet sen suunnilleen oman asunnon ikkunasta, niin siltikö sinä tekisit tilauksen verkon kautta?

Kyllä. Miksi kävisin kaupassa, jos homma hoituisi netissä tilaamalla? 

Koska se on halvempaa ja nopeampaa.

Miksi maksaisin enemmän ja odottelisin, jos saman saa halvemmalla ja heti?

En oel tuo jolle vastasit, mutta kommentoin. Mulla on pandemian aikana säästynyt jo yli 15 000 € enemmän kuin aiempina vuosina. Ihan vain siksi, että kaikki kodin ulkopuolinen maksullinen toiminta lomamatkoja myöten on nyt tauolla. Kuolinpaidassa ei ole taskuja, joten miksi en en käyttäisi rahojani johonkin sellaiseen, joka tekee elämästäni helpompaa? Varsinkin, kun samalla vältän tarpeettomia kontakteja muiden ihmisten kanssa. 

Mitä tulee nopeuteen, niin siinä olet ihan oikeassa. Mutta sekin vähän riippuu. Joutuisin tekemään useamman kauppareissun tai tulemaan kaupasta taksilla kotiin saadakseni viikon ostokset. Lisäksi joutuisin menemään kauppaan bussilla, koska ainoa lähikauppani on pieni K-Market, jonka valikoima on varsin suppea. 

Mutta mä ymmärrän ihan hyvin, jos kokee viikon ruokatilausten tekemisen hankalaksi. Niin mä koin itsekin alussa. Oli vaikea hahmottaa, kuinka paljon mitäkin elintarviketta, peesuainetta, vessapaperia, konetiskiainetta tms kuluu viikossa. Ja alussa tuppasi käymään niin, että jotain kuitenkin unohtui tai olin tilannut liian vähän.

Nyt olen käyttänyt kotiinkuljetuspalvelua jo yli  3 vuotta. Aika pian opin, että tiettyjä perustarvikkeita kuten maitoa, kurkkua, tomaatteja,  leipää, leikkeleitä, kissanhiekkaa  jne menee tietty määrä viikossa. Näistä tuotteista, joita tilaan joka viikko tai lähes joka viikko, olen tehnyt tilauspohjan. Pitkin viikkoa lisään tilaukseeni tuotteita, joiden huomaan käyvän vähiin. Eli kun huomaan illalla hampaita pestessäni, että hammastahnaa alkaa käydä vähiin, lisään tilaukseeni hammastahnan. Mulla on käytännöllisesti katsoen aina yhdessä selaimessa auki Citymarketin sivu ja siitä parilla hiiren klikkauksella saan lisättyä tilaukseeni tarvitsemiani asioita. Toimitusta edeltävänä iltana lisään tilaukseeni vielä erilaiset lihat, kalat, hedelmät  yms. Samalla teen uuden tilauksen 4 viikon päähän. Mulla on siis aina neljäksi viikoksi eteenpän tilaus (ne perustarvikkeet) valmiina ja kyseistä tilausta alan täydentämään kyseisellä viikolla. Jos toimitusta edeltävänä iltana huomaan, että mulla on edelleen vielä esim  pari litraa maitoa jääkaapissa, vähennän tilauksesta maitojen määrää. 

Kun joku sanoi, että tilauksen täyttämiseenkin menee aikaa, sekin on ihan totta. Mä en kuitenkaan koe sitä ongelmaksi, koska viimeistelen tilaukseni torstaisin samalla, kun kuuntelen puoli yhdeksän uutisia. 

Vierailija
117/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa 18 euroa siitä että saan ruoat kotiovelle. Rahalle on muutakin käyttöä.

Vierailija
118/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska tarjouksia ja punalaputettuja tuotteita ei voi tilata.

Markkinarako!

Meillä voi tilata nk. ”Datovarer”, joissa on viimeinen myyntipäivä tai se on kovaa vauhtia lähestymässä.

Vierailija
119/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän en saisi mielestäsi itse käydä kaupassa ja valita mieleiseni tuotteet ? Käymme ostoksilla reilun viikon välein , toisinaan menee pitempikin aika. Ostan reilusti ,mitä tarvitsemme . Toinen lappaa ostokset hihnalle ja toinen meistä pakkaa sitä mukaan  kasseihin. nopeete vaivatonta . Eikä ole sulta pois , EI tarvitse narista , että hedelmät on huonoja tai muutakaan vastaavaa. Aina löytyy sopiva hetki , jolloin EI OLE montaakaan muuta asiakasta , samaan aikaan.

Kuten on jo kerrottu moneen kertaan, niin mikään kauppa ei toimita huonoksi menneitä hedelmiä. Nykyisenä some-aikakautena tuo ei vain yksiselitteisesti kannata. Kannatavampaa on lähettää asiakkaalle tuoreet hedelmät ja heittää vanhenevat tunkiolle, kuin että some olisi täynnä pöyristyneitä mammoja kun se päärynä nyt oliki yhdestä kohtaa vähän ruskea. 

Miten tämä tosiasia voi olla noin vaikea ymmärtää?

Vierailija
120/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla ei ole sellaista palvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme