Lapsi puhuu edellisestä elämästä
Onko teillä lapset puhunut edellisistä elämistä? Meillä 4-v yhtäkkiä alkoi puhumaan, enkä tiedä miten siihen suhtautua. Kertoo olleensa edesmennyt sukulainen. Ei kuulosta mielikuvitustarinoilta, eikä pitäisi osata edes päätellä että kyseinen sukulainen on kuollut. Jos kysyy jotain, sanoo ettei saa kertoa. Ei vastaa kuka kieltää kertomasta. Kyselee itse että milloin tänne tullut jne. Vähän kylmää nämä puheet.
Kommentit (657)
@194: lapsesi kertomassa on samoja piirteitä kuin eräässä netistä löytyvässä jällernsyntymistapauksessa. Siinä päälle vuoden ikäinen lapsi sanoi hänelle vippoja vaihtaneelle isälleen "silloin kun sinä olit vauva ja minä vaihdoin sinulle vaippoja..." Ne joilla on lapsia tietävät että harva tuonikäinen osaa puhua, ja vaikka osaisi niin ei puhua noin "viisaita".
Olisiko teilä jotain vanhoja valokuvia joista lapsesi voisi tunnistaa itsensä ja/tai läheisiään edellisestä elämästään?
Itsellä ei näitä kokemuksia mutta yksi kaveri puhui aina toistuvasta kammottavasta painajaisestaan, luulen että hän on kuollut edellisessä elämässä niin. Myös muutamien tuttujen melkein luonnostaan uuden kielen osaaminen on tuonut mieleen että onkohan heidän entinen äidinkieli
Sahara-70 kirjoitti:
Mä joskus myös uskoin että jälleensyntymä on mahdollista, kun itselläkin näitä muistumia on ollut. Nykyisin kun jo tiedetään kollektiivisesta alitajunnasta ja siitä, että traumat ja muut kokemukset voi siirtyä suvussa selittämättömästikin eteenpäin, luulen että nämä ovat muistumia jonkun esi- isän elämästä.
Itse pamahdin jo vauvana hysteeriseksi kylpyhuoneissa, joissa oli putket seinissä näkyvissä. Oisko juutalaisia esi- isissä....
Minä en lapsena olisi halunnut suihkuun...
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen selitys noille kokemuksille on lopun aikojen eksytys. Mutta sitähän eksyneet eivät itse ymmärrä.
Kuinka kauan ne lopun ajat vielä kestää? Nythän ne on kestänyt vasta noin 2000 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriina kirjoitti:
Aina välillä lapsella saattaa olla joitakin muistumia edellisestä elämästä. Yleensä ne häviävät tai haipuvat viimeistään kouluikään tullessa. Kannattaa kuunnella ja laittaa muistiin. Joskus voi yllättyä aika lailla. Harhojen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä.
Kyse on tietäkähengestä joka kertoo ihmiselle muiden, kuolleiden ihmisten asioista. Se pitää ajaa pois ja sanoutua irti.
Ei ole edellisiä elämiä. Toinen mahdollisuus skitsofrenia. Tai ihan mielikuvitus, unet, elokuvat jne.Yleensä "reinkarnaatiossa", niin kuin sen idän uskonnoissa ja new age -piireissä käsitetään, tapahtuu todellisuudessa niin, että jo kuollut tyyppi kiinnittyy hengailemaan syntymässä olevan lapsen kehoon tai sen lähelle, ja kertoilee mukavia juttuja "edellisestä elämästä". Kyseessä on siis jo kuollut ihminen, jolla on tämä virheellinen uskomusjärjestelmä, ei oikea edellinen elämä.
Nämä ovat haitallisia ja ikäviä juttuja molemmille osapuolille, häiritsee lapsen identiteettiä ja kuollut ei siirry eteenpäin.
Oikea uudelleensyntymä taas on huomattavasti harvinaisempi tapahtuma ja vaatii suunnattomasti korkeamman kehitystason läpikäymistä ennen palaamista.
Toi hengaaminen ei pidä paikkaansa.
Tietysti henget sinänsä voivat liikkua missä vaan.
Pienet lapset ovat " auki" sillä lailla että nämä muistot ovat niin lähellä.
Näitä tapauksia on paljon.
Jopa tv:ssäkin on esitetty ohjelma tästä aiheesta.
Elämä on enemmän kuin mitä sun nenänpää näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 5-vuotias lapsi, mutten muista hänen puhuneen "edellisistä elämistä" mitään. Mutta se, mistä hän on useamman kerran puhunut, on se, miten hän on "valinnut" meidät vanhemmikseen.
Monet meediothan puhuvat tästä, että sielu valitsisi vanhempansa. Että juuri heissä olisi jotain elämänpolun kannalta oleellista.
Ketkä valitsevat afrikkalaisen silvotun tai nälkää näkevän äidin?
Vastaisitko oi viisas?
Tai väkivaltaiset vanhemnat?
Oon jo kauan muistanut spontaanisti pieniä pätkiä edellisistä elämistä.
Osa on aika kammottavia.
Helposti saattaa tulla mieleen kun on rentona.
Kukaan ei ole niitä mulle " syöttänyt".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriina kirjoitti:
Aina välillä lapsella saattaa olla joitakin muistumia edellisestä elämästä. Yleensä ne häviävät tai haipuvat viimeistään kouluikään tullessa. Kannattaa kuunnella ja laittaa muistiin. Joskus voi yllättyä aika lailla. Harhojen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä.
Kyse on tietäkähengestä joka kertoo ihmiselle muiden, kuolleiden ihmisten asioista. Se pitää ajaa pois ja sanoutua irti.
Ei ole edellisiä elämiä. Toinen mahdollisuus skitsofrenia. Tai ihan mielikuvitus, unet, elokuvat jne.Yleensä "reinkarnaatiossa", niin kuin sen idän uskonnoissa ja new age -piireissä käsitetään, tapahtuu todellisuudessa niin, että jo kuollut tyyppi kiinnittyy hengailemaan syntymässä olevan lapsen kehoon tai sen lähelle, ja kertoilee mukavia juttuja "edellisestä elämästä". Kyseessä on siis jo kuollut ihminen, jolla on tämä virheellinen uskomusjärjestelmä, ei oikea edellinen elämä.
Nämä ovat haitallisia ja ikäviä juttuja molemmille osapuolille, häiritsee lapsen identiteettiä ja kuollut ei siirry eteenpäin.
Oikea uudelleensyntymä taas on huomattavasti harvinaisempi tapahtuma ja vaatii suunnattomasti korkeamman kehitystason läpikäymistä ennen palaamista.
Elämä on enemmän kuin mitä sun nenänpää näyttää.
"Toi hengaaminen ei pidä paikkaansa."
Mistä tiedät? Niitä omia käsityksiä ja tietoa on hyvä joskus vähän tarkastella ja haastaa. Tuo mitä itse kirjoitat, on muilta osin sellaista minkä voin allekirjoittaa, mutta mielenkiintoista olisi tietää, mihin perustuu väitteesi siitä, etteivätkö henget joissain tapauksissa kiinnity ja vietä aikaansa ihmisen x lähellä pidempäänkin. Tämäkin kun on kautta aikain dokumentoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 5-vuotias lapsi, mutten muista hänen puhuneen "edellisistä elämistä" mitään. Mutta se, mistä hän on useamman kerran puhunut, on se, miten hän on "valinnut" meidät vanhemmikseen.
Monet meediothan puhuvat tästä, että sielu valitsisi vanhempansa. Että juuri heissä olisi jotain elämänpolun kannalta oleellista.
Ketkä valitsevat afrikkalaisen silvotun tai nälkää näkevän äidin?
Vastaisitko oi viisas?
Tai väkivaltaiset vanhemnat?
Minä valitsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta mitä vatipäitä tämä ketju on täynnä! Uskooko ihmiset oikeasti tällaiseen hömppään vai provoiletteko kaikki?
Mietin juuri samaa. Olemmeko ainoat järkevät tässä keskustelussa?!
Sen verta korjaan, että vati on se mikä lentää taivaalla, Flying saucers.
Mutta mikäs se lentää ja laulaa ilman päätä ja kaulaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriina kirjoitti:
Elämä on enemmän kuin mitä sun nenänpää näyttää."Toi hengaaminen ei pidä paikkaansa."
Mistä tiedät? Niitä omia käsityksiä ja tietoa on hyvä joskus vähän tarkastella ja haastaa. Tuo mitä itse kirjoitat, on muilta osin sellaista minkä voin allekirjoittaa, mutta mielenkiintoista olisi tietää, mihin perustuu väitteesi siitä, etteivätkö henget joissain tapauksissa kiinnity ja vietä aikaansa ihmisen x lähellä pidempäänkin. Tämäkin kun on kautta aikain dokumentoitua.
Ja tohon ad hominemiin, vaikea käsittää miksi nenäni pää piti tähän vetää mukaan, implikaatiosi tuntemattoman ihmisen fysikalismista yhden viestin pohjalla on nyt hataralla pohjalla, varsinkin kun viestissäni hyvin selvästi indikoin että olen tietoinen elämään kuuluvan huomattavasti enemmän kuin "se mitä sun nenänpää näyttää".
Näiden takia tätä vauvapalstaa ei oikein jaksakaan.
Oikea edellinen elämä on tai on ollut, ei sitä kukaan lähellä oleva sitä välttämättä tuo.
Eri asia on meediot jotka välittävät tietoa.
Ai niin, tuo uudelleensyntynyt Diana, vitsi miten mielenkiintoista! Luulisi että W&H haluaisivat nähdä tämän pikkupojan ja keskustella. Poika osasi nimetä vaikka mitä asoita joita ikäisensä ei voisi tietää, varsinkaan toisella puolella maailmaa asuvana
Lapseni kertoi 3-4 -vuoden iässä, seuraavasti: "Olin alunperin menossa xx:lle (isän veli), mutta hän ei tarvinnut minua, joten tulin teille". No, eihän siinä mitään. Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
@194: lapsesi kertomassa on samoja piirteitä kuin eräässä netistä löytyvässä jällernsyntymistapauksessa. Siinä päälle vuoden ikäinen lapsi sanoi hänelle vippoja vaihtaneelle isälleen "silloin kun sinä olit vauva ja minä vaihdoin sinulle vaippoja..." Ne joilla on lapsia tietävät että harva tuonikäinen osaa puhua, ja vaikka osaisi niin ei puhua noin "viisaita".
Olisiko teilä jotain vanhoja valokuvia joista lapsesi voisi tunnistaa itsensä ja/tai läheisiään edellisestä elämästään?
Itsellä ei näitä kokemuksia mutta yksi kaveri puhui aina toistuvasta kammottavasta painajaisestaan, luulen että hän on kuollut edellisessä elämässä niin. Myös muutamien tuttujen melkein luonnostaan uuden kielen osaaminen on tuonut mieleen että onkohan heidän entinen äidinkieli
Minäkin näin pienenä kammottavaa painajaista missä minua ajettiin takaa ja sitten kuolin. Pelkäsin tuon takia mennä aina nukkumaan. Se uni ei kuitenkaan ollut ihan tavallinen uni, vaan olin jotenkin kuin jossain transsissa ja se jatkui vaikka heräsinkin ja yritin ravistella sitä näkyä pois päältäni. Se siis jatkui aina niin kauan, että kuolin ja lensin siihen mustaan tunneliin ja sen jälkeen pääsin valoon. Sitten tuli vain outo hiljaisuus ja rauha ja heräsin.
Käy regressioterapiassa tai osaavalla hypnotisoijalla kysymässä voisiko kyseessä olla edellisen elämäsi tapahtuma.
Ystävälläni oli sama juttu, ei uskaltanut tämän kuolemaan päättyvän takaa-ajo -painajaisen takia vielä teini-ikäisenäkään mennä iltaisin nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenit saattaa tavallaan muistaa asioita, mutta eipä yhteen munasoluun tai siittiöön rajattomasti tietoa mahdu. Ehkä muistijälkiä siirtyy lapsen aivoihin jo raskausaikana.
Mietin samaa, mutta: jos lapsi on esim. muistaa hukkuneensa edellisessä elämässään, hän ei ole ehtinyt lisääntyä.
Luin tapauksesta, jossa tytön murhaaja saatiin selville sen jälkeen, kun kuolleen tytön sydän annettiin toiselle tytölle. Sydänsiirron saanut tyttö alkoi nähdä toistuvia unia murhaajasta.
Siinä tapauksessa on pitänyt olla ripeää toimintaa kun ei sydäntä tai muutakaan elintä voi irrottaa toisesta ruumiista kovin pitkäksi aikaa tai siihen tulee vaurioita eikä enää kelpaa siirtoon. Eli ei kaikkiin tarinoihin ole uskomista.
Vierailija kirjoitti:
Selvennyksen vuoksi vielä: niin "entiset" kuin "tulevat" elämät ovat satuja, ihmisten päissä syntynyttä fiktiota. Todellisuudessa ei ole kuin tämä yksi ja ainoa elämä.
Aikuinen joka ei erota satua todellisuudesta on vähän tyhmä, eikö olekin?
Haluat siis sanoa, että ihminen, joka ajattelee eri tavalla kuin sinä, on tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Mun molemmat lapset (nyt 8- ja 15-v.) ovat ihan spontaanisti kesken leikkien sanoneet n. 2-vuotiaina jotain et "silloin kun mä olin avaruusolento" ja "avaruudessa, ennen kuin mä tulin teille". Tämä oli jännä...
Oma lapseni sanoi n, 3-4-vuotiaana: "Silloin minä olin iso, sinä olit pieni."
Päinvastoin. Jos on kurja elämä, voi seuraava elämä olla hyvä.
Meillä on oppiläksyjä täällä, siksi tänne synnytään.
Joku voi tulla oppimaan, joku toinen voi tulla auttamaan toisia jne.