Oletko vanhempi, joka tykkää välillä leikkimielisesti "kiusata" lasta hauskuuttakseen itseään?
Minä olen perinyt tämän piirteen varmaan mummoltani ja isältäni. Minusta vain on kiva kujeilla, ja mikäs sen parempi kohde kujeille ja sellaselle pienelle "kiusaamiselle" (ei pahantahtoiselle, vaan hyväntahtoiselle) kuin oma lapsi.
Oma lapsi on tietysti tähän tottunut jo pienestä kun olen aina ollut tällainen äiti, joku tiukkapipoinen curlingvanhempi voi olla kauhuissaan tällaisesta.
Tai ihmiset kun ovat vain niin erilaisia, niin joku voi käsittää tämän aloitukseni aivan erilailla, mitä tarkoitan. Mutta kenties ne joissa virtaa leikkisää karjalaisverta, tämän ymmärtävät? Kyse ei siis ole mistään pahasta asiasta, vaan ihan normaalista, jotkut vanhemmat vain ovat tämmöisiä kuin minäkin.
Vanhemmuus voi olla myös hauskaa, lasten kanssa ei tarvitse leikkiä, mutta lasten kustannuksella voi joskus pilailla. :D Ja huom, eivät ne siitä säry, usein alkavat itsekin nauraa.
Teiniin esim on vaikea joskus saada kontaktia, ellei sitä jotenkin ärsytä kunnes havahtuu.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä ap jonkinlaisessa jekuttamisen ja ärsyttämisen kierteessä? Teini ei kuuntele sua ennenkuin saat hänet suutahtamaan. Etkö voisi opetella olemaan ihan aito oma itsesi?Pellen rooli helposti päälle.
En kai sentään. Aika rauhallinen ja hiljainen olen, joskus saatan innostua.
Mutta en nyt missään pelleilykierteessä ole sentään. Ihan huolehtiva äiti olen, tavallinen pulliainen.ap
NO ET KYLLÄ OLE. Hanki itsellesi psykiatrista apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikkiin läheisiin perhesuhteisiin kuuluu sellanen että voi vähän kujeilla rakkaiden kustannuksella.
En ymmärrä perheitä joissa ollaan kaiken aikaa korrekteja ja kylmiä, eikä rakkaus näy mitenkään.
Isosiskona kujeilen usein myös siskoni kustannuksella, ja hän kyllä on siihen tottunut jo pienestä, se on rakkautta.
Moni näkyy ottaneen tämän aloituksen nyt kuin kyse olisi siitä että haukun ja hakkaan lastani yms, vaikka tuosta kyllä pitäisi ymmärtää ettei ole sellaisesta kyse.
ap
tuuppa miun silimien alle kujjeileen niin lähtee soitto polliisiin ja siittä lasulle seuraavaksi. Ps. liikun ympäri maan työn takia, munta sun tapastas m&€#@#€a oon antanut ilmi. Ei hävetä yhtään.
Kylläpä nyt pelottaa.
Ei ole ollut tapana kujeilla ihmisille joita en edes tunne, joten saanet olla ihan rauhassa vaikka ohitettaisiin toisemme.
ap
Sellainen arvaamaton tökerö ja loukkaava, omasta mielestään järjettömän hauska ihminen on kyllä aivan painajainen. Idioottimaisuus, kuten nro 38:n veljen tuolin vetämiset ja perheen harjoittama pilkkaaminen, ei muutu hauskaksi vain väittämällä sitä hauskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikkiin läheisiin perhesuhteisiin kuuluu sellanen että voi vähän kujeilla rakkaiden kustannuksella.
En ymmärrä perheitä joissa ollaan kaiken aikaa korrekteja ja kylmiä, eikä rakkaus näy mitenkään.
Isosiskona kujeilen usein myös siskoni kustannuksella, ja hän kyllä on siihen tottunut jo pienestä, se on rakkautta.
Moni näkyy ottaneen tämän aloituksen nyt kuin kyse olisi siitä että haukun ja hakkaan lastani yms, vaikka tuosta kyllä pitäisi ymmärtää ettei ole sellaisesta kyse.
ap
Miksi et mainitse edes yhtä esimerkkiä, että mitä tarkoitat tällä kiusaamisella?!?
Miten kukaan voi muuta kuin alapeukuttaa kun on lukenut viime päivinä iltapäivälehtien otsikoita. Anna nyt hyvä ihminen esimerkki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä ap jonkinlaisessa jekuttamisen ja ärsyttämisen kierteessä? Teini ei kuuntele sua ennenkuin saat hänet suutahtamaan. Etkö voisi opetella olemaan ihan aito oma itsesi?Pellen rooli helposti päälle.
Mutta en nyt missään pelleilykierteessä ole sentään. Ihan huolehtiva äiti olen, tavallinen pulliainen.ap
Kyllä sinä tiedät, että toimintasi on raukkamaista ja halveksittavaa. Teeskentelet, että kiusaaminen on sallittua jos sen tekee "huumorilla". Tosiasiassa käytät valtaa väärin ja vahingoitat puolustuskyvyttömiä lapsiasi. He kärsivät sinun kiusaamisestasi, näyttivät he sitä sinulle tai ei. Aivan kuten koulukiusattu kärsii ja kantaa kiusaamista mukanaan loppuikänsä.
Jos sinua kiusattaisiin vastaavassa valta-asetelmassa, ei sinua naurattaisi yhtään. Esimerkiksi jos työkaverisi tai puolisosi kiusaisi sinua, olisit aika nopeasti siihen kypsä. Puhumattakaan jos kiusaaja olisi esimiehesi.
Vierailija kirjoitti:
äää-lyt- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuista päätellen tosikot valtasivat ketjun.
Ivan! Mun mielestä ei ainakaan ole hauskaa kiusata OMAA lasta jotta saa HUVIA.
Katsois aivotonta tv-viihdettä tissejämissejäexiäputoilemassarannoilla
No voi voi sentään.
Olisi varmaan "kiusaaminen" sana pitänyt vaihtaa johonkin poliittisesti korrektimpaan, näinä aikoina kun myrsky vesilasissa voi syntyä jopa pienestä sanavalinnasta.
Minulle kiusaaminen ja kiusaaminen voivat olla kaksi eri asiaa. Tässä tapauksessa tarkoitin leikkimielistä ja hyväntahtoista asiaa, jossa on suuri rakkaus mukana.
En tarkoittanut mitään pahaa, kuten koulukiusaaminen, jossa tarkoitus on saada toiselle paha mieli.
Meidän perheessä rakkaus on sitä että välillä voi myös naljailla tai jekkuilla yms. Vastapainoksi on paljon halailua ja kullittelua.
Tunetta riittää joka lajia. Meissä virtaa ei-tosikkomainen karjalaisveri, kolme minun isovanhemmista oli evakkoja.
ap
Älä syytä vanhempiasi tai Isovanhempiasi. Sadistin veri sussa liikku. Kiusaat omaa lastasi, häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketjukin on aika hauska, ihmiset repii pelihousujaan ja haukkuvat minua koskelan murhaajan äidiksi tai sarjapelleksi, lol.
Kiitos nauruista. :D Hassuja olette. Ja vainoharhaisia.
ap
Koskelan kiusaajatkin oli huumoriveikkoja. Ehkä se on lieventävä asianhaara.
Vierailija kirjoitti:
ap
Vanhempi ei saa jekuttaa. Lapsella täytyy olla joku johon voi aina luottaa. On hirveää jos läheinen ihminen nolaa leikin varjolla. Meidän perheessä rakkaus näkyy niin että halataan, pidetään hyvänä ja sanotaan että rakastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketjukin on aika hauska, ihmiset repii pelihousujaan ja haukkuvat minua koskelan murhaajan äidiksi tai sarjapelleksi, lol.
Kiitos nauruista. :D Hassuja olette. Ja vainoharhaisia.
ap
Miten sinusta kiusaaminen voi olla hauskaa? Vieläpä omien lapsien? Kerropa ap kuinka kivana pidät sitä, jos sinua kiusataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äää-lyt- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi sentään.
Olisi varmaan "kiusaaminen" sana pitänyt vaihtaa johonkin poliittisesti korrektimpaan, näinä aikoina kun myrsky vesilasissa voi syntyä jopa pienestä sanavalinnasta.
Minulle kiusaaminen ja kiusaaminen voivat olla kaksi eri asiaa. Tässä tapauksessa tarkoitin leikkimielistä ja hyväntahtoista asiaa, jossa on suuri rakkaus mukana.
En tarkoittanut mitään pahaa, kuten koulukiusaaminen, jossa tarkoitus on saada toiselle paha mieli.
Meidän perheessä rakkaus on sitä että välillä voi myös naljailla tai jekkuilla yms. Vastapainoksi on paljon halailua ja kullittelua.
Tunetta riittää joka lajia. Meissä virtaa ei-tosikkomainen karjalaisveri, kolme minun isovanhemmista oli evakkoja.
ap
Älä syytä vanhempiasi tai Isovanhempiasi. Sadistin veri sussa liikku. Kiusaat omaa lastasi, häpeä.
No HUHHUH, en tekisi pahaa kärpäsellekään. Vai että oikein sadisti. Mitähän ne oikeat sadistit sitten ovat,, ei riitä enää asteikko.
ap
Täällä on joskus ollut liki identtinen aloitus, liekö sama provo otettu uusiokäyttöön vähän muokattuna. Mutta tällaisia vanhempia/aikuisia on ollut paljon ja on varmasti edelleen, toivottavasti kuitenkin aiempaa vähemmän. Miksi lapseen ei voi yrittää saada kontaktia muuten kuin ärsyttämällä ja miksi huumorin idea on aina se, että alakynnessä olevalle nauretaan? Minun suvussani näitä "leikkimielisiä" on etenkin isän puolella ja lapsena jopa luulin, että he ovat jotenkin vammaisia, koska eivät ikinä osanneet kommunikoida muuten kuin härnäämällä, nauramalla, matkimalla, ottamalla väkisin syliin jne. Eivät lopettaneet silloinkaan, jos minä tai sisarukseni aloimme lopulta itkeä. Karjalaisia muuten hekin, liekö tuo jotain iloiseen karjalaisuuteen naamioitua tunnevammaisuutta ja kyvyttömyyttä iloita asioista yhdessä. Aina pitää olla se heikompi astia, jonka kustannuksella ilonpito tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äää-lyt- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi sentään.
ap
No HUHHUH, en tekisi pahaa kärpäsellekään. Vai että oikein sadisti. Mitähän ne oikeat sadistit sitten ovat,, ei riitä enää asteikko.
ap
Miksi itse kutsut ihmistä, joka nauttii toisen kiusaamisesta?
Miltä sinusta tuntuisi, jos sinua kiusattaisiin vaikkapa töissä? Kutsuisitko kiusaajia hauskoiksi?
Huvittaa aina kun passiivisaggressiiviset ihmiset kehuvat olevansa niin rauhallisia ja hiljaisia. Jälkimmäinen ei mitenkään estä edellistä. Sellainen rauhalliselta vaikuttava ihminen, jonka täytyy korostaa omaa huumorintajuaan ja lämpöään ja pilkkaa muiden ihmisten huumorintajuttomuutta ja kylmyyttä. Läheisiin pitää myös ottaa kontakti jollakin ihme konstilla, esim. pelleilyllä, jotta saisi toisen ihmisen kuulemaan sen oman oikean viestinsä. Ilman että puhuisi asiastaan ja aikeistaan suoraan.
Vähän ajattelemisen aihetta, koska omalle käytökselleen voi niin sokeutua. Kyllä tuossa ap:n kujeilussa varmaan on ne väitetyt hyvätkin puolensa, mutta voi olla kääntöpuolet, joita itse ei tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äää-lyt- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi sentään.
ap
ap
Minkä ongelma sinulla on sen suhteen, että et voi antaa sitä yhtä esimerkkiä?
Ja jätä hyvä ihminen se KIUSAA -sana pois jos jekuttamista tarkoitat.
Kujeiletteko ap aina sinun aloitteestasi?
Vierailija kirjoitti:
No mitä tarkoitat leikillä kiusaamisella? Riippuu ihan siitä.
Musta oli pienenä esim. tosi hauskaa kun iskä aina leikillään kamppas mut maahan :D Niin, että piti siis käsillä musta kiinni, etten kaatunut lujaa. Kamppas monta kertaa putkeen ja lopulta vaan nauroin niin etten enää päässyt maasta ylös. :')
Juuri esim tällaista tarkoitan. Minullakin oli tollainen isä. :)
ap
Mun äiti. Olevinaan hauska mutta oikeasti ärsyttää hänen toiminta. En ole edes teini vaan kolmekymppinen. Aina harrasti ja harrastaa edelleen tuota "hyväntahtoista kettuilua" ja vieläpä myöntää että häntä naurattaa kun minä suutun.
Siskoni ja veljeni ei v*ttuunnu yhtä paljoa kuin minä niin tottakai minä olen aina ollut se uhri.
Mikskiköhän muutin 8 vuotta sitten 300km päähän?
Kyllä, minustakin löytyy jekkuilija-äiti.
Täytyy olla tarkkana, ettei huvi ole yksipuolista. Itse nauravaisena ja huumori-ihmisenä olen oppinut, ettei kaikkia naurata samat asiat.