Voiko hammaskiveä poistaa itse kotona jotenkin?
Kommentit (28)
Itse oon poistanut veitsen kärjellä. Mulla kertyy hammaskiveä muutamaan alaetuhampaaseen tosi nopeasti, kun ne on niin ahtaasti limittäin ja mikään harja ei yletä pesemään niitä täydellisesti eikä niitä pysty lankaamaankaan. Tuolla veitsen kärjellä lähtee kuitenkin tosi nopeasti ihan lohkeilemalla. Jotenkin mun hammaskivi on sellaista helposti murenevaa eikä kauhean kovaa. Ei oo tullut tästä mun tavasta mitään vaurioitakaan hampaisiin, kun kerran hammaslääkäriltä ja kerran suuhygienistiltä kysyin että näkyykö mitään kiillevaurioita noissa hampaissa, kun oon poistellut itse vuosia hammaskiveä. Ei näkynyt mitään, joten oon jatkanut. Mua ei kyllä haittaisi tuo jos hammaskiveä kertyis ientaskuun ja hammas irtoais. Joutaisi lähteäkin pari noista alaetuhampaista, niin ois enemmän tilaa. Vaan ei nuo ole mihinkään lähteneet vieläkään. Eivät edes heilu.
Hammasväliharjalla saa estettyä hyvin. Hammaslääkärini kehui, että näyttää nykyään paljon paremmalta kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Jos harjaa huolella ja myös hampaiden välit päivittäin,niin sillä voi ennaltaehkäistä.
Ei taida enneltaehkäisy enää auttaa ap:n tilanteessa, jos hammaskiveä on ehtinyt kertymään
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan vetelet koirien Dentastixiä yhden päivässä.
Ei muuten auta, edes koirilla. Kukahan tänkin tuotteen on keksinyt :D Kivaa rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos harjaa huolella ja myös hampaiden välit päivittäin,niin sillä voi ennaltaehkäistä.
Paitsi joillain on syljen koostumus sellainen, että sitä hammaskiveä vaan muodostuu vaikka pesisikin kaksi kertaa päivässä hampaat ja käyttäisi uskollisesti hammaslankaa. Valitettavasti itse kuulun tähän joukkoon ja samoin äitini, hänen äitinsä jne. :/
Vierailija kirjoitti:
Hammaspintojen puhdistukseen on saatavilla puhdistuspakkauksia, joissa on yleensä hammaspeili ja erilaisia raaputtimia ja piikkejä. Maksavat muutaman euron. Saa varmaankin apteekista tai hammasvälineitä myyvistä verkkokaupoista.
Mulla on tällaiset kanssa. Varovainen pitää kyllä olla, ettei tuhoa kiillettä.
En kokeilisi. Enemmän haittaa kuin hyötyä.