Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Translain uudistus: Hallituspuolueetkin erimielisiä sukupuolen korjaamisen ikärajasta

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusohjelmasta:

“Säädetään itsemääräämisoikeutta kunnioittava laki sukupuolen vahvistamisesta. Vaatimus lisääntymiskyvyttömyydestä poistetaan ja lääketieteelliset hoidot eriytetään juridisen sukupuolen korjauksesta.

Sukupuoltaan voi hakemuksesta korjata täysi-ikäinen henkilö, joka esittää perustellun selvityksen siitä, että hän pysyvästi kokee kuuluvansa korjattavaan sukupuoleen. Sukupuolen korjaamiseen tulee harkinta-aika.

Henkilötunnuksen sukupuolisidonnaisuudesta luovutaan osana henkilötunnuksen uudistamista valtiovarainministeriön selvityksen pohjalta. Intersukupuolisten lasten itsemääräämisoikeutta vahvistetaan ja luovutaan pienten lasten kosmeettisesta, ei-lääketieteellisestä sukuelinkirurgiasta.”

Maltillinen, hyvä ehdotus.

Erityisen tärkeä asia pienten lasten koskemattomuus. Hirveitä asioita tehty lapsille hiljaisuudessa.

Vierailija
2/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreänä koen, että oikea ikä päättää sukupuolesta on kolme vuotta. Perusteena se, että tuossa iässä pystyy jo jossain määrin ilmaisemaan itseään suullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko touhu on pelleilyä, miten "korjata" jotain joka ei ole rikki?

Vierailija
4/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainsäätäjän tehtävä ei ole määrittää biologiaa.

Vierailija
5/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän olisi hallituksella tärkeämpää tekemistä nyt.

Ja rahoille käyttöä.

Nyt nämä friikkien leikkelyt jäihin kokonaan.

Vierailija
6/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologiaa ei määritetä, vaan juridinen ja sosiaalinen sukupuoli. Mene koloosi takaisin.

Vierailija
7/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajassa 42:35

Vierailija
8/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologiaa ei määritetä, vaan juridinen ja sosiaalinen sukupuoli. Mene koloosi takaisin.

Säälittävää...

Vierailija
9/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos minun teini iässä olisi ollut tälläistä aivopesua niin olisin alkanut pitää itseäni väärän sukupuolisena tai jotain. Olin niin rikki ja pihalla silloin. Onneksi ei ollut ja sain rauhassa kasvaa aikuiseksi ja tasaantua.

Vierailija
10/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää...

Suomessa näin vuodesta 2002. Puola voisi olla sinulle hyvä, uusi kotimaa.

Vierailija
11/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreänä koen, että oikea ikä päättää sukupuolesta on kolme vuotta. Perusteena se, että tuossa iässä pystyy jo jossain määrin ilmaisemaan itseään suullisesti.

Minä taas vihreänä koen että annetaan lasten olla lapsia. Säästetään heidät tältä vouhotukselta.

Vierailija
12/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset haluaa ilmaista itseään jonain sukupuolena, senkus tekee. Lainsäädännön pitäisi pysyä näistä kaukana.

Täysi tieteellinen fakta on että on olemassa mies ja nainen, se on annettu eikä sitä voi muuttaa. Se on totta, koska näin on.

Vierailija
13/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Translapsi on kuin vegaani kissa. Kaikki kyllä tietää, kenen valinta on kyseessä ja miten hyvää se tekee.

Vierailija
14/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin lakiin säädetään joku oikeus sukupuolen vaihdokseen hiiren klikkauksella, voisi ottaa huomioon nämä asiat:

- Rikolliset voivat käyttää hyväkseen tuota systeemiä esimerkiksi päästäkseen naisten vankiloihin tai turvataloihin, päämääränä väkivallan teot naisia kohtaan

- Joka tapauksessa n. 90% transnaisista on penis tallella ja suuri osa heistä on "transbian" eli tuntevat seksuaalista vetoa naisiin, kyseessä ei siis aina ole mitkään entiset neitihomot jotka ovat halunneet elää naisina.

Olisiko sinusta mukavaa nähdä mahdollisesti erektiossa olevia peniksiä uimahallin pukkarissa tai jos sinulle on ihan sama niin mitä mieltä on tyttäresi, äitisi, siskosi, isoäitisi? Miksi tyttölasten pitäisi nähdä aikuisen ihmisen penis siellä, missä heidän on pakko riisuutua alasti (uimaan ei saa mennä ennenkuin on käynyt alasti suihkussa)?

Vierailija
15/15 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni voimakkain naiseuden kokemus on ollut raskaus ja lapsen synnyttäminen. Silloin olen ollut lähimpänä naiseuden ydintä. Vaikea käsittää, miksi joku, joka ei halua olla nainen, vaan mies, haluaisi kokea nuo. Mutta minulle naiseus ei merkitsekään pursuilevia meikkilaatikoita, korkokenkiä ja hepeneitä. Olen miesvaltaisella alalla töissäkin. Ainoa elämässäni voimakkaasti naiseuteen liittyvä asia on äitiys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä