mies ei maksa vuokraa mutta huvittelee
Siis sanokaa nyt että tajuatte tämän samalla tavalla kuin minä enkä kiristele aivojani turhaan! Syystä X maksoin viime kuun vuokran ja ison osan ruoista yksin, vaikka meillä on sovittu että kaikki kulut 50/50. Mieheni sanoi että maksaa vuokranpuolikkaan ja osuutensa ruoista heti kun saa rahaa. NOH nyt on mennyt tosiaan jo uuden kuun alkuun ja maksoin taas vuokran yksin. Miehelle on tulossa palkka muistaakseni 9. päivä ja hän on minulle velkaa nyt siis kokonaisen kuun vuokran eli n. 1000 euroa. Tiedän että hänelle ei ole tulossa niin hyvää palkkaa ja tuo 1000 euroa söisi leijonaosan siitä.
Kun sanoin asiasta että muistathan että olet velkaa tuon vuokran, mies SUUTTUI ja sanoi että hänelle ei jää rahaa tehdä mitään kivaa jos joutuu maksamaan? Mitä perskelettä. Eihän minullakaan ole ollut tässä kuussa kovasti rahaa koska olen joutunut maksamaan haluamattani hänenkin osuutensa vuokrasta...
Antaisitteko tässä tapauksessa toiselle "maksuaikaa" tai jotain muuta vaikka olisitte joutuneet itsekin kiristämään nyöriä ja elämään säästöillä koska sinusta riippumattomasta syystä toinen ei kyennyt maksamaan omaa puoliskoaan? Suhteessa on aiemminkin ollut taloudellista hyväksikäyttöä vuosia sitten seurustelun alkuaikoina ja olen nykyään tosi tiukkana siitä että raha-asioissa kaikki menee tasavertaisesti. Olen silti nyt ajautunut tilanteeseen että mies elää ilmaiseksi asunnossa ja ties vaikka ei maksaisi minulle mitään kun palkka tulee. Meillä on mennyt muutenkin aika huonosti ja olen miettinyt, että onko mahdollisesti tämä hänen keinonsa sitoa minut itseensä koska jos erotaan, tuskin näkisin rahojani. Hän siis kerryttää ison velan että sen turvin maksua lupaillen en haluaisi erota? Voiko olla mahdollista...
Kommentit (63)
Mies kuulostaa iljettävältä loiselta.
Miks naiset ette eroa. Annatteko vielä anopin uhkailla. Mitä lapsi tekee persaukisella isällä. Järki käteen....
Nopein ratkaisu on, että muutat itse pois. Onko vuokrasopimus sinun vai molempien nimissä?
Jos molempien, voit joutua hakemaan oikeuden päätöstä yhteiselämän lopettamisesta, mikäli miehesi kieltäytyy muuttamasta tai vitkuttelee.
https://www.minilex.fi/q/avopuolison-h%C3%A4%C3%A4t%C3%B6-vuokra-asunno…
Ero vireille. Pelkkä rakkaus ei elätä ketään. Mitä lisäarvoa lusmumies tuo elämääsi?? Ulos vaan. Pyydä apua. Elämäsi helpottuu eron myötä,kun huolehdit vaan jatkossa itsesi ja lapsesi kulut! Narsisteja riittää,ne pitää monia naisia koukussa!
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin niin pian kuin mahdollista ja unohtaisin rahar.
Niin kannattaa. Jatkuva varuillaan oleminen, narsistin lukeminen, tulkitseminen sekä omien sanomisten varominen rasittaa uhria. Monet uhrit ovat kuvanneet kärsivänsä kodin ahdistavasta ilmapiiristä ja saavansa siitä vatsakipuja, vatsan toiminnan häiriöitä, unettomuutta, päänsärkyä, ahdistusta, lihaskipuja, rytmihäiriötuntemuksia, oksentelua ja masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa nurinkuriselta, että parisuhteessa ollaan velkaa toinen toisille. Pienenä vinkkinä seu-raa-vaan parisuhteeseen. Omien tilien lisäksi yhteinen taloustili, johon kum-pi-kin laittaa x€ joka kuukausi, että ne yh-tei-set kulut tulee yh-des-sä hoidettua.
Kyllä pysyn sinkkuna koska en halua mitään talouden jakamista.
Liekö ap saanut loisivan ukkonsa pois kuvioista vai vieläkö antaa hyväksikäyttää itseään?
Olisi mielenkiintoista tietää.
Sinä olet ansainnut paremman elämän. Et voi tietää, paraneeko tilanne heti,kun se muuttuu. Mutta tilanteen on muututtava, jotta se voi parantua.
Teillä menee muutenkin huonosti, ja mies on sinulle velkaa 1000e, eikä ole takeita että hän tulee jatkossakaan osallistumaan vuokranmaksuun.
Miksi olet edelleen hänen kanssaan?
Kyllä pitää maksaa vaikka saisitte asumistuen niin se mitä jää vuokraa asumistuen jälkeen niin puoliksi se ja lisäksi puoliksi ruuat yms. Muuten se on narsistimies ja käyttää naista ja lasten rahoja vaan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Teillä menee muutenkin huonosti, ja mies on sinulle velkaa 1000e, eikä ole takeita että hän tulee jatkossakaan osallistumaan vuokranmaksuun.
Miksi olet edelleen hänen kanssaan?
Nahkanuija ja "rakkaus"
Sanon suoraan helpompi pitää oma talous. Itse erosin ajat sitten ja lapsen kanssa helpompi elää kaksin kuin loismiehen. Järki käteen ja jos mies alkaa uhkailla kiristää vainota niin lähestymiskielto ym päälle. Ei kenenkään aikuisen tarvi elää toisen vallan alla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin niin pian kuin mahdollista ja unohtaisin rahar.
Niin kannattaa. Jatkuva varuillaan oleminen, narsistin lukeminen, tulkitseminen sekä omien sanomisten varominen rasittaa uhria. Monet uhrit ovat kuvanneet kärsivänsä kodin ahdistavasta ilmapiiristä ja saavansa siitä vatsakipuja, vatsan toiminnan häiriöitä, unettomuutta, päänsärkyä, ahdistusta, lihaskipuja, rytmihäiriötuntemuksia, oksentelua ja masennusta.
Tämä.
Heittäisin miehen heti ulos asunnosta jos ei vuokranmaksupäivänä maksa heti vuokraa. Vuokraa ei jätetä maksamatta sen takia ettei voi huvitella. Laskut maksetaan ensin kuten vuokra ja sähkö ja ruokakulut ja jos jää rahaa niin sitten voi huvitella. Minä en huvittele jos ei ole rahaa. Me ollaan mieheni kanssa nyt maksettu vuokraa ennakkoa noin 600 euroa. Maksetaan vuokraan 50 euroa joka kuukausi enemmän mitä pitää ja sitten joulukuussa ei tarvii maksaa vuokraa ja rahat voi käyttää joulun viettoon. Näin tehdään jos tulee jotain yllättäviä juttuja mihin rahaa tarvii niin ainakin vuokra on aina maksettu eikä tarvii murehtia.
Joo-o. Ensin 50/50 ja sitten nainen maksaa, synnyttää, siivoaa, kokkaa, ja tekee työt. Mitäpä jos eroaisit heti etkä huomenna?
Jos eroatte, tee rikosilmoitus tuosta vuokravelasta. Ota se jotenkin kirjallisesti ylös tai nauhoita joku keskustelu siihen liittyen, niin sinulla on todisteet. Kusipäisyydellä ei ole rajaa, kun mies joutuu raivon valtaan vaikkapa jätetyksi tullessaan
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa tässä on se että meillähän ON taloustili juurikin sen takia että menee tasan mutta eipä silläkään mitään tee jos toinen ei sinne rahaa pistä :D Hän maksaa vuokran suoraan minulle johon on laskettu sähkö ja netti mukaan ja taloustilille molemmat siirtää palkoista X summan rahaa. Olen valmis menettämään tuon 1000e, minulla on kyllä onneksi vielä säästössä rahaa että oppirahoiksi nuo menisi mutta kyllä se harmittaisi tosi kovasti silti. Varsinkin kun mies on "jatkoajalla" eli olen antanut toisen mahdollisuuden jo aikaisemmin.
Jos sama itsekäs käytös alkaa ja menot jää minun kuitattavaksi, saa kyllä lähteä ja olen tästä hänelle onneksi jo ilmoittanut. Saa vaan nähdä miten kolmekymppisen ihmisen ulosheittäminen onnistuu. Voi että sitä kiukuttaa kun tässä iässä pitäisi perustaa perhettä ja hankkia asuntoja ja kappas kun meillä ei edes saa ruokaa pöytään jossen kaiva yksin kuvetta. Taitaa tämäkin olla vaa
Irtisano oma vuokrasopparisi heti. Ala katsella toista asuntoa.
Jos haluat kostaa, niin ilmoita muutostasi vasta samana päivänä kun olet siirtänyt kirjasi muualle. Siinäpähän mies järjestelee omia asioitaan sitten.
t. Oli eksä, joka yritti samaa. Nöyrtyi, kun sanoin, että me muutetaan vielä pienempään asuntoon niin kauas keskustasta, että hänellä alkaa rahat riittää :D
Eroa kun velkaa on vasta noin pieni summa. Minun ,'mieheni' on velkaa 11000€ enkä taida rahojani koskaan saada takaisin. Sairasta on, että minä olen pitkäaikaistyötön ja köyhä mutta mies tienaa yli neljä tonnia kuussa. Että näin.
No tämähän se olis. Maksan itse vuokran toki aina ajoissa, mies maksaa sitten aina minulle vähän myöhässä. Ei hänellekkään tule koskaan mieleen että jos minulle kävisi vaikka jotain etten saisi palkkaa niin koko talous lepää sen varassa... Tai jos säästöni olisivat huvenneet johonkin muualle tai vaikka itsekkäästi olisin ostanut itselleni jotain kalliimpaa. Mies aina laskee sen varaan että kyllä minä maksan ja hoidan ja hän sitten voi maksaa takaisin. Tekisi mieli tuhlata tahalleen kaikki rahat ja seuraavan kerran kun hänelle taas käy jotain rahojen kanssa, voisin itsekkin vaan olla h moilasena että jaa-a empäs tiiä kuka maksaa kun ei minullakaan ole rahaa :) En kyllä koskaan uskaltaisi noin tehdä mutta voimafantasiat pään sisällä aina auttaa jaksamaan näinä vaikeina hetkinä.
Ehkä pahinta tässä on juurikin tuo olettaminen ja minun varaan laskeminen. Hän ei koskaan pyydä anteeksi, edes kysy että sopiiko minulle ottaa vastuuta nyt muutamaksi viikkoa. Ei koskaan pahoittele tilannetta tai osoita myötätuntoa muutenkaan. Miettii aina vaan naama norsun v*tulla mistä saa omaan autoonsa rahat tai nuuskaan. Ihan järkyttävää. Ihan kun minulla ei olisi oikeus tuntea pahaa mieltä että joudun taas kajoamaan säästöihini vasten tahtoani.
- AP