Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei maksa vuokraa mutta huvittelee

Vierailija
26.02.2021 |

Siis sanokaa nyt että tajuatte tämän samalla tavalla kuin minä enkä kiristele aivojani turhaan! Syystä X maksoin viime kuun vuokran ja ison osan ruoista yksin, vaikka meillä on sovittu että kaikki kulut 50/50. Mieheni sanoi että maksaa vuokranpuolikkaan ja osuutensa ruoista heti kun saa rahaa. NOH nyt on mennyt tosiaan jo uuden kuun alkuun ja maksoin taas vuokran yksin. Miehelle on tulossa palkka muistaakseni 9. päivä ja hän on minulle velkaa nyt siis kokonaisen kuun vuokran eli n. 1000 euroa. Tiedän että hänelle ei ole tulossa niin hyvää palkkaa ja tuo 1000 euroa söisi leijonaosan siitä.

Kun sanoin asiasta että muistathan että olet velkaa tuon vuokran, mies SUUTTUI ja sanoi että hänelle ei jää rahaa tehdä mitään kivaa jos joutuu maksamaan? Mitä perskelettä. Eihän minullakaan ole ollut tässä kuussa kovasti rahaa koska olen joutunut maksamaan haluamattani hänenkin osuutensa vuokrasta...

Antaisitteko tässä tapauksessa toiselle "maksuaikaa" tai jotain muuta vaikka olisitte joutuneet itsekin kiristämään nyöriä ja elämään säästöillä koska sinusta riippumattomasta syystä toinen ei kyennyt maksamaan omaa puoliskoaan? Suhteessa on aiemminkin ollut taloudellista hyväksikäyttöä vuosia sitten seurustelun alkuaikoina ja olen nykyään tosi tiukkana siitä että raha-asioissa kaikki menee tasavertaisesti. Olen silti nyt ajautunut tilanteeseen että mies elää ilmaiseksi asunnossa ja ties vaikka ei maksaisi minulle mitään kun palkka tulee. Meillä on mennyt muutenkin aika huonosti ja olen miettinyt, että onko mahdollisesti tämä hänen keinonsa sitoa minut itseensä koska jos erotaan, tuskin näkisin rahojani. Hän siis kerryttää ison velan että sen turvin maksua lupaillen en haluaisi erota? Voiko olla mahdollista...

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

maksuissa kannattaa olla ajoissa, itse maksan asumisen kulut 1kk etukäteen miehelle. Eli tammikuussa maksan jo helmikuun osuuden jne. ja mieskin maksaa usein parin kuukauden menot kerralla. Hyvä systeemi jos "jotain" tulee niin pakolliset menot on 1-2 kk eteenpäin maksettu ilman että pitää säästöihin koskea.

No tämähän se olis. Maksan itse vuokran toki aina ajoissa, mies maksaa sitten aina minulle vähän myöhässä. Ei hänellekkään tule koskaan mieleen että jos minulle kävisi vaikka jotain etten saisi palkkaa niin koko talous lepää sen varassa... Tai jos säästöni olisivat huvenneet johonkin muualle tai vaikka itsekkäästi olisin ostanut itselleni jotain kalliimpaa. Mies aina laskee sen varaan että kyllä minä maksan ja hoidan ja hän sitten voi maksaa takaisin. Tekisi mieli tuhlata tahalleen kaikki rahat ja seuraavan kerran kun hänelle taas käy jotain rahojen

Sano, että ajoit pyörällä autoa päin ja että kaikki rahasi menevät peltiremonttiin 🙄 En kannata ns paskatestejä, mutta ehkä miehellä on oikeasti joku Suurempi Suunnitelma ja hän järjestää kaiken, kun on pakko. 

Voit luottaa mieheen jos hän kantaa osansa vastuusta. Jos ei kanna vastuuta, niin se on asumuseron paikka.

Vierailija
62/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on siis EDELLEEN  sun mies????

No enjoy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset tonnilla eroon tosta parasiitista niin halpaa on. Älä lainaa yhtään lisää ja ilmoita vaikka, että jos ei palkkapäivänä maksa velkojaan niin se on ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi