Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei maksa vuokraa mutta huvittelee

Vierailija
26.02.2021 |

Siis sanokaa nyt että tajuatte tämän samalla tavalla kuin minä enkä kiristele aivojani turhaan! Syystä X maksoin viime kuun vuokran ja ison osan ruoista yksin, vaikka meillä on sovittu että kaikki kulut 50/50. Mieheni sanoi että maksaa vuokranpuolikkaan ja osuutensa ruoista heti kun saa rahaa. NOH nyt on mennyt tosiaan jo uuden kuun alkuun ja maksoin taas vuokran yksin. Miehelle on tulossa palkka muistaakseni 9. päivä ja hän on minulle velkaa nyt siis kokonaisen kuun vuokran eli n. 1000 euroa. Tiedän että hänelle ei ole tulossa niin hyvää palkkaa ja tuo 1000 euroa söisi leijonaosan siitä.

Kun sanoin asiasta että muistathan että olet velkaa tuon vuokran, mies SUUTTUI ja sanoi että hänelle ei jää rahaa tehdä mitään kivaa jos joutuu maksamaan? Mitä perskelettä. Eihän minullakaan ole ollut tässä kuussa kovasti rahaa koska olen joutunut maksamaan haluamattani hänenkin osuutensa vuokrasta...

Antaisitteko tässä tapauksessa toiselle "maksuaikaa" tai jotain muuta vaikka olisitte joutuneet itsekin kiristämään nyöriä ja elämään säästöillä koska sinusta riippumattomasta syystä toinen ei kyennyt maksamaan omaa puoliskoaan? Suhteessa on aiemminkin ollut taloudellista hyväksikäyttöä vuosia sitten seurustelun alkuaikoina ja olen nykyään tosi tiukkana siitä että raha-asioissa kaikki menee tasavertaisesti. Olen silti nyt ajautunut tilanteeseen että mies elää ilmaiseksi asunnossa ja ties vaikka ei maksaisi minulle mitään kun palkka tulee. Meillä on mennyt muutenkin aika huonosti ja olen miettinyt, että onko mahdollisesti tämä hänen keinonsa sitoa minut itseensä koska jos erotaan, tuskin näkisin rahojani. Hän siis kerryttää ison velan että sen turvin maksua lupaillen en haluaisi erota? Voiko olla mahdollista...

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt ihan tarkkaan, onko mies sen arvoinen, että sinun kannattaa luopua muusta kivasta johon ei ole varaa ja elättää tuota miestä.

Entä jos sinä itse suutut sille kun sinä joudut kustantamaan yksin elämistä eikä sinulla ole varaa omiin menoihin?

Vierailija
22/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa tässä on se että meillähän ON taloustili juurikin sen takia että menee tasan mutta eipä silläkään mitään tee jos toinen ei sinne rahaa pistä :D Hän maksaa vuokran suoraan minulle johon on laskettu sähkö ja netti mukaan ja taloustilille molemmat siirtää palkoista X summan rahaa. Olen valmis menettämään tuon 1000e, minulla on kyllä onneksi vielä säästössä rahaa että oppirahoiksi nuo menisi mutta kyllä se harmittaisi tosi kovasti silti. Varsinkin kun mies on "jatkoajalla" eli olen antanut toisen mahdollisuuden jo aikaisemmin.

Jos sama itsekäs käytös alkaa ja menot jää minun kuitattavaksi, saa kyllä lähteä ja olen tästä hänelle onneksi jo ilmoittanut. Saa vaan nähdä miten kolmekymppisen ihmisen ulosheittäminen onnistuu. Voi että sitä kiukuttaa kun tässä iässä pitäisi perustaa perhettä ja hankkia asuntoja ja kappas kun meillä ei edes saa ruokaa pöytään jossen kaiva yksin kuvetta. Taitaa tämäkin olla vaan ajan hukkaa :(

Tässä sen kyllä oikeasti näkee että rakkaus ei vaan riitä mihinkään. Rakastetaan kyllä toinen toistamme mutta yhdessäoleminen on täysin mahdotonta miehen hyväksikäyttötaipumusten takia. 

- AP 

Takes two to tango...pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan pitäisikö sinun jo itse herätä miettimään kuka sen hyväksikäytön mahdollistaa ja kumpi on tyhmempi käyttäytyjä vai käytöksen mahdollistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi antanut toista tilaisuutta, ei tuollaiset muutu.

Vierailija
24/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies sinua rakasta. On kanssasi, kun maksat laskut ja suuttuu, jos et maksa. Rakkaalle haluaa hyvää eikä hyväksi käytetä.

Vierailija
25/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä nainen tuollaisen lusmun kanssa osta asuntoa tai perusta perhettä!! Ajat itsesi kamalaan tilanteeseen!!

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa tässä on se että meillähän ON taloustili juurikin sen takia että menee tasan mutta eipä silläkään mitään tee jos toinen ei sinne rahaa pistä :D Hän maksaa vuokran suoraan minulle johon on laskettu sähkö ja netti mukaan ja taloustilille molemmat siirtää palkoista X summan rahaa. Olen valmis menettämään tuon 1000e, minulla on kyllä onneksi vielä säästössä rahaa että oppirahoiksi nuo menisi mutta kyllä se harmittaisi tosi kovasti silti. Varsinkin kun mies on "jatkoajalla" eli olen antanut toisen mahdollisuuden jo aikaisemmin.

Jos sama itsekäs käytös alkaa ja menot jää minun kuitattavaksi, saa kyllä lähteä ja olen tästä hänelle onneksi jo ilmoittanut. Saa vaan nähdä miten kolmekymppisen ihmisen ulosheittäminen onnistuu. Voi että sitä kiukuttaa kun tässä iässä pitäisi perustaa perhettä ja hankkia asuntoja ja kappas kun meillä ei edes saa ruokaa pöytään jossen kaiva yksin kuvetta. Taitaa tämäkin olla vaan ajan hukkaa :(

Tässä sen kyllä oikeasti näkee että rakkaus ei vaan riitä mihinkään. Rakastetaan kyllä toinen toistamme mutta yhdessäoleminen on täysin mahdotonta miehen hyväksikäyttötaipumusten takia. 

- AP 

Vierailija
26/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä

Olemnainen kysymys kuuluu: Saatko mieheltäsi niin paljon jotain muuta iloa, että haluat siitä hyvästä maksaa vuokran ja ruoat ja mahdollisesti muutkin kulut?

Kysyt: ” onko mahdollisesti tämä hänen keinonsa sitoa minut itseensä koska jos erotaan, tuskin näkisin rahojani. Hän siis kerryttää ison velan että sen turvin maksua lupaillen en haluaisi erota? Voiko olla mahdollista...”

Tajuathan, että sen velan pitäisi olla satoja tuhansia, että sun taloudellisesti kannattaisi jäädä tuohon suhteeseen? Että pääset halvemmalla kun kirjaat velat luottotappioiksi, myönnät, että et tule saamaan niitä ikinä ja toteat, että etsiköön tulevaisuudelleen jonkun muun elättäjän /huvittajan.

Älä mieti, mitä mies ”yrittää”, vaan mitä sinä haluat. Rqkastatko niin paljon että tuo kannattaa? Tukeeko mies jotenkin muuten kuin taloudellisesti (ei kuulosta siltä että ainakaan henkinen tuki olisi kovin suurta, mitta ehkä suota vaan jäi sanomatta?)

Taloudellisesti epätasa-arvoiset suhteet on ihan ok, jos niissä on jotain muuta, minkä takia suhde ”kannattaa” molemmille osapuolille. Onko teillä? Jollei ole, ajattele, että tuo tonni oli oppirqha jonka maksoit siitä seikkailusta jonka huono suhde voi antaa - ja lopeta se sitten, kun se kerrqn on huono.

Vierailija
27/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ero vetämään, ei enää uusia mahdollisuuksia

Vierailija
28/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kynnysmatto ja mies tietää sen ja hyödyntää asiaa, koska olet jo alusta alkaen suostunut maksunaiseksi. Jätä se. Ei voi olla niin, että noin vätysmäinen, epämiehekäs mies on "muuten niin ihana", ettet voi elää ilman häntä...

Vierailija
29/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- AP 

Miettikää, että naiset ihan oikeasti perustavat tälläisten miesten kanssa perheitä, joista tulee jo seurustelun alkuaikoina esille selkeitä vikoja ja puutteita, koska RAKASTETAAN! Rakkaushan korjaa kaiken. :D Ja sitten saamme lukea aihe vapaalla omaelämän kerran jossa nainen on se sankari ja mies yksi syypää kaikkiin parisuhteen ongelmiin. 

Nyt ei täältä ainakaan ole yhtään sympatiaa luvassa.

Vierailija
30/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vielä tuohon kuvioon, niin sitten olisi täydellistä.

Vierailija
31/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saa vaan nähdä miten kolmekymppisen ihmisen ulosheittäminen onnistuu"

Nyt kun kyse ei ole omistusasunnosta hieman ihmettelen miksi edes mietit tuota. Olet jo sen ikäinen, että olisiko aika jo muuttaa omaa asuntoon?

Vierailija
32/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko minua ap, rakkaus riittää kyllä, mutta suostu näkemään, että ei sitä ole, jos toiselle voi tehdä pahaa. Minä elin vuosia tuollaisessa suhteessa ja sanoin aina samaa, että rakastamme toisiamme. Kun lopulta lähdin suhteesta kahden lapsen kanssa ja myöhemmin tapasin sitten uuden miehen, niin kykenin lopulta myöntämään, että ei ollut rakkautta, oli kahden ihmisen tarpeet jotka kohtasivat. Sinä ehkä kaipaat esim. perhettä ja siksi suostut tuollaiseen, mihin et itsekään oikein tahdo uskoa. Mutta elämää ei suoriteta eikä siinä oikein tulla miksikään, elämää eletään, äläkä tuhlaa sitä sellaiseen, mikä saa sinut tuntemaan huonoksi, hyväksikäytetyksi jne.

Vierailija
33/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos taustalla olisi vaikka lomautus tai sairautta. Mutta että raha menee huvituksiin? Ja vielä korona-aikana?

Vierailija
34/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelle ei ole jostain syystä tulossa yhtäkkiä enemmän rahaa, niin eihän hän velkojaan maksa. Hyvä, jos jatkossa edes sen oman puolikkaansa.

Vierailija
35/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ap ja mies kovin nuoria?

Juuri muuttanut omilleen?

Muussa tapauksessa kenkää persuksiin moiselle mieslapselle.

Vierailija
36/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt tästä tapahtuneesta osaat jo päätellä, että ei aio maksaa mitään. Sinuna koittaisin tehdä velkakirjan asiasta, muuten jäävät rahat saamatta kokonaan.

Vierailija
37/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä avaimia uuteen asuntooSI sitten miehelle, tulis vaan loisiin sinne.

Vierailija
38/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- AP 

Sori nyt vain, mutta ei se ole rakkautta jos toinen käyttää toista hyväksi. Hänellä taitaa olla narsistisia taipumuksia ja sinulla läheisriippuvuutta.

Vierailija
39/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta en todellakaan ole hänen kanssaan hankkimassa, viimeistään tässä sen näkee että ei siitä tulisi mitään. Harmittaa vaan kun annoin toisen mahdollisuuden, kaikki näytti alkuun niin hyvältä ja hän oikeasti vaikutti muuttuneen ja ymmärtäneen miten väärin on toiminut. Nyt pikkuhiljaa noita samoja vanhoja tapoja alkaa hiipiä näkyviin. Aiemmin minulla oli tosi paha läheisriippuvuus mutta koen hyvin päässeeni siitä eroon. Edelleen toki on hieman epävarmuutta näistä rajojen vetämisestä että olenko liiankin topakkana ja armottomana vai onko ihan normaalia olla juurikin vaikka pahastunut tälläisestä siivellä elämisestä. Haluan toki aina uskoa ihmisistä hyvää, en tiedä onko se sitten vain ihan normaalia käytöstä ihmiseltä vai pitäisikö olla kylmempi ja toisia mahdollisuuksia ei enää jatkossa anneta kellekkään. 

Mies on kolmenkymmenen paremmalla puolella ja itse hitusen nuorempi mutta kyllä tässä olisi jo siinä iässä että mielummin nuo säästöt työntäisin asunnon käsirahaan tai tosiaan sinne vauvanvaateliikkeeseen kun aikuisen ihmisen elättämiseen ja tälläisen epävarman elämäntyylin ylläpitämiseen. Katselen nyt, miehen pitäisi saada ensi viikolla sitä rahaa ja jos alkaa näyttää siltä ettei sitä riitä minulle asti, sanon suoraan että viikko aikaa pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä. Pelottaa kyllä jo nyt että miten tulee käymään! Mielessäni kyllä jo mietin aikaa kun asuisin vain yksin ja kaikki olisi helpompaa ja selkeämpää. 

- AP 

Vierailija
40/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

maksuissa kannattaa olla ajoissa, itse maksan asumisen kulut 1kk etukäteen miehelle. Eli tammikuussa maksan jo helmikuun osuuden jne. ja mieskin maksaa usein parin kuukauden menot kerralla. Hyvä systeemi jos "jotain" tulee niin pakolliset menot on 1-2 kk eteenpäin maksettu ilman että pitää säästöihin koskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi