Miten eroon hiusten ylirasvoittumisesta?
Jotkut asiantuntijat kehottaa pesemään päivittäin, toiset pidentämään pesuväliä. Rasvaisilla hiuksilla ei vaan pysty olemaan, joten pakko pestä päivittäin.
Olen testannut erilaisia shampoita, käyttänyt hoitoainetta latvoissa ja ollut käyttämättä. Kuivannut föönillä ja ollut kuivaamatta, käyttänyt muotoilutuotteita ja ollut käyttämättä.
Aamulla pestyt hiukset on jo illalla rasvaiset ja aamulla kuin olis margariinillä voidellut.
Oletko onnistunut pääsemään ongelmasta eroon jollakin konstilla?
Kommentit (63)
Enpä usko että mikään poppaskonsti toimii, kyllä meidän rasvalettien on vaan päivittäin tukka pestävä jos haluaa näyttää siistiltä. Mulla on kaksi siskoa ja mulla sekä toisella siskolla on tosi rasvoittuvat hiukset, pakko pestä päivittäin että kehtaa liikkua yhtään missään. Toinen sisko voi olla viikonkin pesemättä ja silti näyttää edelleen ihan ihmiseltä.
Asun homekämpässä (kunnan asunto, olen tk-eläkeläinen) ja hiuspohjani oli ennen normaali, nykyään helposti rasvoittuva. Huuhtelen oikeasti 10-15 min pesun jälkeen ja silti hiuspohja jää rasvaiseksi, mitkään shampoot eivät auta kun homeitiöt imeytyvät päänahkaan :/
2-3 kertaa viikossa pesen, koska en vain jaksa joka päivä, lisäksi vettä menee muutenkin paljon. Olisipa varaa muuttaa sisäilmaltaan puhtaaseen asuntoon, mut, mutta yksityisen vuokrat liian kalliita
Itse tarvitsen vaahtoa siihen, että shampoota riittää levittää koko päänahkaan ja hiustyveen. Joillei shampoo vaahtoa, joudun kaatamaan itse shampoota moninkertaisesti, jotta sen pystyy levittämään kaikkialle. Koska ne hiukset ja päänahka eivät puhdistu ellei niihin saa tuotetta.
- ohis