Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon hiusten ylirasvoittumisesta?

Vierailija
26.02.2021 |

Jotkut asiantuntijat kehottaa pesemään päivittäin, toiset pidentämään pesuväliä. Rasvaisilla hiuksilla ei vaan pysty olemaan, joten pakko pestä päivittäin.

Olen testannut erilaisia shampoita, käyttänyt hoitoainetta latvoissa ja ollut käyttämättä. Kuivannut föönillä ja ollut kuivaamatta, käyttänyt muotoilutuotteita ja ollut käyttämättä.

Aamulla pestyt hiukset on jo illalla rasvaiset ja aamulla kuin olis margariinillä voidellut.

Oletko onnistunut pääsemään ongelmasta eroon jollakin konstilla?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki KAMPAAJAT kehottavat jatkamaan hiusten pesua, syy "oma lehmä ojassa", shampoo myynti ei romahda !

Mutta, ainoa OIKEA syy hiusten rasvoittumiseen on LIIALLINEN PESEMINEN.

Kaksi kertaa viikossa on MAXIMI hiusten pesu kerrat.

Hiuspohja ei on se mikä rasvoittuu, ja mitä enemmän pestään sitä enemmän talirauhaset tuottavat rasvaa !

Pesujen harventaminen kannattaa aloittaa.

Ja hiuspohja rasvoittuu kyllä vaikka harventaa pesuvälejä, mutta se tottuu ajan kanssa, voi mennä kuukausi... toinenkin.

Kuivashampoota voi käyttää väli päivinä.

Hiuspohjaa kannattaa RASVATA, koske sehän on kuiva, vaikka hiukset voivat olla tönkkö rasvassa.

Hiuspohjaan voi laittaa esim.apteekin perusvoidetta, itse laitan melko rasvapitoista voidetta joka toinen lauantai , iltapäivällä töpöttelen sormenpäillä rasvaa päänahkaan, laitan huivin päähän, annan olla iltaan, ja saunan jälkeen pesen vähän laimennetulla shampoolla KAKSI KERTAA, jotta rasva poistuu.

Yleensäkin shampoo kannattaa AINA VÄHÄN LAIMENTAA ennen pesua.

Kaikkien shampoiden laimentaminen kuulostaa vähän oudolta. Nykyään myynnissä olevat shampoothan ovat jo lähtökohtaisesti hyvin vesipohjaisia ja lisäksi jos käyttäisi sulfaatitonta shampoota laimentaen voi jäädä pesuteho kovin vähäiseksi.

Tottakai osalle hiuksista varmasti toimii pesevän shampoon laimentaminen ellei halua käyttää jo valmiiksi hellävaraisempaa, mutta vaikea uskoa että kaikkia shampoita kannattaisi laimentaa.

Sulfaatti lisää talineritystä ja kaljuuntumista.

Aikaansaa vaahtoamisen, on litkua ilman.

Vaahtoa ei varsinaisesti tarvita mihinkään, ei se ole merkki tehokkuudesta.

Itse tarvitsen vaahtoa siihen, että shampoota riittää levittää koko päänahkaan ja hiustyveen. Joillei shampoo vaahtoa, joudun kaatamaan itse shampoota moninkertaisesti, jotta sen pystyy levittämään kaikkialle. Koska ne hiukset ja päänahka eivät puhdistu ellei niihin saa tuotetta.

- ohis

Vierailija
62/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että mikään poppaskonsti toimii, kyllä meidän rasvalettien on vaan päivittäin tukka pestävä jos haluaa näyttää siistiltä. Mulla on kaksi siskoa ja mulla sekä toisella siskolla on tosi rasvoittuvat hiukset, pakko pestä päivittäin että kehtaa liikkua yhtään missään. Toinen sisko voi olla viikonkin pesemättä ja silti näyttää edelleen ihan ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun homekämpässä (kunnan asunto, olen tk-eläkeläinen) ja hiuspohjani oli ennen normaali, nykyään helposti rasvoittuva. Huuhtelen oikeasti 10-15 min pesun jälkeen ja silti hiuspohja jää rasvaiseksi, mitkään shampoot eivät auta kun homeitiöt imeytyvät päänahkaan :/

2-3 kertaa viikossa pesen, koska en vain jaksa joka päivä, lisäksi vettä menee muutenkin paljon. Olisipa varaa muuttaa sisäilmaltaan puhtaaseen asuntoon, mut, mutta yksityisen vuokrat liian kalliita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi