Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos voisit poistaa älypuhelimet maailmasta, tekisitkö sen?

Vierailija
26.02.2021 |

Palaisimme aikaan, jolloin oli ihan tavalliset näppäinpuhelimet (myös simpukkamalliset!)

Kuvittele tämä päivä, jossa näkisit ihmisten tekevän jotain ihan muuta kuin tuijottavan puhelintaan.

Jos voisit poistaa älypuhelimet maailmasta, tekisitkö sen?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein 70 % ihmisistä haluaa kontrolloida kanssaihmisiä omien mieltymysten mukaan. Hälyyttävää.

Mä äänestin ei vaikka en edes käytä nettiä puhelimessani.

😂 Joillain tuo "hyvän ihmisen" rooli ampuu hieman yli...

Vierailija
22/27 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin.

Aiheuttanut vaan tuskaa.

Vierailija
24/27 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma kun niin monella on tarve määrätä, mitä muut saavat tehdä. 

Minulla ei ole älypuhelinta, mutta äänestin "ei", koska sallin muille sen, mitä en itse tee. 

Vierailija
25/27 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma kun niin monella on tarve määrätä, mitä muut saavat tehdä. 

Minulla ei ole älypuhelinta, mutta äänestin "ei", koska sallin muille sen, mitä en itse tee. 

tämä.

Vierailija
26/27 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aina ihmettelen tätä "kuvittele päivä, jossa ihmiset tekisivät jotain ihan muuta kuin tuijottaisivat puhelimiaan". Peräänkulutetaan sitä, kuinka ihmiset eivät enää aidosti kohtaa toisiaan jne. Tämä ei jotenkaan vastaa minun havaintojani. Ei meillä töissä tai koulussa tapiteta puhelimia, perheessä ollaan normaalisiti yhdessä, ei sulkeuduta omiin oloihin puheliman kanssa saati, kun tapaa ystäviä.

Asun Tampereella ja käyn töissä Tampereen keskustassa, missä myös opiskelen. Ikää minulla on 31-vuotta. Eli en asu missään tuppukylässä ja kuulun ihan aktiviiseen älypuhelinsukupolveen.

Sinä et ikäsi vuoksi tajua sitä eroa, mikä on entiseen. Ihmiset hoitivat asiansa silmätysten, joutuivat liikkumaan ja tapaamaan toisiaan. Ketään ei voinut nimettömänä kiusata jne.

Sinä olet tynnyrissä kasvanut olio. Kuvittelet, ettei ennen kouluissa laitettu kiusatuille oppilaille nimettömiä vihakirjeitä reppuun tai soitettu puhelimella pilasoittoja. Entisajan puhelimessa ei näkynyt soittajan numeroa, joten oli hieman pakko vastata jokaiseen soittoon, kun ei tiennyt, että siellä se kiusaaja taas on, eikä oma ystävä tms. 

Vierailija
27/27 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poistaisi, mutta laittaisin netin viihdekäyttö sivustot maksulliseksi. Se rajaisi tehokkaasti someen ja muuhun hömppään kulutettavaa aikaa.