Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian vähällä vedellä jurnuttavat pesukoneet

Vierailija
25.02.2021 |

Jouduin ostamaan uuden päältätäytettävän pesukoneen, energiatehokas... Ei löytynyt enää konetta joka käyttäisi reilusti vettä. Tämä jurnuttaa tuntikausia ja pienellä vesitikalla. Jos lyhentää ohjelmaa, käyttää vähän enemmän vettä. Mutta tosi vähän silloinkin. Mitä järkeä näissä kun joutuu sit laittamaan monta extrahuuhtelua?
Onko kukaan keksinyt miten itse pesuun saisi enemmän vettä, voiko letkulla laskea ennen ohjelman alkua?
Ottaa niin päähän tämä ekoilu, kalliimmaksi tulee kun on pestävä ja huuhdeltava moneen kertaan.
Tämä kone on Elektrolux 700, en muista mikä super hyper automaatti. Viikko sit ostettu. Muilla samoja pulmia?
Toista se oli vanha rakas Upo pesukarhu!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla päältätäytettäv Elektrolux, ei mikään supermalli. Siinä voi pitentää tai lyhentää aikaa ja ottaa lisähuuhtelua yms.

Olen erittäin tyytyväinen.

Kakkoskodissa myös samanainen, en ikinä ota sivusta täytettävää, tekin huomaatte asian, kun ikää tulee.

En vissiin ole tarpeeksi vanha kun nimenomaan päältätäytettävät on perseilleet pyykin kanssa ja pyykeissä ollut lopulta viisi kiloa vettä linkouksen jälkeenkin.

Vierailija
22/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastele vaatteet ennen koneeseen laittoa.

Voisiko tuo auttaa vai meneekö kone sekaisin?

Täällä yksi jolla kyllä nykyaikainen sivutäyttöinen johon en osaa laittaa lisähuuhtelua. Kastelemalla ainakin jäisi varmaan enemmän vettä pesutapahtumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ongelma on liian täysi kone. 3 kg koneella ei voi pestä 5 kg pyykkiä.

Kiitos, tämän ole jo tähän ikään ymmärtänyt. Kone on 7 kilolle, ihan max täytän 3kg.

Ap

Vierailija
24/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vanha kone 14 vuotta ennen kuin hajosi. Linkous ei ollut niin tehokas mutta käytti enempi vettä. Avasin joskus kun oli jo hetken pyörinyt niin näin tuon veden määrän. Nyt mulla ollut noin 8 vuotta nykyinen kone Rosenlew  ja lisään aina alussa kun laitan pesuaineen niin samalla jotain 4-5 hammas mukillista vettä.  Lisä huuhtelun laitan joka kerta. Käytän konetta vain  kerran viikossa niin on kestänyt näin kauan ehjänä. Isommat pyykit pesen talon pesutuvalla. Varmaan pian on kuitenkin päivänsä nähnyt tämä kotikone ja uuden hankinta edessä.

Vierailija
25/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen jolla sama elokrolux, edellinen malli vaan. Sen saa pysäytettyä 2 minuuttia ohjelman aloittamisen jälkeen. ei enää myöhemmin. Minä ensin asetan ohjelman heti kun se alkaa pyörimään painan pause ja luukun saa vielä auki. Lisään ämpärillisen vettä, on ollut tosi hyvä keino. Tietysti pulsaattorikone olisi halvempi jos tähän mentävä.... Mutta vaatteet puhdistuu eikä jää tunkkaiseksi.

Vierailija
26/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tämä ongelma. Kone lähti palautuksena takaisin. Siinä oli kyllä muitakin ongelmia mm. toimitus puutteellinen ja asennus ei mennyt ihan putkeen, mutta siis ihan järkyttävän pitkät pesuohelmat.

Kone ei myöskään pitäytynyt pesuohjelman kestossa, vaan arpoi sitä jatkuvasti uudelleen. Jos ohjelma olisi kestänyt 2h, niin kohta se oli 2h30min, sitten 1h45min. Diginäytöllä koko ajan pomppi edes taas aika jonka ohjelma pyörii. Ennätys taisi olla kun nelisen tuntia odotin kotona, että se saakelin pesuohjelma loppuu.

Luovuin kokonaan pesukoneesta ja siirryin pyykkituvan käyttäjäksi. Siellä on vielä vanhan liiton kunnon koneet, jotka pesee pyykit puhtaisi n.tunnissa eikä tarvitse koko ajan olla vahtaamassa. Pulsaattorikonetta olen harkinnut pikkupyykille kylppäriin. Pesukonetta en enää koskaan osta uutena.

Vierailija
27/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tämä ongelma. Kone lähti palautuksena takaisin. Siinä oli kyllä muitakin ongelmia mm. toimitus puutteellinen ja asennus ei mennyt ihan putkeen, mutta siis ihan järkyttävän pitkät pesuohelmat.

Kone ei myöskään pitäytynyt pesuohjelman kestossa, vaan arpoi sitä jatkuvasti uudelleen. Jos ohjelma olisi kestänyt 2h, niin kohta se oli 2h30min, sitten 1h45min. Diginäytöllä koko ajan pomppi edes taas aika jonka ohjelma pyörii. Ennätys taisi olla kun nelisen tuntia odotin kotona, että se saakelin pesuohjelma loppuu.

Luovuin kokonaan pesukoneesta ja siirryin pyykkituvan käyttäjäksi. Siellä on vielä vanhan liiton kunnon koneet, jotka pesee pyykit puhtaisi n.tunnissa eikä tarvitse koko ajan olla vahtaamassa. Pulsaattorikonetta olen harkinnut pikkupyykille kylppäriin. Pesukonetta en enää koskaan osta uutena.

Ostin siis koneen kotiin kannettuna ja asennettuna, mutta silti meni pieleen. En suosittele myöskään Postin asennuspalveluita. Ne miehet ei yhtään tienneet mitä ovat tekemässä.

Vierailija
28/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen jolla sama elokrolux, edellinen malli vaan. Sen saa pysäytettyä 2 minuuttia ohjelman aloittamisen jälkeen. ei enää myöhemmin. Minä ensin asetan ohjelman heti kun se alkaa pyörimään painan pause ja luukun saa vielä auki. Lisään ämpärillisen vettä, on ollut tosi hyvä keino. Tietysti pulsaattorikone olisi halvempi jos tähän mentävä.... Mutta vaatteet puhdistuu eikä jää tunkkaiseksi.

Ongelma ei tosiaan ole pelkästään se, että pesuohjelmat kestää ikuisuuden, vaan myös se että pyykit yleensä jäävät tunkkaisiksi ja nuhjuisiksi. Miten se voi edes olla ekologista pyörittää sähkölaitetta tuntikausia?

Vierailija
29/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vanhan liiton upo, sain sen ilmaiseksi 8v sitten ja se oli jo silloin ikivanha.

Vierailija
30/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on vanhan liiton upo, sain sen ilmaiseksi 8v sitten ja se oli jo silloin ikivanha.

Mä niin kaipaan mun vanhaa Upo pesukarhua😢

Vierailija
31/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se veden käsin lisääminen auttaa? Kai se kone katsoo itse, miten täynnä se on, eikä mittaa sitä ottamaansa vettä?

Vierailija
32/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se veden käsin lisääminen auttaa? Kai se kone katsoo itse, miten täynnä se on, eikä mittaa sitä ottamaansa vettä?

Se aloittaa heti veden ottamisen kun ohjelma käynnistyy. Jos sammuttaa heti kun se on ottanut veden ja lisää sit ämpärillä. Ei se minun koneesta ainakaan poista "ylimääräistä" ja pyykki on tosiaan paljon raikkaampi.

Vierailija
33/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aloittaa heti veden ottamisen kun ohjelma käynnistyy. Jos sammuttaa heti kun se on ottanut veden ja lisää sit ämpärillä. Ei se minun koneesta ainakaan poista "ylimääräistä" ja pyykki on tosiaan paljon raikkaampi.

Kiitos selvennyksestä, tuossahan joutuu kumminkin kyttäämään sitä konetta vierestä. No on se vielä niukasti helpompi kuin jos itse pesisi käsin.

Vierailija
34/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset pelkällä sähköllä, vesi ja sähkö on huono yhdistelmä.

Vierailija
35/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun tein tästä vuosia sitten aloituksen. Kaikkien muiden koneet ottivat silloin tarpeeksi vettä, eikä kukaan ymmärtänyt mistä puhuin. Nyt se kone on kesämökkikoneena ja jokaikinen kerta pistän sinne bideesuihkulla vettä, kun se itse alkaa ottaa vettä. Laitan vettä sinne pesuainelokeroon, jota kautta se muutenkin sen veden koneeseen vie.

Itsekin silloin mietin pulsaattorin ostamista. Ostin sen jälkeen kotiin halvimman mahdollisen Ö-luokan pesukoneen, mikä kuluttaa oikein kunnolla luonnonvaroja eli vettä. Tämä on ottanut vettä ja oli liikkeen todennäköisesti halvin kone. En nyt tähän hätään merkkiä muista.

Vierailija
36/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin kaipaan mun vanhaa Upo pesukarhua😢

Saa nähdä tuleeko koskaan vaihdettua. Kerran jo purin ja korjasin, tosin on sellainen tapa että jos satasella saa uuden laitteen niin ennemmin korjataan vanha kahdella satasella.

Vierailija
37/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä karavaanareita paikalla? Kokemuksia nykyaikaisista pulsaattorikoneista, tai käsin veivattavista koneista?

Vierailija
38/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykki tuvalla on ainakin meidän talolla lappu että veden lisääminen koneeseen kielletty.  Joku naapuri kerto kerran että on joku veden tasaaja systeemi koneissa ja menee rikki jos itse lisää vettä. Koneet on isoja laitos koneita ja kyllä siitä ikkunasta näkyy että ei niissäkään kovin paljon vettä huljua. Sen näkee helposti kun kone välillä pysähtyy ja ns. miettii ja vaihtaa sitten pyörinnän suuntaa.

Vierailija
39/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peset pelkällä sähköllä, vesi ja sähkö on huono yhdistelmä.

Häh? Pesukone tarvitsee toimiakseen molempia: vettä ja sähköä. Itsekin mietin kyllä sähköturvallisuutta siinä, kun itse lisäillään sinne ylimääräistä vettä.

Vierailija
40/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos selvennyksestä, tuossahan joutuu kumminkin kyttäämään sitä konetta vierestä. No on se vielä niukasti helpompi kuin jos itse pesisi käsin.

Totta, mut tähän tää nyt mennyt. Seuraavaksi sit reilusti pulsaattorikone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän