Liian vähällä vedellä jurnuttavat pesukoneet
Jouduin ostamaan uuden päältätäytettävän pesukoneen, energiatehokas... Ei löytynyt enää konetta joka käyttäisi reilusti vettä. Tämä jurnuttaa tuntikausia ja pienellä vesitikalla. Jos lyhentää ohjelmaa, käyttää vähän enemmän vettä. Mutta tosi vähän silloinkin. Mitä järkeä näissä kun joutuu sit laittamaan monta extrahuuhtelua?
Onko kukaan keksinyt miten itse pesuun saisi enemmän vettä, voiko letkulla laskea ennen ohjelman alkua?
Ottaa niin päähän tämä ekoilu, kalliimmaksi tulee kun on pestävä ja huuhdeltava moneen kertaan.
Tämä kone on Elektrolux 700, en muista mikä super hyper automaatti. Viikko sit ostettu. Muilla samoja pulmia?
Toista se oli vanha rakas Upo pesukarhu!
Kommentit (86)
Näissä pitää ainakin olla tarkkana, ettei laita yhtään liikaa pesuainetta. Sen määrä pitää oikeasti mitata, eikä vaan summamutikassa lappaa. Muuten sitä ei saa erkkikään huuhdeltua sillä teelusikallisella, minkä kone käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku osaisi suositella VETTÄ käyttävää pesukonetta? Palautan kyllä tämän!
Pulsaattoripesukone
Joo, olen käyttäny kolmasosan aineesta mitä vanhassa koneessa. Mutta puhdasta ei tahdo tulla...
Ap
Tietääkö kukaan voiko vettä lisätä itse ennen ohjelman alkua?
Ap
Olisit ostanut Askon koneen. Siitä voi valita, että käyttääkö enemmän vettä vai meneekö Green modella.
Päältä täytettävänä ei valitettavasti voi päästää letkulla vettä. Sehän on kikka jota varmaan ihan kaikki edestä täytettävän omistajat tekevät nykyään.
Joissakin koneissa luukku ei lukitu pesun ajaksi (vasta linkouksessa) eli sinne voi päästää lisää vettä. Kokeile sammuttaja kesken ja avata kansi.
Vettä voi lisätä. Ehkä joutuu odottamaan kunnes lukitus aukeaa mutta on sekin parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Päältä täytettävänä ei valitettavasti voi päästää letkulla vettä. Sehän on kikka jota varmaan ihan kaikki edestä täytettävän omistajat tekevät nykyään.
Kiitos, vaihdan edestä täytettävään! Ja on tässäkin eco-moodi, en edes uskalla kokeilla sitä. Jyrää varmaan 5h desilitralla...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joissakin koneissa luukku ei lukitu pesun ajaksi (vasta linkouksessa) eli sinne voi päästää lisää vettä. Kokeile sammuttaja kesken ja avata kansi.
Olen kokeillut, tässä lukittuu eikä saa kesken auki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut, tässä lukittuu eikä saa kesken auki...
Katso ohjeesta!
Mulla päältätäytettäv Elektrolux, ei mikään supermalli. Siinä voi pitentää tai lyhentää aikaa ja ottaa lisähuuhtelua yms.
Olen erittäin tyytyväinen.
Kakkoskodissa myös samanainen, en ikinä ota sivusta täytettävää, tekin huomaatte asian, kun ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla päältätäytettäv Elektrolux, ei mikään supermalli. Siinä voi pitentää tai lyhentää aikaa ja ottaa lisähuuhtelua yms.
Kakkoskodissa myös samanainen, en ikinä ota sivusta täytettävää, tekin huomaatte asian, kun ikää tulee.[/quotePaljoko sitä ikää pitää tulla?
T, Ap 57v
Ap ongelma on liian täysi kone. 3 kg koneella ei voi pestä 5 kg pyykkiä.
Kaikki ne on nykyään noita viherhippien ekosontakoneita. Vettä säästyy, mutta ihmiset saavat allergioita kun pyykkejä ei huuhdella kunnolla.
Lisäksi nämä ekokoneet ovat kertakäyttöisiä. Ei kannata korjata vaan parin vuoden välein voi ostaa vielä ekologisemman hajonneen tilalle
Kastele vaatteet ennen koneeseen laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Kakkoskodissa myös samanainen, en ikinä ota sivusta täytettävää, tekin huomaatte asian, kun ikää tulee.
Ja olet ostanut koneesi minä vuonna???
Jos joku osaisi suositella VETTÄ käyttävää pesukonetta? Palautan kyllä tämän!