Onko liikaa sekskumppaneita este parisuhteelle.
Niinhän sitä naisia pelotellaan, että jos sinulla on liikaa seksipartnerita, niin et kelpaa kellekään parisuhteeseen.
Uskotko tämän pitävän paikkansa ? Ja jos olet itse, tai tunnet jonkun naisen, jolla on ollut seksiä huomattavan monen kanssa, niin onko asia estänyt parisuhteita.
Kommentit (1004)
XD Joku hermostui siitä, että täällä todettiin etteivät alfat kierrä baareja, vaan ovat naimisissa!!! Ei oo todellista.
Itsensä huijaaminen teiltä ainakin sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ja jos et kerro tarkkaa lukumäärää kumppanille, ei hän siitä tule tietämäänkään eikä takuuvarmasti huomaa eroa sen välillä, onko jollakulla ollut vaikkapa 5 tai 20 partneria ennen. Mistään taidoista tai kokemuksista/kokemattomuuksista ei tätä numeroa pysty satavarmasti arvioimaan. Ihmiset ovat niin erilaisia. Jollain on ollut 2 partneria, mutta esim. pitkään ja kokeiltu montaa juttua -> laaja kokemuspiiri. Toisella vaikka 10 tapausta, mutta aina samaa. -> kapea kokemuspiiri.Itse päätät, kenelle mitäkin kerrot.
Entinen tyttiskuvitteli myös näin. Kun kolmas sälli tuli, tällä kertaa minua näkemättä oikein naisen iholle asti uusintaa kyselemään, jäi tyttis ruokakasseineen cittarin käytävälle.
Näitä moraalifantasioitasi uskovat vain ne ikuiset tupakkapaikan pikkupojat, jotka eivät koskaan oppineet kyseenalaistamaan ”isojen poikien” juttuja.
Ai. Oliko tämäkin sinusta fantasiaa?
No, itse jätin oman tyttöystäväni baarin tiskille vasta kuudennen ex-hoidon sylille yrittämisen jälkeen toisena seurusteluvuotena. Kyllä mullakin joku raja on.
Siihen on varmaan syynsä, että omat ex-hoitosi eivät pyri takaisin luoksesi 🤷🏼♀️
Kauhea vääntö, vaikka ihan helppo asia.
Kenelle seksikumppaneiden määrällä on paljon väliä ja haluaa sitä toiselta kysyä, niin hän voi näin tehdä, hänellä on siihen täysi vapaus.
Hyvä silti muistaa, että myös toisella osapuolella on samalla tavoin täysi vapaus reagoida kysymykseen niin kuin hän itse haluaa. Hän voi vastata rehellisesti, jos haluaa. Hän voi vastata epärehellisesti, jos haluaa. Hän voi kieltäytyä vastaamasta, jos haluaa. Hän voi todeta kysymisen osoittavan liian erilaisia arvomaailmoja ja lopettaa tutustumisen, jos haluaa. Hän voi jollakin muulla tavalla. Hän kuitenkin toimii juuri niin hän itse parhaaksi katsoo.
Kysyjä voi samoin tehdä vapaasti omat johtopäätöksensä vastaajan reaktiosta ja sen jälkeen toimia niin kuin hän parhaaksi katsoo. Kysyjä kysyi, koska asialla on hänelle väliä, mutta jos toinen kieltäytyy vastaamasta, niin voi halutessaan todeta arvomaailmat liian erilaiseksi ja lopettaa tutustumisen. Jos toinen vastaa kysymykseen, mutta kysyjä ei voi luottaa rehellisyyteen, niin siitäkin hän voi vain tehdä omat johtopäätöksensä, ja joko jatkaa tutustumista tai sitten ei.
Jos molemmat haluavat tietää toistensa seksikumppaneiden määrän, niin silloin molemmat ovat kysyjän ja vastaajan rooleissa. Kumpikaan ei voi pakottaa toista toimimaan ja puhumaan niin kuin itselle parhaiten sopisi. Jos joidenkin kohdalla tutustuminen päättyy tällaiseen keskusteluun, niin ei heillä siinä tapauksessa olisi ollut muutenkaan valmiuksia rakentaa yhdessä toimivaa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
mummo 65 kirjoitti:
Höpö höpö koko sakki. Minulla oli vilkas nuoruus 70-luvulla ja ja paljon miehiä ( ei muista - arvio 30). Osa oli vain yhden kerran ja osa useammankin kerran. Kivaa oli. Aloitin seurusteleman nykyisen mieheni kanssa 20- vuotiaana ja nyt olemme olleet naimisissa 44 vuotta. Hän oli tietoinen nuoruudestani ja minä hänen. Hänellä oli ollut vain muutamia kumppaneita. Näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut mukava juttu, jos hänelläkin olisi ollut enemmän kokemusta alussa. Hyvin on silti mennyt ja yhdesä pysytty. Elämä opettaa...
Jos olisit ollut yhtä fiksu kuin miehesi, et harmittelisi vielä noin mummoiässä. Mahtaisitko kestää, jos osat olisivat toisinpäin? Sinä vähän kokenut ja miehesi "vilkkaan nuoruuden läpikäynyt" ja hän olisi kirjoittanut jonnekin sonnifoorumille, että olisi toivonut, että muijalla ois ollu vähän paremmat seksitaidot.
Eihän tuo mummo miehensä seksitaitoja arvostellut!
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli ennen kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi tilittää kumppanille seksielämästään ennen ko. kumppania?? Jos multa edes kysytään tuollaista, alan heti epäillä että kaveri on sairaalloisen mustasukkainen narsisti.
Itselläni on arvot, joita odotan myös kumppanini peilaavan. En halua kumppania, jonka exien kanssa joudun keskustelemaan prismassa. Ja sama toisinpäin.
En ole narsisti, mutta en myöskään halua narsistin uhria.
Kommentoit kyllä ihan narsistisen ihmisen tavoin.
Riippuu siitä mitä "huomattavan monella" tarkoitetaan.
Jos puhutaan esim yli sadasta kumppanista, niin kyllä mä ainakin siinä vaiheessa skippaan ihan suosiolla kyseisen naisen.
M35
Vierailija kirjoitti:
Seksikumppaneita ollut tähän mennessä 9kpl ja tällä hetkellä viimeisestä seksikerrasta on yli kaksi vuotta. Jos se on miehelle ongelma, tai jos ylipäätään tenttailee tuollaisesta, niin emme silloin ole oikeita toisillemme.
N27
Sä olet jo vanha, melkein 30. Mutta itselleni tuo olisi jollaim 20-vuotiaalla liikaa omaan makuuni.
Ei pahalla teille joilla on, mutta sellainen ei vain maistu.
Minulla on ollut seksipartnereita yli sata ja miehelläni noin kymmenen eikä se ole meille missään vaiheessa ollut ongelma. Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta.
Se sielunkumppanisi hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet, muilla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Se sielunkumppanisi hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet, muilla ei ole väliä.
Tai ei vain tiedä.
"Sielunkumppani" xD
Vierailija kirjoitti:
50-vuotiaat mammat selittävät täällä, että on ihan ok kuinka monta tahansa!
Jostain syystä ovat kuitenkin sinkkuja viiskymppisinä. 🤷🏼♀️
Kenen kommenttiin viittaat? En muista lukeneeni yhtään tuollaista, mutta anna numero niin nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten hyväksy. Sielunkumppanille täytyy olla tasan samanlainen, oikea. Muut, ne irtopanoiksi päätyvät hyväksyvät kyllä, mutta Se Oikea ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksikumppaneita ollut tähän mennessä 9kpl ja tällä hetkellä viimeisestä seksikerrasta on yli kaksi vuotta. Jos se on miehelle ongelma, tai jos ylipäätään tenttailee tuollaisesta, niin emme silloin ole oikeita toisillemme.
N27
Sä olet jo vanha, melkein 30. Mutta itselleni tuo olisi jollaim 20-vuotiaalla liikaa omaan makuuni.
Ei pahalla teille joilla on, mutta sellainen ei vain maistu.
Kokemattomat katkerat sedät syyllistävät kilvan nuoria naisia, tai yrittävät.
Vierailija kirjoitti:
Noni. Eli onko lopputulos nyt siis että:
Miehille on väliä
Naisille ei ole väliä
Ei, koska kukaan meistä ei voi vastata muiden puolesta.
Itselle ookoo on noin 1 per vuosi 16-vuotiaasta eteenpäin laskettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten hyväksy. Sielunkumppanille täytyy olla tasan samanlainen, oikea. Muut, ne irtopanoiksi päätyvät hyväksyvät kyllä, mutta Se Oikea ei.
Eli sielunkumppanisi hyväksyy sinut sellaisena kuin olet. Jollei ihminen hyväksy sinua, hän ei ole sielunkumppanisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi hankalaa, jos Suomesta haluaisi löytää naisen, jolla on korkeintaan yksi seurustelukumppani takana. Ja olisi vielä normaalipainoinen ja kivannäköinen, sekä kiva luonteeltaankin.
Mitä nuorempana etsii, sitä todennäköisemmin löytää. Mutta jos hakkaa näppistä kolmekymppiseksi saakka ja havahtuu vasta sitten, niin aika vaikea on löytää naista, jolla ei olisi enemmänkin seksi- ja seurustelukokemusta. Olisit aloittanut 17-vuotiaana.
Mitäs tekemistä miehen iällä on naisen kokemushistorian kanssa?
Siis miksi nainen ei saisi nautiskella seksistä? Ja kai ne miehetkin levittävät tauteja!
Kerran täällä ollaan, ei siellä haudassa nautita enää seksin iloista! Ei naiset sen enempää kuin miehetkään.
Siitä vaan nauttimaan.
Jos parisuhdetta lähdetään rakentamaan rehelliseltä pohjalta, ensimmäinen asia on se, että sen kumppanin kanssa pitää pystyä puhumaan vaikeistakin asioista. Jos ihminen ei uskalla edes sellaisia asioita kumppaniltaan kysyä, jotka hänelle ovat hyvin merkityksellisiä ja tärkeitä, niin silloin joko kumppani ei ole oikea, tai ihminen itse ei ole kypsä muodostamaan aikuista parisuhdetta rehelliseltä pohjalta. Rehellisyyteen kuuluu kyky keskustella, kysyä ja kertoa omia toiveitaan. Olettaminen ja sen toivominen, että puoliso huolehtii kaikista "hankalista" asioista keskustelut, ei ole rehellistä.
Minä olen sitä mieltä, että kukin ottakoon itse esille ne asiat, jotka itselle ovat tärkeitä. Me emme ole ajatustenlukijoita kukaan, joten turha sälyttää kumppanin harteille sellaisia keskusteluita, joista itse haluaa puhua. Minua ei esimerkiksi juurikaan kiinnosta miehen nuoruuden mahdolliset irtopanot. En näe mitään syytä ottaa asiaa esiin, koska se ei ole minulle mikään kynnyskysymys. Jos mies ei myöskään ota asiaa esille, oletan ettei se ole hänellekään kovin tähdellinen juttu. Jollei aikuinen ihminen saa suutaan auki tärkeänä pitämistään asioista, niin ihan voi vain itseään syyttää. Kumppanin vika se ei ole, eikä kenenkään muunkaan.