Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?

Vierailija
25.02.2021 |

Mihin kaikkeen vaikuttaa?

Kommentit (518)

Vierailija
61/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Etätyöt jatkuvat, ruoat haetaan noutotilauksena ja muutkin kontaktit minimissä, kuten lähes koko viime vuoden ajan.

Vierailija
62/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Alakouluikäiset menee kouluun edelleen, joten en koe minkäänlaista tarvetta tehdä mitään.

Jos tämä tilanne oikeasti oltaisiin haluttu kuriin, olisi kaikki koulut etänä. Terveisin vanhempi, joka kyllästynyt jatkuviin karanteeneihin, kaikki altistukset sattuneet koulussa ja koulukuljetuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kolme viikkoahan se hyvin auttaakin saamaan koronan kuriin. 🙄

Ihan älytöntä soopaa. Kunnon sulku vähintään 2 kk, ulkonaliikkumiskielto, maskipakko yleisille paikoille, koulut etäopetukseen, työpaikoilla etätyöhön mahdollisuuksien mukaan siirtyminen, kauppoihin ainoastaan tietty määrä asiakkaita kerrallaan, kapakat ja ravintolat kiinni ja rajat kiinni olisi ollut huomattavasti toimivampi ratkaisu.

Vierailija
64/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa vielä. Käsitin että sulku koskee nyt leviämisalueita ja muualle annettiin pelkkä suositus. Itse asun alueella jossa tartunnat pysyneet koko ajan aisoissa.

Aika sekava tiedotustilaisuus.

Eiköhän siitä joku kooste tule ja tiedottavat sitten uudelleen kun sulku on alkamassa. Jotkut kunnat saattavat lähettää tekstiviestit omille alueilleen mikäli kuuluu sulkuun. Tuskin jätetään tiedotus tämän tilaisuuden varaan. Sekavaa on juuri siksi, että koronatilanne vaihtelee alueittain.

Vierailija
65/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulku pitäisi olla täydellinen ja aloittaa heti!

Mikä hitto noita vätyksiä vaivaa??

Vierailija
66/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattina on valmentaja, joten todennäköisesti lomautus on edessä kolmeksi viikoksi ainakin. 

Vierailija
67/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei noita koulujen TET-harjoitteluita voida lopettaa tältä vuodelta? Tai tilalle esim. jonkun toimisto-ohjelmien opettelua tietsikalla?

Vierailija
68/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään, kunhan kunta hoitaa edelleen hiihtolatuja. Loma viikolla 11, silloin on varmasti vielä tykkilumilatu hiihtokunnossa.

Vierailija
69/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä soopaa. Kunnon sulku vähintään 2 kk, ulkonaliikkumiskielto, maskipakko yleisille paikoille, koulut etäopetukseen, työpaikoilla etätyöhön mahdollisuuksien mukaan siirtyminen, kauppoihin ainoastaan tietty määrä asiakkaita kerrallaan, kapakat ja ravintolat kiinni ja rajat kiinni olisi ollut huomattavasti toimivampi ratkaisu.

Ja kauppaan 15 minuuttia aikaa asiointiin.

Vierailija
70/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tietyille alueille. Meidän kylässä ei ole ollut ainuttakaan tartuntaa koko aikana joten nuo toimet tuntuisi täällä aika kovalta.

Saatikka täällä maalla tuo ulkonaliikkumiskielto olisi aika järjetön kun lähin naapurikin on 4 km päässä.

Vierailija
71/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole vaikuttanut elämääni mitenkään. Viime vuonna kesällä kävin kerran hesessä ja kuten aina, otin ruoan mukaan. En koskaan syö ulkona muutenkaan. Niin kauan kun kaupassa, apteekissa, töissä, lenkillä saa käydä, korona ei vaikuta elämääni

Vierailija
72/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se olisi pitänyt oikeasti mennä!

Mutta sen sijaan sama mitäänsanomaton jargoni jatkuu tiedotustilaisuuksissa, mitään ei haluta tehdä, kun jollekin tulee aina paha mieli. Ja jos jotain pientä tehdään, se tapahtuu viikkojen päästä. Nyt jatketaan vaan kituuttamista löysässä hirressä tilanteen hallinnan lopulliseen menettämiseen saakka.

Vierailija
73/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon mitenkään, koska olen tähänkin asti noudattanut suosituksia.

Enemmän se vaikuttaa niihin, jotka eivät tajua, että suosituksen jälkeen tulee tarvittaessa pakko.

Jos nämä "mua ei kukaan määrää koska ajattelen omilla aivoillani elämänkoululaiset" ja nämä "kyllä mun pitää päästä sinne ja tänne koska mulla on ollu niiiin vaikeeta olla tän koronan takia lumihiutaleet " ei ala ymmärtää puhetta, meillä kaikilla on kohta todella vaikeaa.

Vierailija
74/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempikin lapsi jää kotiin etäkouluun. Saan siis toimia kouluavustajana. Teinin kanssa rasittavaa ja riidellään varmasti paljon, kuten viime keväänäkin. Olen silti tyytyväinen tähän päätökseen.

Muuta vaikutusta tuskin on, enhän käy muutenkaan muualla kuin ruokakaupassa.

Tarkoitus on että sinä kakaroinesi pysytte elossa.

Onko tätä vaikea käsittää?

Jos ette osaa olla riitelemättä se on teidän

ongelmanne ja pikkuseikka.

Vaikka äitisi kutsui sinua kakaraksi niin se ei tee minun lapsistani kakaroita. Kysyttiin miten sulku vaikuttaa ja vastasin. Lisäsin myös, että olen kuitenkin tyytyväinen tähän päätökseen, vaikka se aiheuttaa epämukavuutta meille.

Vierailija
75/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun seudulla ravintolat menevät kiinni, mutta en usko että se ihmisten liikkumista vähentää. Kauppakeskukset ovat aivan täynnä porukkaa. Ihmiset tuntuvat myös siirtyneen täysin konttoreille töihin, sen näkee aamun ja iltapäivän liikenneruuhkista, täysistä busseista ja monissa toimistoissa on valot päällä ja näkyy liikettä, toisin kuin viime keväänä. minua paheksuttiin omassa työpaikassani kun en suostu tulemaan toimistolle kuin pakon edessä. 

3 viikon ulkonaliikkumiskielto pitäisi olla koko maassa, ei tämä muuten lopu ikinä. 

Oulussa tätä nyt ei oikein osata hoitaa muutenkaan. Esim. OSAO pakottaa oppilaat lähiopetukseen, vaihtoehtoja ei anneta. Siellä viikon sisällä jo monta ryhmää pääsi karanteeniin altistumisten takia.. just näin. 👍🏻

Kauppakeskukset tupaten täynnä porukkaa.

Testipaikat ammottaa tyhjyyttä.

Bussit täynnä maskittomia ihmisiä, varsinkin vanhuksia.

Yleisissä tiloissa käsidesit usein loppu ja joka paikka ihan törkeässä sotkussa.

Pitkään olen ihmetellyt että miten ei ole levinnyt enempää näillä ”koronatoimilla”.

Vierailija
76/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut taaskaan selvää että mitä alueita tuo koskee. Myös Pirkanmaata? En minä tiedä missä vaiheessa ja tasossa tämä touhu missäkin päin on. Uudenmaan ja Satakunnan tilanne kai tuo pahin nyt, mutta tarkoittaako tuo nyt sitä että myös Pirkanmaalla menee yläkoulut etäopetukseen ja ravintolat tuoksi ajaksi kiinni? Olen koko elämäni saanut uutisista ihan hyvin selvää mutta nyt varmaan pitää odottaa selkosuomen uutisia sillä tuo ei ole ihan nyt kansantajuisesti selitetty. Kiitos hei.

Pirkanmaa on Taysin sivujen mukaan kiihtymisvaiheessa, joten koskee myös Pirkanmaata. Nuo alueet lueteltiin aluksi.

Toki tiedän tän oman alueen tilanteen, mutta selkoa ei ole edelleenkään siitä koskeeko tämä tänään tiedotettu uusi kolmen viikon aika myös tätä aluetta, vai onko vain suositus että koskisi :D

Vierailija
77/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mitenkään. Kuopiossa koiraharrastukset pyörii entiseen malliin ja lenkkeillään ulkona. Enemmän rajoittaa lumimäärän takia jäälle noussut vesi kun korona. Maskit päässä kauppaillaan eikä lorvita paikoissa missä on paljon ihmisiä. Etätyö jatkuu.

Vierailija
78/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta ollenkaan. Olen työtön, lapseton, syrjäytynyt. Kaupassa käyn kerran viikossa. Baareissa tai ravintoloissa en ikinä. Kukaan ei koskaan kyläile luonani enkä minä mene kenenkään luokse kylään.

Vierailija
79/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan mitenkään. Saan tehdä etätöitä jos haluan, tai saan pyytää vuoroa konttuurilta jos haluan, sillä olen niitä joiden varassa "systeemit pyörii" ja pitää olla jo siksikin paikalla.

Omalla autolla kulkien firman parkkihalliin.

Tai helpottuuhan tuo elämä henkkoht - ei tarvitse kuskata teinejä isommin harrastuksiin, joskin kansallisen kilpatason junnulle pitää organisoida oma treenirinki vastaavista jepeistä näillä kulmilla.

Vierailija
80/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas rajataan lapset kouluista ja harrastuksista. Vaikka porukka ravaa reissussa ulkomailla ja lapissa laskettelemassa. Onko kukaan päättäjä käynyt katsomassa vaikka itäkeskuksen kauppakeskusta jossa hengataan surutta ilman maskia. Voidaanko sulkea kauppakeskukset???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän