Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä että putiikki kaatuu.
On se hienoa olla riistoyrittäjä. Edes työttömyystukea en tule saamaan.
Sama homma. Ensimmäisestä erästä selvittiin, mutta jos nyt tulee nollakuukausi, oli tämä homma tässä. En tiedä millä tässä vasemmistounelmassa pysyy hengissä, kun minäkään en tule työttömyyskorvausta saamaan ja lainat puskevat niskaan. Olisiko kuitenkin kannattanut tukahduttaa tämä p*ska ensimmäisellä kierroksella?
Kiitoksia v*tusti, ihana hallitus. Kyllä näytätte hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
En saanut taaskaan selvää että mitä alueita tuo koskee. Myös Pirkanmaata? En minä tiedä missä vaiheessa ja tasossa tämä touhu missäkin päin on. Uudenmaan ja Satakunnan tilanne kai tuo pahin nyt, mutta tarkoittaako tuo nyt sitä että myös Pirkanmaalla menee yläkoulut etäopetukseen ja ravintolat tuoksi ajaksi kiinni? Olen koko elämäni saanut uutisista ihan hyvin selvää mutta nyt varmaan pitää odottaa selkosuomen uutisia sillä tuo ei ole ihan nyt kansantajuisesti selitetty. Kiitos hei.
Koulusta kyllä ilmoitetaan, jos koskee teidän perhettä. Etäkoulu alkaa vasta 8.3.
Ravintolat kiinni - tod. näk Take away toimii kuten viime keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut taaskaan selvää että mitä alueita tuo koskee. Myös Pirkanmaata? En minä tiedä missä vaiheessa ja tasossa tämä touhu missäkin päin on. Uudenmaan ja Satakunnan tilanne kai tuo pahin nyt, mutta tarkoittaako tuo nyt sitä että myös Pirkanmaalla menee yläkoulut etäopetukseen ja ravintolat tuoksi ajaksi kiinni? Olen koko elämäni saanut uutisista ihan hyvin selvää mutta nyt varmaan pitää odottaa selkosuomen uutisia sillä tuo ei ole ihan nyt kansantajuisesti selitetty. Kiitos hei.
Pirkanmaa on Taysin sivujen mukaan kiihtymisvaiheessa, joten koskee myös Pirkanmaata. Nuo alueet lueteltiin aluksi.
Toki tiedän tän oman alueen tilanteen, mutta selkoa ei ole edelleenkään siitä koskeeko tämä tänään tiedotettu uusi kolmen viikon aika myös tätä aluetta, vai onko vain suositus että koskisi :D
Koska juurikin siis sanottiin että suositellaan että kiihtymisvaiheen alueet siirtyisivät myös tasolle kaksi rajoituksissa. Tällä on iso merkitys käytännössä, että onko tuo nyt sitten toteutumassa täällä vääjäämättä vai miten homma etenee. Eipä nyt itseen juuri vaikuta, kasiluokkalainen etäopiskelisi varmaan ihan sujuvasti nyt kuten keväälläkin teki.
Kiinnostaa silti tietää, olen esim itse välillä mennyt päivällä tekemään töitä ja lukemaan hiljaisiin ravintoloihin joissa voin pitää n viiden metrin turvavälit ostotilannetta lukuunottamatta jossa minulla sekä työntekijällä on maski. Tämä on helpottanut tilannetta kotona koska teen työtä jossa ei ole toimistomahdollisuutta ja välillä kotona tekeminen haasteellista muun perheen takia. Toki kotona sit vaan pitää tehdä jos näitä tyhjiä pubeja ym ei ole enää auki jotta voisi mennä sinne tuomaan kassavirtaan sen surkean 5-20€. Kiinni vaan, päästäisiin sit ees joskus johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suljetaan?
Ei mitään.
No sairaalat varmaan on pakko, kun niistä loppuu työntekijät.
Kaikki suljetaan, lasten harrastuksista lähtien.
Ei mitenkään, mutta ymmärrän yrittäjiä joilta lähtee yritys, asunto jne. alta. Varsinkin jos alueella ei ole erityisen paha korona tilanne.
Hieman liikaa solidaarisuutta pääkaupunkiseutua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Samalla tavalla elämä jatkuu kuin tähänkin asti.
Ihanan lapsellista. Luuletteko te ihan tosissanne, että tämä kriisi ei ala pikkuhiljaa valua myös niille aloille, jotka ovat aikaisemmin olleet tältä suojassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulusta kyllä ilmoitetaan, jos koskee teidän perhettä. Etäkoulu alkaa vasta 8.3.
Tottakai ilmoitetaan, en nyt sitä pelkää että tieto menisi kokonaan ohi mutta erikoista ettei tästä osata kertoa niin että ihmiset saisivat selvää heti ekalla kerralla. Loma alkamassa nyt joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskukset pitäisi laittaa kiinni. Pääkaupunkiseudulla ihmiset hengailee niissä.
Jep. Kiva olla töissä vaatekaupassa, kun osa shoppaa maskittomina ja viettää aikaa siellä.
T. Myyjä
Ja sanokaa niille k*karoillenne, että lakkaavat hengaamasta niiden kauppojen auloissa! On raivostuttavaa että maskittomat teinit pärskivät ja hölöttävät tautiaan kaikille sisääntulijoille.
Ei yhtään mitenkään. En harrasta ryhmäliikuntaa tms. ja etätöissä olen ollut kohta vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä ruuassa pysytään, olisi vain kiinnostavaa saada selkeää tietoa onko oman elinkeinon harjoittaminen tauolla vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskukset pitäisi laittaa kiinni. Pääkaupunkiseudulla ihmiset hengailee niissä.
Jep. Kiva olla töissä vaatekaupassa, kun osa shoppaa maskittomina ja viettää aikaa siellä.
T. Myyjä
Jos ei siellä kävisi ketään, ei olisi sinullakaan työpaikkaa. Jää ihmeessä työttömäksi jos noin harmittaa niin paikkasi saa joku, joka sitä arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Samalla tavalla elämä jatkuu kuin tähänkin asti.
Ihanan lapsellista. Luuletteko te ihan tosissanne, että tämä kriisi ei ala pikkuhiljaa valua myös niille aloille, jotka ovat aikaisemmin olleet tältä suojassa?
Meillä firma teki ennätystuloksen viime vuonna. En ihan heti usko, että kriisiä olisi tulossa meille. Ei ainakaan koronan takia.
Vierailija kirjoitti:
No, kolme viikkoahan se hyvin auttaakin saamaan koronan kuriin. 🙄
Ihan älytöntä soopaa. Kunnon sulku vähintään 2 kk, ulkonaliikkumiskielto, maskipakko yleisille paikoille, koulut etäopetukseen, työpaikoilla etätyöhön mahdollisuuksien mukaan siirtyminen, kauppoihin ainoastaan tietty määrä asiakkaita kerrallaan, kapakat ja ravintolat kiinni ja rajat kiinni olisi ollut huomattavasti toimivampi ratkaisu.
Kolme viikko on hyvä. Se on ryhdikäs rykäisy ja siihen pystyy sitoutumaan. Sen jälkeenhän rajoitukset jatkuvat.
En tiedä, en jaksanut lukea mikä koskee varsinais-suomea.
Lapselta ilmeisesti harrastukset kiinni ja koulu etänä.... Eli täytyy maksaa kotiin ylimääräinen, nopeampi mobiilililaajakista kuukaudeksi.
Olen työtön, ei ole lapsia ja en käy baareissa enkä ravintoloissa, harrastuksena lenkkeily eli ei vaikuta niin yhtään mitenkään.
Kiitos v*tusti kaikki etelänpellet jotka nostitte lapin koronavirustasoa niin, että juuri meidän hiihtolomat alkaa sululla!
Kaikkihan on kuitenkin hyvin kun muu Suomi ehti juuri sopivasti saastuttaa kaikki paikat omilla hiihtolomillaan! Mitenkähän se näin sopivasti sattuikaan?
Rajoituksia on määrätty määräaikaisuuksina toinen toisensa perään. Miten viimeisin niistä poikkeaa?
Vielä ei mitenkään. Ruokaa saan ravintolasta mukaan, salilla saa käydä (ilmeisesti?) mutta vähän systemaattisemmin, kun pitää varata aika, oluet ja viinin saan tarvittaessa Alkosta.