Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?
Kommentit (518)
Ei mitenkään. Hurauttelen Uudeltamaalta rajan yli kuten ennenkin. Sitähän se sulku ei tarkoita, vaikka moni niin kuvitteleekin.
Vaikka sulku tehtäisiin (eikä sitä edes tehdä), sen hyöty alkaisi näkyä 2-3 viikon päästä.
Ts Me olemme paskassa kaulaamme myöten.
Kiitos hallituksen nahjustelun.
Nuorempikin lapsi jää kotiin etäkouluun. Saan siis toimia kouluavustajana. Teinin kanssa rasittavaa ja riidellään varmasti paljon, kuten viime keväänäkin. Olen silti tyytyväinen tähän päätökseen.
Muuta vaikutusta tuskin on, enhän käy muutenkaan muualla kuin ruokakaupassa.
Eniten sulkutoimenpiteet koskevat tietynikäisiin lapsiin ja nuoriin, ja täten välillisesti tietysti heidän vanhempiinsa ja muuhun perheeseen. Ravintoloiden 3 viikon sulun kautta sitten henkilöihin, jotka haluavat käydä baareissa viikon tai parin välein koronatilanteesta huolimatta. Ja sitten tietysti näillä aloilla työskenteleviin henkilöihin. Kun en kuulu itse näihin ryhmiin, konkreettisesti sulku ei vaikuta oikeastaan mitenkään. Henkisesti ahdistaa ja masentaa.
Lapset on alle 12-vuotiaita, joten heidän elämään tuolla ei ole vaikutusta. Saavat käydä normaalisti koulua. Itse olen jo pitkään tehnyt etänä töitä. Ja kaupassa käyn aina yksin, siellä tulee käytyä 1-2 viikossa. Ehkä yritän ostaa vielä enemmän kerralla, jotta saisi vielä vähän harvennettua tuota. Ja liikuntana harrastan vain kotijumppaa ja yksin lenkkeilyä
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskukset pitäisi laittaa kiinni. Pääkaupunkiseudulla ihmiset hengailee niissä.
Jep. Kiva olla töissä vaatekaupassa, kun osa shoppaa maskittomina ja viettää aikaa siellä.
T. Myyjä
Mitä se sulku edes tarkoittaa? Siis mikä muuttuu käytännössä??
Yläasteet etäopetukseen ja iltaravintolat ja baarit kiinni? That’s it??
Vierailija kirjoitti:
En saanut taaskaan selvää että mitä alueita tuo koskee. Myös Pirkanmaata? En minä tiedä missä vaiheessa ja tasossa tämä touhu missäkin päin on. Uudenmaan ja Satakunnan tilanne kai tuo pahin nyt, mutta tarkoittaako tuo nyt sitä että myös Pirkanmaalla menee yläkoulut etäopetukseen ja ravintolat tuoksi ajaksi kiinni? Olen koko elämäni saanut uutisista ihan hyvin selvää mutta nyt varmaan pitää odottaa selkosuomen uutisia sillä tuo ei ole ihan nyt kansantajuisesti selitetty. Kiitos hei.
Suositellaan että myös kiihtymisvaiheessa olevilla alueilla siirrytään tasolle kaksi :D Siis mitä, onko se taso kaksi nyt nämä mainitut kolmen viikon sulut ja rajoitukset sitten esim Tampereellakin vai ei. Olen ihan uupunut ylläpitämään tietoisuutta näistä termeistä. Tuntuu ettei täällä varmaan taaskaan tapahdu yhtään mitään.
Sulku: Tällöin kaikilla leviämis- ja kiihtymisvaiheen alueilla mennään etäopetukseen toisella asteella ja perusopetuksen yläluokilla. Lisäksi yli 12-vuotiaden ryhmäharrastustoiminta keskeytetään.
Lisäksi hallitus tuo eduskuntaan esityksen ravintoloiden sulkemisesta, kuitenkin niin että toimet eivät tulisi perustason alueilla käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulku edes tarkoittaa? Siis mikä muuttuu käytännössä??
Yläasteet etäopetukseen ja iltaravintolat ja baarit kiinni? That’s it??
Jep.Ja kaikilla alueilla ei edes mene baarit kiinni vaan saavat jatkaa.
En saanut taaskaan selvää että mitä alueita tuo koskee. Myös Pirkanmaata? En minä tiedä missä vaiheessa ja tasossa tämä touhu missäkin päin on. Uudenmaan ja Satakunnan tilanne kai tuo pahin nyt, mutta tarkoittaako tuo nyt sitä että myös Pirkanmaalla menee yläkoulut etäopetukseen ja ravintolat tuoksi ajaksi kiinni? Olen koko elämäni saanut uutisista ihan hyvin selvää mutta nyt varmaan pitää odottaa selkosuomen uutisia sillä tuo ei ole ihan nyt kansantajuisesti selitetty. Kiitos hei.