Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksusuolen TÄHYSTYS! Kerro kokemuksesi ja ystävällisesti suosittele lääkäriä, joka teki sen kivuttomasti

Vierailija
25.02.2021 |

Pääkaupunkiseudulta siis kokeneita ja taitavia alan lääkäreitä haussa! Voit mainita myös lääkäriaseman nimen, mikäli kävit yksityisellä. Kiitos :)

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en osaa pääkaupunkiseudun lääkäreitä nimetä. Netissä löytyy hyviä ohjeita suolen tyhjentämiseksi ja vastaanotolta saa tarkat ohjeet tietenkin. Olen käynyt tuossa ja poden ärtyneen suolen oireyhtymää. Tyhjennysaineessa oli juuri suolta erityisesti ärsyttävää ainetta ja juoksin kymmeniä kertoja vessassa koko yön. Pakko se oli kestää ja onneksi tähystys sujui hyvin. En tarvinnut edes rauhoittavia ja ei löytynyt mitään huolestuttavaa. 

Vierailija
2/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi Jukka Siren

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjä lääkäriasemia, joissa kokenut lääkäri? Aava, Coronaria, Eiran sairaala, Mehiläinen, joku muu?

Vierailija
4/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy gastroeneterologia joka kokenut tähystäjä. Julkisella puolella pyydän erikoislääkärin tekemään, ei eval.

Vierailija
5/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Pakkastie, käy ensin ao.henkikön vastaanotolla yksityisellä lääkäriasemalla ja pyydä tekemään yleisellä puolella.

Vierailija
6/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydät vaan kunnon esilääkkeet, pamit ja abstral.

Vierailija
7/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus on lääkäristä riippumatta kivulias ja ikävä tapahtuma suolen tyhjennyksineen ja tähystyksineen.

Vierailija
8/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa yksityisellä nukutuksessa tehtynä (tai humautus taitaa olla se oikeampi termi). Suosittelen sitä.

Vierailija
9/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriä en voi suositella (en ole pääkaupunkiseudulta), mutta kokemusta on. Minulle tehtiin tähystys vuosi sitten, oli tosin koko suolisto. Kun tekee tyhjennyksen edellisenä päivänä tarpeeksi ajoissa, ei tarvitse juosta yöllä vessassa. Aloitin klo 12 eli keskipäivällä, join yhden litran per tunti, muistaakseni 5 litraa, ehkä kuusi. Ohjeista näkyy määrä. Ei kiinteää ravintoa, mehua, lihalientä ja kaksi maustamatonta prosenttiviiliä söin. Olo oli ihan ok. Neste ei ollut herkkua, mutta join sen todella nopeasti, sillä tavalla se ei lämmennyt ja meni minulla ainakin parhaiten alas, paljon helpompaa, kuin vähitellen juoden. Seuraavana aamuna lisää yksi litra. Sain rauhoittavan tabletin, sain pitkät kalsarit, joissa aukko pehvan kohdalta. Vasemmalle kyljelle, luikkaria reikään, ja sitten tähystys. Mitään ei tuntunut oikeastaan, pari kertaa sattui, sanoin siitä, ja kipu loppui. Katsoin toimituksen monitorista, oli ihan mielenkiintoista katsoa omaa suolistoa. Koepalojen otto tuntui, mutta ei sattunut lainkaan. Minulle ihan ok kokemus. Kipujen yms. syy löytyi koepaloista.

Vierailija
10/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisessä Satu Väkeväinen oli hyvä. Vaikka tutkimus on epämiellyttävä ja intiimi, oli ilmapiiri niin rento mutta myös asiallinen, että ei ollut kiusaantunut olo.

Vierailija
11/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin, se ei ainakaan ole kivulias ellei sitä tehdä suun kautta. Olettehan te joskus anaaliseksiä harrastaneet. Se kamera letku vaan on ohuempi ja pidempi kuin miesten kalu.

Vierailija
12/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalolla, en muista nimiä, mutta vanhempi mies, taisi olla keskustan/Kampin Terveystalo.

Ei sattunut lainkaan, yhdessä kohtaa tuntui kuin olisi syönyt valtavan tuplajuustomegapizzan, joka kaivaitui eteenpäin mutta sekin vain hetkellinen tunne.

Pääasia, että olet rentona koko toimituksen ajan.

Vierailija
13/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suolisto on pitkä ja mutkainen, tutkimus voi aiheuttaa kovastikin kipua, mutta kaikilla se ei aiheuta millään lailla ikäviä tuntemuksia. Jos vaan saat pyydä tyhjennysnesteeksi sitä, missä juodaan vain kaksi lasillista pahan makuista juomaa ja illan aikana saa sitten juoda mitä tahansa nestettä (ei alkoholia, siis voi juoda vettä, laimeaa teetä, limua, mehua) 3-4 litraa. Toinen vaihtoehto on juoda karsean makuista nestettä 3 litraa.. se on kamalaa, ja sitten vessassa juoksemiseen saa varautua kyllä, valitettavasti. Mutta tutkimus ei onnistu, jos suoli ei ole kokonaan tyhjentynyt. Onnea koitokseen.

Vierailija
14/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suolisto on pitkä ja mutkainen, tutkimus voi aiheuttaa kovastikin kipua, mutta kaikilla se ei aiheuta millään lailla ikäviä tuntemuksia. Jos vaan saat pyydä tyhjennysnesteeksi sitä, missä juodaan vain kaksi lasillista pahan makuista juomaa ja illan aikana saa sitten juoda mitä tahansa nestettä (ei alkoholia, siis voi juoda vettä, laimeaa teetä, limua, mehua) 3-4 litraa. Toinen vaihtoehto on juoda karsean makuista nestettä 3 litraa.. se on kamalaa, ja sitten vessassa juoksemiseen saa varautua kyllä, valitettavasti. Mutta tutkimus ei onnistu, jos suoli ei ole kokonaan tyhjentynyt. Onnea koitokseen.

Se "karsean makuista nestettä 3 litraa" kyllä toimii paremmin. Itselle on tehty tutkimus kaksi kertaa ja kumpaakin tyhjennystapaa tuli kokeilluksi. Tutkimuksen onnistumisen kannalta olisi kyllä parempi juoda sitä karseaa nestettä. Vessassa juoksemiseen pitää varautua olipa menetelmä kumpi vain.

Vierailija
15/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä anestesia. Mulla oli ihan kauheat ja vuotavat pukamat, joiden vuoksi tehtiin. En olisi pystynyt siihen tyhjennykseen kotona, joten kun leikkaus oli joka tapauksessa tulossa, pyysin tekemään tähystyksen sen yhteydessä. Onnistui. Tyhjennyksen tein samana aamuna itse apteekista saatavalla suolihuuhtelupussilla, lisäksi edeltävänä päivänä vain kevyttä syötävää/paljon juotavaa.

Vierailija
16/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä anestesia. Mulla oli ihan kauheat ja vuotavat pukamat, joiden vuoksi tehtiin. En olisi pystynyt siihen tyhjennykseen kotona, joten kun leikkaus oli joka tapauksessa tulossa, pyysin tekemään tähystyksen sen yhteydessä. Onnistui. Tyhjennyksen tein samana aamuna itse apteekista saatavalla suolihuuhtelupussilla, lisäksi edeltävänä päivänä vain kevyttä syötävää/paljon juotavaa.

Minulle myös tehty nukutuksessa ihan normaali sairaalassa (ei siis yksityisellä) ja hyvin meni.

Vierailija
17/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sait tyhjennettyä koko paksunsuolen suolihuuhtelupussilla?

Tehtiinkö vain peräsuolentähystys?

Jos paksunsuolen pinnan tarkistus tehdään ja otetaan koepaloja niin kyllä suoli pitää olla koko matkalta tyhjä. Joskus joutuvat lopettamaan alkuunsa skopian kun suoli täynnä tavaraa

Vierailija
18/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa. Täällä tähystys tehdään aina (siis julkisella puolella) humautusnukutuksessa. Ei siis sattunut yhtään! Ainoa inhottava asia oli sen litkun kittaaminen ja vessassa juokseminen. En enää uskaltaisi Suomessa mihinkään tutkimuksiin, kun siellä on aina vallalla tuo " ei se pikku kipu mitään tee" -mentaliteetti.

Vierailija
19/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus on lääkäristä riippumatta kivulias ja ikävä tapahtuma suolen tyhjennyksineen ja tähystyksineen.

Älä yleistä. Jos olikin sinulle kivulias niin ei ole kaikille.

Vierailija
20/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi vähintään sellainen humaus. Minä en kyllä suostuisi muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi