Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksusuolen TÄHYSTYS! Kerro kokemuksesi ja ystävällisesti suosittele lääkäriä, joka teki sen kivuttomasti

Vierailija
25.02.2021 |

Pääkaupunkiseudulta siis kokeneita ja taitavia alan lääkäreitä haussa! Voit mainita myös lääkäriaseman nimen, mikäli kävit yksityisellä. Kiitos :)

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista lääkäreiden nimiä, mutta ystäväni kävi työterveyden kautta yksityisellä Helsingissä, tähystyksen suoritti kirurgi. Kuulemma sattui niin paljon, että ystävä luuli kuolevansa. Itse kävin julkisella, tähystäjä gastroenterologi, ei sattunut yhtään.

Vierailija
22/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä edelliseen Keski-Eurooppakommenttiini: lääkäri sanoi heti tutustumisvastaanotolla, että aloitetaan siitä, että tämä ei sitten satu ollenkaan, sitä on aivan turha pelätä. Koko prosessin inhottavin vaihe on nesteen kittaaminen ja vessakaäynnit. Tuli heti rauhallinen ja levollinen mieli, muutenkin pelotti, että mikä syöpä sieltä löytyykään. Onneksi ei ollut mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pk-seudulta, mutta itselleni tuo tutkimus oli ok. Sain rauhoittavia tablettina ja suonensisäisesti. Minulla se ei sattunut, vaikka oli erityisen mutkainen suolisto. Enemmän tuntui kutittava tunne. Vatsalaukun tähystys oli vaikeampi. Siihen en mene enää toiste.

Lääkäri oli mukava mutta vähän juro ja hoitaja oli tyly, eikä osannut rauhoitella. Siitä jäi huono kokemus.

Join 5 litraa kamalan makuista litkua, mutta suoli ei ollut tyhjentynyt ihan täydellisesti. Noudatin ruokavaliota tarkasti.

Vierailija
24/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo persereijän kaivelu on yksi nöyryyttävimmistä hommista 😒

Vierailija
25/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa sillä lääkärillä siinä paljoakaan merkitystä on, joillekin se on vaan kivuliaampaa kuin toisille ja ei sitä letkua siellä suolessa oikein pahemmin pysty vähemmillä kivuilla liikutella kun pitää mutkista yms. selvitä. Itse en kokenut kipua lainkaan ja olin ilman lääkityksiä.

Vierailija
26/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty valitetavasti suosittelemaan lääkäriä, koska en asu pääkaupunkiseudulla.

Itselläni tähystys on ollyt aina erittäin kivulias, joten suositteken humautuksen tai muun kipulääkityksen pyytämistä etukäteen. Toki tämä riippuu paljon ihmisestä, mutta jos kyseessä on ensimmäinen tähystys niin pelaisin varman päälle.

Vierailija
27/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehiläisessä Satu Väkeväinen oli hyvä. Vaikka tutkimus on epämiellyttävä ja intiimi, oli ilmapiiri niin rento mutta myös asiallinen, että ei ollut kiusaantunut olo.

Voin myös suositella samaa lääkäriä. Tutkimus tehtiin humautuksessa, mikä auttoi jännitykseen ja kipuun.

Vierailija
28/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen saa yksityisellä nukutuksessa tehtynä (tai humautus taitaa olla se oikeampi termi). Suosittelen sitä.

Saa myös julkiselta. On vain sovittava etukäteen.

Vierailija
29/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin julkisella, ihan terkkarilääkäri oli. Kyllähän se sattui, mutta ei nyt mitenkään sietämätöntä ollut. Lääkettä sai hyvin. Pahinta oli tyhjennyslitkun juominen, tuntui että maha halkeaa. Jälkeenpäin mulla oli peräreikä parisen viikkoa kipeänä.

Vierailija
30/105 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kunnolla lääkäri, ei harjoittelijoita. Minulla yksi tumpelo teki reiän suolen seinämään ja jouduin avoleikkaukseen.

Vierailija
31/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Väkeväinen terveystalo, Helsinki. On asiantunteva, rauhallinen ja ystävällinen lääkäri. Ei tarvinnut jännittää yms. Toimenpide tyhjennyksiin oli kyllä kamala. En saanut rauhoittavaa tai kipulääkettä. Enkä pyytänytkään, eikä niitä tarjottukaan. 

Vierailija
32/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siitä tutkimuksesta orgasmin.👴

Vierailija
33/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse joku gastroenterologi joka on iältään 40-50 -vuotias eli sopivan kokenut mutta joka ei ole kuitenkaan sellainen vanhan koulukunnan lääkäri joka ei suostu ymmärtämään että jotkut pelkää.

Sisätautilääkärit (gastroenterologit) on hellempiä kuin gastroKIRURGIT.

Tsemppiä.

Vierailija
34/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä toimenpide. Ensin puet verkkopikkuhousut ja sairaalatakin, kun menet toimenpidehuoneeseen makuullen, verkkohousuihin revitään reikä etusormenvahvuiselle letkulle. Sitten hieman liukastetta ja 1,7 metriä mustaa kaapelia sisään. Kaapelista vapautetaan ilmaa, jotta letku mahtuu helpommin menemään. Itse letkun meneminen ei satu, mutta jumalauta, se ilman vapauttaminen sattuu! Tuntuu, että sisuskalut räjähtää. En ole koskaan kokenut sellaista kipua, ja päätin silloin, että kuolen vaikka ennemmin paksusuolen syöpään, kuin menen ko. toimenpiteeseen toista kertaa. Tästä on nyt aikas 15v, ja aika ei ole kullannut muistoa saatikka saanut vaihtamaan mieltä asian suhteen.

Vierailija
35/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävä toimenpide. Ensin puet verkkopikkuhousut ja sairaalatakin, kun menet toimenpidehuoneeseen makuullen, verkkohousuihin revitään reikä etusormenvahvuiselle letkulle. Sitten hieman liukastetta ja 1,7 metriä mustaa kaapelia sisään. Kaapelista vapautetaan ilmaa, jotta letku mahtuu helpommin menemään. Itse letkun meneminen ei satu, mutta jumalauta, se ilman vapauttaminen sattuu! Tuntuu, että sisuskalut räjähtää. En ole koskaan kokenut sellaista kipua, ja päätin silloin, että kuolen vaikka ennemmin paksusuolen syöpään, kuin menen ko. toimenpiteeseen toista kertaa. Tästä on nyt aikas 15v, ja aika ei ole kullannut muistoa saatikka saanut vaihtamaan mieltä asian suhteen.

Samanlaiset kokemukset täällä! Missä kaupungissa toimenpide tehtiin? Itselle Oulussa muutama vuosi sitten.

Vierailija
36/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Picoprep on hyvä, se on se jota pitää juoda vain pari desiä. Toimii, lapsella IBD ja tehty useita kertoja.

Vierailija
37/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt koko ikäni suolistovaivoista; turvotuksesta, ilmavaivoista ja kivusta. Siis melkein  joka päivä. Mitään ei ole löytynyt koskaan mistään kokeista ja tähystyksistä eli gastroskopiasta ja kaksi kertaa colonoskopiasta. Vaivaa pidetään ärtyneenä suolena. 

Colonoskopiat eivät sattuneet, en tarvinnut edes mitään lääkkeitä. Jossain kohtaa letku teki vähän lenkkiä ja vatsaa jouduttiin painamaan ja tukemaan, mutta se tuntui vain jnkv. venytyksenä ja tukaluutena. Luulen, että jatkuvat suolistokivut ovat siedättäneet minut niin, ettei tähystys tuntunut juuri miltään. 

Vierailija
38/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä humausta ei julkisella taida saada. Mulle tehtiin vuosi sitten Eiran sairaalassa molemmista päistä tähystys humauksessa. Mutta se oli joka rahan väärti. Yhden kerran kärsinyt molemmat hereillä. Se tyhjennyshän siinä on se ikävin.

Vierailija
39/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tähystyksessä lukuisia kertoja. Nykyään ainakin Laakson sairaalassa on uudet hienot laitteet. Ei koskenut yhtään. Pyysin kanyylin valmiiksi suoneen, jos tulisi kipulääkkeen tarvetta. Edellinen kerta Terveystalolla Ruoholahdessa oli pahempi, kuin painajainen. Toimenpidettä EI SAATEHDÄKIIREELLÄ, vaan rauhassa ja yhteistyössä potilaan kanssa. Terveystalolla huusin suoraa huutoa kivusta. Tajusin, että tekijä vain runnoi tähystimen suoleen, eli toimi tahallaan väkivaltaisesti. Eteneminen on tehtävä rauhallisesti, välillä tultava taaksepäin ja sitten taas eteenpäin.

Tyhjennyksen aloitin suositusta aikaisemmin ja siitä sain kiitosta, kun suoli oli niin tyhjä ja puhdas.

Vierailija
40/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Amerikkaa, jossa toimenpide tehdään nukutettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän