Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksusuolen TÄHYSTYS! Kerro kokemuksesi ja ystävällisesti suosittele lääkäriä, joka teki sen kivuttomasti

Vierailija
25.02.2021 |

Pääkaupunkiseudulta siis kokeneita ja taitavia alan lääkäreitä haussa! Voit mainita myös lääkäriaseman nimen, mikäli kävit yksityisellä. Kiitos :)

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Operaation voi tehdä kivuttomasti vain suonensisäisellä kipulääkityksellä tai kulutuksessa. Jos suolessa on vähänkin tulehdusta ja/tai on kipuherkkä suolen venymiselle niin sattuu aivan saatanasti

Elämäni suurin kipu, onneksi ei kestänyt kauaa.

Siis nukutuksessa ...

Vierailija
62/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse joku gastroenterologi joka on iältään 40-50 -vuotias eli sopivan kokenut mutta joka ei ole kuitenkaan sellainen vanhan koulukunnan lääkäri joka ei suostu ymmärtämään että jotkut pelkää.

Sisätautilääkärit (gastroenterologit) on hellempiä kuin gastroKIRURGIT.

Tsemppiä.

Ikä ei takaa kokemusta. Ihminen voi lukea lääkäriksi vaikka 5-kymppisenä. Muistan kun aloittelin hoitajan "uraani", niin minua, kolmekymppistä ei aina otettu niin vakavasti. Kun eläkeikää lähestyvä kollega avasi suunsa, vastaanotto oli toinen. Eipä kukaan tiennyt, että hän oli joitain vuosia aiemmin minun opiskelijani.

(Kirurgeilla on kyllä parempi huumori.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole kivaa kun sairaanhoitaja runnoo ja velloo koko painollaan vatsaa että letku saadaan taipumaan jostain suolenmutkasta läpi.

Vierailija
64/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennysaineen juomisen jälkeen kannattaa imeskellä hetki tikkaria, voimakasta lakua tmv. niin ei jää paha maku pitkäksi aikaa suuhun. Itse olen myös aina aloittanut tyhjentämisen saamiani ohjeita aikaisemmin, niin ei tarvitse rampata yöllä vessassa (tähystys ollut aina aamulla). Kannattaa myös varata kotiin paljon erilaisia juomia valmiiksi, sillä kesken tyhjennyksen en suosittele lähtemään kauppaan.

Vierailija
65/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin, se ei ainakaan ole kivulias ellei sitä tehdä suun kautta. Olettehan te joskus anaaliseksiä harrastaneet. Se kamera letku vaan on ohuempi ja pidempi kuin miesten kalu.

En anaaliseksiä harrasta, se on mulla exit only -rööri.

Vierailija
66/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakson sairaalassa meni todella hyvin. Tuossa toimenpiteessä auttaa tosi paljon se, jos lääkäri sanoo vähän etukäteen, että kohta voi kirpaista muutaman sekunnin ajan, niin itsensä ehtii psyykata mahdolliseen kivunsietoon.

Eikä se tyhjennysaine Colonsteril ole pahaa jos tekee sen mehuun.

Vierailija
67/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole kivaa kun sairaanhoitaja runnoo ja velloo koko painollaan vatsaa että letku saadaan taipumaan jostain suolenmutkasta läpi.

Ei jumalauta. En suostu menemään kyseiseen tutkimukseen kuin nukutettuna.

Vierailija
68/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä nykyään vaivaa, kun suolta pitää tähystää?

Vierailija
69/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelleillään ruokavalion kanssa ja sitten onkin suoli paskana.

Vierailija
70/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa tiistaina tähystykseen. Aion ottaa suonensisäisen lääkityksen. Pelottaa kipu sekä myös se, mitä sieltä löytyy. Mitä jos olen täynnä kasvaimia!? Tämä on vain pahin kauhuskenaario, tiedän. Jännittää

Vierailija
71/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin, se ei ainakaan ole kivulias ellei sitä tehdä suun kautta. Olettehan te joskus anaaliseksiä harrastaneet. Se kamera letku vaan on ohuempi ja pidempi kuin miesten kalu.

Suun kautta paksusuolen tähystys? :D

Vierailija
72/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Kuisma Terveystalossa osaa hommansa. Pelkäsin aivan hysteerisenä toimenpidettä, koska tottakai luin kaikki kauhujutut netistä. Tyhjennys oli itseasiassa inhottavin vaihe ja kannattaa pyytää se aine, jota juodaan vaan muutama desi. Nimeä en nyt muista.

Sain jonkun rauhoittavan lääkkeen ja luvattiin, että heti kunnon kipulääkitys jos haluan. Sairaanhoitaja oli loistava ja tsemppasi parista hankalammasta mutkasta läpi ja toimenpide oli yllättävän äkkiä ohi.

Vierailija
73/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viides vuosi koittava riemu hoituu vain ja ainoastaan suonensisäisellä kipulääkityksellä, ennen sitä itkin ja huusin ja yleensä homma jäi kesken. - Crohnikko

Vierailija
74/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kertoi heti ensimmäiseksi, ettei suolistossa ole hermošoluja. Peräaukkoon sai puudutteen. Ei tuntunut mitenkään.

Vierailija
75/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai että pelätään toimenpiteitä.

Vierailija
76/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka viides vuosi koittava riemu hoituu vain ja ainoastaan suonensisäisellä kipulääkityksellä, ennen sitä itkin ja huusin ja yleensä homma jäi kesken. - Crohnikko

Mä en ole yleensä pyytänyt mitään kipulääkettä, kyllä siitä on aina ihan ok selvinnyt. Mahdottomia kipuja ei ole tuntunut.

Crohnikko myös.

Vierailija
77/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai että pelätään toimenpiteitä.

Tämä. Porukka pyytää nukutusta joka toimenpiteeseen.

Vierailija
78/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen kertaan käynyt ja ei ollut mulle mikään paha rasti. Ilmaa kun laittavat niin kipristelee. Vatsalaukun tähystyskin tehty pariin kertaan, joka onkin sitten pahempi. Tukehtumisen tunne, liman nousu jne.Jälkeenpäin sitten syljet verta päivän pari. Mulla on niin kapea tuo kurkunpää.

Kaikki nuo johtuneet stressistä, liiasta työnteosta, alkoholista, ärtyneestä suolesta ja selkärangan ongelmista.

Ruokavalio, vähemmän alkoholia ja kovan treenaamisen lopettaminen auttoi. Stressaavaa työtä teen vieläkin. M50

Vierailija
79/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehty ihan julkisella puolella. Asiallista porukkaa oli lääkäri ja hoitajat. Ilman mitään lääkityksiä ja ihan kivutonta oli. Tyhjennys vaan täysin ohjeiden mukaan, niin onnistuu. Ymmärrän että jännittää mutta yritä itse asennoitua rennosti, sekin auttaa. Minuakin peloteltiin etukäteen kuinka kaameaa on, ei ollut. Tsemppiä vaan sinulle ja reipas mieli. Ei kestä kovin kauan toimenpide

Vierailija
80/105 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Hatanpään sairaalassa ja todella kivulias oli. En pystynyt olla huutamatta ja hoitaja vielä torui kuin lasta.. Kyllä aikuinen kuulemma kivun kestää huutamatta. Kipu oli sietämätön ja jouduin sanomaan, että keskeyttävät tutkimuksen. Itkin puoli tuntia parkkipaikalla enkä puoleen tuntiin voinut istua autoon kipujen takia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi