Paksusuolen TÄHYSTYS! Kerro kokemuksesi ja ystävällisesti suosittele lääkäriä, joka teki sen kivuttomasti
Pääkaupunkiseudulta siis kokeneita ja taitavia alan lääkäreitä haussa! Voit mainita myös lääkäriaseman nimen, mikäli kävit yksityisellä. Kiitos :)
Kommentit (105)
Tehty sekä yksityisellä että julkisella. Ei eroa. Ei pääkaupunkiseudulla. En tarvinnut lääkitystä. Ei todellakaan mitenkään kivulias ainakaan itselleni.
Itse tein tyhjennyksen kummallakin kerralla Picoprep aineella. Itse aine maistuu tosi hyvältä ja sitä tarvitsee juoda vain pari lasillista. Loppu neste voi olla vaikka mehua yms. Itse join vuorotellen mehua, limsaa ja vettä. Sokeripitoinen juotava oli itselleni hyvä, kun muuten olisi tullut päänsärky.
Olen käynyt julkisella puolella. Esilääkitys on mahdollista saada.
Ei kait kukaan siihen hommaan lähde ilman syytä. On se aika kamalaa se tyjennys jo ja sitten vielä se tähystys. Kyllä sen silti kesti sisulla.
Aava, Kerava. Fentanyyliä annos niin olin ihan tillin tallin koko tutkimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tehty sekä yksityisellä että julkisella. Ei eroa. Ei pääkaupunkiseudulla. En tarvinnut lääkitystä. Ei todellakaan mitenkään kivulias ainakaan itselleni.
Itse tein tyhjennyksen kummallakin kerralla Picoprep aineella. Itse aine maistuu tosi hyvältä ja sitä tarvitsee juoda vain pari lasillista. Loppu neste voi olla vaikka mehua yms. Itse join vuorotellen mehua, limsaa ja vettä. Sokeripitoinen juotava oli itselleni hyvä, kun muuten olisi tullut päänsärky.
Tämän ketjun suunnilleen eka asiallinen kommentti, jossa ei maalailla kauhukuvia. Miksi alapeukut?
Elämäni kauheimmat mahakivut. Ei toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Timo Pakkastie, käy ensin ao.henkikön vastaanotolla yksityisellä lääkäriasemalla ja pyydä tekemään yleisellä puolella.
Erikoismaksuluokat on poistettu. Missäpä tämmöinen toimintamalli että julkisen puolen lääkäri keräilee arvovallallaan rahoja privaatissa? Verorahoilla kaikille samaa.
Suolen tyhjennys oli pahempi kuin tähystys. En muista lääkäriä. Kävin Jorvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä anestesia. Mulla oli ihan kauheat ja vuotavat pukamat, joiden vuoksi tehtiin. En olisi pystynyt siihen tyhjennykseen kotona, joten kun leikkaus oli joka tapauksessa tulossa, pyysin tekemään tähystyksen sen yhteydessä. Onnistui. Tyhjennyksen tein samana aamuna itse apteekista saatavalla suolihuuhtelupussilla, lisäksi edeltävänä päivänä vain kevyttä syötävää/paljon juotavaa.
Miten sait tyhjennettyä koko paksunsuolen suolihuuhtelupussilla?
Tehtiinkö vain peräsuolentähystys?Jos paksunsuolen pinnan tarkistus tehdään ja otetaan koepaloja niin kyllä suoli pitää olla koko matkalta tyhjä. Joskus joutuvat lopettamaan alkuunsa skopian kun suoli täynnä tavaraa
Paska homma etsiä sairauksia paskan seasta.
Älä pelkää,ei satu.Ikävää tietty.T.sh
Itsellä tuo on taas pitkän ajan jälkeen pian edessä . Lähinnä tyhjennys hirvittää. Muistuttakaa parhaat vinkit siihen ja sitä edeltävään syömiseen ja paastoon.
Vierailija kirjoitti:
Kysyy gastroeneterologia joka kokenut tähystäjä. Julkisella puolella pyydän erikoislääkärin tekemään, ei eval.
Kuka sinut tähystää sitten kun se el jää eläkkeelle?
Jos joudun joskus tuohon toimenpiteeseen niin otan vaikka pikavipin, että saan sen huomautuksessa. Tai myyn ensin vähän persettä
Tyhjennys on rankempi juttu kuin itse tähystys. Itselläni siedettävää kipua aiheutti suoleen pumpattava hiilidioksidi, joka venytti suolen seinämää. Muuta kipua en tuntenut. Mut suolistoni ei olekaan ärtynyt. Kokemus on kaikenkaikkiaan hyvin yksilöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos joudun joskus tuohon toimenpiteeseen niin otan vaikka pikavipin, että saan sen huomautuksessa. Tai myyn ensin vähän persettä
Ja tarkoitan tietysti humautuksessa
Operaation voi tehdä kivuttomasti vain suonensisäisellä kipulääkityksellä tai kulutuksessa. Jos suolessa on vähänkin tulehdusta ja/tai on kipuherkkä suolen venymiselle niin sattuu aivan saatanasti
Elämäni suurin kipu, onneksi ei kestänyt kauaa.
Haminan tk:ssa ja menisin uudestaan.
Vähemmän tuntuu kun kanyyli suomessa.
Se juoman loppusakka oli ällöä.
Suolen tyhjennykseen on satsattava. Ohjeet eivät riitä, niillä konsteilla suoli ei ole riittävän puhdas. . Aloita paljon aikaisemmin tyhjennys ja tee se paljon huolellisemmin.
Vain täysin puhtaasta suolesta selviää onko suolessa syöpäkasvainta tai kiinnikkeitä.