Mies joka ei onnittele eikä ota osaa
Mitenköhän asian voisi ottaa esille vai voiko?
Minulla on kaverina mies (varattu, itsekin olen varattu eli emme siis ole suhteesssa), joka ei onnittele minua mistään. Koskaan. Kun minulla on syntymäpäivät, vaikka siitä puhuttaisi edellisenä päivänä hän ei onnittele. Kun ukkini kuoli, ja kerroin siitä lähettämällä hänelle viestin sairaalasta hän ei vastannut mitään. Tästä jälkikäteen mainitsin että tuntui pahalta.
Kun mummini kuoli koronaan, tuli vastauksena ”voi voi :(”.
Nyt valmistuin ammattiin ja sain siihen 👍 emojin, kun kerroin että tulokset tuli & läpi meni.
Mikä tähän voi olla syynä?
Muita ystäviä onnittelee: esim. yhteisen kaverin poika pääsi ylioppilaaksi, tuli vuolaat onnittelut.
Asia hieman häiritsee, sillä koen että olen ainoa ketä ei onnittele / ota osaa, jne.
Kommentit (91)
Kotioloissa ei ole opetettu. Ei osaa siis toimia noissa tilanteissa eikä ole tähän ikään mennessä opetellut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuolemantapauksissa pitää sanoa "otan osaa" ja mitä se edes tarkoittaa?
Tarkoittaa "otan osaa suruusi". Mutta mielestäni se pitää sanoa vain silloin, kun sitä todella tarkoittaa! Parempi osoittaa teoin olevansa toisen tukena kuin ladella tyhjänpäiväisiä sanontoja.
Vierailija kirjoitti:
Kotioloissa ei ole opetettu. Ei osaa siis toimia noissa tilanteissa eikä ole tähän ikään mennessä opetellut.
Kuitenkin muita onnittelee...? Ihmeelllstä, osoittaa huonoa käytöstä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa sanakirjasta empatia. Sulta puuttuu se.
Siis onhan se ikävä homma jos jonkun läheinen kuolee, mutta miten itsestäänselvyyksien hokeminen auttaa asiaa ja miten sitä osaa käytännössä otetaan? Mielestäni jotenkin vaivannuttavaa väittää ottavansa osaa, kun ei kuitenkaan oikeasti mitään ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
==/=
Otan osaa suruusi. Olen surullinen koska sinulla oon surua.
Tarkoitatko sitä todella, vai sanotko vain noin, koska niin on tapana sanoa?
Kyllä mun mies ihmettelisi, jos mulla olisi fysiatri-kaverimies, joka antaisi mulle iltaisin ja viikonloppuisin erikoishierontoja aina kun soitan, että haluaisin hänen erikoishierontaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mies ihmettelisi, jos mulla olisi fysiatri-kaverimies, joka antaisi mulle iltaisin ja viikonloppuisin erikoishierontoja aina kun soitan, että haluaisin hänen erikoishierontaansa.
Haluat siis tahallaan käsittää väärin. Fine.
Mielestäni outoa on se, että nämä ”onnea!” ja ”otan osaa!” ynnä muut kuuluvat luontevasti osaksi elämää. En koskaan aiemmin kenenkään kohdalla ole joutunut pohtimaan niiden puuttumista. Mutta kun muille kuitenkin niitä sanoo niin osannee käyttää.
Minua vaan vaivaa, miksi minulle ei kuulu nämä onnittelut ja osanotot? Olenko vain typerä, vai pitäisikö ottaa puheeksi? Vai olenko sitten se tosi typerä...?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö iskeä miestä? Miehet on yleensä tuollaisia jos kuvittelevat että nainen yrittää iskeä.
Täällä toinen saman kokenut ja ne miehet on lähisukulaisia. Tiedän mistä se meillä johtuu. Heitä ei ole kasvatettu kokemaan empatiaa eikä sanomaan noita asioita kenellekään. "Kiitos" tulee harvoin ja "anteeksi" ei koskaan.
.
Jos olisin ap:n tilanteessa, kysyisin tuolta kaverilta suoraan, mistä kiikastaa. Jos vastaus ei tuntuisi rehelliseltä tai viittaisi siihen, että kaveri pelkää jotain sopimatonta, lopettaisin yhteydenpidon kaikessa hiljaisuudessa.
Ai luulet että se onnittelee kaikkia muita 😅😅😅😄😄😄
Hän on varmaan kiva ja erityisesti ammattitaitoinen ihminen, mutta häntä ei kiinnosta sinun asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Ai luulet että se onnittelee kaikkia muita 😅😅😅😄😄😄
Ap:han tuossa kertoo että kaverin poikaakin oli yo -tutkinnosta onnitellut
Ap on kyllä melkoisen paljon yhteydessä kys.miehen kanssa, joten veikkaisin, että mies haluaa tällä tavoin pitää suhteen puhtaasti ammatillisena, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä. Voihan olla esim., että a) hänen vaimonsa on mustasukkainen, b) epäilee ap:lla olevan tunteita, c) itsellään on tunteita, d) ei koe ap:ta läheiseksi tai joku muu syy, jonka takia himmailee ei-ammatillisten asioiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Hän on varmaan kiva ja erityisesti ammattitaitoinen ihminen, mutta häntä ei kiinnosta sinun asiasi.
Minäkin tulkitsen tuon niin, että mies haluaa pitää hieman etäisyyttä ja pitää yksityisasiat yksityisasioina. Ap on pikemminkin tuttava kuin ystävä, ja mies haluaa pitää asian myös niin.
Onhan tää huvittavaa että vain kysymällä selviää, mutta täällä koko tori pohtii että miksi ei Pekka nyt saatana voi onnitella
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää huvittavaa että vain kysymällä selviää, mutta täällä koko tori pohtii että miksi ei Pekka nyt saatana voi onnitella
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö iskeä miestä? Miehet on yleensä tuollaisia jos kuvittelevat että nainen yrittää iskeä.
Täällä toinen saman kokenut ja ne miehet on lähisukulaisia. Tiedän mistä se meillä johtuu. Heitä ei ole kasvatettu kokemaan empatiaa eikä sanomaan noita asioita kenellekään. "Kiitos" tulee harvoin ja "anteeksi" ei koskaan.
.
Tuo olisikin loogisin selitys. Ap kuitenkin kirjoitti että mies onnittelee muita normaalisti eikä ole tuommoinen kuvailemasi juntti.
Mistä lähtien se on ollut este ihastua?
Aika paljon tuntuu hänen tekemisensä vaivaavan? Ja 3 x kuussa tarkoittaa että tekstaatte melkein viikoittain, enemmän kuin minä äitini kanssa.