Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on todettu; lihavuus ei ole ihmisen oma syy

Vierailija
24.02.2021 |

Tänään Sanomalehti Kalevassa lihavuustutkija ja professori Kirsi Pietiläinen toteaa "Kun ihminen lihoo, hänen kehonsa ja aivonsa muuttuvat niin, että ne alkavat suosia lihavuutta, eikä ihminen itse voi sille mitään".
Lisäksi terveyskirjasto.fi-sivustolla sanotaan; Nykyään tiedetään, että lihavuuteen taipuvaisilla ihmisillä aivojen toiminnan biologia on osittain erilaista kuin normaalipainoisilla. Lihavia henkilöitä ei voida syyttää itsekurin tai tahdonvoiman puutteesta, sillä taustalla on biologisia eroja.
Että muistakaa, jos pilkaatte jotakuta lihavuudesta, se on melkein sama kuin pilkkaisitte syöpäsairasta hänen syövästään.

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen lihominen on ihmisen oma syy.

Vierailija
2/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs me, jotka olemme olleet ylipainoisia, mutta onnistuneesti elämäntapoja muuttamalla pysyvästi normaalipainossa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, se on äidin syy.

Vierailija
4/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs me, jotka olemme olleet ylipainoisia, mutta onnistuneesti elämäntapoja muuttamalla pysyvästi normaalipainossa? 

Me olemme voittajia, tahdon voimalla.

Vierailija
5/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on siirrytty geneeriseen lihomiseen?

Vierailija
6/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin neurolepteilla 20 kg ja laihduttaminen on hirveän vaikeaa.

Vierailija
7/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö! Jokainen ihan itse sen ruuan suuhunsa lappaa.

Vierailija
8/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai me, jotka onnistuneesti olemme pudottaneet painoa, mutta joka päivä on taistelua sen kanssa, ettei liho takaisin.

Vierailija
9/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten syytä. Miehet vihaavat naisia niin siksi naisten on pakko syödä suklaatia ja juoda limukkaa. NAISVIHAA NAISVIHAA NAISVIHAA.

Vierailija
10/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei teitä olekaan. En laske mitään tyyliin 15 kilon pudottamista ja sen pitämistä miksikään saavutukseksi. Jos olet pudottanutyli 30 kg ja pitänyt sen vähintään kymmenen vuotta, niin sitten nostan hattua.

Vierailija
11/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomisen syy on siinä joka tunkee lihoavan suusta alas enemmän kaloreita kuin lihoava kuluttaa. Oli biologia mitä tahansa harvaa väkisin lihavaksi syötetään.

Vierailija
12/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihomisen syy on siinä joka tunkee lihoavan suusta alas enemmän kaloreita kuin lihoava kuluttaa. Oli biologia mitä tahansa harvaa väkisin lihavaksi syötetään.

Näin on. Eikä syöpäkään tule kenellekään terveet elämäntavat omaavalle.

Vierailija
13/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijalla  unohtui että lihavuus on vasta nyt räjähtänyt, jos tuo uus teoria pitäisi paikkaansa, lihavia ois ollu yhtä paljon aina ennenkin.

T. toinen tutkija, eri alalta.

Vierailija
14/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kehopositiivisuus on itse hankittua. Neurolepteissäkään ole pikku pillereissä mitään ihmekaloreita, itse ne silloinkin kaloreina syöden/juoden hankitaan. Mielihaluja lääkkeet toki voivat lisätä, mutta kalorit mätetään aina ihan itse.

Aina tätä samaa seliseliä ja toiset samanlaiset "tukemassa" näitä juttuja vaikka kaikki hyvin tietävät jotta läski on itse hankittua 😍

Vierailija
15/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos geenit aiheuttaa jotakin sairauksia niin miksi ne ei voi aiheuttaa lihavuutta tai edesauttaa sitä? Tätä en ymmärrä kun aina alapeukutetaan.

Vierailija
16/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Geenit ja biologia pakottaa ihmisen mättämään suuhunsa suklaata ja karkkia, sitä ei ole mitenkään mahdollista estää.

Vierailija
17/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö! Jokainen ihan itse sen ruuan suuhunsa lappaa.

Kyllä ihan samalla ruokavaliolla joku lihoo helpommin kuin toinen. Elimistöt ovat erilaisia.

Vierailija
18/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kehopositiivisuus on itse hankittua. Neurolepteissäkään ole pikku pillereissä mitään ihmekaloreita, itse ne silloinkin kaloreina syöden/juoden hankitaan. Mielihaluja lääkkeet toki voivat lisätä, mutta kalorit mätetään aina ihan itse.

Aina tätä samaa seliseliä ja toiset samanlaiset "tukemassa" näitä juttuja vaikka kaikki hyvin tietävät jotta läski on itse hankittua 😍

Olet väärässä. Hormonitoiminta lihottaa tai laihduttaa, ja lääkkeet vaikuttavat hormoneihin.

Vierailija
19/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sitten hankit läskin korviesi väliin? 

Vierailija
20/175 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Hormonitoiminta lihottaa tai laihduttaa, ja lääkkeet vaikuttavat hormoneihin.

Ajattelin seuraavalla massakaudella lopettaa ruoan syömisen kokonaan ja syödä pelkkiä neuroleptejä. Tulee halvaksi kun ei syö mitään ja hormonitoiminnan seurauksena paino silti vaan nousee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi