Haluan pois Suomesta. En aikaisemmin halunnut.
Tämä on kaikkea muuta kuin onnellinen hyvinvointimaa. Täällä hyväksytään ja puolustetaan huonoa käytöstä, väkivaltaa ja sa distisuutta. Ilmapiiri kylmä kuin ties mikä.
Ei mitään lämpöö, ymmärrystä ja kannustusta. Lytätään vain kaiken alas omalla lyhytnäköisyydellä.
Ankeus, harmaus ja pahoinvoiva ilmapiiri sairastuttavat. Pääkaupunkiseudulla on niin monet naama mutrulla tai ollaan ylimielisiä.
Mä en ymmärrä tätä vinoutunutta sävyä suomalaisissa. Puolustetaan palkan alennukset, tukien poistamiset,hyväksytään väkivaltaa...
Mielenterveys ei kestä enää kun niin paljon tylsää sattuu ja tapahtuu.
Kommentit (183)
Mä oon huomannut saman, tosi paljon ainakin Helsingissä pistää silmään ihmisten huonovointisuus. Allekirjoitan oikeastaan kaiken mitä ap sanoi. Olen asunut Australiassa ja voisin hyvin asua uudestaankin, pitäisi vaan tuo mies saada houkuteltua.
Suomen pahoinvoinnin huomaa jo ihan siinä, kun tulee Helsinki-Vantaalle iltakoneella ja matkustaa junalla Dixin kautta jonnekin. Hyi s**tana sitä menoa, kun sitä esim. sivistyneestä Espanjasta palatessaan joutuu seuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama fiilis. Olen miettinyt jotain Ranskaa tai Espanjaa. Italia tai Kreikka mietityttänyt myös. Kieltä en tietenkään opettelisi, niin saisi aika rauhassa elelleskellä. Vittoilla jotain ja mutista jotain epäselvää huonolla englannilla: kyllä sillä pärjäisi.
Hyvin pärjäisit aina siihen saakka kunnes haluat avata pankkitilin, nettiyhteyden tai vaikkapa tarvitset putkimiehen tai jonkun muun vastaavaan. Sitten voisi hymy hyytyä.
AP ala jo ostamaan matkalippuja ja pakkaamaan tavaroita niin voit heti koronan jälkeen jättää kotimaan tomut taaksesi.
Samoin. On alkanut ärsyttää tekopyhyys ja teeskentely. Ei Suomi ole ollut korruptiosta vapaa hyvinvointiyhteiskunta pitkään aikaan enää. Kun katsoo kuvia parakeista, missä noita vierastyöläisiäkin on pidetty kuin jotain elukoita, niin pistää mietityttämään ihmisoikeuksien tilannekin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, mietin tässä myös muuttoa muualle, mutta täysin eri syistä.
Mulla rupeaa menemään hermot tähän suomen säähän, aina on pimeetä ja tuulee ja sataa jos ei vettä niin sitte lunta tai räntää. Ja kylmää on kuin pingviinin perseessä.Ainut vaan, että niissä lämpimissä maissa, joihin voisin harkita muuttavani, on sellanen "manjana"-meininki ja viranomaiset järjestään jotain korruptoituneita apukoululaisia, ettei kyllä kestäisi hermot sielläkään.
Sama. Suomeen ikuinen lämmin kesä ja tää ois se mun shangri-la.
Mäkin ihmettelin vielä muutama vuosi sitten miksi ihmiset dissaavat Suomea niin paljon. Viimeisen 1,5 vuoden aikana on selkeytynyt asia sen verran, että olen miehenkin saanut patistettua opiskelemaan kieliä. Tavoite että muutetaan heti pois kun tilaisuus tulee. Ollaan nuori pari, minä korkeasti koulutettu ja hän duunarina vaativassa ja suht harvinaisessa hommassa. Lapsia aiotaan hankkia, muttei kärsimään tänne.
Eiköhän tää maastamuutto vain tule lisääntymään nuorten ja lapsiperheiden kohdalla entisestään. :) Parhaistani ystävistäni kaksi on muualle jo muuttanut sekä äitinikin on alkanut katsella itselleen töitä mm Norjasta. Ei tänne kannata kenenkään jäädä, kun ihmisellä ei ole mitään arvoa.
Itsekin haluaisin pois tästä Marinin viherpunaisesta verohelvetistä, vihreää ja punaista ei saa päästää samaan hallitukseen. Toimet huutaa arkijärkeä.
Kanada olisi mieluinen maa muuttaa. Mutta sinne ei voi kävellä elelemään sossun piikkiin niin kuin Suomeen voi.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ihmettelin vielä muutama vuosi sitten miksi ihmiset dissaavat Suomea niin paljon. Viimeisen 1,5 vuoden aikana on selkeytynyt asia sen verran, että olen miehenkin saanut patistettua opiskelemaan kieliä. Tavoite että muutetaan heti pois kun tilaisuus tulee. Ollaan nuori pari, minä korkeasti koulutettu ja hän duunarina vaativassa ja suht harvinaisessa hommassa. Lapsia aiotaan hankkia, muttei kärsimään tänne.
Eiköhän tää maastamuutto vain tule lisääntymään nuorten ja lapsiperheiden kohdalla entisestään. :) Parhaistani ystävistäni kaksi on muualle jo muuttanut sekä äitinikin on alkanut katsella itselleen töitä mm Norjasta. Ei tänne kannata kenenkään jäädä, kun ihmisellä ei ole mitään arvoa.
Suomi oli joskus hyvä maa. Monessakin asiassa ollaan oltu maailman kärkeä, muttei enää vuosiin. Vääriä ihmisiä päättäjinä ja huonoja päätöksiä. Tuotantoa siirretty pois, tärkeitä toimintoja myyty ulkomaisille sijoitusyhtiöille joita ei voisi vähempää kiinnostaa Suomi tai suomalaiset, luotu halpatyömarkkinat, koulutuksen taso laskenut, terveydenhoidon ruuhkautuminen ja taso laskenut, massatyöttömyys, kurjistuminen ja siitä seurannut näköalattomuus ja henkinen pahoinvointi, asumisen kustannukset nousseet koko ajan, vaikka palkat ei jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama fiilis. Olen miettinyt jotain Ranskaa tai Espanjaa. Italia tai Kreikka mietityttänyt myös. Kieltä en tietenkään opettelisi, niin saisi aika rauhassa elelleskellä. Vittoilla jotain ja mutista jotain epäselvää huonolla englannilla: kyllä sillä pärjäisi.
Varmaan vitsailet? Se ulkopuolisuus nimittäin käy todella raskaaksi.
Kannattaa opetella maan kieltä.
Mielestäni on törkeää muuttaa toiseen maahan ja olla opettelematta sen maan kieltä. Idioottia ja törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi oli joskus hyvä maa. Monessakin asiassa ollaan oltu maailman kärkeä, muttei enää vuosiin. Vääriä ihmisiä päättäjinä ja huonoja päätöksiä. Tuotantoa siirretty pois, tärkeitä toimintoja myyty ulkomaisille sijoitusyhtiöille joita ei voisi vähempää kiinnostaa Suomi tai suomalaiset, luotu halpatyömarkkinat, koulutuksen taso laskenut, terveydenhoidon ruuhkautuminen ja taso laskenut, massatyöttömyys, kurjistuminen ja siitä seurannut näköalattomuus ja henkinen pahoinvointi, asumisen kustannukset nousseet koko ajan, vaikka palkat ei jne.
Asiallinen huomio ja paikkansapitävä. Ja kaikki tämä "epäkehitys" johtuu kokoomuspolitiikasta. Suomessa on ollut viimeiset 17 vuotta porvarihallitus ja sen linjan vaikutukset alkavat näkymään nyt. Saattaa jopa olla liian myöhäistä.
Ulkomaalaiset ovat toisen luokan kansalaisia Australiassakin. Pummeja eivät ota. Työviisumin saa vain aloille, joilla on työvoimapulaa ja työpaikkoja. Karanteenit ovat oikeita karanteeneja: kaksi viikkoa täysin eristyksissä ja niin pitääkin olla. Australia ja Uusi-Seelanti eivät juurikaan kärsi koronasta.
Ihmisarvo on Suomessa olematon. Minua ottaa päähän kun ei täällä voida keskustella asioista, aina joku kieltämässä.
Ylipäätän meno muuttunut todella ankeaksi.
Ulkomailla on tympeetä olla. En jaksa ees luetella syitä.
Suomessakin on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut opiskella ruotsin kieltä koulussa.
Ruotsissa ja Norjasssa on asiat paljon paremmin.
Ruotsihan on sisällissodan partaalla
Jotakin konkreettista kiitos. Pelkkä yleinen pahan olon valitus ei ihan vakuuta.
En ainakaan suosittele ranskankieliselle EU-alueelle muuttamista. Kaikki on vaan c'est la vie, mihinkään sanomisiin ja lupauksiin ei voi luottaa. Huoltomies voi soittaa sinä päivänä kun oli tulossa että ei tänään onnistukaan, jospa parin kuukauden päästä. Virallisia papereita pitää käydä itse leimauttamassa siellä ja täällä toimistossa, juuri mikään ei toimi netin kautta. Ranskaa on pakko osata edes auttavasti että selviää järkevästi ja ilman konflikteja arjessa, englannin puhuminen on vähän maasta ja alueesta riippuen välillä yhtä tyhjän kanssa. Infra kusee välillä totaalisesti. Kukaan ei ota vastuuta jos asiat menee pieleen, vaan toteavat esim. aspassa että eivät osaa auttaa, joku muu teki virheen.
Paluumuutan ilomielin Suomeen, kunhan tilanne sen sallii. Joo, siellä on omat ikävät puolensa, mutta suurimmaksi osaksi asiat toimii niinkuin pitää ja on luvattu. Hanasta saa hyvää vettä ja lapset on paljon paremmassa turvassa.
Pääkaupunkiseutu nyt on oma lukunsa, sinne en ole tulossa.
Afrikka tai Lähi-Itä voisi olla oikeasti ihan kiinnostavat vaihtoehdot! Koulutettu länkkäri, jolla on vieläpä paalua tilillä on noihin maihin oikein tervetullut. Afrikassa esim. Namibia, Sambia tai miksei Etelä-Afrikkakin voisi olla ihan toimivat vaihtoehdot. Ei se maanosa ole pelkkää nälänhätää ja kurjuutta. Siellä on monin paikoin tosi jees meininki ja kehittyneet olot.
Lähi-Idässä UAE, Jordania, Israel nyt ainakin tulee mieleen. Tai Turkki.