Haluan pois Suomesta. En aikaisemmin halunnut.
Tämä on kaikkea muuta kuin onnellinen hyvinvointimaa. Täällä hyväksytään ja puolustetaan huonoa käytöstä, väkivaltaa ja sa distisuutta. Ilmapiiri kylmä kuin ties mikä.
Ei mitään lämpöö, ymmärrystä ja kannustusta. Lytätään vain kaiken alas omalla lyhytnäköisyydellä.
Ankeus, harmaus ja pahoinvoiva ilmapiiri sairastuttavat. Pääkaupunkiseudulla on niin monet naama mutrulla tai ollaan ylimielisiä.
Mä en ymmärrä tätä vinoutunutta sävyä suomalaisissa. Puolustetaan palkan alennukset, tukien poistamiset,hyväksytään väkivaltaa...
Mielenterveys ei kestä enää kun niin paljon tylsää sattuu ja tapahtuu.
Kommentit (183)
Olisi kannattanut opiskella ruotsin kieltä koulussa.
Ruotsissa ja Norjasssa on asiat paljon paremmin.
Missä näitä ryhmiä on? Muakin kiinnostaa! Ei oo tulevaisuudennäkymät hyviä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää matkaa! Australia tms voi olla ihan hyvä ratkaisu, jos täällä ei viihdy.
Mikä Australiassa on paremmin kuin Suomessa?
Lähes kaikki mikä on minulle tärkeää. Ihmiset on erilaisia, oma pää ei kestä enää Suomea.
Kuten se, että siellä tuhannet maan kansalaiset odottavat maahan pääsytä tällä hetkellä eikä heitä päästetä sinne koronaa tartuttamaan. Lisäksi on pakolliset hotellikaranteenit maahan tullessa. Ja se, että jos alueelta löytyy yksikin koronatartunta, on alueella heti lockdown.
Mäkään en enää kestää ihmisiä meidän maassamme! Todella kylmiä ovat.
En ymmärrä miksi muualla osataan hymyillä ja ottaa muita huomioon mutta Suomes ei.
Aina ne, jotka eivät ole koskaan ulkomailla asuneet, luulevat asioiden olevan siellä paremmin. Mutta kannattaa muuttaa. Avaa silmiä. Yhtäkkiä Suomessa asiat ovatkin oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muutta pois EU:n alueelta. Meillä on viisumihakemus lähdössä Australiaan.
Millaiset edellytkset sinne muuttamisella on ? Miten koronatilanne vaikuttaa ?
Korona tilanne vaikuttaa niin, että rajat ovat kiinni ja viisumejen käsittely on laitettu tauolle, mutta alkavat pikku hiljaa taas käsittelemään hakemuksia. Meillä on kaikki hakemukset valmiina, odotellaan vaan tällä hetkellä.
Me haetaan bisnesviisumia.
Joo, paitsi, jos rahaa on tarpeeksi ja statusta niin silloin rajat on sinnekin auki .Samoin töihin pääsee, mutta tietysti pakollisen karanteenin kautta. Mikä muuten tuon määrittää mihin töihin pääsee ? hanttihommiin joo , bisnesmaailman kuvioihin ei ?
En ymmärrä kysymystä.
Ei sinne mennä tällä hetkellä noin helposti vaan karanteenin kautta. Monia viisumeja ei ole käsitelty kuukausiin, vasta julkaisivat skilled occupation listat. Kaverini on odottanut noita listoja, mutta itse en tiedä siitä sen tarkemmin, koska haemme bisnesviisumia.
Mistä tunnistaa henkilön, joka ei ole koskaan asunut ulkomailla? Käyttää sanontaa ”vain Suomessa”.
Vierailija kirjoitti:
Aina ne, jotka eivät ole koskaan ulkomailla asuneet, luulevat asioiden olevan siellä paremmin. Mutta kannattaa muuttaa. Avaa silmiä. Yhtäkkiä Suomessa asiat ovatkin oikein hyvin.
Miksi oletat, ettei esim. ap ole asunut ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muutta pois EU:n alueelta. Meillä on viisumihakemus lähdössä Australiaan.
Millä perusteella haette? Australiaan on lähes mahdoton muuttaa tällä hetkellä. Oletteko jotenkin erityisessä asemassa?
Mulla on jo asunto valmiina Virossa.
Kunnon ulinakerhon kokoontumiset menossa. Hyi helvetti mitä ankeuttajia. Teistä ei kukaan muutu yhtään sen onnellisemmaksi toisessa maassa, te olette luonteeltanne ankeuttajia ja olette sitä jokaisessa maassa.
Sama. Olen lopen kyllästynyt. Suomi ei tarjoa mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset edellytkset sinne muuttamisella on ? Miten koronatilanne vaikuttaa ?
Korona tilanne vaikuttaa niin, että rajat ovat kiinni ja viisumejen käsittely on laitettu tauolle, mutta alkavat pikku hiljaa taas käsittelemään hakemuksia. Meillä on kaikki hakemukset valmiina, odotellaan vaan tällä hetkellä.
Me haetaan bisnesviisumia.
Joo, paitsi, jos rahaa on tarpeeksi ja statusta niin silloin rajat on sinnekin auki .Samoin töihin pääsee, mutta tietysti pakollisen karanteenin kautta. Mikä muuten tuon määrittää mihin töihin pääsee ? hanttihommiin joo , bisnesmaailman kuvioihin ei ?
En ymmärrä kysymystä.
Ei sinne mennä tällä hetkellä noin helposti vaan karanteenin kautta. Monia viisumeja ei ole käsitelty kuukausiin, vasta julkaisivat skilled occupation listat. Kaverini on odottanut noita listoja, mutta itse en tiedä siitä sen tarkemmin, koska haemme bisnesviisumia.
Joo no ei ellet ole joku urheilija ( varmasti maahan muuttavana tiedät nämä urheilutähtien paheksutut maahan tulot, samoin esim. näyttelijän ja koiriensa maahan saapumiset). Ja sitten esim. raksahommiin maahan kyllä pääsee tälläkin hetkellä , mutta juuri karanteenin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella haette? Australiaan on lähes mahdoton muuttaa tällä hetkellä. Oletteko jotenkin erityisessä asemassa?
Niin, viisumihakemus on LÄHDÖSSÄ. Älä huoli, olemme palkanneet immigration agentin, joka neuvoo meitä asian kanssa.
Mulla sama fiilis. Olen miettinyt jotain Ranskaa tai Espanjaa. Italia tai Kreikka mietityttänyt myös. Kieltä en tietenkään opettelisi, niin saisi aika rauhassa elelleskellä. Vittoilla jotain ja mutista jotain epäselvää huonolla englannilla: kyllä sillä pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Suomen lisäksi neljässä eri maassa, joista yksi oli Venäjä. Siellä oli jotkin asiat huonommin, kuin Suomessa, mutta monet myös paremmin. Noissa muissa maissa oli asiat pääpiirteissään paremmin, kuin Suomessa. Eli joo, kyllä avaa silmät, ja tajuaa, että ei Suomessa ole asiat mitenkään kovin hyvällä tolalla, vaikka sitä mantraa jaksetaan jokaiselle varhaislapsuudesta asti jankuttaa kuin varsinaista propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ulinakerhon kokoontumiset menossa. Hyi helvetti mitä ankeuttajia. Teistä ei kukaan muutu yhtään sen onnellisemmaksi toisessa maassa, te olette luonteeltanne ankeuttajia ja olette sitä jokaisessa maassa.
Olet juuri elävä esimerkki Suomen ongelmista. Taidat olla vaan katkera kun et itse pysty lähtemään. Olisit vaan onnellinen, että monet tässä ketjussa haluavat lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää matkaa! Australia tms voi olla ihan hyvä ratkaisu, jos täällä ei viihdy.
Mikä Australiassa on paremmin kuin Suomessa?
Lähes kaikki mikä on minulle tärkeää. Ihmiset on erilaisia, oma pää ei kestä enää Suomea.
Muistan joskus katselleeni Australian ja Uuuden Seelannin maahanmuuttoperusteita, niin täytyy olla vakituinen työpaikka valmiina, samoin asunto ja tilillä vähintään 50000 dollaria, että päästävät maahan. Lycka till, sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet juuri elävä esimerkki Suomen ongelmista. Taidat olla vaan katkera kun et itse pysty lähtemään. Olisit vaan onnellinen, että monet tässä ketjussa haluavat lähteä.
Mikäpä ketään estää ? ihan Suomen työttömyystuellakin voit mennä. SIllä saat ne tuet joitain kuukausia muualle. Monellako muulla maalla on näin ?