Haluan pois Suomesta. En aikaisemmin halunnut.
Tämä on kaikkea muuta kuin onnellinen hyvinvointimaa. Täällä hyväksytään ja puolustetaan huonoa käytöstä, väkivaltaa ja sa distisuutta. Ilmapiiri kylmä kuin ties mikä.
Ei mitään lämpöö, ymmärrystä ja kannustusta. Lytätään vain kaiken alas omalla lyhytnäköisyydellä.
Ankeus, harmaus ja pahoinvoiva ilmapiiri sairastuttavat. Pääkaupunkiseudulla on niin monet naama mutrulla tai ollaan ylimielisiä.
Mä en ymmärrä tätä vinoutunutta sävyä suomalaisissa. Puolustetaan palkan alennukset, tukien poistamiset,hyväksytään väkivaltaa...
Mielenterveys ei kestä enää kun niin paljon tylsää sattuu ja tapahtuu.
Kommentit (183)
Kävin Triplassa ja se määrä pummeja sai mut voimaan pahoin. Ihmiset on kaikkea muuta kuin pirteitä ja energisiä.
Kannattaa muutta pois EU:n alueelta. Meillä on viisumihakemus lähdössä Australiaan.
Suosittelen ottamaan seurantaan esim. ulkosuomalaisten podcasteja, liittymään ulkosuomalaisten someryhmiin ja tietysti miettimään, kuinka toimeentulosi hoituu siellä mihin lähdet.
Näillä pääset jo alkuun haaveessasi. tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Missä olisi paremmin?
Suomessa on niin sairas meininki. Pimitetään tiedot, ollaan katalia ja laskelmoivia. Lait ovat vain vitsi meidän maassamme.
Kestäisin mieluummin aidosti korruptioitunut maa kun meidän feikki korruptioitunut maa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muutta pois EU:n alueelta. Meillä on viisumihakemus lähdössä Australiaan.
Millaiset edellytkset sinne muuttamisella on ? Miten koronatilanne vaikuttaa ?
Hyvää matkaa! Australia tms voi olla ihan hyvä ratkaisu, jos täällä ei viihdy.
Kannattaa sitten lähteä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olisi paremmin?
Suomessa on niin sairas meininki. Pimitetään tiedot, ollaan katalia ja laskelmoivia. Lait ovat vain vitsi meidän maassamme.
Kestäisin mieluummin aidosti korruptioitunut maa kun meidän feikki korruptioitunut maa.
Ja vastaus missä kysymykseen oli ? ( sori ironia, ja olen osittain samaa mieltä, mutta en sinisilmäinen)
Vierailija kirjoitti:
Onko muutkin muuttamassa? Mitkä ovat syyt ettette viihdy Suomessa?
Mä kuuntelen ihanaa Australia podcastia. Siellä on tosi hyvin kerrottu nuo sinne muuton haasteet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Australiassa on paremmin kuin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertovat immi.gov.au sivuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olisi paremmin?
Ja vastaus missä kysymykseen oli ? ( sori ironia, ja olen osittain samaa mieltä, mutta en sinisilmäinen)
Se etten siedä sitä kuinka maailman parhaassa maassa kaikki rakenteet ovat aivan läpimätiä. En ole oikein tullut mihinkään tulokseen, eli mihin olisi järkevintä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt mutta keskimääräinen asunto päälle parisataa neliötä, lämpösemmät kelit nyt ainakin.
Mä kävin yks päivä keskustassa pyörähtämässä, täynnä nistejä ja spurguja ym notkujia. Lisäksi Vltavan edusta muistuttaa jotain marrakeshiä, kauhea älämölö. UGH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona tilanne vaikuttaa niin, että rajat ovat kiinni ja viisumejen käsittely on laitettu tauolle, mutta alkavat pikku hiljaa taas käsittelemään hakemuksia. Meillä on kaikki hakemukset valmiina, odotellaan vaan tällä hetkellä.
Me haetaan bisnesviisumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olisi paremmin?
Se etten siedä sitä kuinka maailman parhaassa maassa kaikki rakenteet ovat aivan läpimätiä. En ole oikein tullut mihinkään tulokseen, eli mihin olisi järkevintä muuttaa.
Okei, anteeksi mun hyökkäävyys. Ei siihen varmaan olekaan vastausta. Ja tykkäsin siitä, että selvästi olet paljon asiaa pohtinut. Noista ulkosuomalaisten ryhmistä saa kyllä tosiaan paljon tietoa. Siellä on kerrottu yleensä tosi realistisetsti asioista ja kuitenkin siis ovat tyytyväisiä asuinmaahansa.
Oletko miettinyt, että omalla asenteellasi ja psyykkisellä voinnillasi voisi olla jotain merkitystä mielipiteisiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki mikä on minulle tärkeää. Ihmiset on erilaisia, oma pää ei kestä enää Suomea.
Missä olisi paremmin?