Haluan pois Suomesta. En aikaisemmin halunnut.
Tämä on kaikkea muuta kuin onnellinen hyvinvointimaa. Täällä hyväksytään ja puolustetaan huonoa käytöstä, väkivaltaa ja sa distisuutta. Ilmapiiri kylmä kuin ties mikä.
Ei mitään lämpöö, ymmärrystä ja kannustusta. Lytätään vain kaiken alas omalla lyhytnäköisyydellä.
Ankeus, harmaus ja pahoinvoiva ilmapiiri sairastuttavat. Pääkaupunkiseudulla on niin monet naama mutrulla tai ollaan ylimielisiä.
Mä en ymmärrä tätä vinoutunutta sävyä suomalaisissa. Puolustetaan palkan alennukset, tukien poistamiset,hyväksytään väkivaltaa...
Mielenterveys ei kestä enää kun niin paljon tylsää sattuu ja tapahtuu.
Kommentit (183)
Suomessa on kyllä onnistuttu luomaan sellainen yhteiskuntajärjestelmä, että kansalaiset eivät edes itse ymmärrä olevansa kusetettuja. Se on paremmin vedetty kuin Pohjois-Koreassa, Kiinassa tai Venäjällä.
Elintaso on tietenkin korkeampi kuin noissa maissa, mutta hinta siitä on, että olemme "hyvinvointivaltio", joka on kuitenkin kaikista köyhin EU:n kehittyneistä valtioista.
Toinen suuri valhe on se, että suomalaiset miehet aivopestään luulemaan, että sodassa Venäjää vastaan meillä olisi oikeasti jotain mahdollisuuksia voittaa edes puolustustaistelua. Perustelu tietenkin kuuluu että hyökkäämisen hinta tehdään liian korkeaksi ylläpitämällä uskottavaa puolustusta, mutta maan suurin tabu on, että sodasta Suomen ja Venäjän välillä ei puhuta. Siis sellaisesta sodasta, jossa ei olisi mitään muita osapuolia. Kaikki kuvittelee, että Nato, Jenkit tai Jeesus tulee apuun. Vain hullu kuvittelee, että me voittaisimme.
Suomi on sairas maa. Sairadtunut. Kiusanhenki. Safistisuutta jopa ihannpidaan. Voin paljon paremmin toisaalla. Ja kytkin saattaa noysta vielä loppuelämäksi parempaan henkiseen ilmapiiriin.
Hassua, mietin tässä myös muuttoa muualle, mutta täysin eri syistä.
Mulla rupeaa menemään hermot tähän suomen säähän, aina on pimeetä ja tuulee ja sataa jos ei vettä niin sitte lunta tai räntää. Ja kylmää on kuin pingviinin perseessä.
Ainut vaan, että niissä lämpimissä maissa, joihin voisin harkita muuttavani, on sellanen "manjana"-meininki ja viranomaiset järjestään jotain korruptoituneita apukoululaisia, ettei kyllä kestäisi hermot sielläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ne, jotka eivät ole koskaan ulkomailla asuneet, luulevat asioiden olevan siellä paremmin. Mutta kannattaa muuttaa. Avaa silmiä. Yhtäkkiä Suomessa asiat ovatkin oikein hyvin.
Miksi oletat, ettei esim. ap ole asunut ulkomailla?
Tulen tähän kolmanneksi. Tunnen tapauksen.
Ap on itse ulkomailla syntynyt ulkomaalainen. Hän on ollut Suomessa pitkään, koska hänen synnyinmaansa ei häntä miellytä. Hän on kotoisin jostain lähialueilta (todennäköisesti Virosta) ja työskentelee täällä siivoojana. Hänen sitkeästi toistuvat kielioppivirheensä paljastavat hänet väistämättä. Jo otsikoista näkee, kuka on taas asialla.
Ap kirjoitteli paljon Helsingin Sanomiin, mutta lopetti heti, kun kirjoittaminen tehtiin mahdolliseksi vain rekisteröityneille eli maksaville lukijoille. Hänen kommenttinsa koskivat aina sitä, miten häntä syrjitään hänen epäsuomalaisen ihanuutensa vuoksi, ja sitä, miten hirveä maa Suomi on ja miten hirveitä ihmisiä täällä asuu. Pois hän ei lähde kulumallakaan, koska Suomi tarjoaa hänelle paremmat olot kuin mikään muu maa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää matkaa! Australia tms voi olla ihan hyvä ratkaisu, jos täällä ei viihdy.
Mikä Australiassa on paremmin kuin Suomessa?
Lähes kaikki mikä on minulle tärkeää. Ihmiset on erilaisia, oma pää ei kestä enää Suomea.
Muistan joskus katselleeni Australian ja Uuuden Seelannin maahanmuuttoperusteita, niin täytyy olla vakituinen työpaikka valmiina, samoin asunto ja tilillä vähintään 50000 dollaria, että päästävät maahan. Lycka till, sanoisin.
Ei tarvitse olla työpaikkaa valmiina. Mutta koulutus, kielitaito, työkokemus jne. täytyy olla kunnossa. Vielä muutama vuosi sitten Australiaan pääsi suhteellisen vaivattomasti, mutta nyt parin vuoden aikana siitä on tullut erittäin vaikeaa. Koronan takia lähes mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki mikä on minulle tärkeää. Ihmiset on erilaisia, oma pää ei kestä enää Suomea.
Muistan joskus katselleeni Australian ja Uuuden Seelannin maahanmuuttoperusteita, niin täytyy olla vakituinen työpaikka valmiina, samoin asunto ja tilillä vähintään 50000 dollaria, että päästävät maahan. Lycka till, sanoisin.
Juu on viisumeja, joiden edellytys on, että tilillä on 800 000 dollaria, on viisumeja, joiden edellytys on sijoittaa miljoona, on viisumeja joihin riittää työkokemus ja koulutus ja sillon ei tarvitse niin paljon rahaa.... jne.
Lisäksi viisumien vaatimuksia muutetaan joka vuosi, esim uudet muutokset tulee voimaan ensi heinäkuussa.
Lycka till sinulle, miettisit ennen kuin tulet pätemään faktoja joita olet kuullut ties mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muutta pois EU:n alueelta. Meillä on viisumihakemus lähdössä Australiaan.
Millä perusteella haette? Australiaan on lähes mahdoton muuttaa tällä hetkellä. Oletteko jotenkin erityisessä asemassa?
Niin, viisumihakemus on LÄHDÖSSÄ. Älä huoli, olemme palkanneet immigration agentin, joka neuvoo meitä asian kanssa.
En mä mitään huoli, kunhan uteliaisuuttani kysyin. En muuten suosittele mitään agentteja, vaan että otatte itse asioista selvää. Ette tarvitse hakua varten agenttia.
Ei tarvitse, mutta se on ihan hyvä olla, jos on perustamassa sinne yritystä. Helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ulinakerhon kokoontumiset menossa. Hyi helvetti mitä ankeuttajia. Teistä ei kukaan muutu yhtään sen onnellisemmaksi toisessa maassa, te olette luonteeltanne ankeuttajia ja olette sitä jokaisessa maassa.
Olet juuri elävä esimerkki Suomen ongelmista. Taidat olla vaan katkera kun et itse pysty lähtemään. Olisit vaan onnellinen, että monet tässä ketjussa haluavat lähteä.
Mikäpä ketään estää ? ihan Suomen työttömyystuellakin voit mennä. SIllä saat ne tuet joitain kuukausia muualle. Monellako muulla maalla on näin ?
Kaikkien eivät tavoittele elämää kansainvälisenä sossupummina. Tsiisus, tässä toinen esimerkki hienosta suomalaisesta mentaliteetista.
Tervemenoa Australiaan. Todennäköisesti Australia ei huoli.
https://letsgo-global.com/migration-blog/hard-move-australia/
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa Australiaan. Todennäköisesti Australia ei huoli.
https://letsgo-global.com/migration-blog/hard-move-australia/
Nuo säännöt muuttuvat jatkuvasti. Voi olla, että vuoden tai parin päästä maahan päästetään taas porukkaa löyhemmin.
Ausseihin on kyllä vaikeeta päästä. Lähde Etelä-Eurooppaan siellä on kohta meidän rahat!
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama fiilis. Olen miettinyt jotain Ranskaa tai Espanjaa. Italia tai Kreikka mietityttänyt myös. Kieltä en tietenkään opettelisi, niin saisi aika rauhassa elelleskellä. Vittoilla jotain ja mutista jotain epäselvää huonolla englannilla: kyllä sillä pärjäisi.
Varmaan vitsailet? Se ulkopuolisuus nimittäin käy todella raskaaksi.
Kannattaa opetella maan kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, mietin tässä myös muuttoa muualle, mutta täysin eri syistä.
Mulla rupeaa menemään hermot tähän suomen säähän, aina on pimeetä ja tuulee ja sataa jos ei vettä niin sitte lunta tai räntää. Ja kylmää on kuin pingviinin perseessä.Ainut vaan, että niissä lämpimissä maissa, joihin voisin harkita muuttavani, on sellanen "manjana"-meininki ja viranomaiset järjestään jotain korruptoituneita apukoululaisia, ettei kyllä kestäisi hermot sielläkään.
Onhan tämä hämäryys rankkaa, mutta on meillä 5 kk kaunista ja valoisaa touko-syys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla työpaikkaa valmiina. Mutta koulutus, kielitaito, työkokemus jne. täytyy olla kunnossa. Vielä muutama vuosi sitten Australiaan pääsi suhteellisen vaivattomasti, mutta nyt parin vuoden aikana siitä on tullut erittäin vaikeaa. Koronan takia lähes mahdotonta.
Ei kyllä vaivatonta ollut ennenkään. Todella haluttu kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule olemaan vaivatonta edelleenkään. Australia alkaa olla "täynnä". Se on yksi niistä maista, joilla on pokkaa sanoa, että ei-toivottuja ihmisiä ei päästetä rajoilta sisään, ja oikeasti myös olla päästämättä heitä.
Katselin ennen korona-aikoja vierestä erästä kolmikymppistä pariskuntaa, joka yritti muuttaa Australiaan lopuksi ikäänsä. Toinen on kaksikielinen ekonomiyrittäjä ja toinen rakennusalan ammattilainen, jolla oli Australiassa jo vuosikymmeniä asuneita serkkuja ja näiden vanhempia. Kaikki keinot yritettiin, rahaa käytettiin, prosessi kesti vuosia ja tulos oli "ei teitä tarvita täällä".
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ulinakerhon kokoontumiset menossa. Hyi helvetti mitä ankeuttajia. Teistä ei kukaan muutu yhtään sen onnellisemmaksi toisessa maassa, te olette luonteeltanne ankeuttajia ja olette sitä jokaisessa maassa.
Sinä näytät olevan yksi ankeuttaja tuolla asenteella. Katso peiliin.
Lähdin pois Suomesta 26 vuotiaana ulkomaille. Ankea työilmapiiri. Nyt olen 66 v.
En kaivannut suomeen työvuosinani. Kyllä suomessa on hyvä juttuja ja huonoja juttuja kuten ulkomaillakin. Pääasiasissa hyvin paljon hyvä asioita maassa jossa asun edelleen ja viihdyn tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule olemaan vaivatonta edelleenkään. Australia alkaa olla "täynnä". Se on yksi niistä maista, joilla on pokkaa sanoa, että ei-toivottuja ihmisiä ei päästetä rajoilta sisään, ja oikeasti myös olla päästämättä heitä.
Katselin ennen korona-aikoja vierestä erästä kolmikymppistä pariskuntaa, joka yritti muuttaa Australiaan lopuksi ikäänsä. Toinen on kaksikielinen ekonomiyrittäjä ja toinen rakennusalan ammattilainen, jolla oli Australiassa jo vuosikymmeniä asuneita serkkuja ja näiden vanhempia. Kaikki keinot yritettiin, rahaa käytettiin, prosessi kesti vuosia ja tulos oli "ei teitä tarvita täällä".
Samahan se on, jos Suomeen yrittää ETA-alueen ulkopuolelta tulla: todella vaikea ja nihkeä prosessi.
En mä mitään huoli, kunhan uteliaisuuttani kysyin. En muuten suosittele mitään agentteja, vaan että otatte itse asioista selvää. Ette tarvitse hakua varten agenttia.