Suomessa kuolee joka vuosi n. 20 naista puolisonsa käden kautta. Tunnetteko
ketään, onko teidän lähipiirissänne tapahtunut?
Kommentit (21)
mutta "tutun tuttu" kuoli miehensä toimesta ollessani teini-ikäinen.
onko teidän lähipiirissänne tapahtunut?
tapahtui tuollainen murha. Mies oli kyllä jo aiemmin tuomittu väkivaltarikollinen, joten asia ei tullut minään yllätyksenä.
Eräs lapsuudenaikainen naapurini, joka oli suunnilleen samanikäinen, kuoli poikaystävänsä pahoinpideltyä hänet. Emme olleet kavereita kuin vuosia ennen tuota, joten ei koskettanut suuremmin.
Kyseinen henkilö ei kyllä muutenkaan ollut terävimpiä kyniä penaalissa, joten en edes erityisemmin yllättynyt tapauksesta kuullessani. Hänestä saattoi odottaakin, että hakeutuisi sellaiseen seuraan.
Tietysti väkivaltaisia on muissakin yhteiskuntaluokissa, joten en tuolla tarkoita, että kaikki puolisonsa uhreiksi joutuneet olisivat tyhmiä, vaan että tietynlainen tyhmyys lisää riskiä.
Vaimo halusi erota ja mies arvatenkin ei, joten päätti sitten viedä vaimolta perheen vähän raaemmalla tavalla. Silloin olin teini ja tunsin tytöistä nuoremman.
En tiedä voisiko tuollaisesta toipua ikinä. En tiedä kumpi kamalampaa, tulla itse tapetuksi vai että lapset tapetaan.
En tiedä kumpi kamalampaa, tulla itse tapetuksi vai että lapset tapetaan.
Miten kärsit, jos olet jo kuollut? Tietenkin tuo jälkimmäinen on kamalampaa.
Hän ei ollut kertonut asiasta mitään, mutta alkoi yhtäkkiä itkeä ihan hysteerisesti kun luki paikallislehdestä aikoinaan pikku-uutista tapauksen tuomiosta...
Äitini uusi aviomies puukotti. On se niin epäreilua että tämä mies istuu linnassa tai hoidossa tietyn ajan ja pääsee pois. Saa aloittaa elämänsä alusta ja me omaiset kärsitään elinkautista koko loppuelämä kirjaimellisesti.
Ystäväni isoisä oli aikoinaan tappanut vaimonsa ampumalla, syynä mustasukkaisuus. Tätini miehen perheessä myös tapahtunut samanlainen surma, miehen isä oli tappanut vaimonsa ampumalla ja myös tässä tapauksessa syynä todennäköisesti mustasukkaisuus.
nuoruuden aikainen ystäväni kuoli 19 vuotiaana poikaystävänsä tappamana.
Serkkuni kuoli 19-vuotiaana poikakaverinsa kuristamana.
Tuttavan tappoi ex-mies pikaistuksissaan.
Toinen näistä puolisoista tappoi itse itsensä, toinen joutui myöhemmin onnettomuuteen, jossa kuoli.
molemmissa tunnen sympatiaa myös tappajaa kohtaan.
Toisessa mies sai jonkun mielenhäiriön ja oli vuosia hoidossa vapautui ja katuu nyt tekoaan joka päivä.
Toisessa vaimolla oli mielenterveysongelmia vuosikymmeniä, mies tönäisi vaimon pois kimpustaan nurin ja tämä löi päänsä, vaimo kuoli seuraana yönä aivoverenvuotoon.
Mies tuomittiin taposta 6v vankeuteen
Oman arvioni mukaan näistä 20:stä naisesta 10-15 on sellaisia, jotka suhteeseen ryhtyessään ovat kyllä tienneet puolisonsa mustasukkaisuudesta ja väkivaltaisista piirteistä, mutta eivät rakkaudenhuumassa ole osanneet ottaa sitä riittävästi huomioon. Eli osa on kyllä ehdottomasti omaa tyhmyyttä!
joutui linnaan, pääsi linnasta, meni naimisiin ja tappoi taas vaimon. Nyt tämä mies on taas linnassa, jokohan on uusi vaimo kiikarissa.
Oman arvioni mukaan näistä 20:stä naisesta 10-15 on sellaisia, jotka suhteeseen ryhtyessään ovat kyllä tienneet puolisonsa mustasukkaisuudesta ja väkivaltaisista piirteistä, mutta eivät rakkaudenhuumassa ole osanneet ottaa sitä riittävästi huomioon. Eli osa on kyllä ehdottomasti omaa tyhmyyttä!
Kylläpä SINÄ olet tyhmä!
itsekin sen muistan, tuo nuorempi tytöistä taisi olla mua vuoden nuorempi.... =(
:(