Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistelin yläasteaikojen seurustelevia pareja ja tajusin

Vierailija
23.02.2021 |

Mitä nuorempana seurustelu aloitettiin sitä huonommin näillä on sujunut aikuiselämä. Ei koulutusta, ei työtä, lapsia monen eri kumppanin kanssa.
Myöhemmin seurustelun aloittaneet ovat pärjänneet selvästi paremmin.

Onkohan yleistäkin että 13-15-vuotiaiden seurustelu ei ennusta mitään hyvää?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetee-porukathan ne siellä seurustelee keskenään...

Vierailija
2/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selvää. Säälin aina nuorena aikaisin seurustelevia pareja. Nuorena kuuluu kehittää itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiirissä ainoastaan kaksi seurusteli peruskouluiässä. Ja joo ei mitenkään hohdokasta nyt keski-iässä. Kummaltakin puuttuu koulutus ja työpaikka.

Vierailija
4/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella seurustelivat ainoastaan jännäpojat ja näiden elämähän tunnetusti jatkuu rikollis-, huume- ja vankilakierteellä. Mutta naisia kyllä riittää myöhemminkin.

Vierailija
5/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan vaan, että komeimmat ja kauneimmat seurusteli, muut oli seinäruusuja

Vierailija
6/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se korreloi koulumenestyksen kanssa (käänteisesti) ja sitä kautta vaikutti tulevaan.

Vierailija
7/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelap on kova keksimään defenssejä.

Vierailija
8/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneet kaikki kouluaikaiset teiniparit

Vierailija
9/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan vaan, että komeimmat ja kauneimmat seurusteli, muut oli seinäruusuja

Jaa mä muistan että meikatuimmat tytöt, ei niinkään kauneimmat, ja pojista ne häiriköt.

Vierailija
10/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ylä-asteella oli selvää että ne pojat jotka seurusteli oli niitä villeimpiä ja väkivaltaisimpia poikia jotka jatkavat koulun jälkeen rikollisena tai hyvin matalasti palkatuissa ammateissa. Tytöistä ei samaa voinut sanoa. Ovat nykyisin perheellisiä ja osa on ok ammateissa nykyisin.

Vierailija
11/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amistytöt seurusteli jo 15-16-vuotiana viimeistään, lukiotytöt pari vuotta myöhemmin.

Vierailija
12/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Incelap on kova keksimään defenssejä.

?

Olen perheellinen nainen.

Ap

Vierailija
13/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä saman huomaa kaveriporukasta. Mitä pidemmälle ovat kouluttautuneet niin sitä vähemmän on ollut naisjuttuja. Väikkäriä tekevä ei ole ollut koskaan suhteessa ja vain peruskoulun käynyt on ollut neljästi kihloissa.

Vierailija
14/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse muistan yläasteiästä (90-luvun vaihteesta), niin seurustelevat parit olivat niitä luokan suosittuja; lätkänpelaajia tai futareita ja hyvistä perheistä tulevia ysin heppatyttöjä. Muut sekoilivat minkä kerkesivät tai sitten olivat outsidereita ja hylkiöitä, niitä taviksia ja koulukiusattuja. Eipä niistä pareista mitään tullut, kun lukioon mennessä tytöillä muuttui preferenssit miesten suhteen ja sitten pääsikin baariin ja suosio oli taatu vanhempien miesten keskuuudessa. Teiniraskaus ja pitkäaikaistyöttömän arki lähiössä tuntui olevan useimman elämänpolku tai sitten muuten vain jännä elämä.

Vierailija
15/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin ihan tyytyväinen ettei silloin tullut seurusteltua.

Vierailija
16/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lukiossa useampikin kihloissa oleva, pari vuotta seurustelua takana tms. Silti suhteet katkesivat lukioaikana.

En tiedä mitä heille nykyään kuuluu.

Vierailija
17/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse muistan yläasteiästä (90-luvun vaihteesta), niin seurustelevat parit olivat niitä luokan suosittuja; lätkänpelaajia tai futareita ja hyvistä perheistä tulevia ysin heppatyttöjä. Muut sekoilivat minkä kerkesivät tai sitten olivat outsidereita ja hylkiöitä, niitä taviksia ja koulukiusattuja. Eipä niistä pareista mitään tullut, kun lukioon mennessä tytöillä muuttui preferenssit miesten suhteen ja sitten pääsikin baariin ja suosio oli taatu vanhempien miesten keskuuudessa. Teiniraskaus ja pitkäaikaistyöttömän arki lähiössä tuntui olevan useimman elämänpolku tai sitten muuten vain jännä elämä.

Ai heppatyttöhikarit seurusteli? Kyllä kai...

Vierailija
18/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiseltään kun miettii niin yläasteella seurustelleista 3 tuli teininä raskaaksi ja parilla muulla ei elämä ole oikein sujunut. Ja näistä tiedän koska juorut kulkevat nopeasti eteenpäin. Muista yläasteella seurustelleista en ole kuullut, joten varmaan heillä menee ihan hyvin.

Vierailija
19/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä muistan vain kaksi yläasteella seurustellutta pariskuntaa, eivät todellakaan ole syrjäytyneitä vaan hyvin töissään menestyneitä, yliopistokoulutettuja ihmisiä. Toinen pariskunnista on edelleen yhdessä, yli 30 vuoden jälkeen. Toinen pari erosi joskus opiskeluaikana, tietääkseni molemmat ovat sittemmin perustaneet perheen uuden kumppanin kanssa.

Lukiopariskuntia muistan useampiakin, ja osa niistäkin on edelleen yhdessä, osa eronnut ja hankkinut uuden kumppanin. Kaikilla on järkevä koulutus ja työura.

Eiköhän tuo havainto kerro enemmän ap:n tuttavapiiristä kuin todellisesta elämästä. Vai onko tällaisissa kommenteissa kyse jostain vanhasta katkeruudesta ja kateudesta seurustelevia kohtaan?

Vierailija
20/78 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mun tytär. Seurusteli 14-17-v. Seurustelu oli rentoa kaveeraamista. Ei edes pyydetty yökyläilyjä.

Nyt sinkkuna siit asti ja on 19-v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi