Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsänen: abortti on kestämätön alhaisen syntyvyyden Suomessa

Vierailija
23.02.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/85e49a5a-9d25-46ef-81d3-059f5196a45e

Voi Päivi, miksi noin? Minusta abortissa kyse on jokaisen henkilökohtaisesta valinnasta.

Kommentit (347)

Vierailija
341/347 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnansyyttäjän tämänpäiväisen päätöksen vuoksi en uskalla kommentoida tätä aloitusta. Suomi on sananvapauden mallimaa. 

Vierailija
342/347 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä suren itsekin abortoitujen puolesta, sillä samaan aikaan suomessakin on pariskuntia jotka eivät voi omaa lasta saada. Adoptio olisi lapsen ja perheen parhaaksi, mutta nyt ollaan jumiuduttu äidin oikeuksiin. Olen nainen ja synnytysikäinen, mutta silti haluaisin että adoptioon antamisesta tehtäisiin abortin kanssa tasavertainen vaihtoehto. Lisäksi abortti on äidille sekä henkisesti että fyysisesti raskas prosessi, ehkä adoptioon antaminen vähentäisi aborttien henkistä kuormitusta

Abortti oli minulle suuri helpotus :) Ei ollut minun syyni, että kierukka falskasi. Enkä todellakaan olisi halunnut pykätä lasta ventovieraiden hoidettavaksi. Keskity ihan omaan hedelmällisyyteesi, äläkä painosta ketään synnyttämään tahtomattaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/347 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 22 kirjoitti:

Itse en suostuisi pitämään lasta, jos se olisi terveydelleni vaarallista ja minä ja lapsi voisimme kuolla synnytyksessä. Raiskauksessakaan en suostuisi kyllä sitä pitämään. Itse en pystyisi lasta kasvattamaankaan. Suuren kaupungin keskusta, kaksio, vaatteisiin ja ruokaan menevät rahat( joita ei kauheasti ylimääräisenä ole)+ lapsi eivät kauhean hyvin sovi yhteen. En usko että abortti on lapsen murha, jos se tehdään syystä. Se voi joskus olla hyväksi lapselle. Haluan nauttia elämästä kumppanin kanssa. Lapsen hankkimisen pitää olla harkittua. En halua vanhemmaksi väkivallanteon jälkeen. Ehkä viiden vuoden kuluttua.

Tarkoitat siis, että abortti on hyväksi sinulle, jotta voit jatkaa huoletonta elämääsi. Lapselle abortin voi sanoa olevan "hyväksi" vain siinä tapauksessa, jos hän syntyisi vakavasti sairaana tai vammaisena. Muussa tapauksessa abortti on kyllä aina täysi murha. Raiskaus- ja insestitapauksissa abortin tulee toki olla sallittua, mutta mukavuusaborteista voisi luopua.

Vierailija
344/347 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivin pitäisi noudattaa itse niitä raamatun oppeja ja olla hiljaa, niin kuin naisen kuuluu.

Vierailija
345/347 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä suren itsekin abortoitujen puolesta, sillä samaan aikaan suomessakin on pariskuntia jotka eivät voi omaa lasta saada. Adoptio olisi lapsen ja perheen parhaaksi, mutta nyt ollaan jumiuduttu äidin oikeuksiin. Olen nainen ja synnytysikäinen, mutta silti haluaisin että adoptioon antamisesta tehtäisiin abortin kanssa tasavertainen vaihtoehto. Lisäksi abortti on äidille sekä henkisesti että fyysisesti raskas prosessi, ehkä adoptioon antaminen vähentäisi aborttien henkistä kuormitusta

Muistakaa että adoptio kestää kaikkineen Suomessa 6-7 vuotta. Ei tänne haluta adoptoituja lapsia. Suomalaista ei taida saada koskaan?

Vierailija
346/347 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 22 kirjoitti:

Itse en suostuisi pitämään lasta, jos se olisi terveydelleni vaarallista ja minä ja lapsi voisimme kuolla synnytyksessä. Raiskauksessakaan en suostuisi kyllä sitä pitämään. Itse en pystyisi lasta kasvattamaankaan. Suuren kaupungin keskusta, kaksio, vaatteisiin ja ruokaan menevät rahat( joita ei kauheasti ylimääräisenä ole)+ lapsi eivät kauhean hyvin sovi yhteen. En usko että abortti on lapsen murha, jos se tehdään syystä. Se voi joskus olla hyväksi lapselle. Haluan nauttia elämästä kumppanin kanssa. Lapsen hankkimisen pitää olla harkittua. En halua vanhemmaksi väkivallanteon jälkeen. Ehkä viiden vuoden kuluttua.

Tarkoitat siis, että abortti on hyväksi sinulle, jotta voit jatkaa huoletonta elämääsi. Lapselle abortin voi sanoa olevan "hyväksi" vain siinä tapauksessa, jos hän syntyisi vakavasti sairaana tai vammaisena. Muussa tapauksessa abortti on kyllä aina täysi murha. Raiskaus- ja insestitapauksissa abortin tulee toki olla sallittua, mutta mukavuusaborteista voisi luopua.

Valtion pitää tehdä lapsen synnyttämisestä taloudellisesti kannattavaa. Naiselle valtio voi järjestää isomman asunnon tai maksaa nykyisestä vuokran/lainanlyhennyksen. Loppuraskaudessa ja synnytyksen jälkeen naiselle pitää taata kotiapua muutaman kuukauden ajaksi. Lapsilisät pitää viisinkertaistaa ja valtio maksaa elatustukea vähintään tonnin kuukaudessa. Jos nainen antaa lapsen adoptioon, niin siitä nainen saa puolen vuoden sairausloman viiden tonnin kuukausipäivärahalla. Takaan, että syntyvyys nousee.

Tuossakaan tapauksessa naiselta ei voi vaatia noudattamaan neuvolan ohjeistuksia. Jos lapsi syntyy fas-lapsena, adoptioperheen pitää ottaa lapsi vastaan.

Vierailija
347/347 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa ei tehdä abortteja. Kaikki synnytetään joka on alulle pantu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan